Într-o conferinţă de presă, Mattiacci a sugerat că despărţirea de Alonso a avut loc în contextul în care pilotul nu se mai simţea motivat şi entuziasmat să concureze pentru Ferrari.
"Am vrut un pilot motivat şi devotat. Sunt sigur că Vettel va aduce experienţa fenomenală de la Red Bull şi entuziasmul de care avem nevoie pentru a trece prin momentele dificile care ne aşteaptă", a declarat italianul.
Alonso a reacţionat dur la acuzaţiile lui Mattiacci şi a oferit câteva detalii picante cu privire la modul în care cele două părţi au întrerupt colaborarea. Potrivit spaniolului, Ferrari a încercat până în ultimul moment să-l convingă să rămână la echipa şi numai când a înţeles decizia pilotului a început să-i caute un înlocuitor."Dacă Mattiacci a încercat să spună că nu eram motivat, a ajuns prea târziu la Ferrari. Este aici de numai câteva luni şi nu a văzut cei cinci ani pe care i-am petrecut aici şi modul în care m-am luptat în fiecare cursă. Probabil eram prea bătrân când a încercat să reînnoiască contractul cu mine până la cursa de la Monza. A continuat să forţeze şi să aibă discuţii. Chiar şi în ultimul moment am avut multe convorbiri telefonice şi emailuri pe care încă le mai am în computer. Bănuiesc că atunci când am luat decizia a trebuit să găsească un alt pilot", a declarat el.
Alonso a dezvăluit anterior că s-a gândit să plece de la Ferrari încă de anul trecut şi că decizia finală a luat-o în luna septembrie. Comentariul său cu privire la emailurile primite de la Ferrari a declanşat numeroase controverse pe reţelele de socializare, întrucât Alonso urmează să revină anul viitor la McLaren.
Spaniolul a fost unul dintre oamenii cheie ai scandalului Spygate din 2007, când a furnizat celor de la FIA o serie de emailuri compromiţătoare care demonstrau că McLaren a intrat în posesia unor documente cu privire la designul monopostului Ferrari.Via Autosport
Planul lui Mattiacci era să construiască o mașină în jurul spaniolului, însă peste vreo 3-5 ani. Alonso voia o mașină de top repede în 2015, maxim 2016 și așa a luat decizia de a pleca.
Ferrari face risipă de resurse ca să câștige, iar asta poate fi o sabie cu două tăișuri. Sunt de acord că trebuie să revină în top, dar nu cred că soluția e risipa, care are acum loc la echipă, ci investiții cu cap, care lipsesc în continuare.
Daca Alonso nu e motivat in fiecare cursa atunci cum e Kimi?
As spune ca e de nerecunoscut. Sters, fara vlaga, fara nici cea mai mica urma de ambitie, dorinta de a castiga. Apatic adica.
Desi de cinci ani trage dupa el echipa de la Maranello, la Alonso nu am vazut sa nu mai incerce marea cu degetul sa scoata cat mai mult posibil din ce poate oferi monopostul.
Daca cineva de la Ferrari crede ca prin aducerea lui Vettel in locul lui Alonso vor castiga campionate ... se insala amarnic. Vetttel e un pilot bun dar nu exceptional. Lipsa de performanta a monopostului nu o va putea compensa Seb.
"Curiosidad Formula 1 @Curiosidades_F1 6m6 minutes ago
Don Juan Carlos I en Antena3:
"Acabo de estar con Alonso, me ha dicho que se va a McLaren".
El Rey Juan Carlos ha dado la primicia: Alonso le dijo que se iba a McLaren (vía A3)
Nu cred ca ar fi bagat in gura fostului rege Juan Carlos o minciuna. E clar.
Don't hate the player.
Asa cum tu il injuri este singurul de la Ferrari care a tinut steagul sus.
Sint fan Ferrari (si nu doar Ferrari) dar de anul viitor ... praf si pulbere.
Au indepartat de la echipa tot ce a facut cat de cat performanta. Au ramas doar incompetentii. Bravos!
sper k sunt adevarate zvonurile despre Brown
Forza Rossa 2015!