Spaniolul nu a contat în lupta pentru pole position, iar Ferrari a încercat să-l ajute printr-o strategie al cărei punct central a fost ca acesta să ruleze în spatele coechipierului Felipe Massa pentru a obţine un avantaj prin fenomenul de "slipstreaming".
Planul a părut să eşueze ca urmare a faptului că Massa era la o distanţă prea mare în faţa sa, element semnalat chiar de Alonso printr-un comunicat radio. În plus, brazilianul a fost chiar mai rapid şi a poziţionat monopostul F138 pe locul patru al grilei de start, chiar în faţa sa.
Cu toate acestea, la finalul calificărilor, spaniolul a afirmat că totul a decurs "perfect" şi că a câştigat cel puţin o zecime de secundă datorită lui Massa. "A fost perfect. Am plănuit să-l avem pe Massa un pic în faţa mea şi m-a ajutat pe liniile drepte. O zecime de secundă sau ceva de genul ăsta i se datorează lui", a declarat el.Alonso susţine că este mulţumit de performanţă în special în comparaţie cu rezultatele obţinute în calificări în ultimele două Mari Premii. Chiar dacă la Spa-Francorchamps a fost doar al nouălea pe grilă, la Hungaroring obţinuse tot locul cinci, ca şi sâmbăta la Monza.
"A fost o sesiune de calificări foarte bună pentru noi. În sfârşit, după unele sesiuni de calificări în care nu am fost atât de buni, am luptat cu băieţii din top. Şi la Spa am avut o presimţire bună, dar a venit ploaia şi nu am mai fost atât de buni în Q3. Astăzi ne-am descurcat mai bine şi ne-am calificat în faţă", a precizat el.
Cel mai probabil, Alonso face referire la timpul sau pe turul de circuit, care a fost cu numai 0.387 secunde mai slab decât cel al lui Vettel.
Pana administratorii se hotarasc cum sta treaba cu comentariile, Alonso a spus "siete dei scemi". Alonso vorbeste foarte bine italiana, are un foarte bun accent italian.
Sigur, omul a facut ce i-a cerut echipa, a fost pilotul 2 fara dubii, s-a dat la o parte, a inghitit pana si mizerii de-a dreptul jenante (vezi cazul cutiei de viteze de anul trecut de la Austin) - dar , daca efectiv nu reuseste sa faca targetul impus, si nu aduce puncte suficiente pentru WCC...cat sa il mai tina?
La modul cum e aranjata acum Ferrari, pilotul nr 2 trebuie sa fie unul care sa poata sta imediat in spatele lui Alonso, fara sa-si permita vreodata sa-l atace. Un paravan, care la nevoie se poate transforma in iepure (momeala). Din pacate, in majoritatea timpului, Alonso se descurca el cumva s-ajunga pe locurile 2-3-4, dar Massa inoata pe la locurile 7-8-9. Ma indoiesc serios c-o sa-l mai tina.
Sunt fan Alonso si Ferrari, dar daca nu sunt in stare sa se bata pentru pole asa cum fac toti ceilalti piloti (individual adica) atunci tertipuri si strategii cu doua masini in linie nu cred ca fac cinste echipei.
Daca esti un spectator fair-play, care stii ce inseamna gentlemen racing, atunci da, tertipuri ca acest slipstreaming fortat nu fac cinste echipei.
Daca insa esti interesat doar de rezultat, atunci aceasta gaselnita nu contravine regulamentului si, in esenta, nu e cu nimic mai rea decat...
....cutia de viteze a lui Massa, de anul trecut de la Austin...
....Felipe, Fernando is faster than you...si dupa aia "Ok mate, good lad"...
...s.a.m.d.
Si nu mi se pare ca italienii ar fi fost foarte ofuscati de incercarea asta cu 2 masini. De fapt, mi se pare c-au bagat-o la inaintare si anul trecut, fara a provoca reactii negative. Dar si fara a lua pole. Deci, cineva acolo sus ne iubeste...
Ma intreb de ce oare Mercedes n-au incercat asa ceva la Nurburgring. Lasand la o parte detaliile circuitului, si daca se renta sau nu, cred ca presa germana ii facea cu ou si otet.