de Bogdan Mirică
Sambata, 23.10.2010
-
-
Trimite pe:
De mai mulţi ani, restaurantul Volkswagen oferă clienţilor care îi trec pragul aceeaşi gamă de preparate culinare. Din când în când, bucătarii nemţi mai adaugă sare şi piper bucatelor tradiţionale, pentru a schimba percepţia papilelor gustative. O schimbare de meniu este considerată însă un mare act de curaj, pericolul de a pierde cei aproape 6 milioane de clienţi mondiali, estimaţi în 2010, fiind o motivaţie suficientă pentru conservatorism. Publicul a fost însă fidelizat, în marea lui majoritate, şi preferă alternarea condimentelor de bază, sigur fiind că rezultatul final va fi unul la înălţimea aşteptărilor, ca de fiecare dată. În bucătăria fiecărui restaurant însă, mai este nevoie şi de pasiune, spirit creativ şi puţină emoţie, pentru a putea da naştere unui spectacol culinar de excepţie. Sfârşitul acestei săptămâni ne-a adus faţă în faţă cu unul dintre cele mai consumate produse Volkswagen: sedanul de clasă medie Passat, supus în această toamnă unei recondimentări radicale.
-
Pret de pornire
20.391 €
-
Pret model testat
28.622 €
-
Taxa auto
378 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Testul desfăşurat la Barcelona ne-a oferit ocazia de a manageria resursele unei versiuni foarte apreciate pe plaiurile mioritice: dieselul de 2.0 litri TDI de 103 kW, echivalentul a 140 de cai putere. Propulsorul cu patru cilindri, care a făcut deja istorie în gama Volkswagen, vine cu cea mai nouă tehnologie Common Rail, injecţie directă, filtru de particule şi sistem start-stop, adică ingredientele obligatorii pentru un agregat contemporan competitiv. Unitatea instalată transversal poate livra 140 de cai putere la 4200 de rotaţii, garantând în acelaşi timp un cuplu motor de 320 de Nm, disponibil pe o plajă de turaţii nu foarte generoasă însă: 1750-2500 de rotaţii. Din fericire, momentul motor se simte relativ devreme, permiţându-i celui de la volan să se bucure din plin de caracteristicile unui diesel. Pentru o maşină care cântăreşte 1560 de kilograme, bagajul de resurse este unul decent, fără prea mari pretenţii de sportivitate. Cuplul motor este un atu, însă există situaţii în care cel de la volan şi-ar dori să-l simtă la capacitate maximă chiar şi atunci când acul turometrului urcă vertiginos. Pentru a respecta reţeta care a consacrat brandul în ultimul deceniu, nemţii au ataşat motorului celebra transmisie DSG cu şapte rapoarte, apreciată deja pe fraţii mai mici ai modelului de clasă medie. În cazul lui Passat, configuraţia poate fi considerată ca una gândită special pentru confort, deşi există şi treapta S, a modului Sport. Rapoartele se succed firesc şi pe nesimţite în modul Drive, oferind o rulare fără pierderi de putere, deosebit de plăcută. Pentru cei cu spirit tânăr, care vor să exploreze faţa mai agresivă a maşinii, mizarea pe performanţele treptei Sport a cutiei DSG-ul poate aduce o oarecare dezamăgire. Acul turometrului se va încăpăţâna uneori să stea sub limita de 2000 de rotaţii. Atunci când pedala de acceleraţie este impulsionată, motorul se trezeşte la viaţă destul de repede, urcă în ture, însă senzaţia descoperirii unor resurse ascunse se poate lăsa aşteptată. Pentru a evita astfel de situaţii, ar fi bine să vă folosiţi cu încredere de padelele instalate în spatele volanului, al căror răspuns se dovedeşte prompt. Folosirea lor corespunzătoare vă poate oferi într-un final comportamentul la care speraţi. Comparativ cu vechea generaţie, izolarea compartimentului motor s-a făcut mai bine, propulsorul atingând discret timpanul chiar şi la turaţii înalte.
Consum
Traseul gândit de organizatori a inclus diferite segmente de drum, pe lungimea cărora am putut simţi evoluţia noului model. În ceea ce priveşte consumul, nemţii garantează o îmbunătăţire a cifrelor cu 18 procente. În cazul versiunii testate de noi, valoarea medie a consumului înscrisă în cartea tehnică este de 5.2 litri/100 de kilometri, o performanţă care va stârni invidie în segment. Pe parcursul traseului nostru, fără o menajare a pedalei de acceleraţie, am reuşit să obţinem un consum de 5.1 litri/100 de kilometri, pe diferitele porţiuni de drum. În oraş, premizele devin îmbucurătoare mulţumită sistemului start-stop şi capacităţii cutiei cu dublu ambreiaj de a alterna rapoartele pentru un consum redus. În segment, valorile neamţului sunt de departe cele mai bune, dovadă a eficienţei de care dă dovadă tehnologia BlueMotion.
Interior
Nemţii nu au renunţat la spiritual conservator nici atunci când a venit vorba de interior, preferând o abordare simplistă, fără accesorii inutile, spaţii de depozitare negândite sau planşe de bord futuriste. Liniile drepte şi colţurile perfecte conturează un interior tipic german, unde atenţia s-a îndreptat asupra spiritului funcţional. Planşa de bord este o copie supradimensionată a compactei Golf, mult mai bine închegată însă, cu urme discrete de eleganţă induse celui de la volan. Materialele folosite sunt de calitate superioară, mai ales atunci când optezi pentru nivelul de echipare Highline, testat de noi, însă pot exista şi aici surprize. Dacă partea superioară a bordului este îmbrăcată într-un plastic destul de moale şi plăcut texturat, partea inferioară nu copiază aceeaşi reţetă. Calitatea materialului lasă un gust amar, plasticul fiind foarte tare, rece şi impersonal. Aceeaşi senzaţie se continuă şi la nivelul consolei centrale. Din fericire, habitaclul capătă un aer premium, mulţumită inserţiei din lemn la nivelul planşei de bord şi a elementelor din inox, regăsite la nivelul portierelor şi a mânerului schimbătorului. Un element de mare fineţe, care nu poate fi trecut cu vederea, este ceasul analog încastrat de nemţi în planşa de bord, pentru a conferi un aspect premium. Ca de fiecare dată, toată acţiunea din interior se concentrează în jurul ecranului tactil al navigaţiei, care serveşte ca suport de interacţionare cu sistemele audio şi de ventilaţie. Aspectul prietenos este preluat şi de computerul de bord cu afişaj color, ale cărui comenzi sunt poziţionate intuitiv, pe volan. Ergonomia comenzilor este bună, semn că nemţii au tras cu urechea la nevoile uzuale ale clienţilor lor. Un element care a consacrat de-a lungul timpului noul Passat este confortul oferit de scaune, foarte potrivite pentru călătorii lungi. Dacă includem în ecuaţie şi o tapiţerie din piele combinată cu alcantara, care a crescut calitativ faţă de vechea generaţie, rezultatele vor fi chiar şi pe placul celor mai pretenţioşi.
La capitolul spaţiu interior, Passat nu a dezamăgit niciodată. La fel se întâmplă şi în cazul noii generaţii, motiv pentru care trebuie să apreciem de această dată spiritul conservator. Pe bancheta din spate pot călători confortabil trei adulţi, fără compromisuri pentru ocupanţii locurilor din faţă. Picioarele nu vor fi chinute nici după trasee lungi, iar capul va fi departe de linia acoperişului. În plus bancheta spate oferă un confort deosebit mulţumită şezutului mai lat. Bagajele vor sta linişte în portbagajul unuia dintre cele mai încăpătoare sedanuri medii, cei 565 de litri pe care este dispus să-i înghită posteriorul fiind suficienţi pentru orice familie numeroasă. Pentru cei care nu preferă modul de încărcare al sedanului, Passat oferă varianta break a maşinii, unde pot încăpea fără probleme echipamente de schi, saci de golf şi alte lucruri voluminoase. Versiunile superioare ale modelului german vor oferi clienţilor cu dare de mână şi un gadget foarte util. Imaginaţi-vă că vă apropiaţi de maşină cu o cutie voluminoasă, foarte grea. Un senzor aflat sub maşină va deschide clapa portbagajului imediat ce vor fi detectate automat cheia şi piciorul sub spoiler. Un mod elegant şi contemporan de a trata durerile de spate.
Preţ de achiziţie
Despre preţul lui Passat nu se pot spune momentan foarte multe. Oficialii nu au oferit momentan cifre pentru sedanul german, dar primele informaţii anunţă un preţ apropiat vechiului model. Diferenţa nu va fi foarte mare, clienţii urmând să plătească câteva sute de euro în plus, dar pentru o versiune mult mai bine echipată. În cazul versiunii testate de noi, 2.0 TDI, cu cutie DSG şi nivel de echipare Highline, preţul lui Passat ar urma să fie cu câteva sute de euro mai scump decât al actualei generaţii, în aceeaşi configuraţie, adică 31.419 euro cu TVA. Opţiunile din segment par a fi ceva mai ieftine. Noul Ford Mondeo facelift, lansat săptămâna această şi echipat cu motor diesel TDCi de 140 de cai şi noua cutie automată Powershift, în varianta Titanium, ajunge la 28.200 de euro, o alternativă bună şi destul de atractivă. Conaţionalul german al noului Passat, Opel Insignia ajunge la 27.145 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea CDTi de 130 cai putere şi cutie automată. Cel mai apropiat contracandidat al Passat-ului, în materie de preţ, pare a fi Honda Accord, în versiunea de top echipată cu unitatea diesel de 150 de cai putere, al cărei preţ ajunge la 33.455 de euro, cu TVA.
Siguranţă
La capitolul siguranţă, nemţii au clădit noua generaţie pe succesul celei vechi, etichetată deja cu cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP. Cea de-a şaptea generaţie a modelului vine însă cu o structură mai rigidă şi cu o listă de echipamente care va face să tremure orice rival din segmentul mediu. Ansamblul elementelor de siguranţă pasive include airbaguri frontale, laterale şi cortină, pedale proiectate special pentru impact, centuri de siguranţă pretensionate şi, opţional, airbaguri laterale pentru pasagerii spate. Surprizele apar însă atunci când vorbim de sistemele de siguranţă active. Practic, tehnologia se încăpăţânează să te lase să greşeşti. La acest capitol, Volkswagen a introdus tot ceea ce a găsit în segment, Passat fiind practic suma tuturor rivalilor medii. Vorbim despre un sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, în special a limitărilor de viteză, regăsit de ceva timp pe Opel Insignia. Vorbim despre un sistem similar celui botezat de Volvo City Safety, capabil să frâneze atunci când vă aflaţi în coloană, aşteptând la semafor şi nu observaţi oprirea vehicului din faţă. Tot din curtea Volvo pare a fi împrumutat şi sistemul care detectează starea de oboseală a şoferului şi îl invită să ia o pauză. Sistemul Side Assist este responsabil pentru monitorizarea unghiului mort la o distanţă de 100 de metri în spatele maşinii, avertizând şoferul în cazul unei schimbări neatente a benzii de circulaţie. Nu lipseşte nici sistemul Active Cruise Control, care păstrează o distanţă constantă faţă de vehiculul din fata, frânând sau accelerând până la viteza dorită. Acest sistem precum şi cel Lane Assist sunt regăsite încă de acum doi ani şi pe Honda Accord. În cazul lui Passat, sistemul Lane Assist citeşte benzile de circulaţie şi corectează uşor traiectoria vehiculului atunci când ele sunt depăşite fără semnalizare prealabilă. Dacă în cazul lui Accord funcţia vine şi cu o avertizare tactilă şi sonoră, înaintea corectării direcţiei, în cazul lui Passat aceste două elemente lipsesc. Uneori funcţia poate părea enervantă, atunci când aveţi un drum virajat, situaţie în care simţiţi că altcineva foloseşte volanul.
Ţinută de drum
Noul Passat şi-a propus să fie un sedan de clasă medie care se axează pe confort atunci când vine vorba de rulare, fără a neglija însă aspectele sportive. Gaşca de ingineri din Wolfsburg a pus la punct o suspensie faţă de tip MacPhearson, mult mai uşoară, şi una posterioară Four-Link, care garantează siguranţă şi confort. Principiile se aplică şi pe şosea, unde suspensia absoarbe bine neregularităţile, axându-se pe o rulare relaxantă. În cazul versiunii testate de noi, ţinuta de drum a fost influenţată de cele trei moduri pentru care poate opta şoferul, atunci când comandă o suspensie adaptivă. Funcţia Confort asigură un comportament business, cu un oarecare ruliu al caroseriei. Sentimentul se estompează treptat în modul Normal şi poate fi chiar înlăturat în modul Sport. În această ultimă situaţie, suspensia se rigidizează, oarecum artificial, neregularităţile se simt foarte pronunţat, iar direcţia răspunde cu mult mai bine decât în alternativa Confort. Practic, trasarea unei traiectorii corecte în viraje strânse va fi mult mai precisă. Deşi dispune de aceste sisteme care se adaptează condiţiilor de drum, Passat se simte ca o maşină destul de grea pe şosea, creată pentru rute unde nu este predispusă la eforturi dinamice speciale.
