Directorul tehnic James Allison, care s-a alăturat echipei în luna septembrie a anului trecut, crede că a identificat motivele pentru care Ferrari nu a reuşit să impresioneze prin rezultate: inginerii nu au fost lăsaţi să-şi exprime creativitatea în dezvoltarea monopostului, astfel că nu au putut veni cu idei diferite de cele ale rivalilor.
"Există un talent sănătos la Ferrari, iar experienţa şi calitatea oamenilor din departamentul tehnic este potrivită pentru orice echipă. Trebuie să-i încurajăm să facă lucruri mai puţin obişnuite şi apoi să aibă timp să le analizeze şi să ştie că este în regulă dacă eşuează, pentru că există timp pentru un plan de rezervă."
"Creativitatea şi originalitatea vor apărea numai dacă le permiţi inginerilor să facă asta. Dacă îi forţezi să lucreze cu spatele la perete şi cu termene limita foarte strânse, atunci nu vor avea timp să se gândească cum să abordeze lucrurile diferit", a declarat britanicul.
Ferrari este pe punctul de a introduce un update semnificativ pentru Marele Premiu al Canadei de la sfârşitul săptămânii viitoare, însă Allison a admis că şi celelalte echipe vor înregistra progrese mai mult sau mai puţin similare.
"Toate echipele mari au facilitaţi asemănătoare ca mărime. Este foarte dificil să înregistrezi o rată de îmbunătăţire substanţial diferită de cea a oamenilor împotriva cărora lupţi", a adăugat el.
Via BBC Sport
A merge pe mana lui Alonso inseamna in primul rand sa dezvolte masina si echipa in jurul lui; o masina facuta cand cerintele sale au prioritate in dezvoltare. Chiar nu poti face doua masini complet diferite, baza e una si e aia data de cerintele lui Alonso. Au facut la fel si cu Schumacher dar cu ala s-a demonstrat ca a fost alegerea corecta.
Unde ar fi fost cu Massa si Kimi? Pai in 2007 au dezvoltat pentru Kimi si au castigat. In 2008 si 2009 au dezvoltat pentru Massa si au fost aproape doar. Apoi GATA, le-a luat creditarea. Cu Alonso nu stiu ce drq asteapta .... dar iarasi, nu e chiar atat de simplu, Alonso aduce si bani, e aproape un pilot platitor nu unul platit ...
insa fara nici o indoiala alonso so hamilton sunt cei mai buni piloti de pe grila. campioni inascuti. si atentie mare la ricciardo !!! vine din urma ca torpila. super pilot. sper sa ajunga la ferrari curand.
"A merge pe mana lui Alonso inseamna in primul rand sa dezvolte masina si echipa in jurul lui; o masina facuta cand cerintele sale au prioritate in dezvoltare. Chiar nu poti face doua masini complet diferite, baza e una si e aia data de cerintele lui Alonso"
De unde scoateti unii prostia asta cu "monopost dezvoltat pentru un pilot"?
Dupa logica ta ... la Mercedes AMG monopostul este dezvoltat pentru Rosberg sau Hamilton? Sau la RBR. De aia merge mai bine acum Richi cu monopostul pentru ca e dezvoltat pentru el si nu pentru Vettel? Sau au dezvoltat pentru Vettel dar Richi stie sa mearga cu el?
ESTE COMPLET FALS!
De exemplu, anul trecut volanul lui Lewis era diferit de cel al lui Nico. Monopostul este de ani buni dezvoltat de ingineri nu de piloti. Pilotii pot sa dea feedbackuri doar in antrenamente sau in cursa. Nu mai exista teste.
Fiecare pilot isi seteaza monopostul dupa cum i se pare lui ca este mai potrivit stilului propriu de condus.
Ca o paranteza, monopostul lui Kimi este diferit de cel al lui Fernando din cursa din Spania. I-au modificat pozitia de condus la cererea pilotului.
In 2007 au castigat titlul la piloti cu un avans de un singur punct din vina celor de la McLaren care desi au avut cel mai bun monopost, cea mai buna grila de piloti la acea vreme (Hamilton si Alonso) au dat cu piciorul sansei de a realiza o dubla. Titlul la constructor l-au pierdut din cauza "spionajului" iar cel la piloti pentru ca nu au stiut cum sa se poarte cu cei doi rebeli.
Pot sa inteleg ca nu-ti place un pilot. Dar asta nu inseamna sa spui ... neadevaruri.
La Ferrari decide Di Monte, este in varsta si depasit total de evenimente si realitatea F1 din 2014. Este seful cel mare si totul se face asa cum decide el! Poate veni oricine ca sef de echipa, daca i se spune ca directia de dezvoltare este aia, atunci acea cale va urma.
Pana la urma, daca monopostul este plin de nume de sponsori si banii continua sa vina, ce mai conteaza rezultatele? Credeti ca nu gaseau un sef de echipa mai bun ca Domenicalli sau Mattiacci? Briattore, Brawn, Boulier (ironie, toti cu B), au asteptat si discutat, dar nu au fost de acord cu conditiile impuse.
Allison are dreptate, lasa-i sa gandeasca si vor arata ce pot.
Si pentru cel cu "Au facut la fel si cu Schumacher dar cu ala s-a demonstrat ca a fost alegerea corecta". Schumacher este un EL, nu un "ala".
SPor!
Alonso e tratat de 5 ani ca pilot nr. 1 cu absolut tot ce decurge de aici. Pentru mediocritatea echipei poarta vina in mare masura chiar Alonso. A dezvoltat o masina de pluton pe care a pilotat-o prin pluton. Sau ce, acum nu conteaza asa tare pilotul dezvoltator? Pai in 2010 cand aparea Alonso la Maranello asta trambitau tifosii ca vine sa dezvolte masini cu care sa castige.
("La Ferrari decide Di Monte, este in varsta si depasit total de evenimente si realitatea F1 din 2014. Este seful cel mare si totul se face asa cum decide el! Poate veni oricine ca sef de echipa, daca i se spune ca directia de dezvoltare este aia, atunci acea cale va urma")
Monte este entitatea malefica la Ferrari. Deci nu Domenicalli era de vina? Nu, pentru ca era comandat in stil becalian si nu putea lucra in pace.
rezolva-ti problemele de etica fara sa folosesti peiorativ "SPECTATOR ANTENA 3",banuiesc ca nu doresti explicatii...
Termenele limita foarte stranse ar trebui sa stimuleze creativitatea. Pilotii la randul lor au termene limite. Toata lumea are asa ceva. Inginerii nu sunt scriitori care publica o carte cand le vine vreo idee.
Nu esti creativ, atunci nu te ocupa de dezvoltat monoposturi. Cum de altfel, n-ai o idee, nu te faci scriitor. Iar daca ai idei proaste, ramai in inginer/scriitor prost.
Apoi ca sa reusesti imbunatatiri fata de oamenii impotriva carora lupti, prima data trebuie sa intelegi unde castiga ei si unde pierzi tu. Cred ca Ferrari n-au ajuns la aceasta etapa. Abia dupa se pot gandi la dezvoltare. Cu siguranta ei n-au inteles nici propriul lor monopost, cum naiba sa-l inteleaga pe al adversarilor.
O echipa de ingineri care continua sa dezamageasca de cativa ani. Nu cred ca au nevoie de timp, ci au nevoie de persoane tinere. Ferrari ar trebui sa mizeze mai mult pe tineri absolventi care au creativitate si originalitate. Sunt o gramada de astfel de ingineri in toata lumea si Ferrari sta sa alerge dupa Newey...
Uite ca pe Massa il bate si Zuzi Wolf, iar Alonso nu mai razbeste daca Kimi nu are probleme
Evident, nu este de ajuns sa fi cel mai rapid pe circuit ca pilot trebuie sa si conlucrezi cu inginerii din padocuri ca nu numai din calculatoare se face un monopost fiabil, acest lucru au putut s-o faca perfect tandemul M Schumacher, J Todt si R Brawn, dar atunci a fost o alta era si o alta filozofie a tot ceea ce inseamna cursele de formula 1.