Alonso: "Ar fi trebuit să plec mai devreme de la Ferrari"

de Daniel Popescu
Joi, 20.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso consideră că ar fi trebuit să plece cu unul sau doi ani mai devreme de la Ferrari şi admite că au existat şi momente dificile în cadrul Scuderiei.

Fernando Alonso a petrecut cinci sezoane la Ferrari în perioada 2010-2014, însă nu a reuşit să-şi îndeplinească obiectivul de a cuceri titlul mondial pentru echipa de la Maranello.

Spaniolul a avut doar două oportunităţi ratate la trofeu, iar în cadrul unui interviu acordat postului american de televiziune CNN a admis că ar fi trebuit să plece mai devreme de la echipă la care anterior spera să-şi încheie cariera.

"Probabil că da. Monopostul nu era competitiv şi toate lucrurile deveneau din ce în ce mai triste. Probabil că unul sau doi ani mai puţin ar fi fost cel mai bun lucru, dar am încercat să facem tot ce este bine şi am luptat până la finalul fiecărei curse. Cinci ani la Ferrari, tot timpul pe locul doi, cred că a fost suficient pentru mine", a declarat el.

În plus, Alonso a admis că pe parcursul perioadei petrecute la Ferrari s-au întâmplat şi lucruri mai puţin plăcute, despre care a evitat însă să vorbească în detaliu.

"Cu Ferrari uneori câştigi, iar alteori pierzi, în funcţie de dispoziţia echipei în general sau de grup în general.

Este o echipă foarte mare, cu unele lucruri bune, unele lucruri proaste şi, aşa cum am mai spus, este o experienţă bună să fii o dată la Ferrari", a adăugat el.

Via CNN

Comentarii (14)

  • lasa cai mai bine la coada plutonului,sa fi depasit cu un tur de fosta echipa:))
    18 21
  • NICI TU NU CREZI CE SPUI ,CU PLECATU DE LA FERRARI. AI PLECAT LA MCLAREN PT UN CONTRACT MARE, PROST NU ESTI SI FERRARI DACA TE PLATEA CU ACEASI SUMA RAMANEAI CAT TE TINEAU OASELE LA SCUDERIE. AI FOST FACTORUL DESTABILIZATOR IN ECHIPA FERRARI IMPARTIND ECHIPA IN DOUA....DIFERENTA INTRE TINE SI SA ZICEM SCHUMACHER ESTE CA EL ESTE UN MARE CAMPION IN TIMP CE TU ESTI UN PILOT DE F1.
    24 30
  • @444, ai uitat sa dezactivezi tasta Caps Lock
    20 6
  • Știu, e nașpa că ai stat 5 ani la Ferrari și ai fost mereu pe locul 2, zici tu, dar noi știm că nu a fost chiar așa, ai fost și pe locul 4 și pe locul 6.
    Acum ți-a pus Dumnezeu mâna în cap și pilotezi pentru McLaren, să sperăm că obținerea locului 2 nu ți se va părea precum escaladarea Everestului.
    22 15
  • danploiesti81
    Era idolul meu dar pe zi ce trece e mai prost!Toata ziua pe el il intereseaza Ferrari nu echipa lui.
    17 13
  • @danploiesti
    Daca il intreaba reporterul el treabuie sa dea un raspuns. Adevarul e ca timp de 5 ani a cam dus echipa aia dupa el, in 2 ani a prelungit suspansul pana in ultima cursa cand cu masini mediocre se batea pentru titlu. Vom vedea ce face Vettel si unde se va afla la final de an.
    20 7
  • Daca luai alea doua titluri ratate la mustata nu mai declarai asta.Din pacate steaua ta apune incet,incet te apropii ca si Raikkonen de iesire din Marele CIRC
    8 5
  • lasa bre ca ai fost unul din imbuibatii echipei. Sa se planga Massa nu tu. Si nu ai plecat cat timp te-ai tolanit in situatia aia calduta. A trebuit sa auzi ca vine Vettel ca sa-ti faci bagajele spre nicaieri
    11 4
  • serban
    Văd că pe cei de la Ferrari nu-i interesează ce face Alonso, au fost ceva comentarii la plecarea lui și atât, acum își văd de treaba lor. N-ar trebui să fie și reciproca valabilă ? Dar nu, probabil că oftica este atât de mare încât spaniolul nu se poate abține ! La fel ca și fanii lui și ai McLaren care, în loc să bage capul în nisip pentru rezultatele dezastroase de până acum și care vor urma, au numai grija a ceea ce face Ferrari !
    10 4
  • ehe, ce inseamna sa nu mai fi pilot ferrari; iti incap toti fanii in valiza cu care ai plecat ...
    11 6
  • @serban: eu cred ca presa il tot intreaba si el raspunde, apoi se iau citate din context si de aceea aceste mesaje cum ca ar vorbi el de la sine mult despre ferrari. In conditiile in care Mclaren este in situatie labila si Ferrari este sus, Alonso a parasit Ferrari dupa 5 ani de plina imagine raspandita intre fani. e normal ca presa sa il tot sacaie cu intrebari.
    Nimeni nu poate spune ca nu a facut Alonso o treaba buna cu Ferrari. A fost permanent in frunte, si doar un singur pilot+echipa a facut o treaba mai buna decat Alonso+Ferrari. Ghinion sau stare de fapt, totusi este o reusita care alti piloti in afara de Schumi nu au reusit, vezi Raikkonen, Massa, Alesi, Berger, etc.
    11 5
  • serban
    @jumbo1974 Foarte corect ce spui și nu voi nega niciodată, așa cum fac mulți alții, meritele lui Alonso la Ferrari, doar pentru că nu mai este acolo. Sunt multe și incontestabile. Dar ... dar ai văzut cum au vorbit toți marii campioni despre echipele pe care le-au părăsit, din varii motive, la un moment, sau altul ? Discret, echilibrat și mai ales decent, doar trei cuvinte, dar sunt convins că ai prins pictura. La Alonso însă ...
    3 2
  • A incercat sa fie cat mai succint si cat mai clar, dar fara o usoara prestanta. Din pacate Ferrari a incercat cu el, probabil nici el nu a stiut exact ce sa ceara de la echipa ca sa scoata un monopost bun.