Vizibilitate
Deşi poate părea ciudat pentru unii, designul a creat compromisuri în cazul noii generaţii. Linia oglinzilor laterale creează un complex pentru cel de la volan, care va fi nevoit să îşi ajusteze bine poziţia la volan, pentru a putea beneficia de un câmp vizual posterior bun. Ajută foarte mult în acest sens luneta, bine proporţionată, şi oglinda retrovizoare, cu funţie anti-orbire pe timp de noapte. Luminile de tip LED, instalate în interiorul blocurilor optice faţă şi spate, vor accentua impactul vizual, fără a uita însă şi de aspectul mult mai practic. Suprafaţa vitrată este generoasă, o trăsătură esenţială pentru un model eminamente familist.
Tehnologie
Fără îndoială, noul Passat reprezintă apogeul tehnologiei germane, fiind privit din acest punct de vedere ca o copie subdimensionată a navei amiral Phaeton. Pentru a-şi păstra adepţii şi pentru a putea aspira la convingerea celor mai vehemenţi contestatari, Volkswagen a cules toată tehnologia de siguranţă existentă în prezent în segmentul mediu, împachetată într-un ambalaj propriu. Pe lângă elementele de siguranţă enumerate mai devreme, sedanul din Wolfsburg propune ingrediente vitale pentru confortul unei familii normale, care se respectă. În cazul versiunii testate de noi, în centrul bordului a tronat sistemul multimedia, cu ecran tactil de 7 inch, responsabil pentru preluarea tuturor funcţiilor vitale ale maşinii. Începem cu sistemul audio Dynaudio Confidence de 600 W, care se aude bine, indiferent de suportul media folosit. Continuăm cu climatizarea pe două zone, automată, cu prize de aer şi pentru pasagerii din spate, ce poate fi completată de un sistem de încălzire în scaune, disponibil şi pentru locurile din faţă şi pentru cele din spate. Nu lipsesc nici scaunele îmbrăcate în piele şi alcantara de culoare bej, controlate electronic de ambii ocupanţi ai locurilor din faţă, cu o funcţie de reglare lombară foarte pronunţată. Lista sistemelor care îşi dau mâna pentru a ajuta şoferul este lungă şi impresionantă, Volkswagen încercând să înglobeze tot ce are mai bun în pivniţa sa cu gadget-uri. Senzorii de ploaie, lumină şi parcare nu lipsesc, aceştia din urmă fiind de tip optic, foarte utili atunci când vizibilitatea este zero. Pentru cei de pe locurile din spate, Volkswagen a instalat şi o priză de 230V, un accesoriu care tinde să devină obligatoriu în acest segment. Sistemul de navigaţie este destul de complet, făcându-şi cu brio datoria prin împrejurimile Barcelonei. Poziţia afişată pe ecranul tactil poate prezenta însă o oarecare întârziere faţă de cea reală. Farurile cu reglare automată, oglinda electrocromă, parbrizul cu sistem de reducere a zgomotului la înaintare, o premieră pentru Passat, şi toate celelalte sisteme fac mult mai captivantă viaţa la bordul noului model. Nu în ultimul rând, pentru cei care îşi doresc această maşină, dar se gândesc că dimensiunile ar putea să constituie un dezavantaj în aglomerările urbane, unde parcările sunt destul de rare, VW a introdus funcţia Park Assist. Este celebrul sistem al nemţilor, care parchează lateral doar prin apăsarea frânei şi acceleraţiei. Mai nou, el a fost programat şi pentru garări cu spatele.
Design
Se pare că în interiorul laboratoarelor de design din interiorul Volkswagen, cuvântul "conservator" este imprimat deasupra fiecărei planşe de desen. Designerii par a nu avea curajul să încerce un artificiu estetic, o deviere de la normele strict impuse de divizia de marketing. Judecând însă după succesul modelului, vândut în 15 milioane de exemplare din 1973 şi până în prezent, teama de a altera o reţetă care funcţionează perfect este oarecum întemeiată. Raportat la vechiul model, pe care îl vedem astăzi foarte des pe stradă, noua generaţie pare mult mai masculină, cu linii ceva mai robuste. Chiar dacă poate fi acuzat de un caracter impersonal şi de un aspect frontal lipsit de elementul spectaculos, Passat va atrage cu siguranţă publicul din Europa. Grila nouă, capota puternic conturată şi blocurile optice cu lumini LED, uşor de recunoscut, sunt elementele care pun sare şi piper în reţeta Volkswagen. Simetria lipseşte însă, posteriorul fiind oarecum rupt din peisaj, cu blocuri optice destul de banale, o linie a montanţilor cuminte şi o capotă a portbagajului prea simplistă. Elementele par a fi însă mult mai bine închegate în cazul variantei break. Având în vedere afinitatea publicului autohton pentru maşinile germane, şi mai puţin pentru cele cu un design neo-modernist, Passat va rezona puternic cu românii şi va repurta probabil acelaşi succes comercial ca cel al predecesorului.
Ne-a placut
- Sisteme de siguranţă
- Spaţiul interior
- Portbagajul încăpător
- Sistem start-stop
Nu ne-a placut
- Design conservator
- Plasticul din zona inferioară a bordului
scaunele mi se par prea plictisitoare la prima vedere.
o sa se inmulteasca in ro ca ciupercile dupa ploaie....
Asta nu inseamna ca alti producatori sunt mai prejos decat ei. Dar, parca sunt blegi si refuza sa vada niste chestii. Fordul o tot lalaie cu designul lor kinetic, dar e mai mult joc de glezne. Asiaticii au masini extrem de bune, dar pacat de ele ca nu au niste caroserii adevarate. Copiaza masiv si aiurea, de prost gust. Macaronarii de italieni adopta un design cam "mediteraneean" si complicat. Iar frantujii au ei un talent innascut - incep foarte bine o masina, dar o termina foarte prost; sunt slab cotate, nu au deloc "vana".
In aceste conditii, daca pe nemti ii duce capul si au viziune - jos palaria!
"Nu lipseşte nici sistemul Active Cruise Control, care păstrează o distanţă constantă faţă de vehiculul din spate" - poate fata de masina din fata.
P.S.: Cat despre drive-test in sine, la felde anost, plictisitor ca orice test realizat de AM. Cred ca testele AM sunt cele mai neinteresante teste (ma rog, daca se pot numi teste) din presa auto. Practic primesti o povestire a brosurilor de prezentare! Mai este mult pana departe baieti... rezumati-va doar la stiri!
Apoi, chiar Vag nu e instare sa deseneze alt spate in afara Audi like? E boring, nu poti compara serios Passatul asta nou cu Accordul sau Mazda 6 la design. Nici cu Insignia. Asa ca m-a luat somnul de plictiseala.
mai tare fuge polo 1.2tsi 105cp
Si in primul rand parerea mea e ca pe o astfel de marca niciodata nu are ce cauta "lemn". Asta e parerea mea si o sustin. O masina care se adreseaza unei mari mase de cumparatori nu trebuie sa aiba ornamente de plastic care sa imite lemnul... de altfel o tampenie. Dar pt cei care vor dormitoare si fotolii din piele eventual plasme de la o masina (toate cumparate de altfel de la magazinul de mobila de la periferia orasului de resedinta - nea Costica) acest PASSSSAT ofera tot ce vrei. :)
on-topic Nu-mi place neam pt ca :
1) motorizarile n-au nimic deosebit;
2) design cel putin anost;
3) ca de obicei la VW ( care ar trebui sa fie masina poporului adica preturi mici ) orice rahatel /accesoriu costa mult.
In concluzie n-are ceva sa ma atraga nici d.pct.d.v al designului nici al , astfel nici nu cred ca-si justifica pretul si as alege Anytime un Citroen C5, Alfa Romeo 159, Mitsubishi Lancer, Mazda 6, Toyota Avensis, Audi A4, Honda Accord, ...si ex pot continua + mai toate au ceva aparte, ca e vb de un feeling sau ceva rational , Au . Astfel in 25-35 k ( in functie de versiune ) ai N variante mai bune ( mai putin Mitsubishi Lancer care full-option este sub 25k ;-).
it's just my humble opinion , all the best !
p.s. am uitat de Ford Mondeo :D
Jurnalistii publicatiile e.t.c zic ca vw e cel mai mare constructor la ora asta...
Eu pe cine sa mai cred ???
ON: masina este o masina corecta. Cea mai stearsa la exterior dar cea mai premium la interior. Acum clasa asta de masini sunt in general masini de consum, adica cine le cumpara le ia sa le foloseasca.
Din aceasta cauza practicalitatea, functionalitatea, confortul tehnologia o sa conteze mai mult decat designul "pasiunea, emotiile" pe care le transmite e.t.c.
1) n-am scris ca Passat ar fi o masina proasta, Mina incearca sa citesti si sa-mi raspunzi dupa aceea nu doar sa dai o replica prin prisma frustrarilor tale;
2) Mina draga tu ai bani draga, tu ti-ai cumparat masina ? din banii castigati de tine I think Not... te rog raspunde ( daca ai ceva inteligent de argumentat ) on-topic nu pe baza considerentelor tale de fata extrem de subiectiva ...
On-topic, Fara sa Vrea Mina a adus un argument tocmai in defavoarea alegerii Passatului, astfel sunt convins ca , cine ar dori sa-si cumpere o masina de 30k-35k n-ar alege Passatul pt ca ar dori sa inglobeze N calitati nu doar o masina OK.
Astfel vreau sa precizez/subliniez ca in afara de cativa/cateva Oi ( care se iau dupa turma/curent ) cine doreste sa-si cumpere o masina Noua nu SH din clasa aceasta va dori sa faca o alegere cat mai buna iar in 30k sunt muuult mai multe variante care ar putea ingloba criteriile mai sus mentionate ( fiabilitate, feeling, o oarecare exclusivitate, tehnologie... ) ar alege, si nu doar in Romanika , altceva .
Mai ales cand isi cumpara din banii sai , noua , Nu SH, Nu luata de viitoru ex Sponsor, nu de Tati sau altceva ...
p.s. exemple cu Fratele, Cumnatu, Verisoara... care are si stie/cunoaste ... sunt atat de ...LAME !!! Wake -Up si trezeste-te din al tau golf din ''04 SDI ca nu esti Surprize , Suprize ;)
Am vrut doar sa clarific aceasta dezbatere pt ca unii o iau razna - pana nu faci schita, unii mai putin inzestrati tot nu pricep.
Si nu prea cred povești de genul "știu eu pe cineva prietenul unui văr de-a lu' vecinu de pe stradă care, vai, cate probleme a avut cu C5-ul"!
si eu am passat 2,0tdi 170cp din decembrie 2006
- DSG 7 rapoarte
- Bluemotion consum 5.2l/100Km
- sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie
- sistemul care detectează starea de oboseală a şoferului
- Sistemul Side Assist
- City safety,
- Lane Assist
- Active Cruise Control
- ecran tactil de 7 inch
- scaune piele alcantara controlate electronic
- parbrizul cu sistem de reducere a zgomotului la înaintare
- Park Assist ( parcare laterala si garare)
Cum pot sa explic eu unui gibon care asculta house si manele ca muzica pe care o ascult eu technical death metal este net superioara din toate punctele de vedere ? Exact la fel e si cum design-ul lui passat , mie imi place cum arata, aveti ceva impotriva ?
si apropo, sistemul ala de recunoastere a semnelor de circ nu functioneaza in romania.
La C5 de exemplu mai vezi si suspensie pneumatica.
Aaa si ce mai e tare la C5 e ca fac motoare care nu consuma ulei.
Esti un mare meserias, hai sa vorbesc pe intelesul tau:
mancati-as coliva ta cunoscatorule, logic ca consuma pasatu ulei daca ii pui in motor Bunica dublu rafinat. Tu cand semnalizezi scoti mana pe geam si vorbesti da motoare.
si tot d-aia nu-mi cumpar vw ptr ca sunt conduse de ciobani ca tine.
Atat.
daca tu si in secolul XXI te iei de femei...nu am cuvinte. este o dovada de lipsa de bun simt si imaturitate. nu inteleg de ce esti atat de frustrat incat sa nu accepti ca ar putea fi si femei care sa conduca mai bine sau sa aiba mai multe cunostinte in domeniu.
cat despre noul Passat, pana apare o generatie complet noua in 2013, era logic sa faca ceva modificari si imbunatatiri.
--------------------------------
Pentru restul... cum sa ii explici unui limitat roman care cumpara un passat tdi, ca un c5, ca un accord, ca o mazda si alte masini sunt mult mai bune calitativ si mai ales la motorizari? nu se poate asa ceva. Pentru ei nu exista asa ceva.
Passatul a fost o masina extrem de fiabila pe vremuri, acum nici macar nu isi mai merita renumele, nu are rost sa expun toate problemele ale generatiei b6.....ca le stim cu totii, iar de consumul de ulei atat de faimos stie si nea gica cu cielo gri din fata blocului. Eu va rog sa va urcati intr-un Passat B6, sa faceti macar 100 de km sa vedeti cum se comporta, cum are greierasi ca un reno (acum ca am amintit de aceasta marca comuna voi mai primii cateva - in plus dar nu conteaza) si cum se aude motorul inauntru. Porma urcati intr-un Passat mai vechi si o sa vedeti ce diferente exista si cat de tari erau aceste modele inainte.....
Care vrea masina sa isi ia ceva premium, care vrea un mijloc de transport care sa il duca din punctul a in punctul b sa isi cumpere passat tdi.
Bafta.
on topic - < era logic ca passat sa aduca unele imbunatiri...> bla-bla-bla Sincer imi pare rau dk voua, acolo la VAG v-au scazut vanzarile dar , mie imi pare LOGIC ( pls nu mai folosi termeni in contexte neadecvate pt ca n-a adus mai nici o imbunatire ) sa aduca Imbunatiri substantiale , in materie de motorizari , finisaje si design, acum cand concurenta* este din ce in ce mai acerba .
*= Hyundai, Honda, Mazda, Toyota, Skoda ( by the way vezi articolul Skoda fura din clientii VW ), Ford, Renault, ...
nu vreau sa par anti VW .. sunt anti conceptul de "sportivitate cu motor diesel" ...
Ideal e benzina, dar sa fie de macar 200 cp, si sa-ti permiti consumul. Dieselul este mult mai ieftin de condus sportiv decat o benzina. de fapt aici e diferenta mare dintr diesel si benzina la consum.
deci se poate sportivitate si cu diesel dar asta nu inseamna ca R8-ul diesel nu e altceva decat o blasfemie.
In ceea ce priveste masina din articol, e doar un facelift si atat. Nimic nou sub soare. Aceleasi motoare ca si pe modelul anterior. Voi spune-ti ca insonorizarea e mai buna. Mi se pare normal, avand in vedere, ca totusi cei de la VW, tind cu acest pasat inspre segmentul premium. Design banal ca si precedentul. In ceea ce priveste fiabilitatea, sa speram ca au rezolvat asa zisele boli ale copilariei (cum se spunea mai sus). Totusi lucrez in domeniul pieselor auto si va spun sigur, ca, nu e o masina mai fiabila decat concurenta (fie ea hyundai sau renault, honda, etc). Deci, daca il pui pe hyundai peste vw nu e cu nimic gresit? De ce? Pentru ca Hyundai se strica la fel de mult ca un VW, dar costa cam cu 30% mai putin. De aici, ai aceeasi fiabilitate pe bani mai putini, deci e mai FIABILA. Sa nu creada cineva ca ridic in slavi Hyundai sau alta marca, ci doar incerc sa explic de ce unii vad alte marci mai fiabile decat VW.
Si acuma vechea problema a romanului (parca miria spunea mai sus).
Cei ce nu isi pot permite AUDI, dar, si-l doresc, isi cumpara Passatul...............Passatul=masina de lux a romanului care are pretentii de bogatan.
Cei ce nu-si permit Passat isi cumpara Octavia. Asa ca Octavia a devenit masina de lux a saracului roman.
Si asta nu neaparat ca sunt bune, sau ca au macar habar de ce o cumpara. "Au auzit de la altii ca sunt bune: frati, surori, fii si fiice, vecini, etc".
Sunt curios, cati dintre cei care isi cumpara o masina noua sau second, o aleg rational si cati merg dupa turma? Ia ganditi-va, cand v-ati achizitionat masina actuala, de ce a-ti ales-o? (Si sincer, nu doresc raspunsuri de genul: fiindca am auzit ca e fiabila, sau fiindca mi-a spus x,y,z).
O zi buna si sariti pe manuta rosie
Parerea mea este sa nu credeti nimic din ce se spune de rau despre VAG! Sunt doar niste baliverne scornite de niste francofoni agitati. Aveti decenta sa recunoasteti ce are valoros fiecare masina si nu mai colportati fel de fel de zvonuri! Pariez ca voi astia clevetitori si carcotasi nici nu ati condus mai mult de un Logan.
Noul PASSAT este o masina sobra, frumoasa, cu un motor destul de puternic si mai ales fiabila. Iar pretul este decent.
Sunt masini mult mai bune si mult mai fiabile decat cazanele pe care le produce VW! Inca mai vezi pe strada A6 2008 cu rugina pe aripile din spate....offff
In martie 2010 a facut 200.000km FARA NICI O REPARATIE cand a picat o bieleta antiruliu (370ron la reprezentanta) si transmisia (4300ron tot la repr cu manopera) iar ca sa intru cu masina pe poarta reprezentantei mi-a cerut portarul 50 ron pe care mi-a taiat chitanta :))!
Avand in vedere ca un om obisnuit care merge in weekend la un gratar sau de 2 ori pe saptamana la cumparaturi si odata maxim de 2 ori pe an in concediu (mare-munte), mai mult de 15-20k de km nu faci si nu se fac nici in conditiile de exploatare pe care o avea acordul de la firma care cand intra pe mana unui soarec ii dadea 100 pe drum de tara plin de hartoape.
Acesta era doar un exemplu!
Toate fiarele sunt o apa si un pamant!
Noi sa fim sanatosi ca boala vine pe urma!
Bafta
De ce sunt multe? ............. pt ca sunt foarte bune, numai niste oameni prosti si invidiosi care nu pot sa isi permita sa cumpere
passatul pot sa comenteze............
am ajuns pe acest forum cautand informatii si pareri despre ( mai mult sau mai putin) noul Passat.Exteriorul este o chestie de gust pana la urma.Vad insa ca se vorbeste f putin despre oferta benzinara a modelului.Traiesc in Europa de vest (nu,nu sunt capsunar,desi daca muncesti cinstit nu vad o rusine in a fi capsunar) si caut sa imi schimb masina.Dupa ce am analizat piata,raportandu-ma si la lungimea plapumei:) m-am oprit la noul Passat.Problema e ca informatii/pareri despre motoarele pe benzina(in speta despre cel de 210CP) nu prea gasesti,cel putin nu pe forumuri.In Romania aveam o alta marca de masina,un diesel care mergea tare bine,vreau insa sa raman la benzina,asa cum e masina pe care o conduc acum.daca cineva are vreo experienta sau informatie despre fiabilitatea motoarelor VW pe benzina,l-as ruga sa le impartaseasca.Voi incerca sa ignor injuraturile si sa retin doar mesajele serioase.
1989 ----95% din masini erau dacii :) Sunteti liberi sa faceti orice alegere si trebuie sa fiti fericiti pentru asta!!!!
2) Pentru 25 - 30 k, NIMENI nu va reusi sa gaseasca o masina NOUA cu urmatoarele calitati: super spatioasa, super confortabila, super sportiva, super tehnologizata!
PENTRU ACESTE CALITATI SUMA SE DUBLEAZA :) La 25 000 euro modelul ales este un compromis!
3)De de prost gust mi se pare sa faci afirmatii de genu : "masina mea e cea mai tare! cei cu VW sunt niste tarani"
Cred ca aveti probleme serioase mai copii...
Apropos al mai ***** Romeo Fantastik aparea intr-un peugeot pe la TV...si apoi cefe late gasesti si in/mai ales in Mercedes, BMW, Audi...nasoale masini...nu ne mai luam ca is spurcate de nagati :)
4) In toate clasamentele realizate de revistele si organismele de specialitate :
- cea mai buna masina in clasa MICA : VW Polo
- cea mai buna masina in clasa COMPACTA: VW Golf
- cea mai buna masina in clasa MEDIE: VW Passat
- pentru celelalte clase se bat: Mercedes, Audi, BMW
Cred ca ar fi mai de folos sa aduceti comentarii pertinente decat sa va jigniti...a jigni si a generaliza sunt caracteristicile de baza ale... "taranului"...
Am cumparat in iunie un passat 1.8 TSI 160 CP.
tot ce pot sa spun este ca e o alegere foarte buna; o masina foarte corecta din toate punctele de vedere: calitate, pret , performante.
Motorizarea este excelenta atat din punct de vedere al performantei (0-100 in 8.5 s si o viteza maxima de 226km/h) cat si al consumului (mediu 6.9l/100km).
Astea sunt datele oficiale.
Acum neoficial, ce am observat eu pana acum: numarul de CP este satisfacator, iti asigura rezerve de putere in depasiri, se comporta admirabil in mers are un tors placut, plaja de turatii este satisfacatoare (am mers cu 160 km/h in viteza a 4-a pe la 4500-5000 de turatii iar motorul nu gafaia, abia daca sesizam ca trebuie sa schimb in treapta superioara), consumul e ok pentru un benzinar (pentru un drum bucuresti - salonic cu ultimii 30 km plimbati prin salonic ca am gresit drumul consumul mediu a fost de 6.5l/100 km).
In oras consuma cam multisor 9-10% cu climatronicul pornit , 8.5-9% cu el oprit, in afara scade chiar si pana la 6% sau chiar mai putin depinde de carburant.
Tinuta de drum este impecabila, un sasiu foarte bine legat, nu subvireaza sau supravireaza decat daca esti tu bou.
Autoholdul este excelent, mai ales pentru plecarile in rampa .
Sunt multe de spus, in concluzie eu sunt foarte multumit de alegerea facuta.
A, sa nu uit : nivelul de echipare este confortline , cu ceva optionale pretul a ajuns la 24.500 euro, ceea ce mie mi s-a parut mai mult decat OK .
Ca sa nu mai zic ca peste tot pe unde am fost lumea se uita dupa ea.
Pentru cei care o critica - nu ma intereseaza decat cei care si-au putut permite una si pot sa o judece, pentru cei care o lauda - o recomand cu caldura celor care doresc sa o achizitioneze.