Adevărul a ieşit la iveală: Mercedes foloseşte un dispozitiv special pentru a reduce presiunea în pneuri

de Daniel Popescu
Marti, 28.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes utilizează un dispozitiv special pentru a reduce presiunea în cauciucuri imediat după măsurătorile oficiale realizate de Pirelli, potrivit unor fotografii publicate de presa germană.

Pirelli a stabilit că echipele trebuie să utilizeze o presiune minimă de valori ridicate pentru pneuri pentru a putea garanta siguranţa acestora, însă pe parcursul ultimelor curse au apărut tot mai multe informaţii potrivit cărora unele echipe de top au reuşit să identifice o metodă pentru a păcăli regulamentul.

Revista germană Auto Motor und Sport a publicat o serie de fotografii care demonstrează că Mercedes se numără printre echipele care au apelat la o astfel de strategie.

Urmareste Automarket
Sursa citată afirmă că Mercedes foloseşte un dispozitiv special montat în cele patru colţuri ale monopostului înainte ca pneurile să fie montate.
În acest mod, zona frânelor este încălzită, iar în momentul în care pneurile sunt montate pe monopost presiunea acestora creşte în mod artificial pentru a respecta presiunea minimă impusă de Pirelli.
Ulterior, când monopostul este în cursă, presiunea scade rapid la valorile setate anterior de Mercedes.

Strategia aplicată de Mercedes sau una asemănătoare este probabil utilizată şi de alte echipe, însă nu încalcă regulamentul pneurilor, întrucât presiunea trebuie măsurată doar înainte de cursă. Pentru a rezolva această problemă, FIA ar trebui să interzică în mod explicit utilizarea unor dispozitive care permit creşterea artificială a presiunii în pneuri.

Via Auto Motor und Sport

Comentarii (19)

  • Se putea sa nu se utilizeze ceva la "limita regulamentului" pentru a avea un avantaj? Este evident ca la temperaturi ridicate( chiar si 100 de grade) presiunea in anvelope se pastreaza la cotele impuse, urmand ca dupa start, in 2 , 3 tururi sa se raceasca si sa revina la o presiune mai mica ce avantajeaza monopostul.
    Acum se explica de ce pierd startul cei de la MB, cu asemenea anvelope umflate si incalzite la maxim pierzi mult din aderenta!
    Ma mir ca nu au observat pana acum si altii treaba asta si tocmai cei de la revista germană Auto Motor und Sport au facut-o.
    Probabil ca ar trebui sa se masoare si temperatura din pneuri, iar presiunea ar trebui masurata atat la start cat la finisul cursei! Insa tind sa cred ca artificii vor fi mereu in sportul cu motor, si aici intr-adevar chestiuni aparent minore pot face diferenta.
    14 6
  • Pai acea diferenta de penuri, asa cum am zis anterior, inseamna uzura mai mica a anvelopelor dar si aderenta mai buna, eu am scris asta in urma cu 2-3 luni...Pai ce rahat inseamna asta? "Nu incalca regulamentul pneurilor"Pai cum nu? Inainte spuneau ca penurile umflate mai putin inseamna o abatere de la regulament, acum nu mai este?
    18 3
  • bernie
    Inginerii astia din F1 [nu conteaza echipele] sint mici copii in comparatie cu medicii din ciclism sau atletism care fac experiente si inseala oamenii cu alti oameni care din pacate ptr ei se bucura de o clipa de fericire efemera si de un castig material care nu va compensa niciodata toate magariile facuta la un moment dat si viitoarele probleme de sanatate...Si colac peste pupaza la cativa ani dupa retragere multi ajung sa recunoasca cu nonsalanta [ Lance Armstrong ca simplu exemplu ] ca au trisat cu nerusinare...In F1 cand un pilot a declarat ca a fost pus de sefi sa intre in parapeti la Singapore in 2008 ca sa castige cursa colegul lui drept recompensa a fost ejectat ptr totdeauna din F1...Asa ca magariile facute de Brawn gp,RBR si Mercedes din 2009 incoace,dar si alte echipe mai demult sunt mici gainarii in comparatie cu dopingul si meciurile trantite la pariuri din celelalte sporturi...Nu voi fi de acord niciodata cu asemenea practici si de aceea nu ma mai implic atat de mult emotional in nici un sport cu nici un favorit...Totusi este pacat de miliardele de suporteri ai tuturor sporturilor de pe mapamond sa li se violeze pur si simplu buna credinta cu asemenea marsavii Machiavellice...
    11 0
  • Banciu
    Vesnica problema a tertipului aflat la limita regulamentului. Pai dragilor, intotdeauna niste ingineri inteligenti vor folosi orice portita a regulamentului ca sa castige curse. Altii mai putin dotati vor arata cu degetul si atat. Daca nu ma insel un dispozitiv am vazut si la Ferrari insa deh, mai trebuie sa si stii cum sa faci si mai ales sa ai ce sa setezi.
    11 9
  • Si unde anume l-ai vazut??
    4 3
  • Poate gresesc, dae eu srtiu ca pneurile sunt umplute cu azot, ori in acest caz temperatura influenteaza nesemnificativ. Aderenta este cea influentata de temperatura.
    5 2
  • Cat timp regulamentul este foarte strict dar are si portite, se vor folosi.
    Daca regulamentul ar fi mai lejer si s-ar permite dezvoltari de monoposturi fara retrogradari pe pista, fara atatea limitari, nu ar mai exista aceste "furtisaguri" cum sunt denumite (furtisaguri care, daca nu sunt stipulate in clar prin regulament ca sunt ilegalitati, nu pot fi combatute si penalizate).

    Daca s-ar da mana libera la dezvoltari, fiecare ar gasi cate ceva si si-ar face monoposturile mai competitive (bineinteles, cu costuri mai ridicate...dar nu poti face performanta fara sa investesti in Formula1).

    Se tot bate cu pumnul in caramida si in masa ca ceea ce se dezvolta in Formula 1 este pentru a se trece la masinile de serie... pai ce se mai dezvolta acum in Formula 1 daca regulamentul e atat de restrictiv si nu se permite mai nimic?

    Nu de Ferrari era vorba cu presiunea in pneuri. A planat o suspiciune la RBR ca ar avea un mecanism asemanator, in decursul acestui an. Nu stiu daca s-a confirmat sau nu.
    10 2
  • Nu vad unde e problema, pana la urma s-a folosit un sistem ingineresc, nu inteleg de ce sunt interzise aceste practici. Daca ar da mana liber inginerilor, poate am avea mai multe inovatii de la masinile de formula 1 la masinile de strada. La fel de tare mi se parea si cand Ferrari avea acel eleron care isi schimba pozitia la viteze mari. Atatea limitari distrug sportul.
    8 0
  • O sa vina vremea cat de curand cand Mercedes nu o sa mai domine , si vaaiiiiii ce or mai plange atunci ca ei se retrag si prosti ieftine de-a lor.
    6 9
  • @Banciu
    Ferrari nu au acest dispozitiv ( inca), sunt cam singurii in top 4 care isi incalzesc anvelopele "clasic". Daca nu ma insel, am citit undeva ca tocmai RBR ( campioni de altfel la mici artificii), prin Ricciardo, a folosit acest dispozitiv la Baku, asa se explica si uzura prematura a acestor gume si intrarea la boxe inca din turul 6! In rest da, ai dreptate, inginerii inteligenti vor gasii mereu portite ca sa scoata maxim dintr-un monopost.
    7 2
  • Daca tot au fost deconspirati sa se adapteze repede concurenta, haide ferrari ca la motor ati adus imbunatairi, se vede, Vettel a inceput sa simta masinuta si sa fie radical in a-si face strategia cat mai eficienta, poate isi revin si inginerii sai. Sa vedem si noi spectacol.
    6 4
  • F1_Fan
    Se discuta mult despre acest lucru, mai departe sau mai tarziu tot se prinde lumea de cum sta treaba, dar scuze, este perfect legala folosirea acestui "mecanism". Cei de la Ferrari sunt acolo, la fel si cei de la Red Bull, sa vedem cursa din weekend cum va sta treaba. Campionatul inca nu s-a terminat, mai sunt multe curse pana la final.
    4 5
  • parerea mea
    Cu genul acesta de logica, VW nu a gresit la dieselgate. Emisiile lor poluante erau corecte la momentul masuratorii, ce conteaza ca se modificau dramatic in traffic real/cursa. VW au folosit un soft care modifica functionarea motorului, MB a folosit un dispozitiv care incalzeste franele, acestea incalzesc aerul din pneuri si determina cresterea presiunii in mod artificial.
    Atat la Vw cat si la MB, masuratorile oficiale indicau valori false datorita folosirii unor elemente externe, ca sunt hard sau soft, mai putin important.
    eu nu cred ca trebuie sa se interzica aceste dispozitive ci doar ca presiunea pneurilor sa se masoare inainte de a fi montate. Asta pornind de la premiza ca Pirelli are un senzor montat in roata care masoara presiunea la montare, deoarece nu am vazut pe cineva cu manometrul la pit stopuri:)
    11 3
  • F1_Fan
    Unii n-au discernamant daca compara un test pentru masini de strada cu o competitie ca F1. Problema este ceva mai simpla din fericire: cei care au facut testul pentru masinile de strada n-au fost niciodata interesati de cum arata sau cum se comporta o masina care ruleaza pe strada, de aia toata metodologia din spatele testul a fost de la inceput gresita. O masina care ruleaza constant timp de 20 minute, nu are nici o treaba cu o masina care ruleaza in trafic timp de 20 de minute. O parere poate sa aiba oricine, dar n-ar fi rau sa aiba si discernamant.
    8 4
  • Cocolino
    Baieti, n-ati inteles nimic! Tocmai limitarile de regulament duc la aparitia ideilor noi, solutiilor tehnice avansate. Nu poti interzice ceva ce nu exista si tocmai aici intervine maiesteia inginerilor care trebuie sa depaseasca piedicile regulamentului prin idei inovatoare, care la randul lor pot fi interzise in viitor.
    8 2
  • parerea mea
    @F1_(pro)fan,
    Înțeleg că te deranjează faptul că s-a aflat că favoriții tai folosesc metode mai mult sau mai puțin regulamentare, dar poate că nu ar strica să citești cu atenție nu doar ce inseamna discernamant (evitand astfel sa-l confunzi cu logica ) ci și comentariul meu.
    Eu nu am comparat "un test al unor mașini de strada cu Formula 1" (cu această frază ai făcut dovada ca nu toti posesorii de discernământ au logica si cunoștințele necesare descifrării unui text simplu), ci am spus că atât VW cât și MB au folosit un dispozitiv strain pentru a frauda niște teste.
    Ca unii au folosit un soft si alții un dispozitiv fizic, ca unii au păcălit clientii si organismele de verificare ale tarilor respective iar ceilalți au păcălit tot ce înseamnă formula1, este un lucru de netăgăduit!
    Ce-i unește pe cei 2 constructori germani (sic!)este faptul s-au folosit de un element ajutător pentru a păcăli cerintele si testele oficiale. Cum ar zice un om al legii, acelasi mod de operare. Dacă ai un argument logic cu care să contrazici această afirmație, îl voi citi cu atenție, dar nu as paria ca posezi o asemenea capacitate:-)
    6 2
  • @parerea mea... nu ca as fi fanul lui F1_Fan (nu stiu daca m-am ciondanit cu persoana din spatele pseudonimului sau era altcineva cu alt nickname), dar are dreptate: nu poti compara testele vw care au fost facute in scop comercial (de a dobandi cati mai multi clienti si de a ii fideliza) cu o echipa de formula 1 care lucreaza clar dupa un regulament prost facut in lupta unui titlu mondial, din care clientii Mercedes nu obtin nimic si nici nu sunt fidelizati.

    Nu se numeste ilegalitate ceva daca nu este prevazut in regulament, in clar "Asa NU si se penalizeaza CU x!". Asadar, Mercedesul a gasit o bresa de regulament prin care poate profita sa isi faca masina competitiva. La fel pot gasi si Ferrari, RBR, Williams si alte echipe portite si brese de regulament prin care pot fi mai competitivi.

    Ori se face regulamentul lejer si ii lasa sa faca ce vor, ori se vor gasi mereu portite de genul asta. Portite pentru care nu vor exista pasaje in regulament, iar FOM nu va putea acorda penalizari.

    La o adica, nasul flexibil RBRdin 2012 cum era, cand nu era prevazut de regulament? Sarisera toti fanii altor echipe ca triseaza. Nu, regulamentul nu prevazuse acest lucru. In 2013 s-a reglementat situatia si s-a spus clar ca nasul flexibil constituie o abatere de la regulament si se va sanctiona.