    Si Schumacher a stat 4 ani la Ferrari pana cand a reusit sa ia titlul cu ei. Asta a insemnat ca a lucrat cot la cot cu echipa sa scoata untul din Ferrari. A stiut ce sa ceara, a stiut unde sa se faca modificari si cel mai important: a stiut sa se bata cu un monopost mai putin competitiv decat McLaren. Alonso nu a stiut ce sa ceara si unde sa ceara, in mod clar, ca sa aduca Ferrari-ul in prima linie mereu.

    Schumacher a fost mai bun ca Alonso si cine contesta asta nu cunoaste deloc Formula 1 si motivele pentru care Alonso l-a batut 2 ani la rand pe Schumacher: in 2005 au fost modificari de regulament tocmai pentru ca dominatia Ferrari sa ia sfarsit - s-au cerut pneuri care sa tina o cursa intreaga, iar Bridgestone nu a putut livra aceeasi calitate ca si Michelin. Din cauza asta monoposturile echipate cu Bridgestone aveau probleme pe intreg sezonul.

    In 2006, problemele de performanta ale Ferrari-ului l-au facut pe Schumacher sa piarda campionatul la Suzuka, cand problemele de motor l-au fortat sa se retraga si sa ii ofere lui Alonso 10 puncte avans in clasamentul general inainte de ultima etapa. Desi avea sanse matematice prin castigarea cursei de la Sao Paolo, iar Alonso sa nu ia niciun punct, terminand la egalitate de puncte (avansul lui Schumacher consta in mai multe GP-uri castigate), Schumacher a realizat ca asta nu se va intampla. Daca nu ma insel, Schumacher a plecat din mijlocul plutonului, a avut o atingere cu Fisichella pe parcursul cursei, rezultand o pana si compromitand finalul cursei.

    Se poate spune ca sezonul 2006 a fost unul echilibrat, per total, dar Renaultul a fost masina sezonului si a luat tot ce se putea lua.

    Consider ca, daca Schumacher continua in 2007 cu Ferrari, mai lua acolo un titlu de campion.
    5 1
  • Ha,ha,ha...
    Incontestabil a avut meritele lui la Ferrari,insa declaratiile destul de dese despre fosta echipa, (intrebat sau nu de reporteri), arata a frustrare si parere de rau...zic! :)
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru