Alonso a doborat recordul lui Massa de la Valencia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fernando Alonso a debutat miercuri la Scuderia Ferrari si s-a adaptat rapid la noul monopost F10.
Dublul campion mondial a avut nevoie de numai cateva tururi pentru a-si intra in forma si pentru a stabili cel mai bun timp al saptamanii de pe circuitul Ricardo Tormo. Astfel, dupa ce a fost cronometrat cu 1:11.470, Alonso l-a devansat pe coechipierul sau Felipe Massa, care cu numai o zi in urma stabilise timpul de referinta la 1:11.722.
BMW-Sauber a continuat evolutiile bune din aceasta saptamana, Pedro de la Rosa stabilind din nou al doilea timp al diminetii, in timp ce topul primilor trei piloti a fost completat de Michael Schumacher, care a revenit la volanul unui Mercedes GP dupa experienta de luni. Toro Rosso si-a imbunatatit semnificativ rezultatele si a stabilit al patrulea timp al diminetii prin Jaime Alguserusuari.
Un alt punct de referinta al zilei este debutul lui Jenson Button la McLaren, insa britanicul nu a impresionat prin timpii sai si a obtinut doar locul 5. Intre timp, Nico Hulkenberg si Vitaly Petrov au ocupat ultimele doua pozitii pentru Williams si, respectiv, Renault.
Primele ore ale sesiunii de miercuri au adus si un incident minor intre Hulkenberg si de la Rosa, ale caror monoposturi s-au atins usor provocand blocarea pe circuit a pilotului BMW-Sauber.
Iata clasamentul complet al timpilor valabil pana la ora 14:00:
Loc | Pilot | Echipa | Monopost | Timp | Tururi |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | F10 | 1:11.470 | 56 |
2 | Pedro de la Rosa | BMW-Sauber | C29 | 1:12.094 | 28 |
3 | M. | SchumacherMercedes | W01 | 1:12.438 | 30 |
4 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | STR5 | 1:12.576 | 37 |
5 | Jenson Button | McLaren | MP4-25 | 1:12.951 | 23 |
6 | Nico Hulkenberg | Williams | FW32 | 1:13.669 | 72 |
7 | Vitaly Petrov | Renault | R30 | 1:14.009 | 29 |
Testele continua pana la ora 18:00, cand vom publica un raport complet al zilei.
Consumul de carburant: Dupa cum bine stiti dezvoltarea motoarelor a fost inghetata si tin sa relatez in calitate de fan Ferrari din 1996 si pana azi, ca timpii Scuderiei nu ma impresioneaza absolut deloc ci ma nelinistesc mai putin avand in vedere problematica ce o ridica consumul in economia unei curse in 2010. Nu uitati ca diferenta de cateva kg intre monoposturi va face o diferenta foarte mare in cursa, extraordinar de mare iar monoposturile cu consum de carburant mare vor fi net dezavantajate. Nu este relevant ceea ce vedem in 10-15 tururi de pista ale lui Fernando Alonso care arata cam asa:
1:11.901
1:11.692
1:11.470
1:12.698
1:12.720
1:12.375
1:12.130
1:11.520
1:12.376
1:15.463
cum nici atat nu sunt relevanti timpii urmatori:
1:15.610
1:15.894
1:15.203
1:15.337
1:15.295 (Michael Schumacher - Mercedes GP)
PENTRU CA NU STIM CU EXACTITATE CONSUMUL ACESTOR MONOPOSTURI , CAT CARBURANT AU INCARCAT, CAT AU CONSUMAT. TOATE MONOPOSTURILE VOR INCARCA LA START COMBUSTIBIL PENTRU INTREAGA CURSA SI ACEASTA CANTITATE DEPINDE DE TESTELE PE CARE ECHIPELE ACUM LE REALIZEAZA, IAR GREUTATEA MONOPOSTURILOR VA FACE MAREA DIFERENTA. DATE CONCRETE AXATE PE PERFORMANTA NU POT REIESI DIN BANALI TIMPI PE UN TUR SAU DOUA SAU MAI MULTE. Analizati logic si incercati sa vedeti The Big Picture si sa incetati sa analizati un intreg sezon prin prisma unor simplii timpi FACUTI DE PILOTI PE PARCURSUL A 2 ZILE DE TESTE UNDE SUB NICI O FORMA NU SE TESTEaZA IN REGIM DE CURSA INTEGRAL. Am intervenit fiind iritat de entuziasmul timpuriu al multora care descurajeaza comentariile realiste si la obiect. Rog Automarket sa faca o analiza detaliata pe Schimbarile de Regulament inca o data cu date ale diferitilor specialisti in domeniu care le comenteaza pentru a putea lamuri pe absolut toata lumea ceea ce se intampla exact in aceste teste. Multumesc!
Nu cred ca motivul acestui rezultat al lui Alonso e setea de victorii ci mai degraba evolutia pozitiva a monopostului, ptr ca si el si Massa au avut rezultatele cele mai bune in astea 3 zile de teste si MAI ALES cele mai multe tururi parcurse
Si inca ceva oare cine e in spatele rosiilor? BMW Sauber cu motor.......ferrari !
Lucrurile nu stau chiar asa, o masina porneste cu un rezervor plin si termina cu un rezervor gol.Se calculeaza timpii intermediar, cu variatii de incarcare in ideea de a-i IMBUNATATII prin setari succesive, in aceasta logica seriile sunt ceva mai scurte. Ai vazut tu pe cineva testand stinturi de cate 30 de ture?Despre ce vorbim.Despre consumuri nu stim, nici nu le putem deduce din ceea ce se intampla pe pista acum. Stim insa ca unii sunt mai rapizi ca altii in regim de benzina putina. Pentru ca, aici toti testeaza acest "detaliu".In calificari vor merge toti cu "aburi".Regimul de cursa este altceva.
Sa vezi partea comica. In afara de membrii echipelor care testeaza restul isi dau cu parerea despre ce exact se face in timpul acestor teste. Totusi echipa care va castiga titlul esti ori care pune duce masina mai repede de nivelul perfect sau cea care incepe si recupereaza. Recuperarile sunt foarte greoaie si deci cel mai bine este sa incepi bine cu o masina foarte buna de la prima cursa. Orice punct acumulat la inceput valoreaza mai mut decat greutatea in aur a monopostului in cursele de la finalul sezonului.
Deci... teste se fac cu un scop. Cine este pe primul loc inseamna ca are niste chestii in cap si aplica o strategia bazata pe o masina care poate sau are un potential mare de dezvoltare.
Totusi... nici nu tu nu intelegi niste chestii simple pe care multi le pierd din vedere. Cat consuma motorul asta este dar cat consuma pilotul... asta este cu totul altceva :))))
De asemenea, dupa accidentul lui Massa au avut un pilot de teste coechipier pentru Kimi. Atunci parea ciudat ca sistematic acesta facea cursele cu masina foarte gre, adoptand o tactica ce prevedea o singura oprire la boxe.
Oare nu erau testat ]n acele curse variante de reglaj al motorului in prisma regulamentului 2010 ?
Eu ii "suspectez" de inteligenta pe cei de la ferrari si cred ca acele curse chiar au fost teste.
Acuma ei stiu cum este cu regimurile de motor asa ca se bazeaza pe fiabilitate si performanta la noua masina.
Pentru nelamuriri si contra-argumentare:
Dominic Harlow, chief engineer at Force India, says: "We'll be working hard on saving fuel during the race.
"Even 1% too much fuel could end up costing you a position so it will be critical to carry exactly the right amount. If you finish a race with 5kg excess fuel in the tank, it will have cost you 10 seconds during the race."
si in romana desigur: Dominic Harlow, inginer Sef la Force India spune: "Vom lucra din greu la econimisirea de carburant in timpul cursei"
"Chiar si o alimentare cu 1% prea mult poate sa te coste o pozitie asadar fiind critic sa incarci exact cantitatea de combustibil corecta. Daca termini cursa cu 5kg de combustibil in exces in rezervor, te poate costa 10 secunde in timpul unei curse ".
O masina de Formula 1 consuma cam 2.75kg de combustibil intr-un tur, cantitate calculata pe circuitul de la Barcelona avand o lungime de 4.6 km. Diesel08, fa un calcul. Valencia are 4 km cu aprox. http://www.f1-direct.com/include/livegp/we/temp/essais.php Merci!
"No, I don't think so," said Alonso when asked by AUTOSPORT if Ferrari was clear favourite after the test
ASTA SPUNE TOT,DESPRE SPECIALISTI,CARE ISI DAU CU PAREREA PREA DEVREME!
Si vezi ca nu prea inghit McLaren. Chiar deloc.