Alonso a câştigat Marele Premiu al statului Singapore
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fernando Alonso a fructificat pole position-ul obtinut sambata si a obtinut a doua victorie consecutiva si a patra a sezonului pe circuitul invaluit in noctura din Singapore.
Pilotul Scuderiei Ferrari a condus cursa de la un inceput pana la sfarsit, chiar daca Sebastian Vettel s-a mentinut in imediata sa apropiere.
Pilotul echipei Red Bull a ocupat in cele din urma locul 2 si a fost acompaniat pe podiumul de premiere de coechipierul sau Mark Webber. Australianul a reusit aceasta performanta nu inainte de a avea un acrosaj cu Lewis Hamilton, in urma caruia pilotul McLaren a abandonat pentru a doua oara consecutiv si a pierdut ocazia de a reveni pe prima pozitie in clasamentul general.
La rândul său, Jenson Button şi-a menţinut poziţia câştigată în calificări şi a terminat pe locul 4 în faţa lui Nico Rosberg şi Rubens Barrichello, în timp ce Robert Kubica a terminat pe 7 după ce a depăşit nu mai puţin de 6 piloţi în ultimele tururi ca urmare a unei opriri neprogramate la boxe. Ultimele puncte puse în joc au fost acontate de Sutil, Hulkenberg şi Massa, ultimul obţinând un punct după ce a luat startul de pe ultimul loc al grilei.
FILMUL CURSEI:
CEL MAI LINIŞTIT START DIN 2010
Deşi toţi piloţii de top afirmau că startul va fi crucial pentru rezultatul final, debutul Marelui Premiu al statului Singapore a fost unul dintre cele mai liniştite din acest sezon. Cei cinci candidaţi la titlul mondial şi-au păstrat poziţiile de pe grila de start, Alonso conducând plutonul în faţa lui Vettel, Hamilton, Button şi Webber.
Cel mai prost start l-a avut Barrichello, care a coborât de pe 6 pe 8, permiţându-le lui Rosberg şi Kubica să urce câte o poziţie, în timp ce în spatele plutonului Heidfeld a fost acroşat din spate de un pilot Force India, fiind nevoit să schimbe aripa faţă. Plecat de pe ultima poziţie, Massa a adoptat tactica lui Alonso de la Monaco şi a intrat la boxe în turul 2 pentru a efectua schimbul obligatoriu de pneuri.
SAFETY CAR. WEBBER SCHIMBA STRATEGIA DIN MERS
Trei tururi mai târziu, Liuzzi a abandonat şi a rămas cu monopostul pe circuit, iar organizatorii au trimis Safety Car-ul pe circuit pentru a putea îndepărta monopostul Force India în siguranţă. Drept consecinţă, piloţii aflaţi în a doua jumătate a clasamentului au intrat în corpore la boxe pentru a schimba pneurile, iar Massa a urcat până pe locul 15.
Singurul pilot din top 10 care a abordat aceeaşi strategie a fost Webber, australianul revenind pe circuit pe locul 10 în spatele lui Schumacher şi Kobayashi. Maşina de siguranţă a ieşit de pe circuit în turul 6, iar Alonso a revenit la ritmul iniţial pentru a-şi consolida prima poziţie, însă doza minimă de spectacol a provenit de la mijlocul plutonului.
La adăpostul unui monopost net superior, Webber i-a depăşit succesiv pe Kobayashi şi Schumacher şi a urcat pe locul 8 în turul 12. 10 tururi mai târziu, acelaşi Webber a încercat să-l atace pe Barrichello pentru locul 7, însă a frânat târziu în virajul 18 şi a fost la pun pas să lovească glisierele de protecţie. Între timp, Alonso şi-a asigurat un avans de peste 3 secunde în faţa lui Vettel, în timp ce Hamilton nu a reuşit să ţină pasul cu primii doi şi a coborât la 23 secunde în urma pilotului Red Bull, menţinându-se însă înaintea lui Button, Rosberg şi Kubica.
WEBBER CASTIGA DUELUL CU HAMILTON LA BOXE
Cursa s-a animat brusc exact la jumătate pe măsură ce piloţii din fruntea cursei au efectuat schimbarea obligatorie a pneurilor. Webber a câştigat duelul de la distanţă cu Hamilton în momentul în care pilotul echipei McLaren a intrat la standuri, un element vital în cursa pentru titlu.
Un tur mai târziu, Alonso şi Vettel au oprit simultan la boxe, însă pilotul Red Bull a avut o scurtă ezitare când a plecat de pe loc şi a ratat oportunitatea de a lupta cu Alonso pentru prima poziţie.În turul 32, Kobayashi a lovit frontal barierele de protecţie din virajul 18 şi a rămas blocat pe pistă, iar câteva secunde mai târziu Bruno Senna l-a acroşat la rândul său, nevand timp să-l evite. Incidentul a condus la a doua intrare a Safety Car-ului pe circuit, iar Kubica şi Barrichello au revenit pe locurile 7 şi 8 după intrarea la boxe.
HAMILTON ABANDONEAZA DUPA UN ACROSAJ CU WEBBER
La ieşirea Safety Car-ului de pe circuit în turul 36, Alonso şi Vettel şi-au păstrat primele poziţii, însă Webber a trebuit să treacă de un pilot întârziat de la Virgin Racing. Hamilton a încercat să profite de situaţie şi a accelerat puternic, reuşind să treacă de australian. În virajul 7, Webber a revenit puternic şi cei doi s-au acroşat, Hamilton fiind nevoit să abandoneze după ce a pierdut controlul volanului. Incidentul a consemnat al doilea abandon consecutiv al lui Hamilton, însă pilotul echipei McLaren va rămâne în continuare cu şanse reale la titlul mondial.
Turul 39 a consemnat un nou incident, protagonişti fiind Schumacher şi Heidfeld. Cei doi s-au acroşat în lupta pentru poziţia a 14-a, iar Schumacher a intrat la boxe pentru a schimba aripa fată, în timp ce Heidfeld a abandonat. Între timp, succesiunea de incidente l-a promovat pe Massa până pe locul 10, brazilianul fiind astfel prezent în zona punctelor chiar dacă a plecat de pe ultima poziţie. Între timp, Kubica a coborât de pe poziţiile care aduc puncte în urma unei opriri neprogramate la boxe, cel mai probabil din cauza unei "înţepături" la unul dintre pneuri. Pilotul echipei Renault a revenit însă în forţă după ce a trecut de Alguersuari, Buemi, Petrov, Massa, Hulkenberg şi Sutil şi a urcat până pe locul 7, însă diferenţa de jumătate de minut faţă de Barrichello nu i-a permis să mai progreseze.
KOVALAINEN, POMPIERUL CU INIMA RECE
Cu două tururi înainte de final, Buemi şi Hovalainen s-au acroşat, iar spatele monopostului Lotus a luat foc. Finlandezul şi-a păstrat sângele rece, a ajuns în dreptul liniei de start-sosire, a coborât din monopost şi a stins incidentul de unul singur cu ajutorul unui stingător primit de la unul dintre comisarii de cursă.
Cel mai bun timp al cursei a fost stabilit de Fernando Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind cronometrat cu 1:47.976 în turul 58. Marele Premiu al statului Singapore a consemnat 8 abandonuri, trecute în dreptul lui Glock, Heidfeld, Hamilton, Klien, Kobayashi, Senna, Trulli şi Liuzzi.
Iată clasamentul complet al Marelui Premiu al statului Singapore, precum şi clasamentele generale ale piloţilor şi, respectiv, constructorilor:
The Singapore Grand Prix
Singapore, Singapore;
61 laps; 309.087km;
Weather: Dry.
Classified:
Pos Driver Team Time
1. Alonso Ferrari 1h57:53.579
2.
Vettel Red Bull-Renault + 0.293
3. Webber Red Bull-Renault + 29.141
4. Button McLaren-Mercedes + 30.384
5. Rosberg Mercedes + 49.394
6. Barrichello Williams-Cosworth + 56.101
7. Kubica Renault + 1:26.559
8. Sutil Force India-Mercedes + 1:52.416
9. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:52.791
10. Massa Ferrari + 1:53.297
11. Petrov Renault + 1 lap
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
13. Schumacher Mercedes + 1 lap
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
15. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 laps
16. Kovalainen Lotus-Cosworth + 3 laps
Fastest lap: Alonso, 1:47.976
Not classified/retirements:
Driver Team On lap
Glock Virgin-Cosworth 51
Heidfeld Sauber-Ferrari 35
Hamilton McLaren-Mercedes 34
Klien HRT-Cosworth 30
Kobayashi Sauber-Ferrari 29
Senna HRT-Cosworth 28
Trulli Lotus-Cosworth 26
Liuzzi Force India-Mercedes 1
World Championship standings, round 15:
Drivers: Constructors:
1. Webber 202 1. Red Bull-Renault 383
2. Alonso 191 2. McLaren-Mercedes 359
3. Hamilton 182 3. Ferrari 316
4. Vettel 181 4. Mercedes 168
5. Button 177 5. Renault 133
6. Massa 125 6. Force India-Mercedes 62
7. Rosberg 122 7. Williams-Cosworth 57
8. Kubica 114 8. Sauber-Ferrari 27
9. Sutil 49 9. Toro Rosso-Ferrari 10
10. Schumacher 46
11. Barrichello 39
12. Kobayashi 21
13. Petrov 19
14. Hulkenberg 18
15. Liuzzi 13
16. Buemi 7
17. De la Rosa 6
18. Alguersuari 3
Mai spun doar "bravo!" echipei Ferrari si Alonso si nu vreau sa-l exclud pe Kubica care ne-a demonstrat ca e un pilot de valoare.
maine fanii lui Alonso sa nu planga!!!!!!!" -multumim pentru sfat, asa am si facut: ne-am bucurat de la start si inca o mai facem chiar daca s-a terminat cursa :))
este de departe cel mai atrans campionat de cand ma uit eu la Formula1 si ma uit de pe vremea Senna-Prost!!!!!
bravo voua!!!!dar inca nu s-a terminat campionatul!!!
"Hamilton: "Alonso este principalul adversar la titlu"
Doare ca ti-am adus aminte de aceste afirmatii? Scuze! ;)
nu doare,doar ca nu stii cand sa taci,asta doare:)!
@Miciulica Tu vrei sa depaseasca iar Hamilton SC-ul in ultima cursa? Intr-adevar! Mare sansa aveti.. Vad ca te imbeti si cu apa rece, nu ai nevoie de sampanie. Un mare campion trebuie sa fie capabil sa se recunoasca invins ca apoi sa invinga. Cu Ferrari in forma mare, RBR dominatorii... si o distanta atat de mare pentru urmatoarele 4 curse. Slabe sanse ca Hamilton sa mai castige ceva... Poate doar daca isi distruge si el concurenta, la propriu...
Campionatul ramane deschis asa ca vom avea curse bune si in continuare!
GO VETTEL FOR TITLE FORZA RED BULL!
sutil penalizat la sfarsitul cursei!!!
Pole-Fastest Lap-Victory!!!
Hats off to Fernando!
Sa invingi cea mai buna masina pe circuitul unde ea straluceste inseamna sa fii cu adevarat MARE!FORZA FERRARI, FORZA ALONSO!!!!
sper ca nu depinde de tine sa ia luis sampania ca atunci e naspa..vom miza pe totul sau nimic
cred ca vei miza pe nimic"etilistule transilvanistule "acuma nu mai e pericol vettel la start e webber la finish
don t get me wrong incercarea de depasire a lui hamliton este f1 este racing decat button care o stat smochina in acceleasi conditii webber era de depasit.in fine cand vad de astea cu ccubita inspaimantator de rapid deja imi piere
orice chef de comment. auzi kubica inspaimantator de rapid.am vazut acceasi cursa?da era rapid dar am vazut acceasi cursa?!va urez succes.nu ma intelege gresit.nu am nici o problema cu luis cu alfons cu veber sau vetel.sint piloti de formula 1 fara comentarii(deosebite)ar insemna sa spun ca luis este o panarama la cum o mers azi ceea ce evident este fals.gat ca mam plictisit.viva raiconen.shaiconen machinen etc samd.
bine ca esti tu destept!!!eu am zis ce ziceau astia de la BBC dupa si in timpul interviului cu Bernie,acum daca maria ta se crede mai presus de el,atunci imi scot palaria in fata ta!!
@ally
era o ironie aia sa trec la Redbull,dar ne permitem cate o aroganta,nu?
@mircea 84
un mare campion,nu este egal cu o tornada,cum zici tu,ca distruge tot.Au apus acele vremuri!
@admin - datorita carui fapt a fost sters postul lui tomy??? care reguli le-a incalcat? cele ale spusului verde in fata??? cu ce a gresit omu nu eu nu m-am prins....
legat de cursa si lasand antipatiile sau simpatiile la o parte, ma intreb si va intreb daca Webber nu a avut si el partea lui de vina la acrosaj...eu nu-l suport pe hamilton insa ma uit pe reluari si am impresia ca webber a lovit cam sub centura...e doar parerea mea...
Eu nu uit ca pana la Monza, punctele scoase de el au fost facute cu o masina slaba la care randamentul a fost aproape 100%.
Cat il priveste pe Hamilton, isi merita soarta. Cand era cu Alonso in echipa "s-a indragostit" de fiica sefului ca sa aiba sprijinul echipei in detrimentul lui Alonso.
Hamilton e un pilot bun, dar nu excelent. Cu masina care o are acum Hamilton, Kubita era de mult campion
Fernando si Sebi au oprit in turul 35-36 cu mult dupa primul safety-car.N-are legatura cu norocul. De fapt, nimeni din primii 5 piloti nu au oprit la intrarea primului safety-car.Confunzi.
MW: Lewis was certainly a little bit ahead, yeah. As I said, it was probably similar to the last race with Felipe and Lewis. Felipe probably didn’t really even know he was there because there was contact, Lewis was quite a long way back from behind and this can happen sometimes in open-wheel racing. We brake completely on the limit. For sure it was incredibly tight. We did not hit that hard but it was enough to nearly put both of us out of the race. Fortunately I continued, and that was it."
Martin Whitmarsh:
Whitmarsh did not lay the blame on Webber either, but reckons the Australian was lucky to be able to continue the way he did.
"I am not laying it firmly. I believe that what Lewis did was right. And I am not here to try and blame Webber, I think he was very lucky to get away with it.
"If you look at the car positions going into that corner and contrast them with what happened in Monza you can almost reverse Lewis's position so we all blamed Lewis last time, we cannot blame him this time. The fact is that they are both motor racing drivers.
"If he had tried to brake late and make a chancey overtaking move then we would rightly be disappointed in him, but the fact is he got past, he was in front when they went into that corner, he had the right to determine that line and the car that is behind normally has to accept that that is happening.
"He had some space but did not take all the space and had an accident, but I don't think blaming Mark is useful. Did Lewis make a mistake in what he was doing? No, he didn't in my opinion."
Ce nu este clar.....
P.S. Poate imi spui... ce scriitor/matematician a rostit acele cuvinte, citate de mine. A scris si o serie foarte celebra de romane Sci Fi, si era rus. Poate te ajuta la ceva...