Alegerea pneurilor va fi mai dificila in 2009
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sezonul 2009 marcheaza doua noutati majore in privinta pneurilor furnizate de Bridgestone in Formula 1.
Prima si cea mai importanta dintre ele este reintroducerea pneurilor slick, care vor genera un alt tip de aderenta pentru monoposturi.
"Miscarea spre pneurile slick este importanta, chiar daca Bridgestone are multa experienta in acest domeniu din multe alte competitii, astfel ca poate produce pneuri slick bune", a declarat Hamashina, directorul departamentului de dezvoltare a pneurilor din cadrul companiei japoneze. "Realizam aceste pneuri la aceleasi diminesiuni ca si cele cu santuri de pana acum, dar asta inseamna ca va fi un nou echilibru intre aderenta fata si aderenta spate a monopostului. Prin urmare, echipele vor fi nevoite sa munceasca mult pentru a obtine setari corespunzatoare, mai ales daca luam in calcul suprafata variabila a circuitului Albert Park".
Cealalta noutate este reprezentata de modul in care vor fi repartizate pneurile in 2009. Daca pana anul trecut Bridgestone oferea doua tipuri de pneuri consecutive pentru un Grand Prix, acum gradul de diferentiere dintre acestea va fi de doua clase.
"Cred ca asta are potentialul de a fi o mare provocare.
Am primit multe cereri anul trecut pentru a face mai mare diferenta dintre doua componente, asa ca am intentionat sa facem asta nu numai prin fragilitatea componentei ci si prin variatia temperaturii optime de functionare a pneurilor", a adaugat Hamashina. "Am alocat un pneu care are o temperatura de functionare mai mica si unul care functioneaza la temperaturi mai ridicate. Asta inseamna ca, mai mult ca niciodata, competitorii trebuie sa se gandeasca mult cum isi vor folosi pneurile, dar vorr exsita recompense bune pentru cei care vor face alegerile potrivite".Via | Bridgestone
Comentarii (2)