Alonso: "Locul nouă reflectă realitatea, dar vin vremuri grele în Bahrain"

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 17.04.2012
Fernando Alonso anticipează un weekend dificil pentru Ferrari în Bahrain după ce a terminat pe locul nouă cursa din China.

Fernando Alonso considera că locul nouă obţinut în Marele Premiu al Chinei reflecta adevărată performanţă a monopostului Ferrari în acest debut de sezon.

Cu toate acestea, spaniolul crede că, în absenţa traficului, ar fi avut oportunitatea să ocupe locul şase la finalul cursei de duminică.

"Probabil că aceasta este o poziţie mai realistă decât cea pe care am văzut-o în Australia şi, mai ales, în Malaysia. Dar sunt convins că într-o cursă fără trafic sau cu spaţiu liber în faţă monopostul ar fi fost mai rapid, pentru că nu am putut face niciun tur curat. Cred că suntem un pic mai faţă sau cel puţin vreau să cred că am fi terminat în faţa lui Romain Grosjean şi a celor de la Williams fără prea multe dificultăţi", a precizat el.

Pe de altă parte, Alonso îi avertizează pe fanii Scuderiei să se aştepte ca Ferrari să obţină în Bahrain cel mai slab rezultat din acest sezon din cauza configuraţiei circuitului de la Sakhir.

"Avem Bahrain săptămâna viitoare, care ar putea fi cel mai rău weekend pentru noi.

Monopostul are deficienţe la viteza de top şi la tracţiune, iar în Bahrain este vorba numai despre viteza de top şi tracţiune, aşa că bănuiesc că va fi un weekend mai complicat decât celelalte. Iar apoi vom aduce îmbunătăţiri pentru Barcelona, dar vom îmbunătăţi cu trei-patru zecimi. Asta este îmbunatăţirea pe care o vor avea cele mai multe echipe în Europa. Aşa că dacă noi îmbunătăţim cu cinci-şase zecimi, iar restul cu patru, atunci vom câştiga doar două zecimi", a mai precizat el.

Coechipierul său Felipe Massa a rămas singurul pilot al unei echipe tradiţionale care nu a câştigat niciun punct în debutul acestui sezon.

Via | Autosport

Comentarii (32)

  • mobius
    moment nepotrivit pentru Alonso
    Pacat pentru Alonso, un pilot pe care eu il consider a fi cel mai bun de pe actuala grila de start dar care este urmarit de ghinion. A venit la Ferrari intr-un moment nepotrivit pentru el. Munceste din greu dar din pacate punctele pe care le obtine ajuta doar echipa sa se mentina in top. Echipa trebuie sa scape urgent de doua lesturi, Massa si Domenicali, sa-si refaca echipa tehnica, cu oameni tineri, capabili, dornici de afirmare si nu cu oameni culesi de pe la alte echipe de care a ramas doar renumele. In ipoteza ca Ferrari va face tot ceeace trebuie (indraznesc sa cred ca o solutie la Domenicali ar putea fi Briatore), sperantele vor putea sa revina probabil in sezonul urmator.
    20 6
  • mobyzdik
    @mobius .... ei hai ghinion.... Dar primul titlu cum l-a luat? Nu cu ghinionul altuia? Dar al doilea? Mai tii minte cum abandona din motive tehnice Schumacher? Dar Kimi?
    Se compenseaza, oarecum. Oarecum pentru ca momentan nu il vad unul din cei care sa lupte la titlu intr-un campionat monomarca cu pilotii actuali...

    @Alonso
    Reflecta realitatea? Si... realitatea e ca te-ai apropiat tu de Massa (prin iesire din forma) sau Massa de tine (printr-o sa-i zicem revenire de forma momentana).
    7 12
  • andrey_1293
    Alonso - Ferrari
    In acest moment consider ca Alonso traverseaza o perioada similara cu cea pe care a avut-o Schumacher cand a venit la Ferrari. Au plecat destul de jos dar apoi dupa cativa ani buni de munca au fost capabili de rezultate incredibile. Si atunci, ca si acum, Ferrari nu era capabila de mai mult de cateva 2-3 victorii pe sezon dar situatia s-a schimabat. Precum @mobius consider ca intai Ferrari trebuie sa scape de niste oameni de-acolo din staff-ul tehnic dupa care abia atunci se pot apuca serios de treaba. Tot ce trebuie este multa multa munca, dorinta, rabdare si noroc si in 2-3 ani vom vedea Ferrari-ul de alta data, de data aceasta cu Alonso in spatele volanului
    16 4
  • mobious
    "Cred că suntem un pic mai faţă", by Alonso
    Ooook, şi cum rămâne cu spaniolas care depăşeşte dom'le condiţia monopostului...?
    6 4
  • mobius
    Cred ca ai dreptate, mobius, din pacate. Sa asteptam cursele din Europa pentru performante.
    7 6
  • andrei
    @andreihopaundoitrei
    nici pe departe de similaritate. Schumacher a preluat o echipa mult mai slaba decat a preluat Alonso. Incet, constant a urcat-o in varf. Situatia lui Alonso e exact pe dos. Merge in jos constant....
    7 7
  • Geschwindigkeit
    Ferrari&Alonso
    Poate ar trebui luat in considerare si modificarile facute de Ferrari,trecandu-se de la metoda treditionala si specifica ei la metoda specifica adversarilor, modificari facute nu pt.a aduce un beneficiu monopostului vizibil inca de pe acum. Asa deci nu putem spune ca sunt prosti sau lenesi ci sunt precum aparaturile video care din PAL trec la NTSC sau invers.Ei inca nu s-au acomodat cu aceasta metoda, deci nu ne putem astepta la rezultate bune din partea echipei, putem doar spera ca vor munci si vor depune tot efortul pentru a reveni la valorile de altadata.
    5 0
  • alonso mi se pare poate cel mai antipatic pilot din F1! dar asta nu inseamna ca nu ii recunosc valoarea! ceea ce face el la ferrari in comparatie cu massa demonstreaza asta! il consider mai lent decat hamilton dar in conditiile actuale in care mare parte din performante se datoreaza gestionarii pneurilor pirell,i cred ca l-ar bate pe englez daca ar mai fi coechipieri
    10 0
  • dany
    nu cred ca l-ar bate alonso pe hamilton nici asa. Button il bate pe hamilton pentru ca e mai bun. L-ar fi batut si in 2007 daca erau coechipieri. Si pe Alonso daca ar fi fost ca un al treilea coechipier. Button l-a batut pe Alonso cand Alonso era doar rezerva la Renault. A plecat doar pentru ca lui Briatore nu-i placea fata lui asa cum nici lui Murinho nu il place pe Mutu, nici nu s-a pus problema de care e mai bun. Button e cel mai bun momentan, daca ar fi avut masina mereu, avea titluri gârlă.
    2 3
  • ba e aia ba e ailalta. Cine e de vina samd. Pana la urma, se ajunge si la concluzia reala ca Alonso este un pilot obisnuit care doar cu o masina super are sanse la titlu si atunci cu cantec.
    3 3
  • @dony
    poate ai dreptate dar cred ca e prea simplist sa gandesti asa... button era dominat de fisichella la renault iar alonso l-a dominat pe fisichella... apoi hamilton s-a dovedit mai rapid (sau egal... desi era debutant) decat alonso... de aici tragem concluzia ca cel mai slab dintre ei ar fi button. dar iata ca button ii creeaza mari probleme lui hamilton. ceva nu se leaga! cred ca de aceea performantele unui pilot sunt legate si de circumstante nu numi de cat de rapid este in raport cu altul... de fapt diferentele dintre ei sunt minime si atunci diferenta o face circumstantele: starea de spirit, integrarea in cadrul echipei, masina care i se potriveste sau nu, pneurile etc.
    4 0
  • daca nu ar fi "fragilele" pneuri pirelli iar hamilton ar putea "da in ele" cat vrea, cred ca ar fi mult mai rapid ca button... iar acest lucru se cam vede in calificari...
    2 0
  • jerryS
    salut
    @mobius
    dar ce le mai stii domnule!Sa ii dea afara pe Massa si Dominecali!Nu vrei sa te puna pe tine la Ferrari?Vorbesti aiurea.Alonso nu va accepta niciodata sa aiba un coechipier superior lui,de asta a plecat de la Mclaren si nu numai,iar Perez,daca la el te gandesti sa vina la Ferrari,si-ar rata cariera,pentru ca ar sta constant in umbra lui Alonso.Remember:Alonso is faster yhan you?
    Alonso este un pilot mult supra apreciat!
    3 4
  • Geschwindigkeit
    @jerryS
    "dar ce le mai stii domnule!" Alonso vrea aia, gandeste aia, face aia...ia zi cate sedinte de psihologie i-ai oferit tu omului sau de cate ori l-ai spovedit de-l cunosti tu asa de bine, ca persoana (nu ca pilot)?
    4 0
  • magaboy
    @gagaschinkeit
    Nu e nevoie de psihologie. A cautat plecarea cu toata fiinta lui de la McLaren? Cum a inteles ca hamilton ii da clasa numai la motive de plecare s-a gandit. Decat un loc 2 in umbra lui hamilton mai bine vedeta de pe locul 8 de la renault....
    2 0
  • @dany
    cand a fost fisichella mai bun ca Button? Fisichella a venit la renault dupa ce au plecat si Button si Trulli. Alonso dupa plecarea lui Button a facut echipa cu Trulli (de la care a luat bataie), apoi a plecat si Trulli si a venit Fisichella. Alonso era impresariat de Briatore care era si manager la Renault. Eu vad aici un mare conflict de interese. I-a indepartat pe Trulli si mai ales Button pentru ca erau mai buni, nu se vedea Alonso de ei. Si mai lasa tranzitivitatea aia, ca asa Fisichella era la doua sec de Kimi la Ferrari dar cam egalul lui Alonso. Si oricum nu ai nevoie de tranzitivitate cand pilotii sunt in aceeasi echipa, fie si unul titular si celalalt rezerva.
    2 2
  • bobyneamu
    voi nu aveti altceva mai bun de facut decat sa il bociti pe alonso? Ferrari nu e atat de slaba pe cat o arata actualii piloti. A facut in cateva randuri best lap in cursa (in timpul cursei nu neaparat best lap pe toata cursa) ceea ce indica faptul ca in cursa poate fi la inaltimea concurentei. Preoblema reala este in calificari. Plecand prea din spate, Alonso fiind prea prudent taraganeaza mult in spatele pilotilor mai lenti. Chiar el spune asta:

    "Dar sunt convins că într-o cursă fără trafic sau cu spaţiu liber în faţă monopostul ar fi fost mai rapid, pentru că nu am putut face niciun tur curat"
    (nota mea: eu-Alonso as fi fost mai rapid...(nu monopostul ca monopostul era rapid!) )

    Un Schumacher de la sfarsitul anilor 90 ar fi depasit fara probleme cu o astfel de masina (mai buna) decat cei din pluton din fata lui. Si toata lumea ar fi vorbit de cat de minunata e echipa ....
    Kimi, Button la fel. Deci mare parte din vina ii apartine chiar lui Alonso. Este supraestimat. Si e normal sa se intample asa. Cand iei doua titluri cu mult noroc si acesta inceteaza cam aici ajungi: se asteapta mult de la tine dar nu poti face mult.
    2 2
  • @dony
    fisichella si button au fost coechipieri la benetton-renault in 2001... si da, fisichella l-a dominat copios pe un button aflat in al doilea sezon de F1, in care la fel ca hamilton din prezent, era plin de fite de mare vedeta: petreceri, masini ferrari, femei etc. cred ca nu-i sta gamdul la curse... asta cred ca e si una din problemele lui ham, vine la curse cu ceata de "unsurosi" dupa el sa le arate cabaiat e el... il simpatizez pe hamilto dar cred ca a apucat o cale gresita! sa neamim de ayrton senna pt care ratiunea de a fi erau cursele... pt ham sunt o prelungire discotecii...
    1 0
  • nu cred ca-l simpatizezi; dimpotriva; pari si ceva rasist sau e doar frustrarea ca in ciuda petrecerilor tot l-a batut pe ambitiosul si concentratul alonso; mai bine asa decat sa-ti dai tot interesul si tot sa nu iasa (ca alonso); frustrare mai putina...
    0 1
  • @babyneamu
    ai dreptate, aloso are o problema reala in a depasi chiar daca are un monopost mai rapid. Cursa de la abu dhabi nu a fost o intamplare. Chiar nu merita sa castige fara depasire. Unde mai pui ca acum are si drs si kers si pneuri ultradegradabile, masuri luate tocmai din cauza incapacitatii lui de a depasi in ultima cursa din 2010. Si atunci, nu cumva monopostul e mai bun decat lasa massa si alonso sa se vada? Chiar alonso o spune, in acest articol...
    1 0
  • Geschwindigkeit
    @bobyneamu
    Pacat ca nu exista un monitor in care sa arate in momentul respectiv (cand Alonso stabileste cel mai bun timp) calitatea pneurilor (nivel de degradare, caldura pneurilor, tipul pneurilor)fiecarui pilot aflat pe circuit. Atunci vei vedea cauza pentru care reuseste cel mai bun timp. Cautati acuzatii impotriva lui precum mamele de romi cauta in justitie scuze pentru copii lor membrii ai unor clanuri.
    0 0
  • simpatizez cu Schumacher, Raikkonen, Hamilton si Bruno Senna! daca lui Hamilton ii sta gandul la curse si are pneuri care rezista atunci e cel mai bun dintre toti! sa ne amintim de debutul fulminant pe care l-a avut... a fost ceva incredibil... imi aduc aminte cum il domina pe Sutil in F3 cand erau coechipieri... Hamilton in fata... urma o lunga portiune libera si apoi un trenulet condus de Sutil... si nu sunt rasist deloc... Hamilton imi trezeste o simpatie instinctuala la fel ca si Obama...
    0 0
  • bobyneamu
    @gestapokeit
    eu am raferit doar fapte din F1. RECUNOSCUTE de alonso chiar in acest articol!! Nu mai ai nimic de spus si deviezi discutia unde te pricepi si tu.
    0 1
  • bobyneamu
    @Alonso
    "Dar sunt convins că într-o cursă fără trafic sau cu spaţiu liber în faţă monopostul ar fi fost mai rapid, pentru că nu am putut face niciun tur curat" by Alonso

    Rapiditatea monopostului nu depinde de trafic, DAR capacitatea pilotului da. Un monopost nu devine mai lent pentru ca are trafic in fata, pilotul merge mai lent. DOH!?
    0 1
  • @dany
    nu prea ai definit simpatia aia instinctuala. Poate ca esti ironic ....
    Sa ma ghidez mai bine dupa asta:

    'ham, vine la curse cu ceata de "unsurosi" dupa el' - de dany
    0 0
  • Geschwindigkeit
    @bobyneamu-le
    "Rapiditatea monopostului nu depinde de trafic, DAR capacitatea pilotului da. Un monopost nu devine mai lent pentru ca are trafic in fata, pilotul merge mai lent"-fiti-ar rationamentul lipsit de teza si antiteza! Daca tu zici alea atunci rogu-te ca-n Q3 sa-i pui pe aia de la McLaren in mijlocul plutonului format din pilotii necalificati in ultima etapa de calificari, ca sa poti confirma cele spuse de tine. Stii sa acuzi precum mamele de "butoane" in instanta ,care de obicei sunt de etnie.
    0 0
  • bobyneamu
    @ghestapokeit
    dap, rationament, dar e greu sa-l prinzi, corect?

    1) monopostul este capabil de viteza x
    2) pilotul este capabil sa-l piloteze cu y, y
    0 0
  • bobyneamu
    Geschwindigkeit
    revin ca nu a incarcat tot comentariul meu.
    Era asa:
    1) monopostul este capabil de viteza x (viteza posibila).
    2) pilotul este capabil sa-l piloteze cu y, y mai mic decat x (evident nu?)
    3) pilotul este capabil cel mai probabil sa-l piloteze cu z, z mai mic decat y

    Acuma zi si matale, cum x depinde de y sau de z? Nu vezi ca x, y şi z sunt concepte se-pa-ra-te!?

    Poti spune ca viteza posibila a monopostului depinde de uzura pneurilor, temperatura, etc., etc., d-astea, chestiuni tehnice. NU depinde de factorul uman, sunt concepte distincte (repet, ca stiu ca trebuie). Viteza posibila a monopostului e UNA si viteza de care este capabil un pilot cu el este ALTCEVA. Cu cat e mai bun pilotul cu atat cele doua sunt mai apropiate.

