Alonso: "Esenţial este să câştigăm puncte în toate cursele"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 13.09.2010
Fernando Alonso susţine că trebuie să câştige puncte importante în toate cele cinci curse care au mai rămas pentru a avea şanse la titlul mondial.

Fernando Alonso a revenit în lupta pentru titlu după ce a câştigat Marele Premiu al Italiei, apropiindu-se la numai 21 de puncte de liderul Mark Webber.

Totuşi, ultimele cinci circuite care găzduiesc curse în acest final de sezon se potrivesc caracteristicilor monopostului Red Bull Racing, motiv pentru care dublul campion mondial admite că este esenţial să obţină constant rezultate bune, chiar dacă nu va câştiga alte Mari Premii.

"Cred că acest rezultat ne oferă mai multă încredere şi o bună motivaţie pentru întreaga echipă. Vom continua să muncim din greu şi nu ne vom da bătuţi - o cursă sau o cursă proastă poate modifica foarte mult punctele în campionat. Acesta a fost un weekend  bun, Spa a fost un weekend prost, trebuie să găsim consistenţă în ultimele cinci curse. Asta va fi esenţial. Acest rezultat este o bună motivare pentru noi, dar în următoarele cinci curse sunt cele care contează", a declarat spaniolul la conferinţa de presă.

Alonso a fost depăşit la start de Jenson Button şi a rămas la aproximativ o secundă în urma pilotului McLaren, însă a sugerat că nu s-a gândit în niciun moment la posibilitatea de a-l depăşi pe circuit.

În schimb, a analizat momentul prielnic pentru a intra la boxe, admiţând că mecanicii echipei au contribuit decisiv la obţinerea victoriei.

"Ne gândeam la posibilitatea de a intra la boxe. Fie intram cu un tur mai târziu, fie cu un tur mai devreme. A trebuit să găsim alegerea potrivită la momentul potrivit. Când am văzut că Button a intrat, am mai avut un tur pentru a forţa înainte să mă bazez pe mecanici. Cred că turul meu a fost mai mult sau mai puţin bun, nimic special, dar pitstop-ul a fost superb", a adăugat el.

În urma victoriei din Italia, Alonso a urcat pe locul trei în clasament, la 21 de puncte de Webber şi la 16 puncte de Lewis Hamilton.

Via | FIA

Comentarii (15)

  • mobius
    putina rabdare
    Monza este un circuit unde aderenta aerodinamica conteaza cel mai putin. Acolo s-a potrivit cel mai bine masina Ferrari, dar McLaren a fost foarte aproape. Vin insa circuite cu altfel de configuratii aerodinamice unde Ferrari scartaie si unde red Bull se potriveste cel mai bine. Asa ca ....
    7 4
  • ...
    In Ungaria si Germania aderenta aerodinamica a fost inalta...
    8 1
  • fernando
    Felicitari Alonso tine-o tot asa, trebuie sa fi un luptator si sa ai incredere in tine.Asta inseamna sa fi un adevarat pilot. Bafta ALONSO.
    9 2
  • Ferrari
    Monopostul Ferrari este performant si are potential doar ghinioanele si greselile personale il tin pe locul 3 in campionat pe Alonso.
    12 0
  • Diesel
    Singapore
    Monopostul Ferrari se comporta bine inclusiv pe circuitele cu apasare mare. Singapore se aseamana mult cu Valencia si Silverstone, vom vedea unde sunt cei de la Red Bull.
    9 0
  • @dmd
    Acelasi gand l-am avut si eu de mult timp dar acum, cu toate ca sunt fan Ferrari, ma gandesc ca rezultatele posibil slabe nu s-ar datora ghinionului ci unei probleme: s-au terminat motoarele.
    5 0
  • motoarele
    Nu cred ca motoarele vor fi o problema ... urmeaza circuite ce nu cer mare lucru de la motor, vor reduce turatia si vor rezista
    2 1
  • @banelelele
    Banele, n-am nimic cu tine, ma amuz teribil citindu-ti aberatiile. Pai daca Alonso e de mana a 2-a, iar Schumacher e marele si absolutul pilot, Nico Rosberg ce mama dracului o mai fi?Ca-l domina pe Schumacher mai ceva ca un incepator!:)))Basca i-au si modificat sasiul dupa stilul lui!Te pricepi si tu la F1!
    4 1
  • o parere
    Schumi este o legenda nu un incepator, ma faci sa cred ca te uiti la formula 1 doar de doi-trei ani, daca e asa ar fi bine sa citesti cate ceva despre acest sport, faptul ca acum nu pre ii merge nu ii stirbeste cu nimic valoare poate ii arata putin limitele dar oricum si acum este o placere sa-l vezi pilotand ( cu mici excepti) Cand spun limite ma refer la varsta lui. Cat despre Alonso si el a a facut destule greseli dar e bun si sper din tot sufletul sa faca o figura frumoasa acesta, desi este destul de greu, urmatoarele circuite nu il avantajeaza.
    1 0
  • bulisor
    m-am referit la ce facea Schumacher cand era in forma nu acum. Era greu sa-ti dai seama doar esti bula si ca adjectiv.

    Si de Scumacher de atunci nu se apropie Alonso in veci. cand era Schumi tanar nu avea rival. Nu acelasi lucru se poate spune de Alonso in 2007 cand si-a gasit unul din multii nasi pe care ii are sau ii poate avea.
    0 3
  • @banel
    Si ce ar trebui sa faca acum Alonso si toti ceilalti piloti? In opinia ta, daca nu au valoarea pe care a avut-o Schumi in perioada lui buna, ar trebui sa renunte sa mai lupte pentru titlu de campion. Revino la realitate....a trecut perioada aia...sunt alte masini, alti piloti....fiecare isi demonstreaza valoarea in functie de concurenta...si sa nu uitam ca Alonso a fost cel care l-a oprit pe Schumacher, ca altfel mai baga inca 2 la colectie.....
    2 0
  • @neamu
    aha, .... deci aproape ca recunosti ce am spus. Eu am incercat sa va deschid ochii ca Alonso este un pilot obisnuit, ca si Vettel, Webber, altii din pluton. Ar fi in prima jumatate a clasei F1 insa nu primul nu printre primii si nicidecum ca Senna si Schumi in perioadele lor de glorie.
    Deci mai usor cu pupin.... la adresa lui Alonso.

    ps: Renault a oprit pe Schumacher. A pus la dispozitia unui pilot de pluton cea mai buna masina. Si a avut atunci noroc de coechipier mai de coada clasei F1 care nu i-a luat puncte.
    0 2
  • @banel
    Nu spun ca Alonso e mai bun decat a fost Schumacher din perioada aia, dar Scumcher, dupa ce s-a retras Hakkinen nu a mai avut adversar...acum sunt mai multi piloti valorosi Hamilton, Button, Webber, Vettel, Alonso, Kubica si cel putin 3 masini foarte copetitive....nici unul dintre ei nu poate defila pe circuit pt ca toti au valoare....atunci era doar Ferrari si la o distanta destul de mare Mclaren....de fiecare data Schumacher castiga campionatul si Barrichello era in primii 4...deci clar nu se putea bate nimeni cu ei.
    P.S. : Nici Barrichello nu i-a luat puncte lui Schumacher ;)
    1 0
  • @neamu
    nici Barichello nu i-a luat puncte lui Schumi insa i-a luat lui Button - alt oportunist, insa un oportunist modest si nesupraspalat la amortizorul personal (dos si nu ma refer la calculatoare). Barichello i-ar fi luat cu siguranta puncte lui Alonso si atunci cam pa ambele campionate. Barichello nu este Fisichella, Piquet sau Grosjean. Daca ar fi fost nu mai era demult in F1.
    In sfarsit, eu ma bucur sa sunt cu picioarele pe pamant si nu particip la igiena personala a lui Alonso in maniera mai sus stabilita.
    Nu inteleg si nu vreau sa inteleg fan-fanatismul. Cum poate fi un pilot cel mai bun daca in perioada de buna forma a gasit pe unul care i-a dat clasa in curse tur dupa tur. E cel mult pe locul doi. Dar poate ca nici Ham nu e cel mai bun (ca despre el era vorba) si atunci Alonso e cel mult pe trei.
    Cu multa indulgenta.
    0 1
  • @banel
    Nu stiu daca o sa mai vezi comentariul asta.....Nu am spus ca Alonso e cel mai bun, dar asta nu ma opreste sa tin cu el si sa vreau sa castige curse si de ce nu campionate....a tinut cu el si in primii ani petrrcuti la ranault si in ultimii petrecuti acolo chiar daca nu avea sanse la victorie...si o sa tin in continuare chiar daca o sa se dovedeasca ca e un pilot de pluton pana la sfarsitul carierei...dar cred ca nu o sa poti sa intelegi niciodata asta...mergi pe principiul "asta e cel mai bun, restul nu conteaza" si vad ca nu poti sa intelegi ca altcineva pur si simplu au un alt pilot favorit...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru