Întrucât au depăşit numărul regulamentar de patru motoare pe sezon, cei doi au fost penalizaţi cu câte 10 poziţii pe grilă pentru fiecare schimbare. În plus, Honda a înlocuit şi numeroase componente ale unităţii de propulsie, de la motorul cu combustie internă până la sisteme de recuperare a energiei MGU-K şi MGU-H, iar pentru fiecare dintre acestea a existat o penalizare suplimentară de 5 poziţii.
La finalul calificărilor, Alonso a ajuns la 55 de poziţii de penalizare, în timp ce Button a fost nevoit să suporte 50 de poziţii, astfel că McLaren se poate "lăuda" cu o penalizare colectivă de 105 locuri pe grila de start. Noul regulament prevede că, într-o astfel de situaţie, piloţii pleacă de pe ultimele poziţii ale grilei de start, fără a suporta penalizări de timp pe parcursul cursei, astfel că Alonso şi Button au pierdut în realitate doar câte două locuri.
Deşi au existat critici cu privire la această tactică, Alonso a glumit pe seama ei: "Ar trebui să primim un tort sau ceva de genul ăsta.
Cred că este un record mondial", a precizat el.La rândul său, Button susţine că regulamentul este corect, întrucât simpla plecare de pe ultima linie reprezintă o pedeapsă suficient de mare.
"Sunt 105 locuri, dar este doar un număr, pentru că începem din spatele grilei. Nu înseamnă nimic. Cred că regulamentul este corect, pentru că dacă eşti penalizat pleci din spate. Să plecăm din spate este o penalizare mai mare pentru noi decât dacă monoposturile din frunte ar lua startul din spate. Regulamentul de acum este corect pentru toată lumea", a adăugat el.
Via Motorsport
P.S. The cake is a lie!