McLaren a avut parte de un debut modest de sezon la trecerea la motoare Honda, atât din cauza lipsei de performanţe, cât şi a problemelor de fiabilitate.
Ultimele defecţiuni au apărut chiar în Marele Premiu al Canadei, în care Honda a adus unele îmbunătăţiri motorului, ceea ce face ca ambii piloţi ai echipei să fi folosit deja câte patru motoare.
În contextul în care orice motor nou va duce la penalizări pe grila de start, Fernando Alonso consideră că este momentul potrivit ca McLaren să se concentreze pe dezvoltarea motorului din sezonul următor.
"Cu poziţia şi performanţele pe care le avem, cred că opţiunea inteligentă este să ne concentrăm pe anul viitor. Nu am nicio problemă să încep fiecare cursă din pitlane dacă vom continua să îmbunătăţim monopostul. Aceasta este prioritatea acum, să ne concentrăm pe performanţa de anul viitor, aşa că vom vedea ce oferă echipa", a declarat el.
În schimb, coechipierul său Jenson Button consideră că o astfel de strategie ar reprezenta o greşeală, întrucât echipa este capabilă să aducă îmbunătăţiri în fiecare cursă."Nu poţi renunţa la acest an, pentru că nu există schimbări de regulament.
Suntem aici să dezvoltăm, să facem monopostul mai rapid şi cea mai bună treabă în curse. Pentru a dezvolta trebuie să forţezi la fiecare cursă, aşa că dezvoltarea a decurs în direcţia potrivită. Evident, am avut mai multe probleme decât am fi vrut. Sper să le rezolvăm, pentru că altfel ritmul a fost destul de bun", a precizat britanicul.Via Autosport
E aceeasi marie cu lata palarie.
Mai sint 13 curse si mai au un singur motor. Cum mai mult de 4 curse nu se merge cu un motor este clar ca vor avea curse in care vor porni din pitlane.
Dare nu asta e miza. Anul asta nu mai au sanse la podium. Cand nu ajungi in Q3 si nu termini cursa in puncte cu nici un monopost trebuie sa fii realist.
Ca Honda o ia pas cu pas sau forteaza e totuna de acum.
Sezonul asta e incheiat petru McLaren.
Macar viitorul sa sune bine!
Cat despre motoare, din pacate este o mica confuzie aici. Button a schimbat deja motorul si este la unitate nr. 5 de aia a avut un o penalizare cursa trecut, in timp ce Alonso este la ultima unitate, daca o va schimba, vor incepe penalizarile. Asta si pentru ca Mercedes se opune inca ideei de a folosit inca o unitate sa zicem gratis fara penalizari.
Totusi, cei de la McLaren trebuie sa parcurca cat mai multi km, pentru ca doar asa vor testa aceste unitati si vor vedea ce nu merge, iar asta inseamna sa testeze in FP si in cursa sa o termine decat se poate si nu au probleme. Mai sunt 13 curse in care pot invata multe si sigur ii va ajuta in 2016.
Era vise declaratiile celor de la Honda la inceputul sezonului cand spuneau ca vor face o treaba mai buna decat cei de la Mercedes. Realitatea a fost cu totul alta, ca dovada si la Ferrari. Sunt atat de aproape si totusi foarte departe. Ambele echipe au nevoie de timp pentru a gasi solutii, a le testa si a le pune in practica, pe cand Mercedes deja sunt acolo...