Alonso: "Depăşirile vor rămâne dificile şi în sezonul 2011"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
FIA speră să impulsioneze depăşirile în sezonul 2011 prin introducerea noii aripi spate ajustabile, care va putea fi utilizată pe o distanţă de 600 de metri pe liniile drepte de start-sosire.
Până în prezent nu au putut fi efectuate teste reale care să evidenţieze avantajele şi dezavantajele tehnologiei, însă Fernando Alonso şi-a exprimat deja temerea că tehnologia nu va avea niciun impact în cazul duelurilor în care piloţii utilizează monoposturi de acelaşi calibru. În opinia spaniolului, depăşirile vor fi uşurate numai dacă pilotul care urmăreşte este cu cel puţin o secundă mai rapid decât rivalul său.
"Dacă pilotul din faţa sa este cu numai o zecime de secundă mai lent decât tine, atunci aripa spate ajustabilă nu este suficientă. Poate fi utilă la depăşirea unei maşini cu una sau două secunde mai lente. Poate că obiectivul regulei este favorizarea unei depăşiri când o cursă este ruinată de imposibilitatea de a depăşi un monopost mult mai lent, aşa cum mi s-a întâmplat mie cu Vitaly Petrov în Abu Dhabi.
Depăşirile intre piloţii din frunte vor fi dificile şi în 2011", a declarat dublul campion mondial pentru publicaţia italiană Gazzetta dello Sport.Alonso face referire la faptul că a rămas blocat în spatele lui Petrov în ultima cursa a sezonului precedent, element decisiv în stabilirea noului campion mondial al Formulei 1.
Via | Autosport
Pana nu se umbla in mod substantial la partea aerodinamica(in sensul reducerii apasarii aerodinamice) nu o mai vedem depasiri ca in vremurile bune.Din pacate!
Mai sugereaza ca Petrov ar fi fost mai lent cu 1 sau doua secunde. Si tot nu l-a depasit. Atunci chiar ca nu merita campionatul.....
Alonso explica doar faptul ca acest sistem ajuta atunci cand in fata ai o masina mai lenta, dar pilotul inchide foarte bine. In schimb in 2011 cu ajutorul acestui sistem poti lua un avans serios pe linia dreapta si astfel iti atribui locul meritat. Pentru ca masina Renault in 2010 a fost clar inferioara monopostului Ferrari. Uneori conteaza si configuratia circuitului in depasiri, expertule! Sugereaza doar ca masina Renault era lenta in schimb pilotul inchidea bine(ajutat si de configuratia circuitului), astfel il tinea si pe Alonso in spate. Aripa ajustabila iti ofera un impuls pe linia dreapta. Aripa+Kers pe linia dreapta inseamna clar o depasire si asta s-ar fi intampla si la Abu Dhabi in 2010 fara discutii.
Pe viitor incearca sa te calmezi, de la prea mult gandit sa nu ti se sparga vreun vas de sange.
Incerci degeaba sa-l soti pe Alonso basma curata. Alonso nu a fost capabil sa depaseasca un monopost mai lent. Ca-i de vina circuitul ..... buna dimineata! Asta-i Formula 1.
S-a tot scuzat ca nu este mai rapid si ca nu face depasiri pe motiv ca tinteste campionatul si ca nu are rost sa riste.
Dar cand a venit momentul sa nu aibe de ales intre a risca sau nu .... nu a fost capabil sa depaseasca.
Concluzia: niciodata nu a fost capabil sa depaseasca.
A asteptat sa moara Vettel asa cum a asteptat sa moara Kimi si Schumacher.
Ei bine, n-a murit.
Nu-i mereu pomana pentru Alonso.
Unde mai pui ca-si revine Massa .....