    Tu ai o perceptie deformata in ce-l priveste pe Alonso in primul rand pentru ca ai o perceptie alterata a realitatii. Faci confizie intre concepte si poetic dar nerealist vorbesti de "limite mai mari decat limita"..... E absurd, dar din pacate nu poti vedea absurditatea. Stiu ca nu poti pentru ca ti-am mai explicat asta dar degeaba.

    Sa zicem ca Dorel cu monopostul merge mai incet in conditii de trafic decat Gigel cu trabantul in conditii bune. Asta NU inseamna ca viteza posibila a trabantului e mai mare decat viteza posibila a monopostului. Acum intelegi? Ceea ce vezi este cum merge Dorel cu monopostul. Dar poate ca altul se descurca mai bine in trafic decat el ....

    Alonso vrea sa spuna ca EL (nu monopostul) ar fi fost mai rapid fara trafic, dar a spus "monopost" in loc de "eu" pentru ca e setat sa dea vina mereu pe masina. A gafat.

    Nu e mai bine sa iti pui gandurile in ordine inainte sa postezi aiurea? Nu e prima data... Sau mai bine lasa chestiunile tehnice ca nu-s de tine si mergi la alea ale tale umaniste cu jurisprudenta etc.
    1 0
  • bobyneamu
    erata:
    2) pilotul este capabil sa-l piloteze, IN CONDITII BUNE, cu y, y mai mic decat x (evident nu?)
    3) pilotul este capabil (cel mai probabil) sa-l piloteze IN CONDITII DE TRAFIC INTENS, cu z, z mai mic decat y
    0 0
  • @dony
    cand am spus spus ceata de unsurosi nu m-am referit la negri ci la o stare de spirit... daca ecele personagii ar trai in romania probabil ca ar asculta manele...
    0 0
  • Geschwindigkeit
    @bobyneamu-le
    "Poti spune ca viteza posibila a monopostului depinde de uzura pneurilor, temperatura, etc., etc., d-astea, chestiuni tehnice. NU depinde de factorul uman"-atunci fa d..u sesizare in parlament si spune-le sa schimbe legile de circulatie si sa nu mai impuna soferilor ca iarna sa-si ia cauciucuri de iarna ci numai cizme de iarna sau bocanci caci aderenta masinii pe sosea in conditii de iarna "depinde de factorul uman" =))
    0 0
  • bobyneamu
    of Doamne...
    tu chiar nu intelegi ca vorbim de VITEZA MAXIMA POSIBILA a monopostului si nu de cat poate sa mearga Gigel (factor uman) cu ea ....?

    Sa zicem ca o masina poate scoate in turul perfect 1.32.009. Asta ar corespunde vitezei maxime posibile pe un tur de circuit. (vezi fizica clasa a noua ca sa nu confunzi viteza medie cu viteza momantana).

    Alonso poate merge el cel mai bine cu (sa zicem) 1.32.546. (Cum, mai mult? DAP - evident).

    Acuma cum influenteaza timpul lui Alonso de 1.32.546 timpul corespunzator turului perfect, adica 1.32.009 ????
    NU influenteaza. E vorba de o caracteristica A MASINII!!

    In conditii de trafic intens Alonso merge sa zicem cu 1.33.454. Iarasi posibilitatile monopostului RAMAN 1.32.009. Altu, sa zicem Perez, poate ca mergea mai bine, cu 1.33.046 in conditii nasoale.

    Timpul corespunzator turului perfect ramane timpul turului perfect si basta.
    Ca vine Gaga si scoate 1.50.777 pe tur NU influenteaza timpul turului perfect corespunzator pilotarii monopostului la maxim, adica 1.32.009.

    NU este identic timpul pe care il scoate Alonso cu cel mai bun timp posibil pentru masina. E omeneste imposibil. Tu asta nu vrei sa admiti de fapt ....
    Turul perfect e intotdeauna mai bun decat poate oricare pilot. Posibilitatile monopostului sunt undeva mai sus decat a mers Alonso. Asta a spus si el. Nu prea s-a descurcat in trafic si de aceea a ramas mai in spate. DAR monopostul nu ar fi de locul 9. EL O SPUNE. CITESTE!

    E o mare confuzie in capul tau si zau ca tolerez asta. Incapatanarea e mai greu de tolerat insa, adica si ... si cu nasul pe sus...?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru