de Mircea Meșter
Duminica, 24.05.2009
-
-
Trimite pe:
Considerat de multi un Golf intrat la apa, noul Polo profita la maximum de asemanarea cu fratele sau mai mare, reusind sa retina toate elementele pozitive ale acestuia. Mai mult, solutiile tehnice ale inginerilor germani il ajuta pe Polo sa iasa in evidenta in cel mai disputat segment din Europa. Acum cativa ani, motoarele mici combinate cu modele din segmentul B erau destinate celor care nu isi doreau decat o masina care sa asigure transportul personal. Nimic mai mult. Odata cu lansarea noului Polo, lucrurile se schimba. Dupa ce a dus la limite maxime motorul 1.4 litri, care a ajuns sa dezvolte 160 de cai putere, Volkswagen prezinta in echiparea noii sale arme de oras o unitate TSI de 1.2 litri care ajunge la 105 CP si multumeste orice tip de sofer.
Motor / Transmisie
Atunci cand Volkswagen a anuntat motorizarile noului Polo, una dintre unitatile pe care constructorul german le oferea in lista de optiuni ale modelului sau de clasa mica iesea evident in fata. Este vorba de motorul turbo TSI de 1.2 litri. Aceasta unitate continua cu succes schimbarea de atitudine a VW in ceea ce priveste downsizing-ul, dupa 1.4 si 2.0 TSI. Cifrele noii unitati pe benzina sunt foarte intersante, inginerii germani reusind sa stoarca 105 CP si 175 Nm dintr-un motor care sub capota seamana cu o jucarie ceva mai complexa. Si mai interesant este faptul ca propulsorul VW ajunge la cuplul maxim la doar 1500 rpm, element intalnit de obicei la motoarele diesel. Motorul se dovedeste foarte bine gandit pentru segmentul caruia ii este destinat. In combinatie cu transmisia manuala cu sase trepte la care este cuplat, unitatea TSI dezvaluie o masina sprintena si agila, foarte rapida in situatii limita si care raspunde la fel de rapid comenzilor in regim de rulare citadin. Unul dintre neajunsuri este legat de cutia cu sase trepte destul de lungi, aceasta problema putand fi insa corectata usor prin alegerea transmisiei optionale DSG cu sapte rapoarte. Sentimentul general este insa unul pozitiv, raspunsul masinii fiind imediat si nelasand in niciun moment impresia ca sub capota ai patru cilindri de 1198 centimetri cubi, fie ei si acompaniati de o turbina. Motorul testat va fi disponibil in nivelurile de dotare mediu si superior (Comfortline si Highline). Daca nu va doriti un motor pe benzina, alternativa este TDI-ul de 1.6 litri care dezvolta, la randul sau, 105 CP.
Consum
Consumul este principalul argument pentru care Volkswagen a ales solutia 1.2 in locul motorului pe benzina de 1.6 litri de pe generatia anterioara. Cifrele din cartea tehnica anunta 5.5 litri/100 km in regim mediu mixt, ceea ce inseamna automat o scadere cu 1.2 litri fata de motorul de cilindree ridicata inlocuit. In testul pe care l-am realizat in Sardinia, computerul de bord s-a oprit la 8.0 litri/100 km in conditiile unei rulari alerte pe relieful valurit al insulei italiene. Este foarte interesant de urmarit comportamentul motorului TSI de 105 CP intr-un trafic aglomerat, cum este cel al oraselor mari de la noi. Probabil insa ca cifrele de consum nu trec de 9.0 litri in regim urban, indiferent de conditiile de rulare. Iar cei 105 CP dezvaluie un raport putere/consum foarte bun. Nivelul de emisii de dioxid de carbon ale propulsorului testat se ridica la 129 grame CO2/km, fiind vorba de cel mai “verde” motor pe benzina de peste 100 CP de pe piata. Nota acordata la aceasta categorie de notare plateste insa tribut faptului ca motoarele TDI reusesc cifre de consum mult mai scazute.
Interior
Materialele folosite de catre Volkswagen la fabricarea interiorului lui Polo nu se abat de linia recenta utilizata de germani pe Golf. De altfel, la prezentarea oficiala modelului, oficialii germani au subliniat faptul ca au incercat sa induca un nivel calitativ cat mai ridicat la nivelul habitaclului. Au si reusit. Polo se claseaza peste concurentii sai din segment la capitolul calitate a materialelor, imbinari si egonomie. Plansa de bord este curata, in clasicul stil german, acest lucru traducandu-se intr-un nivel ergonomic ridicat la nivelul comenzilor. Pozitia la volan a fost studiata intens de germani, soferul fiind usor de multumit indiferent de gabaritul sau inaltimea acestuia. Exista si cateva elemente ceva mai problematice la nivelul habitaclului. Una dintre acestea este reprezentata de comenzile electrice ale oglinzilor laterale. Mini-joystick-ul care regleaza oglinzile are o logica inversa modului normal de functionare, miscarea sa verticala antrenand reglarea spre stanga a oglinzii. Display-ul sistemului de climatizare este ramas, parca, din vremuri de mult apuse, aducand cu cel al ceasurilor electronice de moda veche. In sfarsit, un element relativ este spatiul destinat pasagerilor din fata. Inginerii si designerii Volkswagen au ales solutia unui tunel al consolei centrale destul de ridicat, aceasta transformand locurile frontale in doua “celule” bine definite. In cazul in care pasagerii sunt ceva mai mari in gabarit, spatiul ar putea sa devina problematic. Pe de alta parte, trebuie laudate spatiile multiple de depozitare la nivelul habitaclului, Volkswagen punand accent pe nevoile imediate ale pasagerilor. Portbagajul lui Polo are 280 de litri sau 950 de litri cu bancheta rabatata, dispunand de o podea dubla. Nivelul sunetului care inunda habitaclul la viteze mari nu este deloc ridicat, o rulare la viteze de 100-120 km/h fiind bine suportata de izolatiile fonice ale cabinei.
Preţ de achiziţie
Fiind un model care nu se va lansa de abia in luna iulie pe pietele internationale si in septembrie in Romania, pretul este inca o necunoscuta la nivelul pietei din tara noastra. In acest context, vom lua ca punct de referinta preturile pentru Germania, care incep de la 12.000 de euro pentru noua generatie a modelului german. Astfel, daca luam ca reper diferenta de pret dintre Golf in Germania si in Romania, ajungem la concluzia ca Polo va costa pe piata noastra cu circa 1000 de euro mai putin decat in Germania. In aceste conditii, pretul de pornire al lui Polo se va situa la nivelul unuia dintre principalii sai rivali de piata, Ford Fiesta, dar cu mult peste Clio facelift, un alt concurent de top in segment. In momentul anuntarii preturilor pentru Romania vom recalcula punctajul general al versiunii testate in functie de nivelul de pret pe care il are in segment. Cert este ca Polo va dispune in varianta de baza de ESP, ABS, geamuri electrice fata, servodirectie, inchidere centralizata, si sase airbag-uri.
Siguranţă
Odata cu lansarea noului Polo, Volkswagen anunta implementarea sistemului ESP in serie pe toate modelele gamei. Pe langa ESP cu asistenta la pornirea din panta si ABS, Polo vine in serie cu sistemele EDS (electronic limited-slip differential), ASR (anti-slip regulation), MSR (engine braking control) si cu sase airbag-uri. Tinta declarata a inginerilor Volkswagen este atingerea unui rating de cinci stele la EuroNCAP, coloana de directie si sistemul de franare fiind complet regandite si reconstruite pentru a cincea generatie Polo.
Ţinută de drum
Noul Polo mosteneste o tinuta de drum buna de la generatia anterioara, comportamentul rutier inducand senzatia de siguranta. Suspensiile sunt definite in principal pentru rularea in conditii urbane, insa provocarile din virajele traseului de test nu au scos la iveala probleme de niciun fel la nivelul stabilitatii, in conditiile in care ruliul este limitat de dimensiunile reduse ale masinii. Suspensiile se comporta bine pe sosele perfecte, insa ramane de vazut care este raspunsul acestora in “razboaiele” din orasele romanesti. Directia este destul de exacta, insa timpul de raspuns ar fi putut fi mai bun pentru ca manevrele pe suprafetele mici in oras sa nu induca probleme.
Vizibilitate
Oglinzile laterale au o suprafata destul de mica, platind tribut designului exterior al capacelor acestora, Totusi, dupa o perioada de timp de acomodare, aceasta problema este uitata. Asta pentru ca suprafetele vitrate ale modelului sunt completate de pozitia la volan foarte buna pentru o vizibilitate buna. Singurele mici probleme se regasesc la nivelul montantilor lunetei.
Tehnologie
Masina testata de Automarket dispunea de intregul arsenal de elemente tehnice si tehnologice existente in lista de optiuni ale noului Polo. Trebuie mentionat aici sistemul de navigatie RNS 310, extrem de exact, complet si prompt in raspuns pe strazile intortocheate ale localitatilor sarde. Sistemul audio RCD 310 cu MP3 player include o mufa auxiliara care poate pune la lucru un iPod sau orice alt player audio extern. In cazul in care veti opta pentru pachetul ParkPilot, pe display-ul central veti putea vedea o animatie care va indica distanta pana la obstacole atunci cand masina este cumplata in marsarier. Nivelul de elemente tehnologice disponibile – standard sau optional – pe modelul german il recomanda pe acesta ca fiind una dintre cele mai interesante optiuni din segmentul sau.
Design
Noul Polo este acuzat de multi ca fiind mult prea apropiat ca design de fratele mai mare Golf. Discutia pe care am avut-o in Sardinia cu Walter de’ Silva, seful biroului de design de la Volkswagen, ne-a lamurit insa care este logica alegerii germanilor. Vorbim de o parte frontala care are rolul de a identifica familia modelelor Volkswagen pentru o lunga perioada de timp de acum incolo. Vorbim de un design curat, clar, usor, care nu iese in evidenta prin complicatii inutile. Fata imprumutata din noua filosofie VW aduce un plus de dinamism, fapt intarit si de faptul ca cel de-al cincilea Polo este mai lung, mai lat, dar mai putin inalt decat generatia anterioara. Designerul care a supravegheat echipa de creatie a noului Polo sustine ca tinerii adora acest tip de linii simple, aducand ca argument succesul iPhone, terminalul GSM cu cele mai simple linii din lume. Merita subliniat faptul ca stopurile prind viata in intuneric, cand forma lor simpla se transforma intr-un joc interesant. Una peste alta, diferentele dintre actualul si viitorul Polo sunt evidente, evolutia fiind una clar pozitiva.
Ne-a placut
- Motor de senzatie
- Calitate interioara
- Design care evoloueaza evident
- Transmisia DSG 7 optionala
- Dotari standard bogate
Nu ne-a placut
- Comenzi haotice ale oglinzilor laterale
- Display invechit al climatizarii
- Oglinzi laterale mici
Date tehnice - Volkswagen Polo (2009-2014) 1.2 TSI 105CP Highline DSG |
Combustibil
Benzina |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1197 |
Lungime mm
3970 |
Putere maxima CP (rpm)
105 (5000) |
Latime mm
1682 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
175 (1550) |
Inaltime mm
1462 |
Viteza maxima km/h
190 |
Greutate kg
1126 |
Acceleratie 0-100 km/h s
9.7 |
Ampatament mm
2470 |
Tractiune
fata |
Volum rezervor litri
45 |
Cutie viteze
A |
Volum portbagaj litri
280 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Volkswagen Polo (2009-2014)
Au cam tras de costuri.
Slabut !!
sa fim seriosi, la vw consumul din carte e tot timpul departe de cel real.
iar pretul de pornire 12 000? pun pariu ca la banii astia e chel, si te intinzi lejer la 15 000, ca oricum la vechiul polo, cu o motorizare decenta, ajungeai la 14 000, fara diesel, cu dotari decente, nu extravangante ...
si asta in plina criza???
mai vedeti concurenta, fratilor, meganu' al nou e 12900 si are dotari de moare lumea la banii astia, si motor de 1.6 16v
sa nu mai zic de fiabilitate, ca daca e la fel de penal ca golf5, la care se sparge cutia de viteze, eu ii zic pas ...
vw-uri supraevaluate ...
in Romania peste 70% din vanzarile de Polo sunt reprezentate de motorul de 1.2 cu variantele 60 si 70 cai.
asa ca noul motor nu cred ca va reprezenta mai mult de 5-10% din vanzari
Deocamdata, primul pret pe care il avem este cel de pornire. L-am comparat cu cel al concurentei.
@swq1
Nu e deloc chel. Ai mai sus insirate dotarile de care va dispune in standard.
Cititi mai atent inainte sa ocupati sectiunea de comentarii cu pareri personale care contrazic informatiile deja expuse.
Multumesc.
2)De ce naiba foloseşte VW acelaşi tip oribil de volan pe toate modelele sale de oraş? Regăsim volanul de Polo şi pe Passat şi pe Passat CC şi pe Golf. Cel de Jetta/Bora, foarte asemănător cu primul, este şi pe Scirocco. De acord că e o chestie de gust personal, dar mi se par a veni din anii '80. Aspectul acestor volane dau un aer de ieftin întregului interior.
Asteptam si pretul real, de varianta GTI ce stiti?
doar ii masina de clasa...'mare'
:)))
volanul nu e acelasi de pe passat; e volanul de pe Golf si CC, iar daca e sa fiu uimit de vreun detaliu interior al lui Polo este intr-adevar volanul si calitatea materialelor.
Am o rugaminte, incercati si voi sa fiti obiectivi! Astept intr-adevar sa vad pretul. la 12k cu inchidere, geamuri, esp, 6 airgbaguri nu pare o oferta rea
Exterior - De asemenea nu pot sa nu apreciez ca cei de la VW au facut un exercitiu de imaginatie extraordinar pentru a veni cu aceasta caroserie. Sunt curios daca dupa Golf 4 a urmat 5 si 6 care din punct de vedere design sunt Golf 4,5 si Golf 4,6 la fel se va intampla si cu Polo. De acum, popoarele roman si german - prieten, vor putea cumpara acest Polo timp de inca 20 de ani. Bravo, iar au reusit!
Designer - Walter de Silva pare ca a fost castrat in Germania. De ingineri? De marketing? De toti?
Inca o data, felicitari. O sa se vanda foarte bine.
Dar unul cu surorile Ibiza si Fabia din care sa rezulte asemanarile si deosebirile?
Vad comparatii cu Megane si cu altele... domnilor, polo e in ALTA CLASA decat ce ati enumerat aici.
Polo rivalizeaza cu Ibiza, Fabia, si viitorului A1.
Asta din grup, dar daca e sa luam si celelaltele marci, putem zice ca Toyota Yaris cu al sau 1.0 haleste 15l/100km de mers urban.
Am la munca o masina de genu' si odata pe luna cel putin sunt nevoit sa plec cu ea pe ruta Brasov - Fagaras si ma usuca la pretul benzinei :(
Deci, reveniti-va si nu mai acuzati atat noul polo, sau pretul.
Teoria e simpla, NU-ti place nu cumperi si NU acuzi si blamezi ca doar nu e fabrica dvs. :)
Oricum acum in weekend la VW Fest s-a vazut cati pasionati ai acestei marci exista in Ro, ceea ce alte cluburi abia viseaza ;)