Alonso a avut aripa spate activată într-o zonă interzisă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Înregistrările video de la Marele Premiu al Chinei au evidenţiat faptul că Fernando Alonso a fost capabil să activeze aripa spate ajustabila într-o zonă interzisă de regulament.
Evenimentul a avut loc în turul 23, în timpul duel cu Michael Schumacher, când camerele video au arătat că aripa spate a monopostului Ferrari era în poziţie activă intre virajele 15 şi 16, în condiţiile în care ea putea fi activată în mod oficial doar pe linia dreaptă dintre virajele 13 şi 14.
Conform regulamentului tehnic, aripa spate poate fi activată de un pilot pe o zonă stabilită iniţial numai după ce FIA activează electronic sistemul, însă chiar şi în aceste condiţii comisari ide cursă au fost tentaţi iniţial să-l penalizeze pe Alonso pentru utilizarea ilegală a sistemului. În cele din urmă, pilotul Scuderiei Ferrari a scăpat de pedeapsă, întrucât comisarii au considerat că nu a fost avantajat de utilizarea aripii spate ajustabile în timpul duelului cu Schumacher.
De altfel, fostul pilot David Coulthard a exclus ipoteza că Alonso a apăsat din proprie iniţiativă pedala de activare pentru aripa spate şi crede că problema a fost de natură mecanică sau software.
"Nu înţeleg ce ar fi putut să facă din cockpit.
Ştie că aripa spate nu poate fi ajustată în acel punct, aşa că nu are niciun sens să apese pedala, iar noi ştim că au existat probleme cu sistemul în trecut, aşa că mă întreb dacă este doar o problemă de mecanică sau software. În niciun caz Ferrari nu ar putea ocoli regulamentul", a precizat scoţianul pentru BBC.Potrivit BBC, în turul respectiv Alonso a putut activa aripa spate doar pe ultimii 300 de metri ai liniei drepte şi apoi a rămas în această poziţie până în virajul 16.
FIA a demarat deja o anchetă pentru a afla motivele pentru care aripa spate a monopostului lui Alonso s-a activat într-o zonă interzisă de regulament.
Via | GMM
lasa-ne @titi ca esti obosit. Daca se clasa mai in fata Alonso cu ce ii dadeai? Aud? Ca maestro Alonso a pastrat pneurile ca un adevarat ceampionas si ceilalti nu. E ghinionist ca atata poate .... Vai vai ce ai observat tu si altii nu. A fost mai slab cel putin cursa asta. Si decat Massa. Punct.
Daca nu a fost penalizat inseamna ca a fost o defectiune...... sistemul se activeaza hidraulic si se opreste de la apasarea aerodinamica.
chiar imi pare rau ... crezi k o sa poti vreodata sa ma ierti ?