Alonso a câştigat Marele Premiu al Coreei de Sud!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fernando Alonso a devenit duminică primul pilot care câştiga în Coreea de Sud, la capătul unei curse care din cauza ploii şi a vizibilităţii reduse a început propriu-zis în turul 18 cu peste o oră întârziere faţă de programul oficial, după ce Safety Car-ul a părăsit pista.
Victoria spaniolului a fost facilitata decisiv de abandonurile suferite de Mark Webber şi Sebastian Vettel, după ce primul a pierdut controlul volanului volanului în turul 19, iar al doilea a suferit o defecţiune la motor cu numai 9 tururi înainte de final. Pilotul Scuderiei Ferrari a profitat de dezastrul celor de la Red Bull pentru a prelua conducerea în clasamentul general şi a fost completat pe podium de Lewis Hamilton (McLaren) şi coechipierul sau Felipe Massa.
Michael Schumacher şi-a egalat cea mai bună performanţă a sezonului după ce a terminat pe locul 4 în faţa lui Robert Kubica (Renault) şi Vitantonio Liuzzi, ultimul reuşind să menţină Force India pe locul 6 în clasament după ce i-a depăşit în ultimele tururi pe cei doi piloţi ai echipei Williams, Rubens Barrichello şi Nico Hulkenberg, confruntaţi cu probleme de pneuri. BMW-Sauber a punctat prin ambii piloţi după ce a terminat pe locurile 8 şi 9 prin Kamui Kobayashi şi Nick Heidfeld, în timp ce ultimul punct a fost adejudecat de Hulkenberg.
Jenson Button a ratat orice şansă să termine în puncte după ce a abordat o strategie greşită, intrând la boxe prematur cu numai câteva minute înainte de Safety Car-ul să intre pe pistă în urma unui incident. Britanicul a ocupat în final doar locul 12.
START AMÂNAT DE PLOAIE
Startul cursei a fost amânat cu 10 minute înainte că piloţii să iasă pe traseu în spatele Safety Car-ului. După numai 3 tururi, cursa a fost suspendată din cauza cantităţii de apă prezenta pe circuit. Ploaia a continuat să cadă timp de peste o jumătate de oră, iar cursa a fost reluată sub Safety Car cu peste o oră întârziere faţă de programul oficial. În cele din urmă, comisarii de cursă au decis ca pistă este în condiţii suficient de bune pentru cursă.
WEBBER ABANDONEAZĂ LA UN SINGUR TUR DUPĂ ÎNCEPEREA CURSEI
Cursa a început în adevăratul sens al cuvântului abia în turul 18, iar Vettel şi Webber s-au menţinut pe primele poziţii chiar şi pe liniile drepte. Rosberg a reuşit însă să-l depăşească pe Hamilton la capătul liniei drepte şi a urcat pe 4, în spatele lui Alonso, în timp ce Schumacher a trecut de Kubica.
În turul 19, Webber a abordat agresiv o bordură în ultimul sector şi a pierdut controlul volanului din lipsă de aderenţă, s-a întors cu 180 de grade, a lovit zidul de protecţie şi a fost proiectat înapoi pe pista.
Rosberg nu a reuşit să-l evite şi cei doi au fost nevoiţi să abandoneze.În urma abandonului, Safety Car-ul a fost trimis pe circuit, plutonul fiind format din Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Button, Schumacher şi Kubica. Cursa s-a reluat în turul 23 cu Vettel, Alonso şi Hamilton reuşind să-şi creeze un avans liniştitor în fata rivalilor. Schumacher şi-a demonstrat însă abilităţile pe ploaie în turul 27, când l-a depăşit pe Button la finalul liniei drepte şi a urcat pe locul 5.
Două tururi mai târziu, Button a intrat la boxe pentru pneuri intermediare, însă speranţele sale s-au năruit după ce a revenit pe pistă pe locul 15 în spatele unui pluton de 4-5 monoposturi.
DUBLA ROCADA DE POZIŢII INTRE ALONSO ŞI HAMILTON
În turul 31, Buemi a abandonat după ce a pierdut controlului volanului, iar Safety Car-ul a intrat din nou pe pista. Toţi piloţii au intrat la boxe pentru pneuri intermediare în turul imediat următor, Vettel şi Alonso fiind singurii care au mai rămas pe pista încă un tur.
Pitstopurile au decurs fără incidente majore cu excepţia celui efectuat de Ferrari pentru Alonso. Mecanicii au avut probleme cu fixarea pneului dreapta-fată şi a pierdut aproximativ 4 secunde, suficient pentru că Hamilton să-l depăşească şi să se poziţioneze în spatele lui Vettel. Alonso a coborât pe 3 în faţa lui Massa, care a reuşit să-l depăşească pe Schumacher la standuri. Cursa s-a reluat în turul 35, iar Alonso şi-a recuperat poziţia a doua după ce Hamilton a ieşit uşor în decor în primul viraj.
Un singur tur mai târziu, Button a pierdut 3 poziţii şi a coborât până pe 15, ieşind uşor în decor în urma unui duel cu Sutil, după ce în faţa să Liuzzi îl depăşise pe Kobayashi. În turul 42, Petrov a abandonat în urma unui accident major suferit în ultimul viraj, rusul intrând în plin în zidul de protecţie de pe marginea circuitului. Pilotul echipei Renault a concurat la un moment dat chiar pe locul 7, având şanse bune să termine în puncte, însă în momentul accidentului ocupa locul 11.
VETTEL ABANDONEAZĂ. DEZASTRU COMPLET PENTRU RED BULL
Turul 46 a completat dezastrul pentru Red Bull Racing, după ce motorul monopostului lui Vettel a cedat pe linia dreaptă. Germanul a fost nevoit să abandoneze cu motorul fumegând, permiţându-i lui Alonso să devină lider în faţa lui Hamilton şi a lui Massa.
Chiar dacă circuitul a început să se usuce şi mai mulţi piloţi au schimbat pneurile intermediare cu cele slick, Alonso nu a avut nicio emoţie în finalul cursei şi a câştigat Marele Premiu al Coreei de Sud, fiind completat pe podium de Hamilton şi Massa.
Marele Premiu al Coreei de Sud a consemnat nu mai puţin de 9 abandonuri, trecute în dreptul lui Sutil, Vettel, Petrov, Glock, Buemi, di Grassi, Trulli, Webber şi Rosberg.
Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind cronometrat cu 1:50.257 în turul 42.
Classified:
Pos Driver Team Time
1. Alonso Ferrari 2h48:20.810
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 14.999
3. Massa Ferrari + 30.868
4. Schumacher Mercedes + 39.688
5. Kubica Renault + 47.734
6. Liuzzi Force India-Mercedes + 53.571
7. Barrichello Williams-Cosworth + 1:09.257
8. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:17.889
9. Heidfeld Sauber-Ferrari + 1:20.107
10. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:20.851
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:24.146
12. Button McLaren-Mercedes + 1:29.939
13. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 lap
14. Senna HRT-Cosworth + 2 laps
15. Yamamoto HRT-Cosworth + 2 laps
Fastest lap: Alonso, 1:50.257
Not classified/retirements:
Driver Team On lap
Sutil Force India-Mercedes 63
Vettel Red Bull-Renault 62
Petrov Renault 56
Glock Virgin-Cosworth 48
Buemi Toro Rosso-Ferrari 47
Di Grassi Virgin-Cosworth 42
Trulli Lotus-Cosworth 42
Webber Red Bull-Renault 35
Rosberg Mercedes 35
World Championship standings, round 17:
Drivers: Constructors:
1. Alonso 231 1. Red Bull-Renault 426
2. Webber 220 2. McLaren-Mercedes 399
3. Hamilton 210 3. Ferrari 374
4. Vettel 206 4. Mercedes 188
5. Button 189 5. Renault 143
6. Massa 143 6. Force India-Mercedes 68
7. Kubica 124 7. Williams-Cosworth 65
8. Rosberg 122 8. Sauber-Ferrari 43
9. Schumacher 66 9. Toro Rosso-Ferrari 11
10. Barrichello 47
11. Sutil 47
12. Kobayashi 31
13. Liuzzi 21
14. Petrov 19
15. Hulkenberg 18
16. Buemi 8
17. De la Rosa 6
18. Heidfeld 6
19. Alguersuari 3
Siamo Avanti :PPPPPP Well done guys :))))
+ ca in majoritatea curselor punctajul maxim este in jurul cotei de 7800-8100.
@ctlnmihai Daca gandesti putin asta chiar e logic ....
@ FerrariFans Champagne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Drama, rasturnari de situatie, ultimele ture fara gume, iar Alonso cu 4 secunde mai rapid... Dezastru pt Red Bull...
Apropo, din cate am observat, motorul lui Vetel a cedat dupa ce Alonso l-a depasit, deci a facut depasiri.
S-a inceput greu, dar a meritat. Ca o bomboana care se despacheteaza greu ;)
@ctlnmihai: Esti cel mai enervant om care posteaza aici...Tu nu tii cu Mclaren...tu il urasti pe Alonso, dar spre nefericirea ta acum e in frunte:))
Dar pana la urma e ceva normal. Sa nu imi spui ca cei de la McLaren nu ar fi facut la fel! bine poate mai inteligent decat cei de la Ferrari, dar iti spun eu ca tot asa ar fi procedat.
2. ctlnmihai - am vazut profilul tau, ai 38 de ani, dar crede-ma tataie, te porti ca un pusti de 10 ani care a aflat ca vecinu' are o jucarie mai tare.....altceva nu am sa-ti spun....Diesel a punctat cel mai clar faptul ca tu nu esti fan mclaren, ci anti ferrari-alonso. Si da, Alonso l-a depasit pe Hamilton, indiferent din ce motiv - se cheama DEPASIRE!!!!
3. Webber s-a dovedit la fel de necopt ca si Vettel, deci nu cred ca ar fi unul mai indreptatit decat altul sa ia titlul....
4. Suttil a fost kamikazele zilei.
5. Urasc circuitul asta intre betoane si astfel made in romania. Sepr sa fie ultima cursa aici.
O duminica frunoasa sa aveti. A mea sigur e. ;)
Eu m-as bucura si cu 2 locuri 3 cu conditia ca in una din curse webber sa iasa in spatele lui
@ctlnmihai
Deja devii penibil....oricine altcineva are meritul in afara de Alonso si Ferrari. De fapt, daca stau bine sa ma gandesc cred ca FIA si Ferrari se intalnesc pe ascuns si comploteaza impotriva echipei Mclaren
ca imi programasem timpul altfel dar daca sa amanat .
Vreau curse pe ploaie nu siguranță și confort ptr piloți.
Dar pănă la urmă cursa a pornit... și răsturnări de situație peste răsturnări de situație.
Superb... dar sper să dispară cei fără testosteron, cei care, dacă picură puțin, opresc cursa. Ce dracu a apus vremea bărbaților?!?!
Si la Franta-Romania 2-0 da au dat un gol din offside si ce.... se mai intampla, au dat inca una ......
Cat despre alonso, el a reusit sa ramane calm , ca si vettel de altfel, cei care au gresit si nu meritau puncte au fost hamiltom si webber... asta e .... vettel e al 2-lea raikkonen ... i-a mostenit ghinionul .... o sa castige campionatul abia din a 3-a incercare ca si kimi
http://formula1grandprix.wordpress.com
Eu am mari semne de indoiala.... (si cred ca multi sunt de pe aici sunt de aceeasi parere cu mine)
Eu am mari semne de indoiala.... (si cred ca multi de pe aici sunt de aceeasi parere cu mine)
P.S. scuze ptr greseala.
2. Schumi a progresat frumos pana a schimbat cauciucurile. La un moment dat speram sa treaca si de Massa. Dar inca nu se poate. Pacat de el. Oare mai poate face fata, de fapt?
thepiratebay.org
un torrent pentru cursa.Mai asteapta vre-o6-7h!
cat despre cursa ce sa zic,de rahat!!!si asa din 5,au mai ramas 4!
Am incredre ca fiind teolog ai totusi o limita.
In alta (dez)ordine de idei, felicitari castigatorului - a reusit sa-si pastreze sangele rece si masina pe pista, felicitari Hamilton (mai ales ca a avut de luptat din greu cu pneurile) si, sincer, pacat de Red Bull, dar ASTA E FORMULA 1! Inseamna fiabilitate SI noroc. Abia astept urmatoarele curse, e deja un final incendiar! Anyway, frustratii de pe-aici (sunt cam multi, evident) sa se mai tempereze (wtf, doar nu concureaza verisorii lor!) si FORZA McLAREN!!!
Mai ca la grădiniță, dați cu pietre după teologu' nostru... și cum rămâne cu păcatul...
Nu stiu ce a mai spus Miki azi, eu am vazut cursa pe BBC :)
la 24.10.2010 (16:52)
@Tomy
Este o mica problema de programare care se va rezolva in curand.
Nu stiu ce a mai spus Miki azi, eu am vazut cursa pe BBC :)
Da, da, asa m-am gandit si eu
Daniel, sa nu te gandesti ca am ceva cu tine. Nu, pur si simplu vreau sa devii mai atent in comentarii si sa iasa ceva bun pe viitor. Massa nu l-a depasit pe Schumacher la standuri deoarece Schumacher a intrat la standuri in acelasi tur cu Alonso care Alonso a intrat inaintea lui Massa. Avand in vedere ca Massa era in fata lui Schumacher in cursa nu avea cum sa-l depaseasca la standuri, Schumacher oprind inaintea lui Massa si implicit fiind mult in spatele lui in momentul opririi lui Massa.
http://www.vivaf1.com/reliability.php
Am observat multi fani argintii, dar vad ca nici unul nu are comportamentul tau desi si ei iubesc la fel de mult echipa ca si tine.
Sunt curios... o fi Base oare ....
Ion Iliescu si Traian Basescu
Acum nu iti raspund la acel comentariu ptr ca depasim granitele F1.
Nu doar din prisma faptului ca a castigat Alonso, si pentru spectacolul oferit, pentru rasturnarile de situatie.. si mai ales pentru interesul in avans oferit curselor viitoare.
Lasati-l sa posteze ca...si nu-l mai bagati in seama ca dupa saptamani bune vazand ca si el si cuvintele lui reprezinta un nimic se va simtii precum o prezentatoare de moda aflata pe scena dar c.....a la cur.
FORZA Prancing Horse.
FORZA Fernando Alonso.
FORZA Felipe Massa.
FORZA Maranello!!!!!!!!!!!!!
Alonso a reusit sa ajunga acolo unde si-a dorit tot timpul si acolo unde totii fanii Ferrari isi doresc : pe primul loc la piloti.
Este adevarat ca in ultima cursa norocul a avut culoare rosie dar si norocul face parte din jocul F1 ca in oricare alt sport.
Sper ca isi va mentine pozitia pana la final si farraristii vor zambii din nou dupa ani de seceta.