Fernando Alonso s-a retras cel puțin temporar din Formula 1 la sfârșitul sezonului 2018, însă continuă periplul prin ramurile sporturilor cu motor.
După ce a câștigat titlul în Campionatul Mondial de Anduranță, dar și cursa de 24 de ore de la Daytona, spaniolul a anunțat acum un program intensiv de pregătire cu obiectivul final de a putea concura în Raliul Dakar din ianuarie 2020. Astfel, pe parcursul a cinci luni, Alonso va testa Toyota Hilux pe trasee off-road situate în Europa, Africa și Orientul Mijlociu, iar prima oprire a fost Namibia.
"Noua mea misiune este să devin un pilot complet și să câștig în cât mai multe ramuri ale sporturilor cu motor. După ce am câștigat în Formula 1, în anduranță și Cursa de 24 de ore de la Daytona este o mare provocare pentru mine să schimb asfaltul cu macadamul și dunele de nisip. Va trebui să dau tot ce am mai bun și voi învăța totul de la zero. Este foarte tentant pentru mine ca pilot", a declarat el.
Alonso consideră că Toyota îi oferă în prezent cea mai bună perspectivă pentru a concura în Raliul Dakar, iar primul examen mai serios va fi chiar în luna septembrie, atunci când dublul campion mondial de Formula 1 va participa la raliul Harrismith 400 din Africa de Sud.
"Aștept cu nerăbdare următoarele luni de pregătire, să cunosc Hilux și să lucrez cu echipa.
Întotdeauna am spus că vreau noi provocări în diverse discipline și acum sunt la o echipă grozavă pentru a încerca asta", a adăugat el.Ediția de anul viitor a Raliului Dakar va avea loc în premieră în Arabia Saudită, stat care încearcă să pătrundă inclusiv în calendarul Formulei 1.
Via SkySports
Asadar- dupa voi ar face o treaba mai buna decat Hamilton, Veretappen sau Vettel, echipele l-ar lua daca ar accepta un salariu ok si sa devina pilot nr 2 daca nu e destul de bun. Ia uite ce simplu este.
In realitate e ... greu in F1. Ar manca, calul ovaz daca ar avea. Cum nu are cauta victorii facile, precum cea din LM. In WRC automat nu are vreo sansa, dar in Dakar cu mult noroc poate sa castige candva.