Alonso a avut aripa spate activată într-o zonă interzisă

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 18.04.2011
FIA a iniţiat o investigaţie la aripa spate ajustabilă a monopostului lui Fernando Alonso, care s-a activat în timpul cursei de la Shanghai într-o zonă interzisă de regulament.

Înregistrările video de la Marele Premiu al Chinei au evidenţiat faptul că Fernando Alonso a fost capabil să activeze aripa spate ajustabila într-o zonă interzisă de regulament.

Evenimentul a avut loc în turul 23, în timpul duel cu Michael Schumacher, când camerele video au arătat că aripa spate a monopostului Ferrari era în poziţie activă intre virajele 15 şi 16, în condiţiile în care ea putea fi activată în mod oficial doar pe linia dreaptă dintre virajele 13 şi 14.

Conform regulamentului tehnic, aripa spate poate fi activată de un pilot pe o zonă stabilită iniţial numai după ce FIA activează electronic sistemul, însă chiar şi în aceste condiţii comisari ide cursă au fost tentaţi iniţial să-l penalizeze pe Alonso pentru utilizarea ilegală a sistemului. În cele din urmă, pilotul Scuderiei Ferrari a scăpat de pedeapsă, întrucât comisarii au considerat că nu a fost avantajat de utilizarea aripii spate ajustabile în timpul duelului cu Schumacher.

De altfel, fostul pilot David Coulthard a exclus ipoteza că Alonso a apăsat din proprie iniţiativă pedala de activare pentru aripa spate şi crede că problema a fost de natură mecanică sau software.

"Nu înţeleg ce ar fi putut să facă din cockpit.

Ştie că aripa spate nu poate fi ajustată în acel punct, aşa că nu are niciun sens să apese pedala, iar noi ştim că au existat probleme cu sistemul în trecut, aşa că mă întreb dacă este doar o problemă de mecanică sau software. În niciun caz Ferrari nu ar putea ocoli regulamentul", a precizat scoţianul pentru BBC.

Potrivit BBC, în turul respectiv Alonso a putut activa aripa spate doar pe ultimii 300 de metri ai liniei drepte şi apoi a rămas în această poziţie până în virajul 16.

FIA a demarat deja o anchetă pentru a afla motivele pentru care aripa spate a monopostului lui Alonso s-a activat într-o zonă interzisă de regulament.

Via | GMM

Comentarii (14)

  • eu cred ca Button a baut ceva inainte de cursa, dar cred ca Alonso l-a intrecut, chestia asta cu aripa, apoi dupa ce a trecut de Schumacher i-a lasat pe toti sa treaca de el, trecea oricine pe langa el chiar nu inteleg cred ca a avut probleme.
    7 18
  • massa
    massa a calcat linia la iesirea de la boxe...nimeni nu zice nimic
    24 18
  • Ferrari
    @titi & co
    Am vazut ca unii se intreaba de ce Alonso s-a lasat depasit. Voi nu v-ati uitat la cursa?A stat 26 de tururi pe hard, mai mult decat Vettel chiar, ce voiati sa faca?Toti cei care l-au depasit erau "fresh" in pneuri. Ferrari au avut o strategie de exceptie. Se vede ca inteleg foarte bine cum functioneaza pneurile Pirelli...
    21 7
  • Alonso a lasta sa treaca pe toata lumea ..... si Hamilton pe Vettel, si Vettel pe Hamilton, si Button tot pe Hamilton, Si mai ales Webber a fost lasat de toata lumea sa depaseasca ...
    lasa-ne @titi ca esti obosit. Daca se clasa mai in fata Alonso cu ce ii dadeai? Aud? Ca maestro Alonso a pastrat pneurile ca un adevarat ceampionas si ceilalti nu. E ghinionist ca atata poate .... Vai vai ce ai observat tu si altii nu. A fost mai slab cel putin cursa asta. Si decat Massa. Punct.
    10 17
  • tzaigu
    @cotofana
    Din cate stiu poti calca linia respectiva la iesire, nu e primul pe care il vad facand asta. Mi se pare ca de sezonul asta sau cel trecut e in regula.
    10 6
  • @alonso = chuck norris
    alonso decide unde se foloseste aripa spate. cateodata o foloseste si la boxe, iar atunci cand depaseste un adversat ii place sa ii "faca cu mana" folosind aripa spate
    14 12
  • @titi
    Tu si citesti ce ineptii retardate scrii? Denoti analfabetism !
    2 15
  • ferrari
    Pai daca Ferrari avea o strategie de exceptie cum zice cineva mai sus, ar fi trebuit sa termine pe podium. Din punctul meu de vedere Webber a avut o strategie de exceptie si a reusit sa profite din plin de grip-ul pe care il ofera pneurile soft. Daca va uitati la timpi, Webber a fost pe finalul cursei cu 1.5 sec mai rapid decat orice alt pilot.
    7 4
  • Luchian19
    Urmatoarea cursa..........
    Cine a castigat in Turcia ? ca urmeaza Spania cica. Nu vad stirea ca pun la pariuri :D.

    Daca nu a fost penalizat inseamna ca a fost o defectiune...... sistemul se activeaza hidraulic si se opreste de la apasarea aerodinamica.
    6 1
  • un user
    offtopic-cu greata..
    Locul asta incepe sa fie impanzit de gigei, si altii kaiei care au replici de mahala ca atata au invatat acasa si la scolile inalte pe care le-au urmat. Credeam ca exista un administrator care MODEREAZA, nu doar are aparitii la tv.Ce se intampla pe situl asta depaseste limita decentei.Nu te poti pune cu prostia. Sunt unul din userii care posta decent aici, chiar am incercat insa nu se mai poate.Consumati-va singuri subcultura.O sa ramaneti doar voi, personaje frustrate, plictisite care bateti netul toata ziua in speranta ca puteti sa jigniti cat vreti fara ca cineva sa intervina, altceva nu stiti sa faceti.
    32 3
  • @un user
    imi pare rau daca te-am JICNIT, te cheama cumva alonso ?
    chiar imi pare rau ... crezi k o sa poti vreodata sa ma ierti ?
    1 9
  • KALEL
    Administratorii trebuiau demult sa te baneze la ce comentarii ai in repertoriu. Folosesti un "limbaj inadecvat" si mai "ataci si userii", ca sa fiu speta descrisa ca fiind inacceptabila de catre cei care administreaza site-ul.Esti unul din userii care polueaza site-ul si asta nu din cauza ca esti fan mclaren ci din cauza ca nu-i respecti pe ceilalti useri. Ataca-l cat vrei pe Alonso dar folosesti decenta, adica vorbe potrivite. Daca nu poti, poti fi ajutat, daca nu stii, te invatam, daca nu vrei...atunci cineva trebuie sa intervina. N-o face pentru ca, se pare, traieste din asta.Cu regret.
    10 0
  • Administrator
    Si pe cand curatenia de primavara?
    1 0
  • vlad85
    Strategia, bato vina!
    Parerea mea este ca, dupa cum ati observat, cei care au schimbat primii pneurile au avut castig de cauza. Chiar comentatorii de la RTL Klub se intrebau de ce nu-l chiama imediat la boxe pe Alonso, cand toart lumea a vazut lucrul acesta. Ma refer la primul schimb de pneuri. Pe langa pachetul aerodinamic si strategia abordarii curselor este deficitara. Totul a culminat cu pierderea titlului la piloti in 2010.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru