Alonso a câştigat Marele Premiu al Marii Britanii!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Schimbarea radicală a regulamentului tehnic pentru Marele Premiu al Marii Britanii a coincis cu prima victorie a Scuderiei Ferrari din acest sezon, însă succesul italienilor are o strânsă legătură cu o greşeală comisă de mecanicii Red Bull Racing.
Plecat de pe locul trei al grilei de start, Fernando Alonso s-a menţinut pe această poziţie până la a doua intrare la boxe de la jumătatea cursei, când mecanicii Red Bull Racing au avut o problemă cu montarea pneului stanga-spate a monopostului pilotat de liderul Sebastian Vettel, din cauza căreia germanul a pierdut 7-8 secunde.
Spaniolul a profitat la maxim de oportunitate şi a devenit lider după ce a trecut la standuri şi de Mark Webber, iar în ultimul stint a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a obţine prima victorie după Marele Premiu al Coreei de Sud din 2010.
În acest context, Vettel a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul doi, chiar dacă nu a comis nicio eroare de pilotaj şi a trecut de Lewis Hamilton în urma ultimei opriri la boxe.
Ultima poziţie pe podium a fost ocupată de Mark Webber, care a pierdut prima poziţie la start în favoarea coechipierului său de la Red Bull. Ulterior, australianul a mai pierdut două poziţii la a doua intrare la boxe în faţa lui Alonso şi Hamilton, însă l-a depăşit pe ultimul şi a l-a atacat pe Vettel pentru locul doi în ultimele tururi. Totuşi, echipa i-a transmis lui Webber prin radio să păstreze distanţa faţă de Vettel, pentru a evita producerea unui accident.
Plecat doar de pe locul 10 al grilei, Hamilton a terminat pe 4 la capătul unei curse pline de peripeţii, în care britanicul a recuperat cinci poziţii în primul tur. Ulterior, a avut mai multe dueluri cu Felipe Massa în urma cărora a ieşit sporadic în decor, iar cei doi s-au confruntat inclusiv în ultimul tur.
Avertizat de McLaren să nu forţeze pentru că riscă să rămână fără combustibil, Hamilton a fost ajuns din nou de Massa, iar cei doi s-au acroşat în ultimul viraj, bitanicul reuşind în extremis să termine în fata brazilianului, care a ieşit larg în ultimul viraj şi a trebuit să se mulţumească cu locul cinci.
Nico Rosberg (Mercedes GP), Sergio Perez (Sauber) şi Nick Heidfeld (Renault) au completat următoarele poziţii, în timp ce Michael Schumacher a obţinut locul nouă în ciuda unei penalizări de 10 secunde survenite în urma unui duel cu Kamui Kobayashi din turul 11, când şi-a avariat şi aripa fată.
Ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Jaime Alguersuari, în ciuda faptului că pilotul Scuderiei Toro Rosso a fost eliminat în prima parte a calificărilor.Jenson Button a abandonat cu 13 tururi înainte de final după ce mecanicii McLaren l-au trimis pe pista fără să reuşească să-i monteze corespunzător pneul dreapta-fată. Acesta s-a desprins imediat, iar britanicul a trebuit să tragă pe dreapta chiar la ieşirea din pitlane.
Silverstone, rezultate cursă:
1. Alonso Ferrari 1h28:41.194
2. Vettel Red Bull-Renault + 16.511
3. Webber Red Bull-Renault + 16.947
4. Hamilton McLaren-Mercedes + 28.986
5. Massa Ferrari + 29.010
6. Rosberg Mercedes + 1:00.665
7. Perez Sauber-Ferrari + 1:05.590
8. Heidfeld Renault + 1:15.542
9. Schumacher Mercedes + 1:17.912
10. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:19.108
11. Sutil Force India-Mercedes + 1:19.712
12. Petrov Renault + 1:20.600
13. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap
14. Maldonado Williams-Cosworth + 1 lap
15. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap
16. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps
17. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 laps
18. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 laps
19. Ricciardo HRT-Cosworth + 3 laps
Fastest lap: Alonso, 1:34.908 Not classified/retirements: Driver Team Gap Button McLaren-Mercedes 11 Buemi Toro Rosso-Ferrari 26 Kobayashi Sauber-Ferrari 28 Trulli Lotus-Renault 41 Kovalainen Lotus-Renault 49 World Championship standings, round 9: Drivers: Constructors: 1. Vettel 204 1. Red Bull-Renault 328 2. Webber 124 2. McLaren-Mercedes 218 3. Alonso 112 3. Ferrari 164 4. Hamilton 109 4. Mercedes 68 5. Button 109 5. Renault 65 6. Massa 52 6. Sauber-Ferrari 33 7. Rosberg 40 7. Toro Rosso-Ferrari 17 8. Heidfeld 34 8. Force India-Mercedes 12 9. Petrov 31 9. Williams-Cosworth 4 10. Schumacher 28 11. Kobayashi 25 12. Sutil 10 13. Alguersuari 9 14. Buemi 8 15. Perez 8 16. Barrichello 4 17. Di Resta 2
Am o neclaritate, de ce MSchum a facut un STOP/GO?
Despre BRB pot spune ca fiecare echipa isi face strategiile dupa cum considera. Ce ma deranjeaza este faptul ca pozeaza intr-o echipa care nu utilizeaza ordine de echipa cand azi s-a vazut clar (din nou) ca o fac.
In asamblu a fost o cursa interesanta.
Vetel a avut viata grea azi si se pare ca nu e chiar asa bun pe cum o arata clasamentul general.
Ma rog...nu sunt fani Red Bull aici.
Felicitari pentru victorie si celorlati bineinteles.
LOL ce repede s-au razgandit cand si-au vazut "pruncul" pe cale sa fie depasit
Asta e ..
Maybe next time :)
@Disel: Alonso a avut atat avans pentru ca Vettel nu a fortat dupa ultima iesire, nu avea rost. S-a multumit cu locul 2.
in al doilea rand, anu trecut ordinele de echipa ERAU ILEGALE.
in al treilea rand, EJI BOMBOANA DE PE COLIVA.
in al 4lea rand, da alonso o sa ia campionatu anu asta, daca il lasa petrov =)))))
Lafel de trist e ca Vetel nu a fost mai agresiv, era evident mai rapid ca "sageata argintie". Daca acolo trecea nu mai era nevoie de acel odin.
Relax .. woooosaaaaaaaaaahhhh !
Sa vedem ce va fi data viitoare..macar asa se ambitioneaza ferarri
http://www.facebook.com/groups/Formula1.Romania?ap=1
, numai există doar Ferrari și Mclaren..Acum e și Red Bull și Mercedes GP vine și Renault în urmă..
1.McLaren pierde teren semnificativ, de cand cu noul regulament - totusi sunt cei mai buni in conditii semi-umed , RBR a pierdut avantajul avut , Ferrari a lucrat mult inca de la Valencia iar cu ajutorul lui tata Jean au sanse sa mai castige curse.
2. Piloti - Alonso motivat si cu '' imbunatatirile aduse'' este increzator dem ca e pilot de top. Massa ...mana moarta .....mai bine pleaca in GP2 ca sa nu mai critice alti piloti mult mai buni decat el.
Hamilton cu o masina in picaj a devenit mai calculat si cerebral dar a fost mancat de echipa .....are sanse sa mai castige curse in acest sezon. Button .....demotivat total ....cred ca deja e mai mult decat hotarat sa plece la Ferrari, pare ca nu are rabdare cu echipa.
Vettel ....si-a dat seama ca nu e perfect si nu mai are vechile avantaje .......ii mai apare din cand in cand morcovelul ( vezi duelul cu Hamilton unde cred ca revedea clacarea din Canada).Nu l-am vazut niciodata ca fiind cel mai bun pilot....si s-a vazut lucrul asta .
Webber constat ....urat ce i-a facut echipa.
Felicitari Alonso , Webber si Hamilton
Shame on you Horner.........nu ramai decat un circar.!!!!
Pentru cei frustrati de faptul ca Vettel a pierdut, asta e, dar au pierdut pe mana lor. Nu cred ca e cazul sa se aduca in discutie faptul ca ``Alonso oricum l-ar fi depasit`` , dar oricum trebuiau lasati cei doi piloti RBR sa se dueleze. Felicitari Massa, felictari Hamilton pt faptul cum l-a tinut pe Massa.
Schumi, capul sus, cursa viitoare o sa fie mai bine!!!
Forzza Rossa
Daca esti fanul unei echipe rivale, foarte bine, dar nu incerca sa improsti cu ... un icon al F1.
In 2004 de cine au fost ajutati sa domine categoric campionatul?
Evident, at nu erau echipe:D
Esti penibil, am impresia ca esti un copil....
In continuare ma astept ca Ferari sa recupereze din avantajul celor de la Red Bull.
Regulile nu ar trebui sa se schimbe in timpul jocului. Le faci cum vrei si apoi dai drumu la campionat. Sunt oameni care au investit timp, bani si energie ca sa castige, au pierdut nopti, ca sa vina apoi un prost dormit bine sa zica "Gata, fara X".
Acest avans ma face sa cred ca a avut masina pregatita/setata pentru vremea si temperaturile din a 2-a parte a cursei in contrast cu Mclaren, Massa si Vettel care au scos timpi mai buni pe ploaie.
E nevoie de inca o cursa, pe uscat cap-coada, ca sa putem aprecia cat de mult au evoluat Ferrari prin introducerea noii punti si aripi spate.
In contrast cu ceea ce se intampla cu discutiile de aici cei de la BBC stiu sa se bucure de o cursa frumoasa chiar daca nu castigata de englezi si se multumesc sa vada partea plina a paharului de fiecare data - erau entuziasmati de determinarea lui Hamilton in ai nu ceda locul lui Massa la final. Domenicali a declarat ca nu depune contestatie pentru acel mic incident considerandu-l unul, normal, de cursa.
La a doua oprire la boxe Alonso a baut un Red Bull si a prins aripi :)) Nu stiu cat de buna a fost masina Ferrari, dar sunt sigur ca Alonso a mers peste orice limita.
Victoria aceasta poate insemna ce a insemnat si cea de anul trecut din Germania.
Pacat de Webber. Din pacate australianul nu a avut niciodata vreo sansa la titlu. Pacat. Sper ca Webber nu a fost atat de idiot incat sa mai semneze contractul cu Red Bull, asta in cazul in care are personalitate puternica.
Sometimes is better to be quiet.
Scuze celorlalti cititori stiu ca nu are legatura cu Silverstone insa tb sa raspund aberatiilor.
Red Bull: S-a vazul clar azi ca au ordine de echipa si ca se lucreaza mai intai pe masina nr.1 si apoi ce ramana se baga si pe masina nr.2. Cel putin asta am inteles eu prin fraza "Mantain the gap"
Cu toate astea spuse felicitari Ferrari sau mai degraba felicitari Alonso ( personal cred ca el duce echipa in spate in acest moment). Am ramas impresionat de felul cum s-a aparat Hamilton om fata lui Vettel si apoi a lui Massa. Dezamagit de tot ceea ce inseamna Mclaren in acest week-end. Pot da vina pe regulament, dar la ce au facut ei azi nu are legatura cu asa ceva. eu le-as spune sincer... sa le fie rusine!!!
"I can understand Mark's frustration in that, but had it been the other way around it would have been exactly the same."
Astia mancau cacao anul trecut ca la Red Bull nu vor fi niciodata ordine de echipa?? Shame!
Offf......vrei sa incepem aici teoria relativitatii?
Oricum ma inclin in fata ta, imi dau seama ca esti un adevarat guru al f1....si sincer inchei aici dialogul iar pe final multumesc din inima fenomenelor meteorologice, mecanicilor handicapati si pilotilor handicapati ce au permis lui Button, Alonso sau Hamilton sa castige ; si sa nu uit de pirelli caci le-au dat pilotilor RBR pneuri reshapate :))
Ce draq.....esti culmea ctlnmihai!!!!
RBR a facut bine deoarece a evitata reeditarea episodului TURCIA, ca doar "taurasul tanar" nu se ferea el cu una cu cu doua pe ultimile 4 viraje. Daca voi ati fi fost in locul lui Hornner ...ce ati fi decis?? Dupa ce va raspundeti incepeti sa judecati
Ai vazut ca alonso punea cate o jumatate de secunda pe tur intre el si vettel? cand alo era pe locu 1 si vettel pe 2
"Cutia" de Ferrari a fost mai rapida azi ca rasnita de Red Bull:)) =)).
Cand vettel fingerboy a realizat ca nu poate reduce diferenta dintre el si alonso, a decis sa termine pe 2, concluzie Ferrari a avut o masina mai performanta la Silverstone.
Timpii iti zic tot, nu trebuie sa mai debitezi prostii:)), chiar nu-i necesar.
Cam asta e concluzia pe ieri, duminica 10.07.2011
Incorecta penalizarea lui MSC.... Binw mai zicea Villneuve : "mai lasati oamenii se piloteze nu sa conduca" ... Urmeaza sa puna un militian pe traseu sa dea amenzi aleatoriu.
Incorecta penalizarea lui MSC.... Binw mai zicea Villneuve : "mai lasati oamenii se piloteze nu sa conduca" ... Urmeaza sa puna un militian pe traseu sa dea amenzi aleatoriu.
Imi aduc aminte ca si pe vremea cand Schumi a dominat Formula 1, existau acelasi gen de comentarii la adresa lui, ca masina face totul pentru el, fiind sustinut evident doar de fanii calutului cabrat, aceeasi fani care acum sunt subiectivi la adresa lui Vettel desi se afla intr-o situatie oarecum similara. Pe Vettel, cat timp va fi la RBR, nu-l veti vedea facand depasiri pentru ca masina asta nu e conceputa pentru asa ceva. Ea este facuta sa plece de pe primul loc si sa termine tot acolo. Si da, mi se pare normal sa fie favorizat de echipa avand in vedere ca a fost crescut de RBR. Webber a fost, este si va fi un pilot mediocru, indiferent de cat de buna ar fi masina lui. Nu imi amintesc sa fi avut prea multe rezultate notabile in cariera.
Bine admit ca trebuie sa aiba si masina pentru asta......
"Pe Vettel, cat timp va fi la RBR, nu-l veti vedea facand depasiri pentru ca masina asta nu e conceputa pentru asa ceva". Asta este masura inteligentei tale sau, ar mai putea fi considerata BULA PRICEPUTEANULUI INTR-ALE FORMULEI 1.
Regulile nu ar trebui sa se schimbe in timpul jocului. Unii investesc timp, bani si energie, pierd nopti ca sa vina apoi un prost dormit bine si sa spuna "Dispozitivul X de acum este neregulamentar".