Chiar dacă o victorie l-ar fi transformat în triplu campion mondial, pilotul Scuderiei Ferrari consideră că adevăratul punct de referinţă al sezonului a fost cursa de la Spa-Francorchamps. Spaniolul a abandonat în primul viraj al cursei din Belgia în urma unui accident în lanţ provocat de Romain Grosjean şi în care Lewis Hamilton a avut aceeaşi soartă.
"Campionatul nu a fost pierdut aici. Campionatul a fost pierdut când Grosjean a zburat pe deasupra capului meu la Spa sau când Vettel a primit în mod surprizator doar o mustrare după calificările din Japonia. În acest sezon au fost situaţii care te fac să te gândeşti la aceste trei puncte, dar acesta este sportul. Chiar dacă am terminat pe doi nu am primit nciodată atât de mult respect şi afecţiune din partea celor din paddock. Este pentru prima oară când piloţii, foştii piloţi, echipele şi fanii spun că am făcut cel mai bun campionat.
Mă simt grozav după 2012, de departe cel mai bun sezon al carierei mele", a declarat el.OPINIA AUTOMARKET
Pe lângă incidentul de la Spa-Francorchamps, Alonso se referă şi la calificările de la Suzuka. Vettel a fost investigat de comisari la finalul calificărilor sub acuzaţia că l-a blocat pe spaniol într-un tur rapid de cursă. În cele din urmă, germanul a primit doar o mustrare scrisă, parţial şi pentru că în momentul infracţiunii erau fluturate steagurile galbene, astfel că Alonso nu putea pilota la capacitate maximă.
Poate că Alonso a pierdut titlul în Japonia, dar nu în calificări, ci în cursă. Spaniolul a comis atunci una dintre rarele sale greşeli de pilotaj şi s-a acroşat cu Kimi Raikkonen, fiind nevoit să abandoneze într-o cursă câştigată de Vettel. Rezultatul? Avansul lui Alonso în faţa lui Vettel s-a redus de la 29 la numai patru puncte.
Alonso a fost victima unei greşeli şi în Canada, dar de data aceasta vină a aparţinut Scuderiei Ferrari. Alonso şi Vettel ocupau primele două poziţii cu pneuri uzate când au fost depăşiţi de Lewis Hamilton, aflat pe pneuri proaspete mult mai rapide. Vettel a decis să schimbe la rândul său pneurile, în timp ce Alonso a rămas pe circuit. Rezultatul?În ciuda timpului petrecut la boxe, Vettel a fost rapid în ultimul stint, l-a ajuns din urmă şi l-a depăşit pe Alonso cu două tururi înainte de final, terminând pe locul patru. Astfel, Vettel a câştigat cu două puncte mai mult decât Alonso în loc ca situaţia să fie opusă, ceea ce înseamnă că Alonso a pierdut patru puncte la Montreal în faţa lui Vettel din cauza strategiei.
Includ aici cam orice echipa din top 5 din ultimii 30 de ani. Sunt fan Ferrari dar cu toate astea m-am bucurat sa il vad pe M. Schumacher depasit cu un tur de Alonso pe vremea cand era pilot Renault. M-am bucurat sa il vad pe Hamilton subiect de discutie printre cei care nu credeau posibil ca un pilot de culoare să caștige un titlu la piloți. Am sperat sa il vad pe Massa campion pentru ca am crezut în el mai mult decat în Schumacher. Dominația Ferrari era atunci cusută cu ață albă însă poate într-o masură mai mică decat se întâmplă astăzi cu Red Bull.
Apreciez însă Ferrari pentru faptul ca din 1950 este echipa care există în absolut fiecare pagină a istoriei acestui sport. Am avut chiar șansa să ajung pe Hungaroring în paddock-ul echipei în urmă cu câțiva ani și să cunosc o parte din oamenii din spatele a ceea ce vedem pe pistă. Există înainte de toate un cult pentru aceste mașini roșii.
Apreciez echipe precum McLaren, Lotus/Renault, Sauber sau Williams pentru ca la rândul lor înseamnă istoria acestui sport. Am sperat în acesti ani să avem din nou Alfa Romeo în rândul acestor echipe. În primul rând pentru că Ferrari este moștenitoarea de drept a ceea ce a fost odata echipa de curse Alfa Romeo. DIn păcate deocamdată nu este loc pentru doua echipe în grupul FIAT.
Nu pot însă aprecia echipe precum Red Bull, Toro Rosso, Brown GP sau oricare alte astfel de invenții ale politicilor de marketing. Nu le consider echipe ci pur și simplu niște campanii de comunicare. Dacă celebra băutură a epocii de aur românești, Brifcor, ar fi ajuns un brand internațional, cum ar fi arătat o echipă sub numele Brifcor F1 Racing Team?
În consecință nu am cum să apreciez absolut nimic din ce reușește o astfel de echipă în F1. Datorează cam totul unor tehnicieni formați de echipele tradiționale și cumpărați cu bani grei de gigantul garbogazos. Când Red Bull investește sute de milioane de euro pe an in F1 pentru a avea 4 monoposturi pe pistă, regulamentele nu mai există decât pentru ceilalți. Poate cel mai relevant moment al cursei de duminică a fost atunci când Bernie Eccelstone și-a facut loc printre jurnaliști pentru a-l felicita personal pe Vettel în loc să pastreze momentul pentru mai târziu și să meargă mai întâi spre podimul Brazilian.
Nu am nimic personal cu Vettel, ba chiar il simpatizez pe Webber (ca să nu creadă cineva că sunt un fananic). În consider pe Vettel un puși talentat, foarte răsfățat însă destul de departe de calitățile unor piloți precum Alonso, Massa, Hamilton sau Raikkonen. Ba este chiar mult mai departe de alți campioni precum Sena, Jack Villeneuve sau Nigel Manssel daca ma refer doar la nume din ultimii 20 de ani. Nu cred ca are rost o comparație cu alte personalități ale acestui sport din perioada anilor 50-70 pentru că atunci lucrurile stăteau cu totul altfel din perspectiva înplicațiilor comerciale.
Vettel câștigă al 3-lea titlu. Red Bull îngenunchează numele mari din industria auto precum Ferrari, Mc Laren, Lotus sau Mercedes. Ceea ce sper este să ajungem în 2013 să vedem un campionat câștigat de o marcă de automobile și nu de oricine altcineva își permite în aceste vremuri să spele banii cu ajutorul unui britanic senil condamnat pentru evaziune fiscală.
@automarket
Daca a pierdut Alonso campionatul din cauza lui Grosjean sau daca Vettel l-a caștigat pentru că nu a fost penalizat la Suzuka ajung să rămână simple speculații tardive. Faptul că redactorul Daniel Popescu are opinii în numele redacției Automarket, în sesuri favorabile lui Vettel? Nu este chiar obiectivismul așteptat de la o astfel de publicație. Să nu fiu greșit înțeles totuși. Nu condam afinitățile "redacției" pentru echipa Red Bull cat gestul în sine de a exprima astfel de opinii, indiferent despre ce echipă ar fi vorba.
dc ar fi castigat Alonso lumea ar fi fost show pe el ...
abandonurile si accidentele fac parte din carti ...
ce credeti??? Senna, Prost, Piquet nu au castigat pe baza bandonului celuilalt ... Cum a pierdut Lauda titlul in 78 ... s-a oprit sinngur ...
Ai sintetizat perfect afacerea numita Formula 1. Pentru ca nu mai este un sport.
Prea multi bani in mijloc. Valorile sunt eclipsate de puterea banului.
Dupa parerea mea, incepand cu 1994 F1 a devenit o afacere.
2012 a dovedint inca o data (daca mai era cazul) ca lupta se da in umbra.
Revenind la cursa de ieri, Vettel este considerat (dupa mai multi analisti de la BBC sau Sky) principalul vinovat pentru acrosajul cu Senna. Apoi a avut o depasire efectuata pe steag galben. In plus, Koba a trebuit sa iasa de pe traseu pentru a-i face loc lui Vettel.
Mai mult, regulamentul spune ca daca masina devine pericol pe traseu (masina lui Vettel se dezintegra efectiv), aceasta trebuie retrasa.
Dar Berni vegheaza sa fie totul bine pentru jocul sau.......
am luat acest nick (jan cel gros) fix dupa accidentul de la spa al lui Grosjean. Daca Alo crede ca Grosjean e cauza .... vai ce potrivire fericita.
se vaita si el. Daca tot s-a apucat sa studieze ce s-a intamplat, atunci sa fie fair si sa ia in considerare tot, inclusiv ce au patit ham si vettel.
Alonso a fost destul de obiectiv, iar ceea ce spui u nu are legatura cu subiectu. Sper ca la anul, ca FIA sa fie mult mai serioasa cu acest kamikaze ( Grosjean).
Mai bine citeste articolul. Alonso a gresit in multe locuri iar altii au avut cu adevarat ghinion (probleme tehnice). Si locul 2 e prea mult pentru el.
Sunt fan Ferrari iar anul acesta au fost mereu in urma cu toate eforturile, felicitari Vettel. Ne vedem la anul pe circuit. Forza Ferrari!
Pentru mine Newey este triplu campion mondial. Iar in 2012 Alonso merita de departe titlul de cel mai bun pilot. A mers perfect, a muncit mult, insa efortul nu i-a fost rasplatit din cauza unor jocuri de culise care au loc acolo unde e vorba de bani, iar F1 e un sport evaluat la miliarde.
SI sa fim cinstiti si sa recunoastem ca pe final de sezon Massa a fost superior lui Alonso. Si in calificari, si in cursa. Deci, nu masina a fost problema...
Massa e inconstant (indiferent de motiv) ca sa fie un indicator pentru valoarea lui Alonso. Massa s-ar fi batut pentru castigarea cursei la Interlagos daca era lasat, dar Alonso a fost departe de prima pozitie cu tot cu safety car.
1. Conducerea echipei
2. Echipa tehnica
3. Nenorocitul de tunel de vant
4. Strategia "geniala"(a se vedea strategia din calificari cand parcurgeau doar cate un tur - care nu putea fi rapid sau strategiile din timpul curselor).
5. Incidentele de cursa - dar de astea au avut parte mai multi
6. etc...
Ideea este ca Ferrari trebuie sa isi imbunatateasca masina, strategia si conducerea. Acum ca Massa a revenit, in sfarsit au doi piloti buni cu care pot lua campionate.
In rest, pot intelege reactia lui Alonso... a incercat din greu sa btina un rezultat bun, dar care pana la urma nu a venit. Si ironia este ca mult asteptata ploaie l-a ajutat mai mult pe Vettel... asta este, anul viitor vor incepe din nou.