După numeroase update-uri introduse pe monopost, printre care se numără noi configuraţii pentru aripile faţă şi spate, şi după ce inginerii au muncit două nopţi consecutive, Alonso a obţinut doar locul şapte în calificări. Spaniolul afirmă însă că acesta este potenţialul maxim al monopostului F2012 pe circuitul Yas Marina.
"Nu cred că am fost competitivi astăzi, dar personal sunt mulţumit de performanţa din calificări. Am extras totul de la monopost. Am făcut 1:41.5 în Q2, 1:41.5 în Q2 şi 1:41.5 în al doilea tur din Q3. Cred că aş fi putut parcurge turul de 100 de ori şi aş fi făcut 1:41.5 de fiecare dată pentru că asta a fost maximum astăzi.
Din păcate, şase piloţi au fost mai rapizi decât noi", a declarat el.Vettel va pleca de pe locul trei al grilei de start, astfel că misiunea lui Alonso de a reduce decalajul dintre cei doi s-a complicat semnificativ, însă spaniolul este încurajat de ritmul bun de cursa demonstrat de Ferrari în ultimele Mari Premii.
"În mod normal forma noastră se îmbunătăţeşte duminică şi sper să fie cazul şi mâine", a adăugat el.
UPDATE: Vettel a fost exclus din calificări şi va pleca de pe ultima poziţie a grilei de start!
Insuficient pentru pretentiile celor de la Maranello.
Pat Fry, Ferrari chassis director
“All I can do is repeat what our boss has said: we are disappointed that we did not give our drivers a sufficiently competitive car. We had brought various updates here, some only fitted to Fernando’s car, because we do not yet have enough of them for both. Unfortunately, the whole package did not work the way we had expected before coming here, at least relative to the progress that the other teams have made. Both Felipe and Fernando did the maximum they could: unfortunately they had already reached the limit in Q2, which explains why it’s not by chance that Fernando did practically the same time three times in a row, while the others raised the bar in Q3. It’s clear that the McLarens, especially Hamilton, seem out of reach this weekend, but all the same, we were hoping to start from higher up the grid. Now we must prepare as well as possible for the race. We know we can count on a good pace and on a top speed which will allow us to overtake. We will try and make up as many places as possible and to make the most of a slightly different grid order to the one we have seen in recent races.”
sursa http://www.formula1.com/news/headlines/2012/11/14013.html
Si Massa cat a scos? Tot - 0.2 sec?
Nimeni nici macar nu se apropie de potentialul maxim al masinii. Ca sa se intample asta, trebuie setarea perfecta (niciodata nu e perfecta) plus stilul perfect plus abordarea perfecta a fiecarui viraj. Cam multe chestiuni perfecte de pus cap la cap, nu? Nu zice nimeni ca Alonso e un pilot rau, dar sa spui ca scoate maximum e exagerat si nereal; cu sau fara binecuvantarea ideii de catre fanii lui.
Zici ca RBR au facut si azi "servicii de calitate" la masina lui Vettel ?
Iar ai vazut altceva in loc de calificarile din F1.
Cat priveste cat de bun pilot e Alonso ... e clar ca e net inferior tie. Chiar: tu nu esti cumva Schumi incognito ? O fi stiind Schumi limba romana ?
Omule: cand un pilot scoate de trei ori pe un circuit timpi care se deosebesc intre ei doar la zecimi de secunda e clar ca fara sa modifice ceva la setare sau la modul de abordare a unei/unor curbe nu are cum sa mai imbunatateasca. Dar asta deja un zeu al soselelor ca si tine trebuia sa stie. Sau ... nu ?
Au schimbat ceva calutii de la Maranello la masina dar .... tot nu merge:
Ferrari F2012 - revised front wing 03 November 2012
http://www.formula1.com/news/technical/2012/881/1021.html
Ferrari F2012 - new turning vanes 03 November 2012
http://www.formula1.com/news/technical/2012/881/1022.html
PS: si cei de la RBR au adus o inovatie cam cu acelasi succes ca si cei de la Ferrari
Red Bull RB8 - brake discs and calipers 03 November 2012
http://www.formula1.com/news/technical/2012/881/1023.html
Williams FW34 - revised front wing 03 November 2012
On Friday in Abu Dhabi Williams once again tested their new front wing, with three small flaps in its upper section. Drivers Pastor Maldonado and Bruno Senna, however, opted to use the previous solution for qualifying and the race.
http://www.formula1.com/news/technical/2012/881/1024.html
Inginerii de la Williams pot sa iasa la o bere cu cei de la Ferrari :))
Ia uite rezultate dupa calificarile de anul trecut
2011 FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX
11 - 13 Nov 2011
5 5 Fernando Alonso Ferrari 1:41.380 1:39.058 1:39.058 16
6 6 Felipe Massa Ferrari 1:41.592 1:39.623 1:39.695 20
Cum poti scoate timpi identici in Q2 si Q3 daca masina nu ai dus-o la limita ? In fine, irelevant, pentru tine Alonso e cel mai slab pilot.
Vettel la fel. Nu inteleg de ce nu esti tu in locul lor.
De pe margine e foarte usor sa critici. Ia sa te urci intr-un monopost si sa le dai la fund la increzutii astia din F1 care habar nu au cum se seteaza si conduce o masina.
Timpii aia sunt irelevanti mai ales ca la ferrari e o politica cu un prim pilot. Gasesti niste explicatii fantasmagorice pentru scopurile tale in loc sa deschizi ochii si sa vezi mai intai daca din punct de vedere conceptual este posibil. Am mai vazut aici chestiuni precum "depasirea limitei" cand conceptual, limita semnifica un prag de nedepasit. Ca simplu, daca ar fi depasit inseamna ca limita nu este de fapt acolo...
Nu trebuie sa ma urc in monopost ca sa observ abateri grave de la logica asa cum nu trebuie sa fii savant ca sa contrazici un profesor de matematica, ca 2*2=4 si nu 6.
Pe Alonsio il bat de-i merg fulgii pe simulator asa cum se intampla cu majoritatea pilotilor reali care o cam iau pe coaja pe sim. Reciproca e valabila. E vorba de specificitate. Eu nu am spus ca as face o treaba mai buna decat Alonso, eu am contestat simplu faptul ca nu e nici pe departe un pilot ideal ci real ca si ceilalti. Nu am dreptate?
Nu eu am scris:
"Acelasi lucru pot spune si despre Vettel: masina lui poate chiar mai mult decat obtine Vettel dar si el e la randu-i un prost ajutat de monopostul nr-ul 1 de pe circuit si echipa care-i presteaza servicii de calitate net superioare celor de la Ferrari"
Despre Alonso nu mai e cazul sa te citez nu-i asa ?
Un terminat, un habarnist , etc
Repet: vreau sa te vad intr-o masinuta de F1 peste 2-3 ani si sa le dovedesti la toti amaratii ce tare esti. Se poate ?