    Asta trebuie sa faca FOM. Sau eventual sa isi aduca o mana intreaga de tehnicieni si savanti care sa caute portiuni ambigue din regulament si sa vada ce idei le vin pentru a obtine performanta maxima la limita lui. Daca tot vrei sa faci regulamentul din ce in ce mai drastic si echipele sa devina din ce in ce mai legate de maini.
    6 0
  • F1_Fan
    @parerea mea: Parerea ta din pacate este gresita din start, de aia am spus ca nu ai discernamant. Si plus nu sunt fan Mercedes lol.

    Da-mi voie sa-ti explic, ceva ce parintii tai trebuiau sa-ti explice cand ai facut 14 ani:

    - diferenta dintre un test pentru masini de strada si un regulament al unei competitii.
    - mai simplu spus, testul "trecut" de VW, dar care s-a dovedit ca a trisat, te afecteaza si pe tine, atat direct cat si indirect.
    - noxele astea nu sunt chestii gen pneuri sau guma de mestecat ci sunt ceva ce iti dauneaza direct. Cum? Simplu, poate sotia ta este insarcinata si odata inhaleaza niste noxe de la un VW si iti naste un copil handicapat, eu cred ca te afecteaza direct nu crezi? Indirect... la fel, noxele astea sunt imprastiate in aerul pe care si tu il respiri, poate din cauza lor ai creierul mic sau iti lipseste un picior sau poate cineva din familia are un handicap.
    - da evident, noxele astea conteaza, dar tu nu esti capabil sa intelegi asta, de fapt ce au facut cei de la VW este... indirect spus: genocid. Si pentru asta... iti spun eu cateva miliarde este un pret foarte mic. Daca tie iti moare un copil pentru ca sotia ta a inspirat niste noxe ma doare in pula tata, dar daca mie mi s-a intampla asta, as... pune o bomba unde trebuie. Intelegi diferenta?
    - sa revenim la Mercedes, sunt intr-o competitie, triseala, traba lor tata, daca regulamentul nu spune nimic intelegi? Nu-ti convine tie, treaba ta, te uiti la altceva. Nu te afecteaza cu nimic, nu-ti pune sanatatea in pericol, nu te lezeaza direct de fapt... nu afecteaza pe nimeni in afara de cei care conteaza in F1, adica cateva echipe de top gen Ferrari, Red Bull si poate... Williams? Aici trebuie sa intervina FIA sau Pirelli. Dar... nu inseamna ca au trisat cu ceva, ci au gasit o portita ceea ce este ok in F1.

    P.S. Imi cer scuze pentru ca parintii tau nu si-au facut treaba, dar sper ca ai inteles ce inseamna sa ai discernamant. Mai simplu spus, inseamna sa intelegi diferenta dintre o alegere buna sau o alegere rea, sau o decizie cu efecte bune si una cu efecte proaste, sau si mai simplu spus... sa intelegi diferenta dintre o actiune si rezultatul ei.

    Noxele astea... poate pentru tine nu conteaza, n-ai sotie, n-ai familie shit happens... dar vezi tu... se nasc din ce in ce mai multi copii handicapati sau scuze care au un hadicap... stiu nu conteaza pentru tine, dar eu lucrez in cercetare si sincer... conteaza foarte multe lucruri pentru mine. Pentru ca la finalul zilei... avem doar o singura planeta pe care locuim, si pentru mine este totul. Aici mi-am intalnit mama, bunicii, am intalnit fate de care m-am indragostit si cu care m-am casatorit si care mi-a daruit o fetita si un baiat, si care sper sa creasca sanatosi.

    Si acuma vine parerea de rau... imi pare rau ca nu am puteri... pentru ca ti-as smulge sufletul din corp si l-as zdrobi.... pentru ca esti atata de prost incat crezi ca sunt fan Mercedes... fara ca macar odata intelegi greseala afirmatiilor tale... de asta esti prost prietene si n-ai discernamant. Sincere condoleanta, o viata in ignoranta ca a ta, nu-i o viata deloc.
    2 0
  • Nu stiu daca m-ai citesti.
    O gluma... ce a fost la gura ta... lucrezi in cercetare auto?
    Unde?
    pai si cum stati cu noxele????
    Tot de laborator???
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru