Alonso a câştigat Marele Premiu al Italiei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fernando Alonso a reuşit să obţină victoria pentru Ferrari în cursa de pe propriul teren al Scuderiei, nu înainte însă de a fi depăşit la start de Jenson Button şi de a reveni pe prima poziţie după schimbul obligatoriu de pneuri.
Chiar dacă diferenţele dintre cei doi rivali au fost mereu de aproximativ o secundă, Alonso şi Button au evitat să se atace decisiv, cursa fiind decisa astfel de rapiditatea cu care mecanicii au schimbat cauciucurile.
Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Felipe Massa, care a făcut o cursă anonimă, însă câştiga puncte preţioase pentru Ferrari în clasamentul constructorilor.
Sebastian Vettel a ocupat locul patru după o cursă plină de peripeţii. Deşi a fost depăşit la începutul cursei de Webber în urma unor defecţiuni temporare la motor, pilotul echipei Red Bull a adoptat o strategie excelentă şi a efectuat schimbul obligatoiu de pneuri în ultimul tur, reuşind să termine în faţa lui Nico Rosberg şi a coechipierului său.
Webber a obţinut însă locul şase numai după un duel electrizant cu Nico Hulkenberg în ultimele tururi, pilotul echipei Williams fiind astfel retrogradat pe şapte, în faţa lui Robert Kubica (Renault), Michael Schumacher (Mercedes GP) şi Rubens Barrichello (Williams).
Lewis Hamilton a abandonat în primul tur după ce l-a lovit pe Alonso în încercarea de a-l depăşi.
FILMUL CURSEI:
START: EXTAZ ŞI AGONIE PENTRU MCLAREN
Button a plecat foarte bine în cursă şi l-a atacat pe Alonso pe partea dreaptă a liniei drepte de start-sosire. Pilotul Scuderiei a încercat să-l şicaneze, însă britanicul a rămas pe poziţii şi şi-a păstrat primul loc după succesiunea din primele două viraje, în timp ce Alonso şi Massa au avut parte de un duel roată la roată timp de câteva viraje.
Plecat de pe locul cinci, Hamilton a încercat să profite de situaţie, însă l-a atins pe Alonso cu pneul dreapta-fată şi şi-a deteriorat suspensia, fiind nevoit să abandoneze în următorul viraj.
Incidentul l-a propulsat pe Rosberg pe locul patru, în faţa lui Kubica şi Hulkenberg, în timp ce piloţii Red Bull Racing au avut un start dezamăgitor. Vettel a coborât de pe şase pe şapte, în timp ce Webber a fost depăşit la start de doi piloţi şi de alţi trei în prima şicană, coborând pană pe locul nouă.
Australianul a urcat însă o poziţie în turul 6, când l-a depăşit pe Schumacher printr-o manevră spectaculoasa în prima şicană.VETTEL, DEPĂŞIT DE WEBBER DUPĂ PROBLEME LA MOTOR
Diferenţa de timpi dintre Button, Alonso şi Massa a rămas de aproximativ două secunde în primul stint, în timp ce Rosberg s-a îndepărtat la peste 10 secunde de trio-ul fruntaş şi a creat un trenuleţ în spatele său. Acest lucru i-a defavorizat pe Vettel şi Webber, care aveau nevoie de un rezultat cât mai bun pentru a menţine Red Bull în fruntea clasamentului constructorilor. Şansele acestora au scăzut însă în turul 21, când Vettel a raportat probleme la motor şi a fost depăşit cu uşurinţă de Webber. Totuşi, după câteva tururi, Vettel a revenit la ritmul iniţial şi a rămas în plasa coechipierului său, mărindu-şi totodată avansul fata de Schumacher.
ALONSO REDEVINE LIDER DUPĂ OPRIREA LA BOXE
Între timp, Alonso s-a apropiat la numai o secundă de Button, însă duelul pentru primul loc s-a desfăşurat la boxe. Button a efectuat schimbul de pneuri în turul 37, urmat un singur tur mai târziu de Alonso, iar pilotul Scuderiei Ferrari a reuşit să iasă în fata rivalului sau. Spaniolul i-a blocat trasa lui Button în primul viraj şi a rămas pe prima poziţie, îndreptându-se astfel spre o victorie în fata fanilor Scuderiei Ferrari.
Treptat, Alonso şi-a mărit avansul în faţa lui Button şi a trecut primul linia de sosire, podiumul fiind completat de Massa. Webber a trecut în cele din urmă Hulkenberg la capătul unui duel desfăşurat pe mai multe tururi, în timp ce Sebastian Vettel a intrat la boxe în ultimul tur şi a revenit pe a patra poziţie graţie unui avans de peste 22 de secunde în faţa lui Rosberg.
Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Fernando Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind cronometrat cu 1:24.139 în turul 52. Marele Premiu al Italiei a consemnat patru abandonuri, trecute în dreptul lui Jarno Trulli (Lotus), Bruno Senna (Hispania), Lewis Hamilton (McLaren) şi Kamui Kobayashi (BMW-Sauber).
Clasamentul complet al cursei:
1. Alonso Ferrari 1h16:24.572
2. Button McLaren-Mercedes + 2.938
3. Massa Ferrari + 4.223
4.
Vettel Red Bull-Renault + 28.193
5. Rosberg Mercedes + 29.942
6. Webber Red Bull-Renault + 31.276
7. Hulkenberg Williams-Cosworth + 32.812
8. Kubica Renault + 34.028
9. Schumacher Mercedes + 44.948
10. Barrichello Williams-Cosworth + 1:04.200
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:05.00
12. Liuzzi Force India-Mercedes + 1:06.100
13. Petrov Renault + 1:18.900
14. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1 lap
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
16. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap
17. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps
18. Kovalainen Lotus-Cosworth + 2 laps
19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 laps
20. Yamamoto HRT-Cosworth + 2 laps
Fastest lap: Alonso, 1:24.139
Abandonuri:
Trulli Lotus-Cosworth 47
Senna HRT-Cosworth 12
Hamilton McLaren-Mercedes 1
Kobayashi Sauber-Ferrari 1
Clasament general:
Piloti: Constructori:
1. Webber 187 1. Red Bull-Renault 350
2. Hamilton 182 2. McLaren-Mercedes 347
3. Alonso 166 3. Ferrari 290
4. Button 165 4. Mercedes 158
5. Vettel 163 5. Renault 127
6. Massa 124 6. Force India-Mercedes 58
7. Rosberg 112 7. Williams-Cosworth 47
8. Kubica 108 8. Sauber-Ferrari 27
9. Schumacher 46 9. Toro Rosso-Ferrari 10
10. Sutil 45
11. Barrichello 31
12. Kobayashi 21
13. Petrov 19
14. Hulkenberg 16
15. Liuzzi 13
16. Buemi 7
17. De la Rosa 6
18. Alguersuari 3
Bravo gozule! Sper sa-ti explodeze motoarele ramase!
Bucurati-va dragi TIFOSI!!!
FERRARI A DOMINAT!
Progrese importante pentru italieni, iar daca o tin tot asa, Alonso va incepe sirul victoriilor.
ma bucur pentru scuderia, desi mi-ar fi placut ca Felipe sa fie castigatorul :)
Foarte bun acest alonso.
Si da, pe Massa l-a lovit Hamilton, nu pe Alonso.
Astept cu interes cursele urmatoare.
Vettel a avut o cursa ciudata cu problema la motor dar a impresionat prin reusita de a sta practic toata cursa pe gume moi.
Cred ca asta va fave ca Bridgestone sa nu mai aduca pneuri de specificatii apropiate la celelalte curse
In ce priveste pe Hamilton, asa cum am prezis la start a fost foarte agresiv, de dat asta Massa, altfel un tip moale, nu l-a menajat. Sa vedem mai departe ce va fi
Ma bucur ca Vettel si-a facut cursa pentru ca acea rocada, initial, mi s-a parut "strategica" in conditiile in care numai 2 tururi a avut "buba la motor".
O zi superba.
pe ctlnmihai as vrea sa-l intreb daca stie ceva de hamilton...nu l-am vazut in cursa de azi..e cumva in concediu?
Am gandit o echipa "rosie" si pana la urma asa a fost... Totusi vad ca prea putini useri au mizat pe Ferrari...
Campionatul se relanseaza si pana la finalul sau, se mai pot intampla rasturnari de pozitii, atat in clasamentul real cat si in clasamentul F1CHAMP.
"Forza" sa fie cu cei viteji !
Aveti curaj sa faceti pariuri pe bani??????
Pacat ca nu se pot dezbraca de pasiunile lor. !
Bravo Ferrari.
Felicitari Button.
sa mai spuna cineva ca-mi lipsesc relatiile inalte..
Ia zis si el un compliment, bine ca are posibilitatea :)
bv Alonso si Ferrari
În legătură cu reflexele, la acest nivel mai toți piloții au reflexe foarte bune (poate mai puțin Yamamoto)... dar nu au mașină, iar accidente poate avea oricare dintre piloți... chiar și cei mai mari... din fericire nu tragice.
Chiar și "moșul" de Schumacher la cei aproape 42 de ani ai săi la fiecare start de cursă a urcat 2 sau 3 poziții în clasament, ceea ce denotă exiztența unor reflexe bune, dar mașina care nu convine deloc germanului îi pune piedici... dar reflexele sunt încă acolo.
Atunci ce să spunem de tineri... Alonso, Hamilton, Kubica, etc.
Hamilton nu este deloc preferatul meu, dar are reflexe fantastice, mai ales pe ploaie, de câte ori nu a corectat mașina aflată la limită, dar se pare că Monza nu este circuitul britanicului nici în 2009, nici în 2010.
Alonso astăzi a fost de nota 9.99, doar a ratat startul, nu pot să-i acord astfel nota Nadiei.
Red Bull o strategie superbă cu Vettel.
Nu a fost o cursă să spunem super spectaculoasă, dar rezultatul final cere relansează campionatul este superb.
Piloti de prim calibru sunt Schumacher, Senna au castigat si cu masini mai putin competitive decat ale concurentei iar cand au avut cea mai buna masina au facut galop de sanatate. Nu s-au chinuit asa ca Alonso sa castige o cursa cu cea mai rapida masina.
Voi ati vrea sa aveti un pilot pe care sa-l divinizati insa imbracati un pilot obisnuit cu o haina care nu e a lui. Inca o data si poate la fel de inutil:
Trezireeeea !
Cat despre cei doi cometatori de la TVR, trebuie sa fiti maniaci ca sa-i ascultati. Besmeticii aia doi sunt vesnic cazuti intro stare tampa de adulatie maxima pentru Ferrari si ptr. Schumacher. Altceva nu stiu!
Parerea mea!
Privind F1 din '86 (locuiesc în Satu Mare iar în acel an televiziunea maghiară a început seria de transmisii cu Hungaroring 1986, a fost prima cursă pe care am văzut-o) am văzut piloți valoroși în acțiune (Senna, Prost ) dar ptr mine Schumi este nr1. Cursa mea preferată a fost Brazilia 2006, acolo germanul a luptat, a pornit de 2 ori de pe ultimul loc și a terminat pe 4. Superb.
Har domnului că Schumi este mai bătrân, că nu doresc spectacolului dominanța devastatoare cu care a concurat germanul între sezoanele 2000-2004.
Oare sportul nu este mai frumos în momentul în care campionatul este încă indecis cu 5 etape înainte de sfârșitul sezonului. Nu sunt frumoase răsturnările de situație?
Sper ca performanța să se diminueze odată cu vârsta, ptr că chiar nu doresc un Schumacher dezlănțuit la un tur diferență de ceilalți... vreau luptă... vreau un Schumi care să lupte... așa cum făcea în 1998-1999.
Banele, n-am nimic cu tine, ma amuz teribil citindu-ti aberatiile. Pai daca Alonso e de mana a 2-a, iar Schumacher e marele si absolutul pilot, Nico Rosberg ce mama dracului o mai fi?Ca-l domina pe Schumacher mai ceva ca pe-un incepator!:)))Basca i-au si modificat sasiul dupa stilul
lui!Te pricepi si tu la F1!
eu am facut referire la valoarea lui Alonso comparativ cu ceea ce inseamna un adevarat pilot, nu mai zic adevarat campion .....,
comparativ cu ce facea Schumi cand era in forma.
Deci nu are legatura cu asteptarile tale in ce priveste spectacolul.
@bula - nu e si cazul tau.