Alonso: "Am fost mai rapid în calificări datorită lui Massa"

de Daniel Popescu
Sambata, 07.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso se declară mulţumit de locul cinci de pe grila de start de la Monza şi susţine că a câştigat timp datorită lui Felipe Massa, chiar dacă brazilianul va pleca din faţa sa.

Esential 5 este locul ocupat de Alonso pe grila de start
0.01 secunde a fost diferenta dintre Massa si Alonso in calificari
Fernando Alonso a avut o reacţie surprinzătoare la finalul sesiunii de calificări din cadrul Marelui Premiu al Italiei pe care a încheiat-o pe locul cinci.

Spaniolul nu a contat în lupta pentru pole position, iar Ferrari a încercat să-l ajute printr-o strategie al cărei punct central a fost ca acesta să ruleze în spatele coechipierului Felipe Massa pentru a obţine un avantaj prin fenomenul de "slipstreaming".

Planul a părut să eşueze ca urmare a faptului că Massa era la o distanţă prea mare în faţa sa, element semnalat chiar de Alonso printr-un comunicat radio. În plus, brazilianul a fost chiar mai rapid şi a poziţionat monopostul F138 pe locul patru al grilei de start, chiar în faţa sa.

A fost perfect. O zecime de secundă sau ceva de genul ăsta i se datorează lui Massa.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Cu toate acestea, la finalul calificărilor, spaniolul a afirmat că totul a decurs "perfect" şi că a câştigat cel puţin o zecime de secundă datorită lui Massa.
"A fost perfect. Am plănuit să-l avem pe Massa un pic în faţa mea şi m-a ajutat pe liniile drepte. O zecime de secundă sau ceva de genul ăsta i se datorează lui", a declarat el.

Alonso susţine că este mulţumit de performanţă în special în comparaţie cu rezultatele obţinute în calificări în ultimele două Mari Premii. Chiar dacă la Spa-Francorchamps a fost doar al nouălea pe grilă, la Hungaroring obţinuse tot locul cinci, ca şi sâmbăta la Monza.

"A fost o sesiune de calificări foarte bună pentru noi. În sfârşit, după unele sesiuni de calificări în care nu am fost atât de buni, am luptat cu băieţii din top. Şi la Spa am avut o presimţire bună, dar a venit ploaia şi nu am mai fost atât de buni în Q3. Astăzi ne-am descurcat mai bine şi ne-am calificat în faţă", a precizat el.

Cel mai probabil, Alonso face referire la timpul sau pe turul de circuit, care a fost cu numai 0.387 secunde mai slab decât cel al lui Vettel. 

Comentarii (19)

  • GrosJan
    nu prea le-a iesit de fapt ca Massa a fost prea rapid pentru Alonso sau Alonso s-a pierdut de Massa.... Daca iesea manevra cu adevarat Alonso trebuia sa obtina un timp mai bun ca Massa. Chiar si Alonso s-a vaitat prin radio ca Massa triseaza fiind mai rapid decat ar trebui ...
    13 9
  • extra large
    Din pacate massa este o marioneta la ferrari, asa a fost dintotdeauna echipa asta ...falsa.
    6 1
  • Aur1989
    Prin radio se plingea ca nu vrea sa-l ajute pe Massa, nu ca triseaza.
    4 4
  • Aur1989
    Vorbea in italiana....
    1 0
  • Aur1989
    http://www.youtube.com/watch?v=C1WacjgOnE0
    1 0
  • Acelasi link cu video l-am pus si eu si mi s-a sters comentariul. Probabil administratorii site-ului nu suporta youtube-ul sau twitter-ul. Sau poate ca se sterg comentariile dupa cum le convine administratorilor. In cazul asta sa ne anunte ca sa nu ne mai obosim sa le scriem.

    Pana administratorii se hotarasc cum sta treaba cu comentariile, Alonso a spus "siete dei scemi". Alonso vorbeste foarte bine italiana, are un foarte bun accent italian.
    4 2
  • Ce sa mai vorbim , Massa practic si-a luat adio 90% de la Ferrari , dupa ce ca nu faci rezultate mai incurci si pe altii , incredibil.
    3 7
  • ...mi-e teama ca de fapt e cam invers. Poate ca Massa a fost anuntat deja ca nu are sanse sa-si mai prelungeasca contractul cu Ferrari...si deci, ce sa faca si omul? incearca sa se evidentieze si el pentru alte echipe, un Lotus, un Force India...daca va sta in continuare in umbra, nu-l ia nimeni. Asa ca, probabil Massa si-a zis "fuck Ferrari, acuma-i fiecare pe pielea lui" (alternativ "decat sa planga mama, mai bine sa planga ma-sa"). Poate ca in sfastit o sa il vedem pe vechiul Massa, cel din 2008, daca nu mai urmeaza orbeste indicatiile echipei.
    11 2
  • Aur1989
    Massa ramine la Ferrari, nu mai vorbiti aiurea
    6 1
  • Nu sunt foarte convins de asta. Piata transferurilor joaca la mana celor de la Ferrari acuma. Ai un Raikkonen care nu stie cum sa mai scape de la Lotus (primordial din motive de bani,-mai exact bani lipsa si salarii restante), ai un Hulkenberg care s-a cam maturizat, si care e fara volan anul viitor...hai sa mai punem, cel putin cu titlu psihologic un Bianchi, ca parghie de presiune...si ai pe de cealalta parte un Massa care a ramas dator de mai multi ani fata de echipa.

    Sigur, omul a facut ce i-a cerut echipa, a fost pilotul 2 fara dubii, s-a dat la o parte, a inghitit pana si mizerii de-a dreptul jenante (vezi cazul cutiei de viteze de anul trecut de la Austin) - dar , daca efectiv nu reuseste sa faca targetul impus, si nu aduce puncte suficiente pentru WCC...cat sa il mai tina?

    La modul cum e aranjata acum Ferrari, pilotul nr 2 trebuie sa fie unul care sa poata sta imediat in spatele lui Alonso, fara sa-si permita vreodata sa-l atace. Un paravan, care la nevoie se poate transforma in iepure (momeala). Din pacate, in majoritatea timpului, Alonso se descurca el cumva s-ajunga pe locurile 2-3-4, dar Massa inoata pe la locurile 7-8-9. Ma indoiesc serios c-o sa-l mai tina.
    7 1
  • Se regleaza conturile-n cursa de maine si uita toata lumea ca l-a mai batut si Massa pe Alonso. Sincer, nu-l am la inima pe Alonso, dar si daca aveau statu egal in cadrul echipei, tot il batea Alonso... Singura performanta majora a lui Massa e ratarea unui titlu in 2008.
    9 2
  • simaciul
    clar massa si-o vazut de cursa lui de data asta, cum zise cineva mai sus, ca sa dea bine la alte echipe. Dar ii e mai frica lui Alonso ca pleaca Massa asa ca il periaza ca sa sugereze echipei sa-l pastreze :))
    3 3
  • 06schumi91
    da, acum dar un Massa cu forma de dinainte de accident, Massa ala de-l batu si pe Kimi, nu avea probleme in a se impune in fata lui Alonso
    5 8
  • Amice, Massa nu l-a batut pe Kimi. In acel an, 2008, finlandezul a avut 5 abandonuri. Ceea ce l-a scos din lupta pentru titlu. Fara toate astea ar fi fost dublu campion.
    3 1
  • Alonso dupa primele sectoare avea timp de P2-P3 cel putin, a pierdut mult pe ultimul sector posibil si din cauza iesirii in decor a monopostului STR care a ridicat mult praf pe pista.
    3 0
  • Din cate va d eu nu este vorba despre Felipe sau Alonso. Este vorba despre blazonu Ferrari care a ales sa fie in situatia in care are nevoie de doi piloti pentru un pole. Eu asa umilinta nu as accepta la mine acasa. Nici o alta echipa nu a facut asta. De fapt asta este problema italienilor

    Sunt fan Alonso si Ferrari, dar daca nu sunt in stare sa se bata pentru pole asa cum fac toti ceilalti piloti (individual adica) atunci tertipuri si strategii cu doua masini in linie nu cred ca fac cinste echipei.
    5 0
  • Depinde cum privesti problema.
    Daca esti un spectator fair-play, care stii ce inseamna gentlemen racing, atunci da, tertipuri ca acest slipstreaming fortat nu fac cinste echipei.
    Daca insa esti interesat doar de rezultat, atunci aceasta gaselnita nu contravine regulamentului si, in esenta, nu e cu nimic mai rea decat...
    ....cutia de viteze a lui Massa, de anul trecut de la Austin...
    ....Felipe, Fernando is faster than you...si dupa aia "Ok mate, good lad"...
    ...s.a.m.d.

    Si nu mi se pare ca italienii ar fi fost foarte ofuscati de incercarea asta cu 2 masini. De fapt, mi se pare c-au bagat-o la inaintare si anul trecut, fara a provoca reactii negative. Dar si fara a lua pole. Deci, cineva acolo sus ne iubeste...
    1 1
  • @atm in principiu ai dreptate. Problema este la mine pentru ca sunt in partea gresita a fanilor Ferrari.
    1 0
  • Dimpotriva, eu as zice ca esti in partea corecta, a celor care se mai uita si CUM castiga pilotul favorit...nu numai sa castige prin orice mijloace.
    Ma intreb de ce oare Mercedes n-au incercat asa ceva la Nurburgring. Lasand la o parte detaliile circuitului, si daca se renta sau nu, cred ca presa germana ii facea cu ou si otet.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru