Pe lângă contractul cu McLaren din Formula 1, Fernando Alonso a decis să concureze în acest an și în Campionatul Mondial de Anduranță la clasa LMP1 alături de Toyota.
Debutul pilotului spaniol în competiție a avut loc la finalul săptămânii recent încheiate, iar prototipul LMP1 #8 condus alternativ de Alonso, Sebastien Buemi și Kazuki Nakajima a ocupat locul doi pe grila de start, în spatele unui prototip Toyota #7 pilotat de Mike Conway, Jose Maria Lopez și Kamui Kobayashi.
Ulterior, prototipul #7 a fost exclus din calificări și a plecat din pitlane. Această răsturnare de situație a permis prototipului #8 să fie lider în cea mai mare parte a cursei, în timp ce prototipul #7 a urcat treptat pe locul doi la un minut în spatele liderului.
Apariția unui Safety Car pe finalul cursei a microsat însă semnificativ diferența la numai o secundă după ultimele intrări la pitstop. Chiar și așa, echipajul format din Alonso, Buemi și Nakajima a triumfat pe circuitul de la Spa-Francorchamps, ceea ce i-a permis lui Alonso să revină pe un podium de premiere.
"Un debut fantastic, prima cursă de anduranță și o treabă incredibilă din partea echipei.
Am câștigat câteva curse în karting, iar ultima victorie în Formula 1 a fost acum câțiva ani, cu Ferrari. Le-am spus băieților că mă simt minunat pe podium și că vreau să rămân aici toată noaptea. Să vină să mă ia dimineață, voi încerca să dorm aici", a declarat spaniolul la final.Ultima victorie a lui Alonso în Formula 1 datează de la Marele Premiu al Spaniei din 2013, când concura pentru Ferrari, iar ultima oară urcase pe podium în Ungaria la cursa din 2014.
După cursă, oficialii Toyota au dezvăluit că stabiliseră anterior că, după ultima intrare la boxe, cele două echipaje Toyota nu se vor ataca, pentru a evita pericolul unei coliziuni. "Înțelegerea a fost că prototipurile vor concura între ele până la ultimul pitstop pentru că nu vrem să avem parte de tensiune în ultimele tururi", a declarat Pascal Vasselon, directorul tehnic al Toyota.
Via Toyota, Motorsport
restul nu mai conteaza bravos Popescu.
https://www.racefans.net/2018/05/06/toyota-confirms-drivers-were-told-to-hold-position-at-spa/
In realitate nu stim daca Ferrari e sau nu cea mai buna masina si nu stim nici daca nu cumva McLaren e mai buna decat pare. Evident ca fanii vor crede ce e mai convenabil. Motorsportul insa nu tine cont de visele fanilor, functioneaza dupa niste reguli precise, obiective, fara suflet, reale.
Alonso era pe val in 2006, ca cica "il batuse pe marele Schumacher cu o masina mai slaba", dar imediat dupa l-a mototolit un pilot care in 2006 nici macar nu era in F1. Din pacate nu se iveste prea des sansa sa se vada clar cum stau lucrurile, mai ales daca anumiti piloti evita asta fugind la alte echipe...
Probabil pt. tine ordinele de echipa sunt o problema doar daca sunt pro Alonso.N-am vazut sa te plangi cand Kimi se da din fata lui vettel.Si s-a intamplat de zeci de ori.Hamilton sau vettel sunt laudati cand castiga cu o masina cu o secunda mai rapida pe tur, Alonso n-are voie sa fie laudat niciodata ca asa spune lol.
Nu vad de ce folosesti si alte nume.,ne dam toti seama ca esti tu in spatele postarilor.Ura pt. Alonso te da de gol.Pe viitor n-ar strica sa te informezi inainte sa scrii, nu-i in regula sa postezi minciuni.Tu dai impresia ca comentezi fara sa te uiti la curse, asa doar din auzite.
Daca ai fii fanul sporturilor cu motor l-ai aprecia pe Alonso.Spaniolul este un pilot senzational ce a aratat ca sa acomodeaza in orice competitie.In f1 a iesit dublu campion iar in prezent desi n-are masina performanta puncteza cursa de cursa si termina cu mult in fata colegului de echipa.In Baku a dat dovada de-o determinare incredibila.Nu multi continuau dupa o pana dubla.A terminat in 2007 la egalitate cu debutantul Hamilton.Nu stiu care e problema?De unde stii tu ca Hamilton nu a fost in varf de forma la debut.Ai uitat ca Nasr si magnussen au obtinut cea mai buna clasare in cursa de debut.Si vorbim totusi de Hamilton (poate cel mai bun pilot din ultimii ani) asa ca-i scuzabil.Mai rusinos este pt. cel batut de Ricciardo.Baietasul a fugit de ciuda.Mare noroc ca Alonso a fost fraier si-a plecat de la ferrari altfel avem carton la Sauber sau haas.Alonso are un singur mare defect - mereu a ales gresit.Nu cred ca trebuie sa-i taiem capul pt. asta.
Nu mai ura atat ca risti sa te imbolnavesti.
Poate pe final de sezon sa fie in parametrii cu toate astea, inposibil tot sezonul de debutant. Dealtfel s-a si vazut ca Hamilton a trecut in fata in a doua parte a sezonului. Apoi in 2008 l-a desfiintat pe Kovalainen. Alonso spusese pas pentru 2008. Sunt sigur ca a facut si el socotelile astea. :)
https://www.youtube.com/watch?v=e5uArfwC4Zk
Sicana aia introdusa parca ar fi rupta din k*r, parca nu ar apartine circuitului.