McLaren a avut parte de un debut modest de sezon, în care a aşteptat Marele Premiu al statului Monaco pentru a obţine primele puncte ale sezonului.
Fernando Alonso a reuşit să puncteze doar în ultimele două curse, însă locul cinci obţinut în Marele Premiu al Ungariei îl impulsionează să fie încrezător în perspectiva celei de-a două jumătăţi a sezonului. Dublul campion mondial afirmă că la Hungaroring a demonstrat pentru prima oară abilitatea de a lupta cu adevărat pentru puncte.
"Încă nu suntem acolo unde vrem să fim, dar rezultatul din Ungaria arată că mergem în direcţia potrivită. A fost grozav să luptăm cu alte monoposturi şi, chiar dacă rezultatul a fost obţinut datorită numărului mare de abandonuri, am demonstrat că avem ritmul necesar pentru a lupta pentru puncte", a declarat el.
În plus, Alonso afirmă că monopostul McLaren are un "echilibru frumos" încă de la debutul sezonului competiţional, chiar dacă rezultatele abia acum încep să apară."Acest monopost a avut un echilibru frumos tot sezonul şi am putut să forţez cu adevărat pe parcursul cursei.
Aştept cu nerăbdare a doua jumătate a sezonului, cred că vom vedea mai multe progrese", a adăugat el.McLaren ocupă în prezent locul nouă în clasamentul constructorilor cu 17 puncte, cu cinci mai puţine decât au acumulat rivalii de la Sauber.
Via F1Zone
Cum pot trage aceste concluzii fara a fi demostrat acest fapt in practica?Dupa tunelul de vant,dupa simulator?!Am mai vazut noi optimism debordant pana la proba cu pista...!
Uitatul la F1 de multi ani nu are nici o legatura cu logica si/sau tehnica,si eu sunt privitor vechi,dar mai apelez si la logica!
Asta cu "am remarcat ca sta foarte bine in viraje"...cum adica,se poate masura stabilitatea in viraje "ochiometric"?!Nu vreau sa par arogant,dar o masina stabila si rapida in viraje are rezultate bune in general (RBR din anii buni) ! Poate sta bine in viraje datorita vitezei reduse,dar asta nu i un punct forte in F1,trebuie si viteza !
Si daca la o putere mai mare a motorului si implicit o viteza mai mare a monopostului,aceasta "stabilitate"nu va mai fi?! Vreau sa spun cat mai pe scurt ca orice modificare legata de putere,distributie a maselor,viteza,pot avea rezultate neasteptate,si nu neaparat in bine!
In fine,nu te contrazic pe tine,cu atat mai putin pe Alonso,insa nu cere sa nu remarc ca este (deocamdata) doar o vopsire a gardului.Celebra stabilitate a sasiului nu are nici o insemnatate in acest moment pentru Mclaren !
"se poate masura stabilitatea in viraje "ochiometric"?" - asta ar fi culmea... dar daca privesti un Lotus de exemplu in primele curse si un McLaren vei observa ca e o diferenta mare de tinuta pe viraje. Dau exemplu din primele curse pentru ca atunci era mai evident, intre timp echipele au mai recuperat la "aerodinamica" si "echilibru". Eu am remarcat doar ca: la capitolul tinuta de drum, McLaren e langa Ferrari, RedBull si Merc (dupa parerea mea), acum ca diferenta de putere isi pune amprenta pe orice tine de masina, aia nu contest, si poate daca Honda avea cu 100 cai mai mult comportamentul masinii era cu totul altul. Daca te-am jignit in vreun fel sa stii ca nu a fost intentia mea, scuze.
Nu,nu se pune problema de jignit,stai linistit ! ;)
M am referit la "masuratul ochiometric"pentru ca argumentele tale se bazeaza pe "daca privesti un Lotus de exemplu in primele curse si un McLaren vei observa ca e o diferenta mare de tinuta pe viraje" .
Privim cu...ochii,tragem concluzii in functie de cum "vedem" noi monoposturile in viraje...de aici indoiala mea in "masuratul din ochi" a performantelor !
In fine,iti respect opinia si nu spun ca nu se poate observa o anumita tinuta in viraje a monoposturilor,dar de aici pana a si clasa doar din ochi un sasiu...e drum lung,parerea mea!