Alonso exclude revenirea în Formula 1: "Schimbarea regulamentului a mers în direcția greșită"

de Daniel Popescu
Marti, 20.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso nu intenționează să revină în Formula 1 din cauza regulamentului restrictiv și anticipează că eventualele schimbări pentru sezonul 2021 vor apărea prea târziu pentru o nouă carieră în Marele Circ.

Fernando Alonso se va retrage din Formula 1 la sfârșitul acestui sezon, după cursa din Abu Dhabi de la finalul acestei săptămâni.

Pilotul spaniol susține că a câștigat suficient de mult în Formula 1 și că vrea să experimenteze alte competiții, însă afirmă că ar fi putut concura în Formula 1 pentru o echipă de top.

"Aș putea semna cu o echipă competitivă pentru anul viitor, poate a treia. Dar refuz pentru că sunt aici de 17 ani și am câștigat două campionate. Am bifat căsuța. Trebuie să găsesc o alta căsuță de completat. Acesta este singurul motiv", a declarat spaniolul.

Pe de altă parte, Alonso critica vehement regulamentul tehnic actual, prin care s-a creat un echilibru forțat prin limitarea creativității inginerilor și piloților.

"Totul ține de cum salvezi energie și pneuri și să urmezi instrucțiunile inginerilor. Ai un spațiu foarte mic pentru instinct, dar în mod normal este mai puțin optim dacă încerci ceva pe cont propriu.

Când nu aveam atât de multe informații era vorba mai mult despre aportul pilotului", a adăugat el.

Următoarea schimbare majoră de regulament este planificată pentru sezonul 2021, însă Alonso susține că ar fi aproape imposibil să revină atunci în Formula 1 chiar și în cazul unui regulament mai favorabil.

"Nu cred, cred că va fi prea târziu. Să am energia de a începe din nou și de a mă devota integral când voi avea 39-40 de ani va fi mult mai dificil decât acum. Nu mă gândesc la asta", a adăugat el.

Alonso va concura anul viitor în cursa de 500 de mile de la Indianapolis în încercarea de a obține "tripla coroană", după victoriile din Cursa de 24 de ore de la Le Mans și cursa de Formula 1 de la Monaco.

Via ESPNF1

Comentarii (14)

  • Linkk1n
    Prea mult tam-tam se face pe capu' lu' Alonso...da' lasati-l fratilor sa plece, sunt si altii, mult mai talentati care isi asteapta randul...el e deja,batran...si el si Kimi (sunt fan Ferrari si Kimi dar sunt si realist)...nu inteleg ce pnm cauta aia dde la Wiliams sa activeze religva dE Kubica...altceva nu mai gasira ? ceva prospatura...
    14 25
  • Are dreptate, dar dupa regulile astea joaca si ceilalti. Nu e de vina Mercedes, Ferrari sau RBR ca McLarenul lui s-a transformat in Minardi.
    @automarket "optim" n-are grad de comparatie.
    12 3
  • Serban
    Amice Alonso, singurul care a mers in directie gresita ai fost tu ! Alegeri complet aiuristice, cumportament dezavuat de toti sefii marilor echipe, etc, etc ! Mai nou se zvoneste ca Honda nu vrea sa motorizeze proiectul Indy al celor de la McLaren ! Ma intreb, de ce oare ? Poate n-ar fi rau sa-ti pui niste cenusa pe cap ... pacat de talentul cu care esti inzestrat !
    6 17
  • Serban
    Asta nu o stiam ! Motorsport.com, varianta in limba franceza, articol : "Quand Alonso a menace McLaren pour faire saboter la course de Hamilton" ! Pai daca este adevarat ceea ce scrie acolo, tipul are un caracter, mizerabil, sub orice critica !
    2 14
  • In locul lui m-as mai gandi la F1 - sigur ar avea o masina mai buna decat Mclaren.
    8 1
  • Tin minte cand Alonso se plangea ca e prea putin grip non aerodinamic si ca vrea marimea latimii rotilor. S-au marit, chiar si mai mult decat spera. Acum, ca Mclaren a devenit echipa de mana a doua, nu cred ca e vina FIA. La fel cum nu e vina FIA ca el a reusit sa se certe cu mai toate conducerile echipelor pe unde a fost.
    Cum zicea cineva inainte: pacat de talentul lui. Cam de asta Hamilton are 5 titluri, Vettel 4 si el doar 2. Primii doi au stiut tot timpul sa-si apropie si motiveze echipa. Pe cand Alonso a inteles sa-i incurajeze cu "GP 2 Engine..."
    Noroc cu Toyota care l-a pus sa dea gol cu poarta goala la Le Mans...
    3 5
  • @serban: asta era in 2007 intr-un an in care la McLaren tensiunea era la cer. Hamilton era in anul de debut si deja avea probleme mari de comportament pe si in afara pistei, iar Ron Dennis il sprijinea.
    8 3
  • Serban
    @Jumbo1974ro
    Da, dar dupa mizeria din 2007, prin repetitie a urmat mizeria din 2008, cea de la Singapore, unde Massa a pierdut practic titlul ! Implicat ? Tot Alonso, caruia Briatore i-a satisfacut, prompt, doleanta. Ceea ce nu facuse Dennis.
    Si oricate manute rosii voi primi de la fanii tipului, raman la parerea ca insul a fost un mare talent, dar un caracter apropiat de zero. Si apropo alonsistilor, macar ati citit articolul de pe motorsport.com ?
    3 3
  • Serbane, povestea aia deja o stim cu totii, cei care ne uitam la F1 de ceva vreme. Tu descoperi roata. Problema e ca unii se uita la "caracterele" pilotilor, barfele de garaj, in loc sa vada cum piloteaza pe pista si asta e F1 actuala. O posirca lunga si plina de orice mai putin una in care sa vedem piloti care sa piloteze. Nici un mare campion n-a avut un caracter de individ care sa se duca in rai. Senna, Schumacher, Alonso, Ham, Vettel mai nou Max sunt oameni individualisti care vor sa castige. Daca vrei altceva nu te mai uiti la F1, sunt alte sporturi mai "curate". Alonso este unul din cei mai buni din generatia lui, daca nu cumva cel mai bun. Ca n-a ales intotdeauna oportunistic(ar fi avut 5 titluri lejer) e altceva. Putea sa fie la Brawn, la Red Bull, atunci a vrut sa semneze cu Ferrari. Dupa aia a riscat cu Mclaren. Asta e. Personal cred ca se va intoarce in F1 daca va avea o masina buna la dispozitie.
    9 1
  • Dueluri ca Alonso-Schumacher la Imola 2006 (de exemplu) nu vom mai vedea prea curand in F1.
    11 3
  • Sorin A
    Dupa Schumacher inca un monstru sacru al circuitelor de F1 se retrage. Din pacate nu sunt multe lucruri de privit acum cu actualul format. Cum spunea Fernando pilotii nu prea mai sunt altceva decat operatori de F1 la volan.
    8 3
  • Dar voi nu ati luat decizii proaste in viata? Sunteti mandrii de deciziile voastre? :))
    In 2007 Alonso trebuia sa ajunga la Ferrari, LdM deja stabilise treaba, dar Todt s-a gandit ca nu vrea sa lucreze cu omul care l-a batut pe Schumacher 2 ani la rand. Todt care la sf de 2007 pleca de la Ferrari. Daca Todt ramanea vreo 10 ani intelegeam sa se opuna. Alonso la Ferrari in 2007, omora spectacolul pentru 2007 si 2008.
    La McLaren, in 2007, a fost singur impotriva tuturor. Se lupta cu propria lui echipa. Voi vorbiti ca are caracterul mizerabil. Pai aia de la McLaren, care ii dadeau setarile lui Hamilton? Sau Hamilton care copia setarile lui Alonso? Astia cum sunt? Au adus un dublu campion mondial si pe urma au vrut sa-l faca campion pe Hamilton. Comportamentul lui Alonso a fost justificat in situatia aia. Dar cum voi nu luati decizii gresite in viata, cum nu aveti mari provocari, normal ca nu intelegeti.
    Singapore 2008 nu e vina lui, ca nu el l-a pus pe ala sa intre in zid. Ala putea sa-si vada de cursa si toata lumea era fericita. Briatore a platit pentru asta. Ce vina are Alonso? Treaba lui e sa conduca masina. Punct.
    La Ferrari a venit pentru ca te gandesti - Ferrari sigur vrea sa castige. Vrea mereu. 2010 - Domenicali i-a distrus sansele la titlu, desi in multe curse masina Ferrari era a3a din competitie. O cursa perfecta trebuia sa faca Ferrari si fix pe aia a stricat-o ochelaristul ala. Normal ca te certi cu conducerea, dupa ce un an ai tras o caruta si echipa iti distruge sansele. La nivelul ala, nu se accepta greseli in cursele decisive. 2012 - mortul ala de Grosjean l-a scos din lupta. Sa nu mai zic si de Spa 2012, unde Kimi probabil bause cam mult. Dar in 2010 si 2012 Alonso s-a luptat la titlu pana in ultima cursa, pana in ultimele viraje. Ce a facut Vettel in 2018?
    Alonso este cel mai talentat pilot din generatia lui. Nu o sa mai vedem in F1 prea curand un pilot ca Alonso. Nici Spania nu o sa mai aiba prea curand un campion mondial. Alonso a fost imens, cea mai buna perioada a lui 2004-2006 si 2010 si 2012. Chiar si la McLaren cu caruta asta, la Baku a reusit sa puncteze, daca tineti minte in ce conditii.
    Nu va fi tinut minte pentru cifre, ci pentru stilul sau de pilotaj si ambitia de a lupta pana la capat. Duelurile Schumacher-Alonso ar trebui studiate de orice mucos care vrea un volan in F1, mai ales de autistul ala de Verstappen.
    Restul sunt rautatile voastre, acum ca Hamilton castiga sunteti toti fani Hamilton. Daca ramanea cu titlul ala din 2008, furat dupa cum stim, nu mai vorbea nimeni de britanic, care s-a luptat la titlu doar cu cele mai bune masini. Macar Alonso nu a castigat titluri cu o masina furata de la altii, asa cum a facut Hamilton.
    Am scris prea mult.
    8 5
  • https://www.youtube.com/watch?v=BFh06tzUcEs
    4 0
  • ZeroTime
    Despre Singapore 2008, personal consider si in acest moment, ca rezultatul acelei curse ar trebui sters din acel sezon. Plus victoria lui Alonso, si punctele trebuie anulate, sterse definitiv din acel sezon. Pur si simplu nu se poate ca un pilot sa se laude cu o victorie pentru o altfel de cursa, oricine ar fi acel pilot.

    Cat despre acest sezon, Whiting a zis ceva foarte simplu, ca perioadele bune ale echipelor vin si pleaca, ceea ce probabil inseamna ca vremea celor de la Mercedes a trecut, plus Ecclestone a zis de la inceput ca negocierea a fost pentru cinci ani si nu mai mult. Fiecare intelege ceea ce vrea dar era evident ca Mercedes a platit din greu, anumite miscari. Sotia lui Todt a jucat intr-un film in care se plimba in masini Mercedes, bine au fost vreo trei filme, dar intelegi idea. Atentia se cumpara, dar anumite echipe nu sunt genul care sa cumpere asa ceva.

    Eu sunt bucuros ca Alonso se va retrage la finalul sezonului, pentru ca ultimele trei sezoane au fost un cosmar de urmarit... N-am crezut niciodaca ca de o echipa extraordinara ca McLaren... se va alege praful, si asta mai ales daca ne uitam ca 90% din comentariile de pe aici dau ca cele mai bune echipe din F1 doar Mercedes si McLaren, nici macar Red Bull nu este vazuta ca o echipa decenta, iar cei de la Ferrari pentru ca cumva sunt mai iubiti de fani sunt tratati cu ura si evident foarte multa invidie. Personal consider ca fiecare echipa este ok, dar anumite echipe sunt mai tentate sa triseze, iar echipele britanice cumva ies in fata, din pacate.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru