Alonso a câştigat Marele Premiu al statului Singapore

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 26.09.2010
Fernando Alonso a obţinut în Singapore a doua victorie consecutivă şi a fost acompaniat pe podium de Sebastian Vettel şi Mark Webber. Lewis Hamilton a abandonat.

Fernando Alonso a fructificat pole position-ul obtinut sambata si a obtinut a doua victorie consecutiva si a patra a sezonului pe circuitul invaluit in noctura din Singapore.

Pilotul Scuderiei Ferrari a condus cursa de la un inceput pana la sfarsit, chiar daca Sebastian Vettel s-a mentinut in imediata sa apropiere.

Pilotul echipei Red Bull a ocupat in cele din urma locul 2 si a fost acompaniat pe podiumul de premiere de coechipierul sau Mark Webber. Australianul a reusit aceasta performanta nu inainte de a avea un acrosaj cu Lewis Hamilton, in urma caruia pilotul McLaren a abandonat pentru a doua oara consecutiv si a pierdut ocazia de a reveni pe prima pozitie in clasamentul general.

La rândul său, Jenson Button şi-a menţinut poziţia câştigată în calificări şi a terminat pe locul 4 în faţa lui Nico Rosberg şi Rubens Barrichello, în timp ce Robert Kubica a terminat pe 7 după ce a depăşit nu mai puţin de 6 piloţi în ultimele tururi ca urmare a unei opriri neprogramate la boxe. Ultimele puncte puse în joc au fost acontate de Sutil, Hulkenberg şi Massa, ultimul obţinând un punct după ce a luat startul de pe ultimul loc al grilei.

FILMUL CURSEI:

CEL MAI LINIŞTIT START DIN 2010

Deşi toţi piloţii de top afirmau că startul va fi crucial pentru rezultatul final, debutul Marelui Premiu al statului Singapore a fost unul dintre cele mai liniştite din acest sezon. Cei cinci candidaţi la titlul mondial şi-au păstrat poziţiile de pe grila de start, Alonso conducând plutonul în faţa lui Vettel, Hamilton, Button şi Webber.

Cel mai prost start l-a avut Barrichello, care a coborât de pe 6 pe 8, permiţându-le lui Rosberg şi Kubica să urce câte o poziţie, în timp ce în spatele plutonului Heidfeld a fost acroşat din spate de un pilot Force India, fiind nevoit să schimbe aripa faţă. Plecat de pe ultima poziţie, Massa a adoptat tactica lui Alonso de la Monaco şi a intrat la boxe în turul 2 pentru a efectua schimbul obligatoriu de pneuri.

SAFETY CAR. WEBBER SCHIMBA STRATEGIA DIN MERS

Trei tururi mai târziu, Liuzzi a abandonat şi a rămas cu monopostul pe circuit, iar organizatorii au trimis Safety Car-ul pe circuit pentru a putea îndepărta monopostul Force India în siguranţă. Drept consecinţă, piloţii aflaţi în a doua jumătate a clasamentului au intrat în corpore la boxe pentru a schimba pneurile, iar Massa a urcat până pe locul 15.

Singurul pilot din top 10 care a abordat aceeaşi strategie a fost Webber, australianul revenind pe circuit pe locul 10 în spatele lui Schumacher şi Kobayashi. Maşina de siguranţă a ieşit de pe circuit în turul 6, iar Alonso a revenit la ritmul iniţial pentru a-şi consolida prima poziţie, însă doza minimă de spectacol a provenit de la mijlocul plutonului.

La adăpostul unui monopost net superior, Webber i-a depăşit succesiv pe Kobayashi şi Schumacher şi a urcat pe locul 8 în turul 12. 10 tururi mai târziu, acelaşi Webber a încercat să-l atace pe Barrichello pentru locul 7, însă a frânat târziu în virajul 18 şi a fost la pun pas să lovească glisierele de protecţie. Între timp, Alonso şi-a asigurat un avans de peste 3 secunde în faţa lui Vettel, în timp ce Hamilton nu a reuşit să ţină pasul cu primii doi şi a coborât la 23 secunde în urma pilotului Red Bull, menţinându-se însă înaintea lui Button, Rosberg şi Kubica.

WEBBER CASTIGA DUELUL CU HAMILTON LA BOXE

Cursa s-a animat brusc exact la jumătate pe măsură ce piloţii din fruntea cursei au efectuat schimbarea obligatorie a pneurilor. Webber a câştigat duelul de la distanţă cu Hamilton în momentul în care pilotul echipei McLaren a intrat la standuri, un element vital în cursa pentru titlu.

Un tur mai târziu, Alonso şi Vettel au oprit simultan la boxe, însă pilotul Red Bull a avut o scurtă ezitare când a plecat de pe loc şi a ratat oportunitatea de a lupta cu Alonso pentru prima poziţie.

În turul 32, Kobayashi a lovit frontal barierele de protecţie din virajul 18 şi a rămas blocat pe pistă, iar câteva secunde mai târziu Bruno Senna l-a acroşat la rândul său, nevand timp să-l evite. Incidentul a condus la a doua intrare a Safety Car-ului pe circuit, iar Kubica şi Barrichello au revenit pe locurile 7 şi 8 după intrarea la boxe.

HAMILTON ABANDONEAZA DUPA UN ACROSAJ CU WEBBER

La ieşirea Safety Car-ului de pe circuit în turul 36, Alonso şi Vettel şi-au păstrat primele poziţii, însă Webber a trebuit să treacă de un pilot întârziat de la Virgin Racing. Hamilton a încercat să profite de situaţie şi a accelerat puternic, reuşind să treacă de australian. În virajul 7, Webber a revenit puternic şi cei doi s-au acroşat, Hamilton fiind nevoit să abandoneze după ce a pierdut controlul volanului. Incidentul a consemnat al doilea abandon consecutiv al lui Hamilton, însă pilotul echipei McLaren va rămâne în continuare cu şanse reale la titlul mondial.

Turul 39 a consemnat un nou incident, protagonişti fiind Schumacher şi Heidfeld. Cei doi s-au acroşat în lupta pentru poziţia a 14-a, iar Schumacher a intrat la boxe pentru a schimba aripa fată, în timp ce Heidfeld a abandonat. Între timp, succesiunea de incidente l-a promovat pe Massa până pe locul 10, brazilianul fiind astfel prezent în zona punctelor chiar dacă a plecat de pe ultima poziţie. Între timp, Kubica a coborât de pe poziţiile care aduc puncte în urma unei opriri neprogramate la boxe, cel mai probabil din cauza unei "înţepături" la unul dintre pneuri. Pilotul echipei Renault a revenit însă în forţă după ce a trecut de Alguersuari, Buemi, Petrov, Massa, Hulkenberg şi Sutil şi a urcat până pe locul 7, însă diferenţa de jumătate de minut faţă de Barrichello nu i-a permis să mai progreseze.

KOVALAINEN, POMPIERUL CU INIMA RECE

Cu două tururi înainte de final, Buemi şi Hovalainen s-au acroşat, iar spatele monopostului Lotus a luat foc. Finlandezul şi-a păstrat sângele rece, a ajuns în dreptul liniei de start-sosire, a coborât din monopost şi a stins incidentul de unul singur cu ajutorul unui stingător primit de la unul dintre comisarii de cursă.

Cel mai bun timp al cursei a fost stabilit de Fernando Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind cronometrat cu 1:47.976 în turul 58. Marele Premiu al statului Singapore a consemnat 8 abandonuri, trecute în dreptul lui Glock, Heidfeld, Hamilton, Klien, Kobayashi, Senna, Trulli şi Liuzzi.

Iată clasamentul complet al Marelui Premiu al statului Singapore, precum şi clasamentele generale ale piloţilor şi, respectiv, constructorilor:

The Singapore Grand Prix
Singapore, Singapore;
61 laps; 309.087km;
Weather: Dry.

Classified:

Pos  Driver        Team                       Time
 1.  Alonso        Ferrari                    1h57:53.579
 2. 
Vettel Red Bull-Renault + 0.293 3. Webber Red Bull-Renault + 29.141 4. Button McLaren-Mercedes + 30.384 5. Rosberg Mercedes + 49.394 6. Barrichello Williams-Cosworth + 56.101 7. Kubica Renault + 1:26.559 8. Sutil Force India-Mercedes + 1:52.416 9. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:52.791 10. Massa Ferrari + 1:53.297 11. Petrov Renault + 1 lap 12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 13. Schumacher Mercedes + 1 lap 14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 15. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 laps 16. Kovalainen Lotus-Cosworth + 3 laps Fastest lap: Alonso, 1:47.976 Not classified/retirements: Driver Team On lap Glock Virgin-Cosworth 51 Heidfeld Sauber-Ferrari 35 Hamilton McLaren-Mercedes 34 Klien HRT-Cosworth 30 Kobayashi Sauber-Ferrari 29 Senna HRT-Cosworth 28 Trulli Lotus-Cosworth 26 Liuzzi Force India-Mercedes 1 World Championship standings, round 15: Drivers: Constructors: 1. Webber 202 1. Red Bull-Renault 383 2. Alonso 191 2. McLaren-Mercedes 359 3. Hamilton 182 3. Ferrari 316 4. Vettel 181 4. Mercedes 168 5. Button 177 5. Renault 133 6. Massa 125 6. Force India-Mercedes 62 7. Rosberg 122 7. Williams-Cosworth 57 8. Kubica 114 8. Sauber-Ferrari 27 9. Sutil 49 9. Toro Rosso-Ferrari 10 10. Schumacher 46 11. Barrichello 39 12. Kobayashi 21 13. Petrov 19 14. Hulkenberg 18 15. Liuzzi 13 16. Buemi 7 17. De la Rosa 6 18. Alguersuari 3

Comentarii (77)

  • Niculae
    Well done Alonso, well done Massa (do better next time). Awesome race guys! Well done Vettel and Webber! Well done all 4 of you!.
    31 8
  • ctlnmihai
    Alonso a câştigat Marele Premiu al statului Singapore
    Felicitări Button , mare greşeală a lui Hamilton care şi-a diminuat şansele la titlu deşi nici monopostul Mclaren Mercedes upgradat n-a pus în pericol nici Red Bull ,darămite pe Ferrari.. anyway finalul de sezon se anunţă încins..
    12 28
  • Hello!
    Ce mai ziceti? Ce mai faceti? :))
    Mai spun doar "bravo!" echipei Ferrari si Alonso si nu vreau sa-l exclud pe Kubica care ne-a demonstrat ca e un pilot de valoare.
    33 11
  • incredibil
    Ferrari a revenit in sfarsit acolo unde ii este locul!
    34 14
  • Diesel
    OLE!!
    Exceptionala cursa a lui Fernando!Bravo!Sanse de 50 la titlu!Robert fantastic!Hamilton dezamageste incep sa cred ca am avut o parere putin prea buna despre abilitatile lui de a castiga un nou titlu.
    32 6
  • ctlnmihai
    Alonso a câştigat Marele Premiu al statului Singapore
    După părerea titlul va merge spre Mark Webber..Ferrari şi-au revenit într-adevăr dar mai sunt 4 curse şi Alonso cât şi-ar dori el nu poate să forţeze tot timpul....
    9 30
  • ctlnmihai
    ctlnmihai
    * mea
    4 18
  • Unde-i ala care isi dorea sa vada fumigene rosii???Nu-i frumos sa vrei raul altuia, uite ce pateste Hamy!Button mai lent dar termina curse.
    35 4
  • fernando a.
    Pentru toata lumea
    Nu putem spune decat ALONSO=F1, Alonso toreadorul formulei 1 care a imblanzit tauri de la RBR, fara cuvinte.Felicitari din partea tuturor fanilor lui Alonso si imbatabilei echipe Ferrari care merita tot respectul. bafta ALONSO.
    31 13
  • @mad79
    "ATENTIE!!!!!!!!!
    maine fanii lui Alonso sa nu planga!!!!!!!" -multumim pentru sfat, asa am si facut: ne-am bucurat de la start si inca o mai facem chiar daca s-a terminat cursa :))
    33 7
  • salutare
    ma fac RBR fan!!!!!!!!cat noroc pot sa aiba astia cu masina lor!!!!!!!
    este de departe cel mai atrans campionat de cand ma uit eu la Formula1 si ma uit de pe vremea Senna-Prost!!!!!
    24 6
  • ctlnmihai
    Diesel
    Pot sa-ţi păstrezi părerea...Alonso s-a lovit cu Liuzzi anul acesta când se lupta ptr. locul 11 sau 12..Când te lupţi ptr. o poziţie de podium e normal să faci greşeli..Hamilton nu are nimic de dovedit..Când a fost alături de Alonso a fost egalul lui
    8 33
  • salut
    @xiorel
    bravo voua!!!!dar inca nu s-a terminat campionatul!!!
    9 23
  • ex fan ferrari pana pleaca alonso de la echipa
    mda!!!!! se vede ca ferrari au adus inginer de la mclaren. vettel putea forta mai mult, dar se vede ca mai bine prefera sa castige altcineva titlul decat coechipierul sau webber, poate ati observat cat de mult sau ferit unul de altul la festivitatea de premiere, oricum webber merita titlul anul acesta decat plangaciosul de alonso. despre schumi ce sa mai zic, inca putin experienta pt la anul.
    9 32
  • @mad79
    "McLaren: "Singapore va evidenţia principalul favorit la titlu"
    "Hamilton: "Alonso este principalul adversar la titlu"
    Doare ca ti-am adus aminte de aceste afirmatii? Scuze! ;)
    31 6
  • Bravo ALONSO!
    Schumacher in plin anonimat. Rosberg il domina total!Alonso va castiga campionatul THE BEST DRIVER!!
    28 8
  • pole +p1
    Se pare ca Alonso nu iarta cand pleaca din pole,spre deosebire de Vettel,dar campionatul inca se joaca.Kubica grande.Despre Webber sper ca s-au convins fanii Mclaren ce caracter are,el nu lasa loc nimanui chiar daca sunt in fata lui, urmatorii clienti posibil sa fie Ferrari.Sper sa nu iasa webber campion pt. ca nu are caracter.Atat.Ciao.
    26 9
  • parerea mea..
    Cu monoposturi aproape egale valoric Fernando il depaseste pe Webber fara probleme. Vettel este principalul contracandidat al lui Fernando in urmatoarele curse. Mclaren e a 3-a masina si sunt sanse mici sa mai faca ceva pana la final.
    31 5
  • MADALINA
    BRAVO ALONSO SI FERRARI. Super treba au facut ata VETTEL cat si WEBBER. Hamilton varza ca de obiciei. Dar cel mai tare a fost dupa parerea mea KUBICA si cred ca in viitor se va lupta pt titlu.
    28 5
  • hat trick
    Am uitat, pt fanii Ferrari, avem inca un hat trick dupa Monza:)
    22 6
  • mobius (cel autentic)
    Singapore
    Bravo Alonso. Asa cum am spus numai o problema tehnica ar fi putut sa-l impiedice sa obtina a patra victorie. Bravo Ferrari, se pare ca problema motoarelor nu este atat de grava, sa speram (ma refer la fanii lui Alonso si ai echipei Ferrari ca in ultimile patru curse nu vor fi probleme tehnice pentru Ferrari. M-a impresionat Massa dar in special Kubica. Hamilton in nota caracteristica, necopt si in acest context ma bucur ca Webber nu a avut nimic de suferit, chiar daca este acum principalul adversar al lui Alonso. Alonso a dovedit astazi ca nu are nevoie de proptele pentru a cistiga la Singapore, sau oriunde altundevasi ca scandalul de acum trei ani a fost fortat.
    27 4
  • salutare
    @xiorel
    nu doare,doar ca nu stii cand sa taci,asta doare:)!
    6 19
  • Ati luat jocul F1 2010 ?! De unde ?
    2 14
  • prietenulu lui Mirciu
    Mirciulica mclaren, cum stai cu sampania?Tot la rece?Ias-o acolo ca sta bine pana la anu!:)))
    25 6
  • fernando a.
    mobius
    Ai perfecta dreptate in comentariul tau, Alonso este un pilot matur si nu in ultimul rand unul dintre ce-i mai buni piloti din campionat. bafta ALONSO.
    24 4
  • salutare
    intr-un interviu pentru BBC,Bernie era foarte ingrijoratca s-ar putea ca MP din Coreea sa nu fie!!!!!!!
    3 3
  • .
    bravo alosno, bravo ferrari. pacat de massa. putea aduce si el puncte in campionat. oricum. bine ca s-a ales cu un motor si o cutie noua, cel putin cu un motor de rezerva. bv ferrari
    24 3
  • @prietenulu lui Mirciu
    Sta bine sampania. tot lewis ia titlul. luptam pana in ultima secunda... ducem razboiul asta pana la amarul lui final oricate dezamagiri si infrangeri am avea. nu vom capitula niciodata. Nu ne vom preda niciodata. Fazele finale ale campionatului vor cere masuri si decizii extreme si radicale. Vom miza pe "totul/nimic" si vom smulge victoria in ultimele curbe Abu Dhaby.
    10 34
  • @mad79
    mai sunt 25 zile pana la mp coreea, oare cand o sa aflam sigur daca DA sau daca NU. pare o treaba facuta romaneste (nic serb).
    12 1
  • @mad79
    Welcome to the club! :)) Nu uita ca eu am "ajuns" fan Red Bull de conjunctura. Oricum foarte bun pit-stop-ul lui Mark :D Si superba cursa lui Kubica dupa ce schimbase ultimul set de pneuri. castigatorul a avut avantajul pole positionului si o cursa in care a scapat de toate capcanele care au aparut peste tot. Mult mult curaj din partea lui Kovalainen!! Restul e istorie, ne vedem la Suzuka!
    7 17
  • Fernando
    Castigatorul a avut un pole, evident insa nu l-a primit cadou:).Fernando este cel mai bun pilot de circuit stradal.
    23 7
  • Ha! Cei mai tari astia de la RBR:)) Cant Vettel, cand Webber. Astia chiar isi distrug adversarul, la propriu nu la figurat. Vezi de ce nu e bine sa stai in fata taurului? Da' Alonso de data asta a reusit! Felicitari!
    @Miciulica Tu vrei sa depaseasca iar Hamilton SC-ul in ultima cursa? Intr-adevar! Mare sansa aveti.. Vad ca te imbeti si cu apa rece, nu ai nevoie de sampanie. Un mare campion trebuie sa fie capabil sa se recunoasca invins ca apoi sa invinga. Cu Ferrari in forma mare, RBR dominatorii... si o distanta atat de mare pentru urmatoarele 4 curse. Slabe sanse ca Hamilton sa mai castige ceva... Poate doar daca isi distruge si el concurenta, la propriu...
    22 7
  • Nebunia nocturna
    Prima data nu-mi a placut deloc cursa de la Singapore dar anul asta a fost spectacol adevarat! Felicitari pt Alonso, a mers foarte bine, ca si Vettel! Webber a ales o strategie buna, si a urcat la pozotai treia bravo! Hamilton iarasi a fost prea optimist, sau agresiv, si a patit ce a patit. Kubica a fost fenomenal in ultimele 10 tururi, incredibil cum a depasit pe toata lumea. Kovalainen cu artificii era tare, n-am vazut pe nimeni asa de linistit, cand ardea masina, bine ca n-a patit nimic!
    Campionatul ramane deschis asa ca vom avea curse bune si in continuare!
    GO VETTEL FOR TITLE FORZA RED BULL!
    10 14
  • @maryo37
    Un mare campion nu stie sa piarda pentru ca nu are voie sa piarda indiferent de situatie. Daca chiar este pe cale sa piarda, atunci trebuie sa distruga totul in jurul sau, sa traga in prapastie impreuna cu el si pe cei care ar putea sa ii invinga. Daca ofensiva ii este blocata si este obligat la defensiva, trebuie sa distruga totul in timpul retragerii. Un mare campion este mandru, orgolios, si nu accepta sub nici o forma nici o forma a infrangerii. Prefera sa atraga oripilarea si oprobiul tuturor lovind sub centura pe cel care vrea sa il invinga. Daca este sa cada in prapastia infrangerii tr age dupa el in abis si pe adversar pentru a impedica victoria acestuia.
    11 32
  • tech-nick
    A fost placut...
    ...sa-l revad pe N. Heidfeld "alergand"! Pacat insa, un ma(re)gar campion s-a dat in spectacol! Spectacolul i-a apartinut constant capabilului Kubica!! Bravo si pt. Petrov! Alonso si Vettel, felicitari!!!
    25 2
  • sutil penalizat
    http://www.formula1.com/results/season/2010/838/6789/
    sutil penalizat la sfarsitul cursei!!!
    16 0
  • @sinba
    kubica n-a facut decat sa incalte pneuri noi cand toata lumea avea pneuri uzate.La inceput cand toti aveau aceleasi pneuri eu nu l-am vazut pe Kubica sa faca mare branza.A castigat cursa si nu stiu eu?Mare destept mai esti tu!
    21 4
  • @sinnba
    Aprpo de scoala, dacala tine locul 1=locul 7 inseamna ca ai o problema serioasa.
    17 1
  • Antialonso
    Desi iubesc f mult echipa Ferrari, sunt foarte dezamagit ca l.au adus pe Alonso ( nu.l suport pe Alonso din cauza gesturilor pe care le face cu mâinile atunci când câştigă, mai ales atunci când îl bătea pe schumacher ), dar încă ştiu să recunosc un mare campion. Dacă ALONSO câştiga anul acesta campionatul şi va mai rămâne mult timp la Ferrari mai mult ca sigur cred că-l va egala pe Schumacher la titluri mondiale.
    22 3
  • Ura Fernando!
    Brilliant race.
    Pole-Fastest Lap-Victory!!!
    Hats off to Fernando!
    Sa invingi cea mai buna masina pe circuitul unde ea straluceste inseamna sa fii cu adevarat MARE!FORZA FERRARI, FORZA ALONSO!!!!
    22 5
  • finish(driver)
    aa i bun ala nu i bun
    Sta bine sampania. tot lewis ia titlul. luptam pana in ultima secunda... ducem razboiul asta pana la amarul lui final oricate dezamagiri si infrangeri am avea. nu vom capitula niciodata. Nu ne vom preda niciodata. Fazele finale ale campionatului vor cere masuri si decizii extreme si radicale. Vom miza pe "totul/nimic" si vom smulge victoria in ultimele curbe Abu Dhaby.

    sper ca nu depinde de tine sa ia luis sampania ca atunci e naspa..vom miza pe totul sau nimic
    cred ca vei miza pe nimic"etilistule transilvanistule "acuma nu mai e pericol vettel la start e webber la finish
    don t get me wrong incercarea de depasire a lui hamliton este f1 este racing decat button care o stat smochina in acceleasi conditii webber era de depasit.in fine cand vad de astea cu ccubita inspaimantator de rapid deja imi piere
    orice chef de comment. auzi kubica inspaimantator de rapid.am vazut acceasi cursa?da era rapid dar am vazut acceasi cursa?!va urez succes.nu ma intelege gresit.nu am nici o problema cu luis cu alfons cu veber sau vetel.sint piloti de formula 1 fara comentarii(deosebite)ar insemna sa spun ca luis este o panarama la cum o mers azi ceea ce evident este fals.gat ca mam plictisit.viva raiconen.shaiconen machinen etc samd.
    1 22
  • wrc super driver ever never
    shaiconen machinen mai merg da raiconen se da cu CE4 pasta cap ca-i distractiv
    16 1
  • salutare
    @schumy69
    bine ca esti tu destept!!!eu am zis ce ziceau astia de la BBC dupa si in timpul interviului cu Bernie,acum daca maria ta se crede mai presus de el,atunci imi scot palaria in fata ta!!
    @ally
    era o ironie aia sa trec la Redbull,dar ne permitem cate o aroganta,nu?
    @mircea 84
    un mare campion,nu este egal cu o tornada,cum zici tu,ca distruge tot.Au apus acele vremuri!
    18 1
  • Etern Fan Ferrari
    mad79
    un fan Ferrari-vot verde
    12 4
  • zi rosie
    Bravo Alonso, bravo Ferrari, felicitari Kubica, respect Webber...
    17 4
  • Niculae
    @Etern Fan Ferrari: Sigur nu esti un fan Ferrari, daca nu ai fost in stare decat sa copiezi pe altii.
    14 0
  • Niculae
    Nu va plictisiti de postari gen Cancan? A fost o cursa frumoasa, cateva cuvinte ales fac mai mult decat fraze goale si fara sens. Sincer acuma... grow up.
    4 2
  • F1-zone
    @Tomy
    Brava!Pt cel mai bun post pe ziua de azi
    9 0
  • @mad79
    nu am nimic cu tine, ma refeream la situatia in sine, e penibi ce se intampla, probabil joia dinaintea cursei din coreea o sa aflam daca da sau daca nu
    6 1
  • http://www.jamesallenonf1.com/2010/09/ferrari-calm-on-alonso-engine-situation/
    14 1
  • Singapore 2010
    @diesel08 - bine punctat, mersi de link.
    @admin - datorita carui fapt a fost sters postul lui tomy??? care reguli le-a incalcat? cele ale spusului verde in fata??? cu ce a gresit omu nu eu nu m-am prins....

    legat de cursa si lasand antipatiile sau simpatiile la o parte, ma intreb si va intreb daca Webber nu a avut si el partea lui de vina la acrosaj...eu nu-l suport pe hamilton insa ma uit pe reluari si am impresia ca webber a lovit cam sub centura...e doar parerea mea...
    16 1
  • SIngapore 2010
    Frumoasa cursa. Alonso si Vettel se pot considera norocosi ca au facut schimbul de pneuri la momentul potrivit si safety-carul a intrat dupa 2-3 tururi de la efectuarea schimbului de pneuri si nu inainte. Daca ar fi intrat inainte, probabil ca acum aveam alt castigator la Singapore.
    4 12
  • Iulian
    Mclaren_Mircea_1984
    eu cand ma enervez injur bat cu pumnu in masa si cam atat. insa tu esti rupt de realitate man,adik daca pierde hamy toti treb sa se arunce in prapastie ce e cu gandirea asta???copilas de 2 bani ce esti!!!!! MATURIZEAZATE ODATA!!!!!! sa mor yo esti nebun mAN
    13 3
  • Webber
    Intotdeauna,Webber loveste sub centura ,urmariti-l si in cursele ce s-au disputat pina acum.Asa ca nu il mai credeti un mare pilot , ca tataie nu este....
    4 11
  • F1
    Daca Alonso castiga titlul anul asta, atunci demonstreaza ca e unul din cei mai mari campioni.
    Eu nu uit ca pana la Monza, punctele scoase de el au fost facute cu o masina slaba la care randamentul a fost aproape 100%.
    Cat il priveste pe Hamilton, isi merita soarta. Cand era cu Alonso in echipa "s-a indragostit" de fiica sefului ca sa aiba sprijinul echipei in detrimentul lui Alonso.
    Hamilton e un pilot bun, dar nu excelent. Cu masina care o are acum Hamilton, Kubita era de mult campion
    22 4
  • @mad79
    daca totusi te razgandesti, e loc si pt tine :)) In plus aici nu intram in depresie daca abandonam.
    7 4
  • Bravo NANO si FERRARI!
    Foarte frumoasa cursa, Nano esti cel mai bun pilot de pe pista!Felicitari!Ferrari o SUPERBA!
    19 4
  • Bluenergy
    Fernando si Sebi au oprit in turul 35-36 cu mult dupa primul safety-car.N-are legatura cu norocul. De fapt, nimeni din primii 5 piloti nu au oprit la intrarea primului safety-car.Confunzi.
    17 1
  • Red Bull
    Webber
    Webber n-a gresit deloc.Pe franare in curba nu avea alta trasa asa ca l-a lovit pe Ham care, ca de obicei se baga prost si acum plateste pentru agresivitatea excesiva lipsita de calcul.Daca la inceput Ham a avut sansa cu Petrov si Vettel acum i se cam infunda lumea il cunoaste si nimeni nu mai este dispus sa-i deschida "usa" "marelui campion"!Sa fim seriosi, daca avea putin discernamant si mai mult de un neuron avea rabdare ca-l putea depasi mai tarziu, australianul fiind cu pneuri mai uzate.Dar..daca nu-i cap vai de..monopost!Mi-ar place ca Webber sa iasa campion!
    11 2
  • Red Bull
    chestia cu "sangele in el"
    Chestia cu "sange in el" e o moda trista din pacate. De aia o ducem asa de bine, ca unii din noi au doar "sange in ei".Revenind la tema toti pilotii de F1 au "sange in ei", doar ca unui mare campion de F1 ii trebuie INSTINCTE INTELIGENTE sau EDUCATE.E ca in viata.Ham are doar instinct!
    12 1
  • Singapore-Alonso
    Felicitari Alonso.O cursa bine gandita, mi-a placut cum s-a jucat cu Vettel.Pacat pt Schumi, n-a mers rau, din pacate a avut ceva ghinion.Se vede ca Alonso cu Webber vor fi principalii candidati la titlu, poate si Vettel.Mclaren e in urma, in regim de cursa prea lenti n-au un monopost care sa fie performant pe circuite cu mare apasare aerodinamica.Ferrari par sa fie foarte performanti cred ca vor face cele mai multe puncte in cele 4 curse ramase.
    12 2
  • Weber-Hamilton
    "Q: (Michael Schmidt - Auto, Motor und Sport) Mark, when you had your battle with Lewis it seemed he had his nose a little bit ahead of you but do you think he gave you enough room, and were you concerned when the team told you there was a stewards’ investigation?
    MW: Lewis was certainly a little bit ahead, yeah. As I said, it was probably similar to the last race with Felipe and Lewis. Felipe probably didn’t really even know he was there because there was contact, Lewis was quite a long way back from behind and this can happen sometimes in open-wheel racing. We brake completely on the limit. For sure it was incredibly tight. We did not hit that hard but it was enough to nearly put both of us out of the race. Fortunately I continued, and that was it."

    Martin Whitmarsh:

    Whitmarsh did not lay the blame on Webber either, but reckons the Australian was lucky to be able to continue the way he did.

    "I am not laying it firmly. I believe that what Lewis did was right. And I am not here to try and blame Webber, I think he was very lucky to get away with it.

    "If you look at the car positions going into that corner and contrast them with what happened in Monza you can almost reverse Lewis's position so we all blamed Lewis last time, we cannot blame him this time. The fact is that they are both motor racing drivers.

    "If he had tried to brake late and make a chancey overtaking move then we would rightly be disappointed in him, but the fact is he got past, he was in front when they went into that corner, he had the right to determine that line and the car that is behind normally has to accept that that is happening.

    "He had some space but did not take all the space and had an accident, but I don't think blaming Mark is useful. Did Lewis make a mistake in what he was doing? No, he didn't in my opinion."

    Ce nu este clar.....
    1 11
  • @Kane
    Pai ce sa faca Whitmarsh, doar isi apara protejatul.Vezi ce spun altii care sunt obiectivi-neutri.Hamilton a riscat pe pielea lui nu era locul potrivit pt depasire mai ales ca Mark era angrenat in depasirea unui pilot intarziat.Dar pe Ham il cam mananca pielea, asa cum spunea cineva mai sus.Daca vrei depasiri la Singapore vezi Kubica.Si n-a acrosat pe nimeni.
    12 1
  • ...
    Intrebarea din presa si raspunsul lui Weber.....nu-ti spune nimic??
    2 7
  • Tu n-ai inteles ce-a spus Mark.Spunea ca, la fel ca in cazul lui Felipe n-a avut nimic de facut altceva decat sa-si urmeze trasa ideala.A franat dar n-a avut n-a avut de ales.In limbaj oficial se numeste incident de cursa.In ambele situatii Ham a incercat depasiri ireale pe trase ciudate. Pe ambii Ham i-a pus in situatie limita, fara iesire.Cam asta e traducerea corecta, stimate coleg de site.
    9 2
  • Niculae
    Kubica a depasit exact ca Kobayashi acum cateva curse, pneuri noi cand ceilalti le aveau uzate. A fost o miscare inteligenta si este de apreciat. Cat despre accidentul lui Hamilton este putin probabil (de fapt imposibil) ca fanii pilotului sa accepte ca Webber a fost mai destept. Hamilton spera sa-l scoata din cursa pe Webber dar s-a intamplat opusul. Cand Hamilton impingea adversari fanii erau in delir, cand altii il imping pe el, fanii sunt revoltati. Hamilton era destept daca isi dadea seama ca trebuia sa iasa din curba nu pe trasa ideala ci un pic in exteriorul ei, pentru ca Webber era deja in interiorul curbei si nu avea unde sa se duca in alta parte. Dar... de la Hamilton nu te poti astepta de la nimic niciodata. Pacat ca nu il penalizazea pe Hamilton pentru cursa viitoare pentru ca a gresit si s-a crezut zmeu iarasi, dar ar merita o pedeapsa macar de 5 locuri.
    7 2
  • @Niculae
    Daca Ham ar fi fost penalizat atunci cand era cazul poate ca acum ar fi fost nitel mai istet si n-ar fi riscat aiurea.Tocmai iesise de la boxe cu pneuri proaspete avea toate sansele sa depaseasca ulterior.Dar Ham nu e Kubica.Kubica are capul mai mare:)
    11 1
  • @iulian
    Nu sa sara nimeni in prapastie, ci Lewis vazand ce i-a facut gunoiul de Webber si in Australia si aici cand de fiecare data i-a luat spatele, sa intre in el in ultima cursa. Cu orice risc, orice descalificare sa il elimine pe Webber din cursa la Interlagos sau cel mai tarziu la Abu Dhaby. Sa nu ii mai pese de nimic decat distrugerea cu orice pret si prin orice mijloace a sanselor lui Webber la titlu.
    1 5
  • Niculae
    "Violenta este ultimul refugiu al incompetentilor" spune un mare scriitor si matematician, si se potriveste de minune atat lui Hamilon cat si lui McLaren_bla bla bla_1984. "Gunoiul" de Webber este un pilot talentat si este o fiinta vie, dar as spune ca apelativul "gunoiul" se potriveste celui care l-a folosit. Din pacata nu pot decat sa condamn folosirea acestui apelativ, sperand ca acea persoana care l-a folosit se poate abtine din folosirea lui pe viitor.
    5 0
  • Iulian
    sinbad
    BRAVO MAN ~!!!!!!!!!!! sunt 1000% de acord cu tine
    2 0
  • @Niculae
    Lasa-ma cu filosofii de astea pacifiste. Lasam de o parte matematicienii si scriitorii. Webber putea foarte bine sa franeze un pic avand in vedere ca practic Lewis era cu toata masina in afara rotii spate in fata lui. Dar nu a facut nimic ca sa evite contactul stiind ca oricum Lewis il va depasi si a preferat sa riste scotandu-l in decor. Impotriva lui Webber trebuie declansata o ofensiva totala contra lui Webber. Lewis si Mclaren au fost impinsi intr-o situatie extrema, asa ca trebuie sa actioneze in modul cel mai extrem si mai radical posibil. Sa declanseze o orgiea brutalitatii si un legamant al violentei in care distrugerea sanselor lui Webber trebuie realizata in modul cel mai agresiv posibil. " Ochi pentru ochi. Dinte pentru dinte" + insutit impotriva lui Webber.
    0 5
  • *lasa-ma *orgie a
    ..
    0 4
  • Niculae
    Imi pare rau sa te dezamagesc... dar extrem si radical nu au grade de comparatie. Imi pare rau dar regulile din Codul lui Hammurabi sunt prea vechi pentru a putea fi folosite in secolul actual. Daca aveai curaj sa recunosti ca Hamilton a gresit, poate imi castigat respectul. Dar ai preferat sa dai vina pe altii, ceea ce din pacate te exclude din elita din care spuneai ca faci parte. In acelasi timp este foarte usor sa dai vina pe altii, sa iti versi amarul pe competie, dar adevarul este ca atunci cand Button il lovea pe Alonsol, sau pe Massa, erai primul care te-ai bucurat. O doza de impartialitate nu strica din cand in cand, pana la urma... nu esti decat un fan si nu un manager sau mecanic al celor de la McLaren.

    P.S. Poate imi spui... ce scriitor/matematician a rostit acele cuvinte, citate de mine. A scris si o serie foarte celebra de romane Sci Fi, si era rus. Poate te ajuta la ceva...
    2 1
  • Niculae
    Inlocuieste "competie" cu concurenta, scuze :P
    1 0
  • @Niculae
    Nu stiu cine a spus. As putea da pe google da nu mai bine sa fiu sincer. Nu sunt manager la Mclaren dar tin la Mclaren si la Lewis mai mault ca la orice. De mic iubesc Mclaren. Daca as avea o geanta plina de bani in stanga si 7 titluri pt lewis in dreapta jur ca aleg titlurile pentru Lewis. Cand castiga Lewis ( in Lewis vad insusi intruparea lui Mclaren in forma cea mai pura) ma bucur ca un copil, pieptul si stomacul imi sunt inundate de o bucurie extrema, fara margini. Orice plan din viata mea: sentimental, profesional, social nu indiferent de realizari nu poate egala fericirea accea asa simplista cum este cand stau in camera si ma bucur de victoriile lui Lewis. Prin orice necaz in viata am trecut, cand am fost la pamant, energia interioara care ma facea sa merg mai departe mi-am gasito in victoriile lui Mclaren ( fie Hakkinen, Coulthard, Kimi, Alonso, Lewis). Nu castig nimic din asta, sunt nebun poate, dar un nebun frumos. Cand am vazut cum iese Lewis si arunca cu volanul mi-au dat lacrimile si aproape am lesinat pe fotoliu simtind cum toate organele interne ( inima, creer, etc se umplu de sange rau si suparare). Pot sa am sotie, familie, copii, cand sunt duminicile din ziua cursei ma trezesc de la 8 nu mai am rabdare, ma plimb ca un leu in cusca ma iau transpiratii reci si astept cu infrigurare momentul startului. In 2008 cand a luat titlul am simtit ca imi este plin pieptuld e fericire a fos tun moment de neegalata, am baut sampanie pana dimineata in parcul de langa blocul meu ca sa nu ii deranjez pe ceilalti din casa si asa am mers la birou a doua zi. Toata lumea cand ma vede lunea ca radiez de fericire sau ca am o fata desfigurata de tristete stie din ce cauza. Asta e atasament si sustinere neconditionata pentru care las orice, nu am nevoie sa fiu nimic din Mclaren ci doar undeva un firicel de iarba care sa pot savura victoriile lui Mclaren. Cer scuze daca am mai pus cate o litera aiurea si cand am scris acest mesaj am tastat la foc automat plin de entuziasm si emotie.
    1 2
  • Niculae
    Este treaba ta ce iti place tie, eu am alte prioritati in viata. Totusi consider ca familia mea este cel mai important lucru, dar si planeta asta mica si unica conteaza foarte mult. Mai sunt si prietenii, rudele si diferitele pasiuni. Dar Formula 1 este pentru mine doar o pasiune printre multe altele. Ar fi mai multe spus dar... nu sunt eu cel care sa ti le spuna. Totusi... asta nu inseamna ca Webber este un "gunoi" sau ca Hamilton este un zeu. Stii totul are o limita, tine de tine daca vrei o sa treci. Pana la urma... totul are repercusiuni...
    3 1
  • Niculae
    P.S. Daca te-as cunoaste... dupa ce ai scris randurile de mai sus... m-as teme si m-as indeparta de tine. As spune... chiar ca te-as ignora. Fara rautate si fara suparare.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru