Alonso a câştigat Marele Premiu al Germaniei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În lipsa spectacolului de pe circuit, Marele Premiu al Germaniei va rămâne în amintirea fanilor drept cursa în care ordinele de echipă au revenit în competiţie.
Chiar dacă a avut parte de un start excelent în care a urcat de pe locul trei pe prima poziţie, Felipe Massa a fost îndrumat de la boxe să-i cedeze victoria coechipierului său Fernando Alonso, pentru ca pilotul spaniol să aibă mai multe şanse în lupta pentru titlul mondial.
Pe podiumul de premiere a urcat şi Sebastian Vettel, care a obţinut însă doar locul trei în urma unui start ratat în care nu a reuşit să fructifice pole position-ul obţinut cu greu sâmbăta.
Plecată în cursă din postura de lider în ambele clasamentele, McLaren a fost nevoită să se mulţumească doar cu locurile 4 şi 5 obţinute de Lewis Hamilton şi Jenson Button, primul dintre ei reuşind să câştige două poziţii la start în dauna coechipierului său şi a lui Mark Webber, care a completat topul primilor şase piloţi.
Toţi ceilalţi piloţi au terminat la cel puţin un tur în spatele plutonului fruntaş. Robert Kubica şi-a trecut în cont un loc 7 pentru Renault, iar performanta polonezului a fost completată de Vitaly Petrov, care a câştigat ultimul punct pus în joc. Între cei doi s-au intercalat piloţii echipei Mercedes GP, Nico Rosberg şi Michael Schumacher terminând în această ordine pe locurile 8 şi 9.
FILMUL CURSEI
START RATAT PENTRU VETTEL, Ferrari PROFITA
Deşi a ocupat prima poziţie pe grila, Vettel nu a reuşit să profite de această oportunitate şi a ratat startul. Simţindu-şi poziţia de lider ameninţată de Alonso, pilotul echipei Red Bull a încercat să-i blocheze calea şi cei doi s-au luptat pe partea dreaptă a pistei, duelul fiind câştigat de spaniol.
Între timp, plecat de pe locul trei, Massa a profitat din plin de pista complet goală lăsată de Vettel şi Alonso şi a urcat pe prima poziţie, în ciuda unei scurte ieşiri în decor în primul viraj. Alonso şi Vettel s-au poziţionat în spatele său, în timp ce Hamilton a câştigat două poziţii la start prin depăşirea lui Button şi Webber şi a ajuns pe locul patru.
Un alt start foarte bun a fost reuşit de Schumacher, care a urcat până pe locul opt, în spatele lui Kubica, după ce i-a depăşit succesiv pe Rosberg, Barrichello şi Hulkenberg.
În spatele plutonului, piloţii echipelor Force India şi Toro Rosso au fost implicaţi într-un accident colectiv, în urma căruia Buemi a fost nevoit să abandoneze.
Elveţianul a fost lovit din spate de coechipierul său Alguersuari, iar spaniolul a intrat la boxe alături de Sutil şi Liuzzi, însă cei trei au putut continua cursa fără probleme. Nu acelaşi lucru se poate spune despre Trulli, pilotul echipei Lotus consemnând al doilea abandon al cursei din motive tehnice.BUTTON, SINGURUL CÂŞTIGĂTOR AL OPRIRII LA BOXE
Prima serie de intrări la boxe a început în turul 13 cu Vettel şi a continuat până în turul 23, însă nu a adus modificări majore în clasament. Massa şi-a păstrat prima poziţie în faţa lui Alonso, chiar dacă coechipierul său a încercat să profite de întârzierea piloţilor lenţi pentru a trece la conducere. Brazilianul a reuşit ulterior să-şi creeze un avans de aproximativ trei secunde în faţa lui Alonso, care a fost urmat de Vettel şi Hamilton. Lozul câştigător la pitstop a fost tras de Button, care a câştigat o poziţie şi a urcat pe locul cinci chiar în spatele coechipierului său după ce mecanicii McLaren i-au schimbat pneurile în numai trei secunde în turul 23.
În următoarele tururi, primii şase piloţi şi-au creat un avans confortabil în fata următorilor clasaţi, în timp ce a doua parte a cursei a fost dominată de luptă de la distanţa dintre Massa şi Alonso, care au stabilit succesiv cele mai rapide tururi de pistă. Treptat, diferenţa dintre cei doi coechipieri a coborât la aproximativ o secundă, acesta fiind de altfel singurul punct de atracţie de pe circuit, în contextul în care ceilalţi pillti şi-au creat un avans suficient de mare pentru a nu fi ameninţaţi de rivali.
De la Rosa a încercat să copieze strategia lui Kobayashi de la Silverstone şi a rămas pe circuit până spre finalul cursei, concurând pe locul şapte în faţa lui Kubica, Rosberg şi Schumacher. După schimbul de pneuri, spaniolul a coborât pe locul 12, în afara punctelor. Între timp, Yamamoto a devenit al treilea pilot care abandonează din motive tehnice, alăturându-se astfel lui Trulli şi Buemi.
ALONSO DEVINE LIDER PRIN ORDINE DE ECHIPA
În turul 49, Massa a fost informat prin radio ca Alonso este mult mai rapid şi, în cadrul aceluiaşi mesaj, a fost întrebat dacă poate confirma că a înţeles mesajul.
Câteva secunde mai târziu, brazilianul a încetinit vizibil într-un arc de păr, iar Alonso l-a depăşit cu mare uşurinţă pe linia dreaptă care a urmat. Maniera de depăşire şi, mai ales, mesajul lui Rob Smedley pentru Massa lasă loc de interpretări în privinţa modului în care cei doi piloţi ai Scuderiei Ferrari au abordat aceasta confruntare, sub spectrul unor ordine clare de echipă. Suspiciunile sunt cu atât mai îndreptăţite cu cât Smedley s-a grăbit să-i ceară scuze lui Massa, fără să menţioneze explicit pentru ce anume.Alonso s-a distanţat rapid de coechipierul său, în timp ce Vettel a micşorat diferenţa care îl separa de Massa la numai o secundă, însă nu a iniţiat niciun atac la adresa rivalului sau. Finalul cursei a fost lipsit de incidente, astfel că Alonso a obţinut o victorie intermediată de la boxe în faţa lui Massa, Vettel, Hamilton, Button şi Webber.
Marele Premiu al Germaniei a consemnat cinci abandonuri, trecute în dreptul lui Kovalainen (Lotus), di Grassi (Virgin), Yamamoto (Virgin), Trulli (Lotus) şi Buemi (Toro Rosso).
Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Vettel, pilotul echipei Red Bull fiind cronometrat cu 1:15.824 în ultimul tur.
Mai bine ma impusc decat sa mai vad asa cuse
Au fost cateva faze bune, a fost o cursa buna! Saptamana viitoare iar o sa avem o cursa interesanta in Ungaria.
Go Vettel!
RUSINE,RUSINE,RUSINE!!!!!!!!!!
TOT ASTA E ECHIPA LUI Austria 2002!!!!!!
A fost o cursa plictisitoare in mare parte mai ales din cauza circuitului extrem de ingust si de posibilitatile reduse de depasire, singurul loc fiind in virajul 6 si la sfarsitul liniei drepte de start/sosire
oara cand il pomenesti pe Felipe alaturi de numele lui Alonso..Pacat ptr. Alonso...cand castiga o face intr-un mod jenant ,cand pierde o face la fel..Ciudat dar modul in care Alonso a castigat azi ,il exonereaza pe Ron Dennis de acuzatiile aduse acestuia ca l-ar fi favorizat pe Hamy in 2007..
Ma intreb daca fraza asta ai fi spus-o si in 2007 (Este logic sa existe o ierarhie la Ferrari in acest )
sau l-ai fi acceptat.. ca suna mai b ine din pct de vedere al frazei..
in ceea ce priveste faptul ca are sanse la castigarea titlului....fernando is faster tnan you-sorry felipe -do you understand the message-i will explain to you later..de parca mai era ceva de explicat..
ps.cand m-au suparat rezultatele Ferrari am preferat sa fiu ceva mai rezervat:)..
Aceste ordine spun eu nu se comunica in timpul cursei prin Team Radio ptr ca nu e corect ptr niciunul dintre piloti.
A fost un gest total lipsit de demnitate
@mihai-weber si vet sunt apropiati in clasament, au muncit egal, dovada si pole-urile, plus ca Webber are mai multe victorii.La Ferrari e alta situatie. Tu nu-l sustii pe Hamilton?Crezi ca la Mclaren daca Button ramane in urma nu vor fi "ordine de echipa"?:)hai sa vedem..
un ordin la echipa.si fara scuze le de rigoare adresate pilotului depasit ..Pana si Alonso nu s-a bucurat..oricum fata de trasul lui kimi pe dreapta in Japonia 2008 nu v-ati mai perfectionat in ceea ce priveste simularea unei lupte pe circuit..
Sunt curios daca circuitul sau ultimile update-uri au adus Ferrari pe podium.
intrebare ce au simtit fanii redbull la istambul,ma gandesc oare si-au fi dorit un ordin de echipa acolo?
@ all
vad aici oameni care s-e contrazic singuri de la o saptamana la alta si nu ii inteleg deloc ba e alba ba e neagra :))
@ alexandra
nu demult vb cu tine si ai aprobat ca massa l-a ajutat pe kimi sa iasa campion mondial,acum vad ca spui doar de cursa de la interlagos :)))
Iar pentru cei ce doresc pedepsirea echipei Ferrari(care sigur sunt fani McLaren): si in cursa cand cei doi piloti Red Bull s-au acrosat iar cei de la McLaren se bateau pentru prima pozitie i s-a comunicat de la boxe lui Button s-o lase moale="lasa-l pe Hamilton sa castige!" Asa ca ciocul mic si felicitari Ferrari!
Sa inteleg ca moralitatea clamata de tine si de altii aici se rezuma la "stil"?Cu alte cuvinte la Mclaren ordinele de echipa sunt facute cu "stil"...ma faci sa zambesc, sincer.O seara buna ca a mea cu siguranta este:)
De imaginea Ferrari nu trebuie sa te preocupi tu..sunt altii ceva mai calificati si care iau o caruta de bani;)
Acesta este stilul consacrat al celor de la Ferrari. Acum ati inteles de ce a semnat Ferrari din nou cu Massa ??? Este pilotul de care ARE nevoie Alonso.
Cu toate ca acesta este stilul celor de la Ferrari, Schumacher nu a avut vreodata nevoie de ajutorul lui Barichello cu adevarat ( a se vedea nr. de victorii de la sf. de campionat). Iar Kimi a castigat singur. Aceasta este diferenta dintre a fi pilot (Schum, Kimi) si a fi doar un competitor (Alonso) pentru care doar rezultatul conteaza nu si modul in care ajungi le el.
1)Ferrari bosses summoned by stewards
Sunday, July 25th 2010, 14:37 GMT
Felipe Massa, Fernando AlonsoFerrari team bosses have been summoned to see the German Grand Prix stewards following the team orders controversy at Hockenheim.
Fernando Alonso won the race from team-mate Felipe Massa, but only after the Brazilian let him pass following a conversation on the radio, Massa having led the race from the start.
Massa was told by his race engineer Rob Smedley: "Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?"
Moments later Massa slowed down and let Alonso take the lead.
After the race, the FIA stewards summoned Ferrari's team manager and team principal.
Team orders are banned in the sport.
Deci fani Ferrari....nu este dorinta fanilor McLaren....asa ca mai ganditi-va odata....
2)Flexible wings row set to hit Formula 1
By Jonathan Noble Sunday, July 25th 2010, 11:52 GMT
Mark Webber, Red Bull, German GPA row over flexible front wings looks set to overshadow the German Grand Prix with a number of teams expressing concerns to the FIA about the designs on the Red Bull Racing and Ferrari cars.(continuarea o gasiti aici: http://www.autosport.com/news/report.php/id/85532)
Enjoy!!!
http://formula1.automarket.ro/stiri/alonso-minimalizeaza-incidentul-cu-massa-din-china-29842.html
M-ia fos dor de o cursa asa cum a fost azi si anume cu ambi piloti ferrari pe podium. Bravo MASSA cel mai tare coechipier, si imi pare rau ca nu s-a putut bucura de o victorie, bravo ALONSO. Ambi piloti sunt cei mai tari si si-au facut treaba. NU IL MAI CONDAMNATI PE ALONSO mi s-a parut normal sa treaca in fata el avand foarte multe punct si luptand pt. titlu. Voi chiar nu stiti ce inseamna F1 ca daca ati sti , ati sti si faptul ca strategia de echipa conteza mereu.
In a statement issued on Sunday night, the FIA stated that a breach of Article 39.1, which bans team orders, and 151c, which relates to bringing the sport into disrepute, had been committed.
trea si declasati!!!
Tot Pique a blocat sistemul de alimentare al lui Massa astfel incat sa piarda 1 min la boxe? S-au Kimi s-a infipt in zid tot la rugamintile lui Pique?
Inteleg nu-ti place omul si/sau pilotul Alonso.
Nici mie nu-mi place ce s-a intamplat azi, a fost dezonorant pentru ambii piloti si echipa lor.
Daca la sf sezonului aceasta rocada o sa decida campionul sunt cei mai bine investiti 100.000 Euro de catre Ferrari.
Ziua continua in aceeasi maniera injositoare inceputa de Ferrari. De data acesta mingea fiind in terenul factorilor de decizie F1. Doar atat costa o victorie in F1 ?!
sincer sunt fan ferrari si i-am sustinut pe schumacher si raikkonen in anii trecuti. acum il sustin pe massa pt ca am o antipatie pt alonso (desi ii recunosc valoarea ca pilot, cred ca este al doilea pilot ca valoare in momentul de fata dupa hamilton). nu sunt fan hamilton, dar cred ca este cel mai rapid pilot.
cu toata simpatia mea pt massa de la inceputul sezonului incoace, cu astfel de atitudine nu va avea niciodata sanse sa devina campion mondial. vi l-ati imaginat vreodata pe ayrton senna avand atitudinea lui massa de azi? de aceea a si fost asa de mare...