Drivetest Volkswagen Passat (2010-2014)

2.0 BlueTDI 140CP Highline DSG
Volkswagen Passat (2010-2014) zoom
de Bogdan Mirică
Sambata, 23.10.2010
Sare şi piper
De mai mulţi ani, restaurantul Volkswagen oferă clienţilor care îi trec pragul aceeaşi gamă de preparate culinare. Din când în când, bucătarii nemţi mai adaugă sare şi piper bucatelor tradiţionale, pentru a schimba percepţia papilelor gustative. O schimbare de meniu este considerată însă un mare act de curaj, pericolul de a pierde cei aproape 6 milioane de clienţi mondiali, estimaţi în 2010, fiind o motivaţie suficientă pentru conservatorism. Publicul a fost însă fidelizat, în marea lui majoritate, şi preferă alternarea condimentelor de bază, sigur fiind că rezultatul final va fi unul la înălţimea aşteptărilor, ca de fiecare dată. În bucătăria fiecărui restaurant însă, mai este nevoie şi de pasiune, spirit creativ şi puţină emoţie, pentru a putea da naştere unui spectacol culinar de excepţie. Sfârşitul acestei săptămâni ne-a adus faţă în faţă cu unul dintre cele mai consumate produse Volkswagen: sedanul de clasă medie Passat, supus în această toamnă unei recondimentări radicale.

Volkswagen Passat (2010-2014)
2.0 BlueTDI 140CP Highline DSG

  • Pret de pornire 20.391 €
  • Pret model testat 28.622 €
  • Taxa auto 378 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Testul desfăşurat la Barcelona ne-a oferit ocazia de a manageria resursele unei versiuni foarte apreciate pe plaiurile mioritice: dieselul de 2.0 litri TDI de 103 kW, echivalentul a 140 de cai putere. Propulsorul cu patru cilindri, care a făcut deja istorie în gama Volkswagen, vine cu cea mai nouă tehnologie Common Rail, injecţie directă, filtru de particule şi sistem start-stop, adică ingredientele obligatorii pentru un agregat contemporan competitiv. Unitatea instalată transversal poate livra 140 de cai putere la 4200 de rotaţii, garantând în acelaşi timp un cuplu motor de 320 de Nm, disponibil pe o plajă de turaţii nu foarte generoasă însă: 1750-2500 de rotaţii. Din fericire, momentul motor se simte relativ devreme, permiţându-i celui de la volan să se bucure din plin de caracteristicile unui diesel. Pentru o maşină care cântăreşte 1560 de kilograme, bagajul de resurse este unul decent, fără prea mari pretenţii de sportivitate. Cuplul motor este un atu, însă există situaţii în care cel de la volan şi-ar dori să-l simtă la capacitate maximă chiar şi atunci când acul turometrului urcă vertiginos. Pentru a respecta reţeta care a consacrat brandul în ultimul deceniu, nemţii au ataşat motorului celebra transmisie DSG cu şapte rapoarte, apreciată deja pe fraţii mai mici ai modelului de clasă medie. În cazul lui Passat, configuraţia poate fi considerată ca una gândită special pentru confort, deşi există şi treapta S, a modului Sport. Rapoartele se succed firesc şi pe nesimţite în modul Drive, oferind o rulare fără pierderi de putere, deosebit de plăcută. Pentru cei cu spirit tânăr, care vor să exploreze faţa mai agresivă a maşinii, mizarea pe performanţele treptei Sport a cutiei DSG-ul poate aduce o oarecare dezamăgire. Acul turometrului se va încăpăţâna uneori să stea sub limita de 2000 de rotaţii. Atunci când pedala de acceleraţie este impulsionată, motorul se trezeşte la viaţă destul de repede, urcă în ture, însă senzaţia descoperirii unor resurse ascunse se poate lăsa aşteptată. Pentru a evita astfel de situaţii, ar fi bine să vă folosiţi cu încredere de padelele instalate în spatele volanului, al căror răspuns se dovedeşte prompt. Folosirea lor corespunzătoare vă poate oferi într-un final comportamentul la care speraţi. Comparativ cu vechea generaţie, izolarea compartimentului motor s-a făcut mai bine, propulsorul atingând discret timpanul chiar şi la turaţii înalte.

Consum

Traseul gândit de organizatori a inclus diferite segmente de drum, pe lungimea cărora am putut simţi evoluţia noului model. În ceea ce priveşte consumul, nemţii garantează o îmbunătăţire a cifrelor cu 18 procente. În cazul versiunii testate de noi, valoarea medie a consumului înscrisă în cartea tehnică este de 5.2 litri/100 de kilometri, o performanţă care va stârni invidie în segment. Pe parcursul traseului nostru, fără o menajare a pedalei de acceleraţie, am reuşit să obţinem un consum de 5.1 litri/100 de kilometri, pe diferitele porţiuni de drum. În oraş, premizele devin îmbucurătoare mulţumită sistemului start-stop şi capacităţii cutiei cu dublu ambreiaj de a alterna rapoartele pentru un consum redus. În segment, valorile neamţului sunt de departe cele mai bune, dovadă a eficienţei de care dă dovadă tehnologia BlueMotion.

Performanţe

Versiunea 2.0 TDI nu va concura pentru cea mai sportivă alternativă din segment, însă va oferi clienţilor performanţe decente, mai mult decât suficiente pentru o familie cu pretenţii normale. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se va face în 9.8 secunde, suficient pentru o familie care vrea să admire şi peisajul. Viteza maximă se opreşte la 211 km/h, adică mai mult decât necesar pentru orice autostradă din România. Comparativ cu ceilalţi rivali din segment, Passat stă mai bine decât Opel Insignia în aceeaşi configuraţie, dar insesizabil mai slab decât Honda Accord, care beneficiază de 10 cai în plus.

Interior

Nemţii nu au renunţat la spiritual conservator nici atunci când a venit vorba de interior, preferând o abordare simplistă, fără accesorii inutile, spaţii de depozitare negândite sau planşe de bord futuriste. Liniile drepte şi colţurile perfecte conturează un interior tipic german, unde atenţia s-a îndreptat asupra spiritului funcţional. Planşa de bord este o copie supradimensionată a compactei Golf, mult mai bine închegată însă, cu urme discrete de eleganţă induse celui de la volan. Materialele folosite sunt de calitate superioară, mai ales atunci când optezi pentru nivelul de echipare Highline, testat de noi, însă pot exista şi aici surprize. Dacă partea superioară a bordului este îmbrăcată într-un plastic destul de moale şi plăcut texturat, partea inferioară nu copiază aceeaşi reţetă. Calitatea materialului lasă un gust amar, plasticul fiind foarte tare, rece şi impersonal. Aceeaşi senzaţie se continuă şi la nivelul consolei centrale. Din fericire, habitaclul capătă un aer premium, mulţumită inserţiei din lemn la nivelul planşei de bord şi a elementelor din inox, regăsite la nivelul portierelor şi a mânerului schimbătorului. Un element de mare fineţe, care nu poate fi trecut cu vederea, este ceasul analog încastrat de nemţi în planşa de bord, pentru a conferi un aspect premium. Ca de fiecare dată, toată acţiunea din interior se concentrează în jurul ecranului tactil al navigaţiei, care serveşte ca suport de interacţionare cu sistemele audio şi de ventilaţie. Aspectul prietenos este preluat şi de computerul de bord cu afişaj color, ale cărui comenzi sunt poziţionate intuitiv, pe volan. Ergonomia comenzilor este bună, semn că nemţii au tras cu urechea la nevoile uzuale ale clienţilor lor. Un element care a consacrat de-a lungul timpului noul Passat este confortul oferit de scaune, foarte potrivite pentru călătorii lungi. Dacă includem în ecuaţie şi o tapiţerie din piele combinată cu alcantara, care a crescut calitativ faţă de vechea generaţie, rezultatele vor fi chiar şi pe placul celor mai pretenţioşi. La capitolul spaţiu interior, Passat nu a dezamăgit niciodată. La fel se întâmplă şi în cazul noii generaţii, motiv pentru care trebuie să apreciem de această dată spiritul conservator. Pe bancheta din spate pot călători confortabil trei adulţi, fără compromisuri pentru ocupanţii locurilor din faţă. Picioarele nu vor fi chinute nici după trasee lungi, iar capul va fi departe de linia acoperişului. În plus bancheta spate oferă un confort deosebit mulţumită şezutului mai lat. Bagajele vor sta linişte în portbagajul unuia dintre cele mai încăpătoare sedanuri medii, cei 565 de litri pe care este dispus să-i înghită posteriorul fiind suficienţi pentru orice familie numeroasă. Pentru cei care nu preferă modul de încărcare al sedanului, Passat oferă varianta break a maşinii, unde pot încăpea fără probleme echipamente de schi, saci de golf şi alte lucruri voluminoase. Versiunile superioare ale modelului german vor oferi clienţilor cu dare de mână şi un gadget foarte util. Imaginaţi-vă că vă apropiaţi de maşină cu o cutie voluminoasă, foarte grea. Un senzor aflat sub maşină va deschide clapa portbagajului imediat ce vor fi detectate automat cheia şi piciorul sub spoiler. Un mod elegant şi contemporan de a trata durerile de spate.

Preţ de achiziţie

Despre preţul lui Passat nu se pot spune momentan foarte multe. Oficialii nu au oferit momentan cifre pentru sedanul german, dar primele informaţii anunţă un preţ apropiat vechiului model. Diferenţa nu va fi foarte mare, clienţii urmând să plătească câteva sute de euro în plus, dar pentru o versiune mult mai bine echipată. În cazul versiunii testate de noi, 2.0 TDI, cu cutie DSG şi nivel de echipare Highline, preţul lui Passat ar urma să fie cu câteva sute de euro mai scump decât al actualei generaţii, în aceeaşi configuraţie, adică 31.419 euro cu TVA. Opţiunile din segment par a fi ceva mai ieftine. Noul Ford Mondeo facelift, lansat săptămâna această şi echipat cu motor diesel TDCi de 140 de cai şi noua cutie automată Powershift, în varianta Titanium, ajunge la 28.200 de euro, o alternativă bună şi destul de atractivă. Conaţionalul german al noului Passat, Opel Insignia ajunge la 27.145 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea CDTi de 130 cai putere şi cutie automată. Cel mai apropiat contracandidat al Passat-ului, în materie de preţ, pare a fi Honda Accord, în versiunea de top echipată cu unitatea diesel de 150 de cai putere, al cărei preţ ajunge la 33.455 de euro, cu TVA.

Siguranţă

La capitolul siguranţă, nemţii au clădit noua generaţie pe succesul celei vechi, etichetată deja cu cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP. Cea de-a şaptea generaţie a modelului vine însă cu o structură mai rigidă şi cu o listă de echipamente care va face să tremure orice rival din segmentul mediu. Ansamblul elementelor de siguranţă pasive include airbaguri frontale, laterale şi cortină, pedale proiectate special pentru impact, centuri de siguranţă pretensionate şi, opţional, airbaguri laterale pentru pasagerii spate. Surprizele apar însă atunci când vorbim de sistemele de siguranţă active. Practic, tehnologia se încăpăţânează să te lase să greşeşti. La acest capitol, Volkswagen a introdus tot ceea ce a găsit în segment, Passat fiind practic suma tuturor rivalilor medii. Vorbim despre un sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, în special a limitărilor de viteză, regăsit de ceva timp pe Opel Insignia. Vorbim despre un sistem similar celui botezat de Volvo City Safety, capabil să frâneze atunci când vă aflaţi în coloană, aşteptând la semafor şi nu observaţi oprirea vehicului din faţă. Tot din curtea Volvo pare a fi împrumutat şi sistemul care detectează starea de oboseală a şoferului şi îl invită să ia o pauză. Sistemul Side Assist este responsabil pentru monitorizarea unghiului mort la o distanţă de 100 de metri în spatele maşinii, avertizând şoferul în cazul unei schimbări neatente a benzii de circulaţie. Nu lipseşte nici sistemul Active Cruise Control, care păstrează o distanţă constantă faţă de vehiculul din fata, frânând sau accelerând până la viteza dorită. Acest sistem precum şi cel Lane Assist sunt regăsite încă de acum doi ani şi pe Honda Accord. În cazul lui Passat, sistemul Lane Assist citeşte benzile de circulaţie şi corectează uşor traiectoria vehiculului atunci când ele sunt depăşite fără semnalizare prealabilă. Dacă în cazul lui Accord funcţia vine şi cu o avertizare tactilă şi sonoră, înaintea corectării direcţiei, în cazul lui Passat aceste două elemente lipsesc. Uneori funcţia poate părea enervantă, atunci când aveţi un drum virajat, situaţie în care simţiţi că altcineva foloseşte volanul.

Ţinută de drum

Noul Passat şi-a propus să fie un sedan de clasă medie care se axează pe confort atunci când vine vorba de rulare, fără a neglija însă aspectele sportive. Gaşca de ingineri din Wolfsburg a pus la punct o suspensie faţă de tip MacPhearson, mult mai uşoară, şi una posterioară Four-Link, care garantează siguranţă şi confort. Principiile se aplică şi pe şosea, unde suspensia absoarbe bine neregularităţile, axându-se pe o rulare relaxantă. În cazul versiunii testate de noi, ţinuta de drum a fost influenţată de cele trei moduri pentru care poate opta şoferul, atunci când comandă o suspensie adaptivă. Funcţia Confort asigură un comportament business, cu un oarecare ruliu al caroseriei. Sentimentul se estompează treptat în modul Normal şi poate fi chiar înlăturat în modul Sport. În această ultimă situaţie, suspensia se rigidizează, oarecum artificial, neregularităţile se simt foarte pronunţat, iar direcţia răspunde cu mult mai bine decât în alternativa Confort. Practic, trasarea unei traiectorii corecte în viraje strânse va fi mult mai precisă. Deşi dispune de aceste sisteme care se adaptează condiţiilor de drum, Passat se simte ca o maşină destul de grea pe şosea, creată pentru rute unde nu este predispusă la eforturi dinamice speciale.

Vizibilitate

Deşi poate părea ciudat pentru unii, designul a creat compromisuri în cazul noii generaţii. Linia oglinzilor laterale creează un complex pentru cel de la volan, care va fi nevoit să îşi ajusteze bine poziţia la volan, pentru a putea beneficia de un câmp vizual posterior bun. Ajută foarte mult în acest sens luneta, bine proporţionată, şi oglinda retrovizoare, cu funţie anti-orbire pe timp de noapte. Luminile de tip LED, instalate în interiorul blocurilor optice faţă şi spate, vor accentua impactul vizual, fără a uita însă şi de aspectul mult mai practic. Suprafaţa vitrată este generoasă, o trăsătură esenţială pentru un model eminamente familist.

Tehnologie

Fără îndoială, noul Passat reprezintă apogeul tehnologiei germane, fiind privit din acest punct de vedere ca o copie subdimensionată a navei amiral Phaeton. Pentru a-şi păstra adepţii şi pentru a putea aspira la convingerea celor mai vehemenţi contestatari, Volkswagen a cules toată tehnologia de siguranţă existentă în prezent în segmentul mediu, împachetată într-un ambalaj propriu. Pe lângă elementele de siguranţă enumerate mai devreme, sedanul din Wolfsburg propune ingrediente vitale pentru confortul unei familii normale, care se respectă. În cazul versiunii testate de noi, în centrul bordului a tronat sistemul multimedia, cu ecran tactil de 7 inch, responsabil pentru preluarea tuturor funcţiilor vitale ale maşinii. Începem cu sistemul audio Dynaudio Confidence de 600 W, care se aude bine, indiferent de suportul media folosit. Continuăm cu climatizarea pe două zone, automată, cu prize de aer şi pentru pasagerii din spate, ce poate fi completată de un sistem de încălzire în scaune, disponibil şi pentru locurile din faţă şi pentru cele din spate. Nu lipsesc nici scaunele îmbrăcate în piele şi alcantara de culoare bej, controlate electronic de ambii ocupanţi ai locurilor din faţă, cu o funcţie de reglare lombară foarte pronunţată. Lista sistemelor care îşi dau mâna pentru a ajuta şoferul este lungă şi impresionantă, Volkswagen încercând să înglobeze tot ce are mai bun în pivniţa sa cu gadget-uri. Senzorii de ploaie, lumină şi parcare nu lipsesc, aceştia din urmă fiind de tip optic, foarte utili atunci când vizibilitatea este zero. Pentru cei de pe locurile din spate, Volkswagen a instalat şi o priză de 230V, un accesoriu care tinde să devină obligatoriu în acest segment. Sistemul de navigaţie este destul de complet, făcându-şi cu brio datoria prin împrejurimile Barcelonei. Poziţia afişată pe ecranul tactil poate prezenta însă o oarecare întârziere faţă de cea reală. Farurile cu reglare automată, oglinda electrocromă, parbrizul cu sistem de reducere a zgomotului la înaintare, o premieră pentru Passat, şi toate celelalte sisteme fac mult mai captivantă viaţa la bordul noului model. Nu în ultimul rând, pentru cei care îşi doresc această maşină, dar se gândesc că dimensiunile ar putea să constituie un dezavantaj în aglomerările urbane, unde parcările sunt destul de rare, VW a introdus funcţia Park Assist. Este celebrul sistem al nemţilor, care parchează lateral doar prin apăsarea frânei şi acceleraţiei. Mai nou, el a fost programat şi pentru garări cu spatele.

Design

Se pare că în interiorul laboratoarelor de design din interiorul Volkswagen, cuvântul "conservator" este imprimat deasupra fiecărei planşe de desen. Designerii par a nu avea curajul să încerce un artificiu estetic, o deviere de la normele strict impuse de divizia de marketing. Judecând însă după succesul modelului, vândut în 15 milioane de exemplare din 1973 şi până în prezent, teama de a altera o reţetă care funcţionează perfect este oarecum întemeiată. Raportat la vechiul model, pe care îl vedem astăzi foarte des pe stradă, noua generaţie pare mult mai masculină, cu linii ceva mai robuste. Chiar dacă poate fi acuzat de un caracter impersonal şi de un aspect frontal lipsit de elementul spectaculos, Passat va atrage cu siguranţă publicul din Europa. Grila nouă, capota puternic conturată şi blocurile optice cu lumini LED, uşor de recunoscut, sunt elementele care pun sare şi piper în reţeta Volkswagen. Simetria lipseşte însă, posteriorul fiind oarecum rupt din peisaj, cu blocuri optice destul de banale, o linie a montanţilor cuminte şi o capotă a portbagajului prea simplistă. Elementele par a fi însă mult mai bine închegate în cazul variantei break. Având în vedere afinitatea publicului autohton pentru maşinile germane, şi mai puţin pentru cele cu un design neo-modernist, Passat va rezona puternic cu românii şi va repurta probabil acelaşi succes comercial ca cel al predecesorului.

Nu ne-a placut

  • Design conservator
  • Plasticul din zona inferioară a bordului
Date tehnice - Volkswagen Passat (2010-2014) 2.0 BlueTDI 140CP Highline DSG
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4769
Putere maxima CP (rpm)
140 (4200)
Latime mm
1820
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1470
Viteza maxima km/h
211
Greutate kg
1601
Acceleratie 0-100 km/h s
9.8
Ampatament mm
2712
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
565
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Passat (2010-2014)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (77)

  • MiROASE FALIMENT IN CURTEA RENAULT?
    Faina masina.Asta da! Calitate si fiabilitate este lege pentru VW!
    49 89
  • cu siguranta se va vinde 'in draci' in romanica
    interioru este destul de luxos pt orice roman.......insa calitatea superba.
    scaunele mi se par prea plictisitoare la prima vedere.
    o sa se inmulteasca in ro ca ciupercile dupa ploaie....
    50 24
  • Jos palaria
    In primul rand, in Romania masinile VW au o mare priza la clienti, fie ca sunt noi sau second. Designul lor este clasic, conservator. Sunt simple si functionale. Piesele de schimb pot fi procurate usor si nu costa o avere. Pur si simplu, in momentul de fata, sunt dementiali de buni.
    Asta nu inseamna ca alti producatori sunt mai prejos decat ei. Dar, parca sunt blegi si refuza sa vada niste chestii. Fordul o tot lalaie cu designul lor kinetic, dar e mai mult joc de glezne. Asiaticii au masini extrem de bune, dar pacat de ele ca nu au niste caroserii adevarate. Copiaza masiv si aiurea, de prost gust. Macaronarii de italieni adopta un design cam "mediteraneean" si complicat. Iar frantujii au ei un talent innascut - incep foarte bine o masina, dar o termina foarte prost; sunt slab cotate, nu au deloc "vana".
    In aceste conditii, daca pe nemti ii duce capul si au viziune - jos palaria!
    57 40
  • PASSAT &FAURELIANU
    omule cand spui ceva tu gandesti, hai sa fim seriosi PASSATUL este o masina destul de corecta, pret- calitate dar calitattea e cu putin peste renault sau opel, in plus modelul asta este mult prea urat fata de cel precedent. Probabil il va cumpara doar FAURELIANU.
    39 31
  • @vi
    Putin peste Renault sau Opel??...Io zic sa te mai gandesti si mai postezi oadata!
    33 37
  • da, nu putea lipsi ledurile la faruri. Creca designerii astia nemtalai sunt femei
    19 39
  • pai eu zic ca trebuie sa se intoarca la becul cu filament sau la lumanare! dupa mintea ta ledurile sunt doar o fita???
    39 13
  • Passat
    Mediocru..dar pentru romanul care si-a vandut terenul si a pus mana pe un banut ce zice...PASSAT TEDEY!! Am passat sunt cel mai tare :)) Treziti-va, sunt masini muuult mai bune ca passat-ul si aici nu trebuie sa te uiti departe ca sa vezi o mazda 6, o insignia, un accord sau un mondeo. Bani ff multi pentru o masini banala, poate prea banala....dar ne mertitam soarta, pentru tarani intotdeauna va conta semnul de pe capota si nu masina in sine.
    50 41
  • Nimic nou
    Mai bine un Mondeo.
    43 39
  • "însă există situaţii în care cel de la colan şi-ar dori" - probabil sa fie cel de la Volan.

    "Nu lipseşte nici sistemul Active Cruise Control, care păstrează o distanţă constantă faţă de vehiculul din spate" - poate fata de masina din fata.
    21 1
  • Andrei
    VW Passat va fi in continuare un bestseller in Europa
    Pana in 2013 cand va aparea Passat B8, acest model isi va face datoria bine pentru VW Group vanzandu-se in continuare foarte bine . Fata de rivali are mai multe atuuri deloc de neglijat . In primul rand, fiind un facelift al lui Passat B6, modelul B7 este un model verificat ce nu va suferi de "bolile copilariei" ca multi dintre rivalii sai ( ex. noul Hyundai Sonata ce a suferit mai multe recall-uri de la debutul sau din acest an ), in al doilea rand pentru prima data dupa multi ani, VW va comercializa modelul Passat la preturi foarte competitive fata de rivalii sai ( isi permite acest lucru deoarece costurile de dezvoltare au fost deja amortizate ) si cu multe dotari de serie care la modelele concurente sunt optionale ( ex. toate modelele Passat B7 TDI au sistemul start-stop in serie ) .
    35 25
  • clar.....infinit mai bine accord,logic preturile astea obrazice si nesimtite sfideaza orice .dar ma rog daca tine bravo lor .daca va aduceti aminte de produsele celor de la European Drinks,erau considerate destul de proaste si ieftine,si sunt dealtfel dar datorita multimii care le-au cumparat, acum sunt la aproape nivelul celor renumite ex.coca cola...acum stau bine baietii cumpara romanu in prostie...asta asa ca sa se inteleaga de ce vw. au preturile si pretentiile actuale...numai ca cei de la vw.la inceput faceau masini chiar foarte bune ....in timp calitatea a scazut invers proportonal cu pretul...oricum ,nota 10 pt. marketing...
    36 14
  • vag
    ma fratilor sa nu spuneti ceva de rau despre VAG caci toti ciobenii si sar cu bata pe voi , paraca ar fi ci stie ce o rabla de passat,costa 30mii euro si face doar 22 mii, asta doar pt ca e VAG si au un management bun,oricum luativa ce va place copilasi.........
    29 28
  • Drive Test
    Voi ati facut test-drive cu masina si postati doar 10 fotografii si alea "artificiale"? Halal profesionalism! As putea foarte bine sa nici nu cred ca ati fost la Barcelona, iar Bogdan Mirica "stimulat" bine a incropit un drive test favorabil noului Passat. In fond si la urma urmei nici nu este prea diferit de vechiul model, asadar "primele impresii" nu ar trebui sa fie prea diferite cele vechi.

    P.S.: Cat despre drive-test in sine, la felde anost, plictisitor ca orice test realizat de AM. Cred ca testele AM sunt cele mai neinteresante teste (ma rog, daca se pot numi teste) din presa auto. Practic primesti o povestire a brosurilor de prezentare! Mai este mult pana departe baieti... rezumati-va doar la stiri!
    33 13
  • @cgc
    tu esti inca unul din romanii care se uita doar la poze.te gasesti tu cal breaz sa zici k n-au fost astia la test.mai bine mai relaxeaza-ti ochii cu cancan
    12 19
  • Alternative
    As alege fara sa clipesc noul mondeo, sau c5 in detrimentul pasatului
    29 30
  • Anonimus
    La ce bun sa dai 30 de mii de o masina care nu iti transmite nimic? Si asta poate si din cauza faptului ca geme tara de VAG-uri, asa incat nu exista stop la care sa nu vezi cel putin un Passat. Lumea mai cumpara si din prostie, ca au auzit ca e masina buna, fara sa se informeze in prealabil mai amanuntit si de alte oferte, care, dupa parerea mea, sint mult mai individualiste decat productia asta de masa la Passat. Cele japoneze, Mazda 6 so Honda Accord sint si mai aspectuoase si mai bune din toate punctele de vedere. Apoi sa nu uitam Ford Mondeo, Citroen C5 si in curind, noul Peugeot 508 parca. Aviz d-lui Sorin!
    25 20
  • Slabut
    Cred ca ai sarit fara sa vrei peste Avensis, daca tot ai bagat Accordul ca si comparatie. Zic si eu ca un D-CAT de 2.2 nu e asa rau. Nici macar la bani.
    Apoi, chiar Vag nu e instare sa deseneze alt spate in afara Audi like? E boring, nu poti compara serios Passatul asta nou cu Accordul sau Mazda 6 la design. Nici cu Insignia. Asa ca m-a luat somnul de plictiseala.
    17 15
  • astia s-au luat dupa audi la rahatul ala de leduri ornamentale de la faruri. Aduce cu niste rimel. Dar desigur designul e sobru, he,he.
    13 17
  • 9.8 sec pt 0-100km/h? enorm de mult pt un motor de 140cp. slab. . .
    mai tare fuge polo 1.2tsi 105cp
    7 25
  • dadadada
    Un alt rahat komunist , masina ordonata de Hitler..........Scump , mult mai scump decit valoarea lui reala ! La capitolul siguranta Renault dar mai ales Vovo il fac de rusine pe bietul hitlerist.......Ceea ce au invatat foarte repede triburile germanice este faptul ca tre sa dai spaga. Ceea ce si fac ! Cu un oarecare succes. Si nu in ultimul rind , masina e atit de uritaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! Parca ar fi masina germana !
    26 30
  • slabut
    As opta oricand pt noul C5... motoare hdi super, 2.0 HDI la 163cp, 2.2 Hdi la 200cp sau 3.0hdi la 240cp... Suspensie hydractive3+, etc... Interiorul si linia masinii este cu mult deasupra unui passat. Exclusivitate si eleganta. Acest "nou" passat nu aduce absolut nimic important sau ca sa fie notabil. Tipic german, defapt tipic WV. Un patrat cu patru suruburi. Singurul noroc pt WV este faptul ca s-a dus vestea de acum catva zeci de ani ca sunt masini foarte bune si ca nu se strica... dar iata ca acum in 2010 parerile incep sa se schimbe si nu se mai compara un model realizat acum 15 ani cu cel de acum. Surprizele sunt foarte multe mai ales ca acum sunt termeni de comparatie si multi competitori. Oricum, imaginea WV de fabricant de mare calitate e total gresita.
    Si in primul rand parerea mea e ca pe o astfel de marca niciodata nu are ce cauta "lemn". Asta e parerea mea si o sustin. O masina care se adreseaza unei mari mase de cumparatori nu trebuie sa aiba ornamente de plastic care sa imite lemnul... de altfel o tampenie. Dar pt cei care vor dormitoare si fotolii din piele eventual plasme de la o masina (toate cumparate de altfel de la magazinul de mobila de la periferia orasului de resedinta - nea Costica) acest PASSSSAT ofera tot ce vrei. :)
    24 32
  • miki, nu ai tb
    numai tampi
    Ia-ti tu Citronen miki...si sa fii fericita..si iubita...si lasa-ne ca esti prea buna pentru noi
    27 27
  • BaditzaEx
    Unii Habar N-au !!!
    mai fratilor voi, v-ati urcat intr-un c5 ?!, voi aveti idee ce inseamna Citroen ( sau ce insemna ... ) are istorie, este un brand puternic de automobile, a adus N inovatii, iar cand vezi ce debiteaza unii si ce replici puerile au , parca ai fi pe siteul coca&pitzy.org - mai astia la care se zbate neuronu in cap intre viata si moarte luati fratilor o pauza...
    on-topic Nu-mi place neam pt ca :
    1) motorizarile n-au nimic deosebit;
    2) design cel putin anost;
    3) ca de obicei la VW ( care ar trebui sa fie masina poporului adica preturi mici ) orice rahatel /accesoriu costa mult.
    In concluzie n-are ceva sa ma atraga nici d.pct.d.v al designului nici al , astfel nici nu cred ca-si justifica pretul si as alege Anytime un Citroen C5, Alfa Romeo 159, Mitsubishi Lancer, Mazda 6, Toyota Avensis, Audi A4, Honda Accord, ...si ex pot continua + mai toate au ceva aparte, ca e vb de un feeling sau ceva rational , Au . Astfel in 25-35 k ( in functie de versiune ) ai N variante mai bune ( mai putin Mitsubishi Lancer care full-option este sub 25k ;-).
    it's just my humble opinion , all the best !
    p.s. am uitat de Ford Mondeo :D
    21 25
  • Nu mai inteleg nimic
    Toti "expertii de pe site" zic ca vw sunt proste si ca lumea s-a prins de chestia asta si ca doar romanii le mai cumpara...
    Jurnalistii publicatiile e.t.c zic ca vw e cel mai mare constructor la ora asta...
    Eu pe cine sa mai cred ???

    ON: masina este o masina corecta. Cea mai stearsa la exterior dar cea mai premium la interior. Acum clasa asta de masini sunt in general masini de consum, adica cine le cumpara le ia sa le foloseasca.
    Din aceasta cauza practicalitatea, functionalitatea, confortul tehnologia o sa conteze mai mult decat designul "pasiunea, emotiile" pe care le transmite e.t.c.
    25 13
  • passat sau nu?
    de ceva timp tot ma uit la comentarii si am ajuns la o singura concluzie: jumatate din cei care posteaza aici nu au nici macar o singura sansa sa isi cumpere in viitor o masina nou de 30.000 de euro. in schimb, la opinii sunt primii! distractiv!
    32 13
  • ...
    si tu ai? Cat? ce masina conduci? e a ta? e de la firma? ce ti-ai cumpara daca ai avea 30.000? nimic, pt ca ai face altceva cu banii.... hai...
    20 14
  • passat
    este incredibil ce vad in comentarii. sunt aproape 100% convinsa ca majoritatea din cei care ar alege "oricand" un Citroen C5, il aleg doar cand nu au bani pentru niciuna dintre ele. insa daca ar avea intr-adevar 30-35000 de euro ar cumpara Passat in loc de C5. oricat de mult o sa fiu injurata si trimisa la plimbare, vorbesc in deplina cunostinta de cauza deoarece din 2006 si pana acum am 87000 de km cu passat-ul meu 2.0TDI 170cp si nu am avut nicio problema, nici dupa iesirea din garantie, in timp ce cumnatul meu are un C5 din 2008 si e disperat de cat a stat cu el in service, dar cel mai enervant este ca scartaie tot interiorul. nu as alege niciodata un citroen
    46 18
  • laguna
    ati uitat de Laguna 2.0 dci 150 cp........ca o varianta mai ieftina si nu neaparat mai proasta ca produs.
    19 16
  • cea mai buna si frumoasa masina bravo wv !!!
    25 21
  • andoo81
    bun sau nu, ieftin sau scump, nu conteaza, E HIDOS; o combinatie ingrozitoare intre botul unui golf (sau a oricarei alte masi vw), spatele tampit al unui phaeton, usile si aripile vechiului passat, iar la capitolul tehnologie noile modele vw nu au adus nimic nou fata de cele vechi, doar mici imbunatatiri.
    7 18
  • am o senzatie de stomac intors pe dos cand vad hidosenia asta... cei care spun ca aratarea asta este "cea mai frumoasa", au uitat cum arata ceea ce ar trebui sa fie adevaratul passat, cel supranumit CC
    8 15
  • BaditzaEx
    cum te iei de VAG sar toate pitzipoancele in sus- de parca Women Can Drive...NOT
    vreau sa subliniez ceva, pt ca observ multi/multe ... < Sunt p... Imparate dar sunt multi !>
    1) n-am scris ca Passat ar fi o masina proasta, Mina incearca sa citesti si sa-mi raspunzi dupa aceea nu doar sa dai o replica prin prisma frustrarilor tale;
    2) Mina draga tu ai bani draga, tu ti-ai cumparat masina ? din banii castigati de tine I think Not... te rog raspunde ( daca ai ceva inteligent de argumentat ) on-topic nu pe baza considerentelor tale de fata extrem de subiectiva ...
    On-topic, Fara sa Vrea Mina a adus un argument tocmai in defavoarea alegerii Passatului, astfel sunt convins ca , cine ar dori sa-si cumpere o masina de 30k-35k n-ar alege Passatul pt ca ar dori sa inglobeze N calitati nu doar o masina OK.
    Astfel vreau sa precizez/subliniez ca in afara de cativa/cateva Oi ( care se iau dupa turma/curent ) cine doreste sa-si cumpere o masina Noua nu SH din clasa aceasta va dori sa faca o alegere cat mai buna iar in 30k sunt muuult mai multe variante care ar putea ingloba criteriile mai sus mentionate ( fiabilitate, feeling, o oarecare exclusivitate, tehnologie... ) ar alege, si nu doar in Romanika , altceva .
    Mai ales cand isi cumpara din banii sai , noua , Nu SH, Nu luata de viitoru ex Sponsor, nu de Tati sau altceva ...
    p.s. exemple cu Fratele, Cumnatu, Verisoara... care are si stie/cunoaste ... sunt atat de ...LAME !!! Wake -Up si trezeste-te din al tau golf din ''04 SDI ca nu esti Surprize , Suprize ;)
    16 26
  • GABRYELA
    VOLKSWAGEN
    i-ati daramat pe toti este cea mai cautata si cumparata masina, nu numai in ROMANIA.fiti pe pezitie mereu, pe primul loc.FELICITARIIII W !!!
    17 17
  • BaditzaEx
    ideea forumului asta este de a schimba pareri, idei pt a ne ajuta in viitoarele alegeri, nu de a Urla sus si tare cate de buna este marca X sau grupul Y, sunt bune si in contradictoriu deoarece astfel putem lua noi informatii, Invata ceva dar nu parerile pur si simplu de fan VAG, Dacia, sau altele pt care nimeni dragii mei misei ( pt care se simte ) nu va da o chiftea / covrig (alegeti-va singuri meniul ).
    Am vrut doar sa clarific aceasta dezbatere pt ca unii o iau razna - pana nu faci schita, unii mai putin inzestrati tot nu pricep.
    11 12
  • Calitatea si fiabilitatea lege pentru VW! ... :))
    Am avut ocazia sa vizitez salonul auto din Paris de 2 ori anul acesta. Prima oara, fiind chiar in prima zi a salonului, am constatat ca noul Passat este. Este si atat, ca si Loganul. 4 roti, 2 faruri, 5 locuri si ....cam atat. Ma refer doar la design, atat cel exterior cat si cel interior. A doua oara insa, la aproape 2 saptamani, m-a uimit un lucru la Passat-ul acela nou-nout. Deja ii scartaia portiera :) Si acum regret faptul ca nu am filmat faza respectiva, ca sa pot arata si color mai sceptici. :( Tinand cont de faptul ca era totusi o masina de prezentare si ca a fost destul de solicitata presupun ca in mod normal primele scartaituri nu o sa apara decat dupa 6-8 luni, asa ca va urez spor la cumparat si laudat noul VW Passat :))
    22 10
  • E primul passat pe care nu-l doresc
    Am avut 3 generatii din care 1 de noua !
    11 16
  • Architrion
    Design plictisitor
    Plictisitoare. Ca mai toate ultimele generații de vw. Mai schimba pozitia stopurilor, mai stramba un far si gata "design-ul". In schimb acum e moda led-urilor, marea găselniță de design. Mai au sa le puna si la roti ca sa fie pomul de Craciun complet. Conservatorismul asta eu îl percep ca pe zgarcenie. Sa facem putin pe bani cat mai multi. Stiu ca e greu si costa sa schimbi matrițe, utilaje, etc., dar cu un pic de interes pentru client (nu doar pentru banii lui) s-ar putea.
    12 11
  • Architrion
    Si eu as prefera C5
    Apropo de ce se discuta mai sus, și eu as prefera C5 la aceeași bani. Recunosc sunt subiectiv și pentru ca am un Citroen din 2004 (nu e C5) și îmi place la nebunie (și nici nu am stat cu el in service decât pentru consumabile). Si am mers cu un C5 modelul nou și este impecabil ca ținută, tehnologie, confort.
    Si nu prea cred povești de genul "știu eu pe cineva prietenul unui văr de-a lu' vecinu de pe stradă care, vai, cate probleme a avut cu C5-ul"!
    14 18
  • octav_bmw
    nu-i nici cea mai frumoasa masina din segment da nu putem sa zicem ca-i hidoasa sau cum mai ziceati voi mai sus
    12 9
  • @mina
    MINA, esti o mincinoasa mica. In 2006 nu exista niciun model de Passat cu 2.0TDI la 170CP!!! E o minciuna gogonata!!! la fel si cu C5 care scartie... asa ca lasa minciunile!
    10 17
  • @BaditzaEx
    BaditzaEx, in primul rand comentariul meu nu te-a vizat numai pe tine. Nu esti chiar atat de important incat sa iau in considerare numai parerea ta. Din contra, apreciez toate comentariile in acelasi mod, fiecare cu gusturile si parerile lui. Faptul ca m-ai facut "pitzipoanca" (sau m-ai bagat in categoria pitzipoancelor) imi arata ca esti totusi destul de frustrat. In al doilea rand, ce spui tu ca faza cu "fratele, cumnatul care stie tot e depasita" nu se aplica la mine, ba chiar ii dau lectii cumnatului meu in materie de masini si il consider si pe el vinovat de modul in care scartaie interiroul si troncane din toate articulatiile masina lui, datorita stilului de condus si a modului in care isi intretine masina. Ca sa-ti raspund la intrebari, da, mi-am cumparat masina din banii mei si sunt mandra de asta, dar, poate spre surprinderea ta, nu sunt fan Volkswagen ci Audi, dar imi plac foare mult si Mercedes si BMW, iar de 4 ani si VW. In 2006, am dat comanda pentru Passat pe care am platit 36000, dar nu am putut sa-mi iau Audi, pentru ca la aceleasi dotari ajungea la 52000. Mi-am permis sa imi spun parerea datorita celor peste 280000km facuti in 17 ani de condus masini aproape zilnic, datorita faptului ca am condus nenumarate masini incepand cu Dacia 1310 a parintilor sau prima mea masina nova GTI, dar mai ales datorita faptului ca de 4 ani condudc un Passat B6, ca doar despre asta e articolul. Acum, ca sa fiu on topic, acest Passat il consider mai mult un facelift si nu un model nou. Mi se pare putin mai atragator decat B6, are si cateva imbunatatiri dar nimic spectaculos. Mai bine il denumeau B6,5 in loc de B7, asa cum au facut cu B5,5 dupa B5
    21 14
  • @miki
    Ba da, exista Passat 2.0TDI 170cp in 2006, mai intereseaza-te si ai sa te convingi. Am dat comanda pentru el in august 2006 si a venit la sfarsitul lui octombrie 2006. Iti citresc de pe cartea de identitate a masinii, anul fabricatiei este trecut 2007, desi a fost fabricat in octombrie 2006, iar tipul motorului 2.0TDI (1968cmc) este BMR, daca te ajuta cu ceva.
    20 8
  • @miki
    si eu am passat 2,0tdi 170cp din decembrie 2006
    19 5
  • vasile
    Voi ati citit articolul de mai sus ?

    - DSG 7 rapoarte
    - Bluemotion consum 5.2l/100Km
    - sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie
    - sistemul care detectează starea de oboseală a şoferului
    - Sistemul Side Assist
    - City safety,
    - Lane Assist
    - Active Cruise Control
    - ecran tactil de 7 inch
    - scaune piele alcantara controlate electronic
    - parbrizul cu sistem de reducere a zgomotului la înaintare
    - Park Assist ( parcare laterala si garare)
    Cum pot sa explic eu unui gibon care asculta house si manele ca muzica pe care o ascult eu technical death metal este net superioara din toate punctele de vedere ? Exact la fel e si cum design-ul lui passat , mie imi place cum arata, aveti ceva impotriva ?
    22 15
  • @vasile
    vezi ca ce enumeri tu acolo alti producatori le pun de ani de zile, nu inteleg care e smecheria atata si ce vrei tu de fapt sa ne spui.
    si apropo, sistemul ala de recunoastere a semnelor de circ nu functioneaza in romania.
    La C5 de exemplu mai vezi si suspensie pneumatica.
    Aaa si ce mai e tare la C5 e ca fac motoare care nu consuma ulei.
    16 15
  • Vasile
    @dman
    Esti un mare meserias, hai sa vorbesc pe intelesul tau:

    mancati-as coliva ta cunoscatorule, logic ca consuma pasatu ulei daca ii pui in motor Bunica dublu rafinat. Tu cand semnalizezi scoti mana pe geam si vorbesti da motoare.
    7 15
  • @Vasile
    d-asta nu prea imi place sa postez pe forumuri ca ajung sa polemizez cu dob.itoci ca tine.
    si tot d-aia nu-mi cumpar vw ptr ca sunt conduse de ciobani ca tine.

    Atat.
    18 10
  • BaditzaEx
    @vasile
    cat de LAME :=))
    8 10
  • @BaditzaEx
    daca tu si in secolul XXI te iei de femei...nu am cuvinte. este o dovada de lipsa de bun simt si imaturitate. nu inteleg de ce esti atat de frustrat incat sa nu accepti ca ar putea fi si femei care sa conduca mai bine sau sa aiba mai multe cunostinte in domeniu.
    cat despre noul Passat, pana apare o generatie complet noua in 2013, era logic sa faca ceva modificari si imbunatatiri.
    14 11
  • Am passat model 2008 si mi s-a stricat in 20 000km de tot!motor,transmisie,volanta,pompa,injectoare,si mi s-a deschis capota in vers!Asta nou e acelasi drag dar cu alte faruri!Eu nu mai iau plasa niciodata de la nemti,mai ales de la vw!
    12 15
  • foarte foarte tare replica lui dman, si f mult adevar.
    10 5
  • cati tarani posesori de vw intr-un singur loc, e incredibil si foarte amuzant in acelasi timp.

    --------------------------------

    Pentru restul... cum sa ii explici unui limitat roman care cumpara un passat tdi, ca un c5, ca un accord, ca o mazda si alte masini sunt mult mai bune calitativ si mai ales la motorizari? nu se poate asa ceva. Pentru ei nu exista asa ceva.

    Passatul a fost o masina extrem de fiabila pe vremuri, acum nici macar nu isi mai merita renumele, nu are rost sa expun toate problemele ale generatiei b6.....ca le stim cu totii, iar de consumul de ulei atat de faimos stie si nea gica cu cielo gri din fata blocului. Eu va rog sa va urcati intr-un Passat B6, sa faceti macar 100 de km sa vedeti cum se comporta, cum are greierasi ca un reno (acum ca am amintit de aceasta marca comuna voi mai primii cateva - in plus dar nu conteaza) si cum se aude motorul inauntru. Porma urcati intr-un Passat mai vechi si o sa vedeti ce diferente exista si cat de tari erau aceste modele inainte.....

    Care vrea masina sa isi ia ceva premium, care vrea un mijloc de transport care sa il duca din punctul a in punctul b sa isi cumpere passat tdi.

    Bafta.
    12 16
  • octav_bmw
    cum sa ti se strice ba dupa 20.000 de km ce naiba ai facut cu el ai urcat muntii il tineai turat la maxim...am o cunostinta care are o bora din 2003 si nu a avut absolut nici o defectiune la ea
    17 5
  • BaditzaEx
    @andra
    traim in sec XXI dar tre sa recunosti ca sunt specimene care nu stiu sa se poarte nice ca cele din sec IXX ( bine atunci era perioada romanstimului , acum perioada ... ) nu ma refeream la toate femeile , doar o mare parte iar exceptia intareste regula , nu sunt misogin, iubesc femeile ( din cand in cand ) dar tu in schimb imi pari un pic mixandrista ;) ( cauta pe goagal ),
    on topic - < era logic ca passat sa aduca unele imbunatiri...> bla-bla-bla Sincer imi pare rau dk voua, acolo la VAG v-au scazut vanzarile dar , mie imi pare LOGIC ( pls nu mai folosi termeni in contexte neadecvate pt ca n-a adus mai nici o imbunatire ) sa aduca Imbunatiri substantiale , in materie de motorizari , finisaje si design, acum cand concurenta* este din ce in ce mai acerba .
    *= Hyundai, Honda, Mazda, Toyota, Skoda ( by the way vezi articolul Skoda fura din clientii VW ), Ford, Renault, ...
    8 15
  • cosmin
    Mai BaditzaEx, dar du-te dom'le odata si ia-ti Citroenu' C5. Ce ne tot disperi cu comentariile tale inutile? Te iei de toata lumea ca nu are bani sa-si ia masina dar comenteaza. Da-ne tu un exemplu, cumpara maine C5-ul, pune poze cu tine ranjind la volan, un video pe youtube in care repeti la infinit "incredibil, are clima bizona etc". Arata-ne nene cat de tare e. Daca ai ajuns sa spui si de Hyundai ca poate e peste Volkswagen... mi-e clar, doar frustrarea e de tine. Sau mai bine o iau altfel, poate te linistesti. Toti oamenii de pe planeta care isi cumpara de acum incolo masini nemtesti sunt niste prosti cu craci, Cei care isi cumpara frantuzesti si coreene si japoneze sunt genii. Acum esti linistit? Te poti duce la culcare copilas?......asta inainte sa dai in penibilul penibilului.
    22 10
  • deci ... " permiţându-i celui de la volan să se bucure din plin de caracteristicile unui diesel " .. cum draq se face asta ? ... cum te bucuri de un diesel? ... este o mare fericire cand apesi pe pedala si in secunda urmatoare motorul a iesit de pe zona de cuplu si tre sa schimbi iar ? ... este o mare fericire cand nu poti tine pasul cu lumea de pe strada si in spatele tau se ridica un nor gros de fum ?
    nu vreau sa par anti VW .. sunt anti conceptul de "sportivitate cu motor diesel" ...
    12 8
  • @unkle
    Ai si nu ai dreptate depinde. La fel poate si un dieselar sa spuna ca la benzina apesi pe pedala si nu se simte nimic.
    Ideal e benzina, dar sa fie de macar 200 cp, si sa-ti permiti consumul. Dieselul este mult mai ieftin de condus sportiv decat o benzina. de fapt aici e diferenta mare dintr diesel si benzina la consum.
    deci se poate sportivitate si cu diesel dar asta nu inseamna ca R8-ul diesel nu e altceva decat o blasfemie.
    3 3
  • Passat
    @ off topic: 2.0 TDI de 170 cp exista pe passat din luna 8, 2005.

    In ceea ce priveste masina din articol, e doar un facelift si atat. Nimic nou sub soare. Aceleasi motoare ca si pe modelul anterior. Voi spune-ti ca insonorizarea e mai buna. Mi se pare normal, avand in vedere, ca totusi cei de la VW, tind cu acest pasat inspre segmentul premium. Design banal ca si precedentul. In ceea ce priveste fiabilitatea, sa speram ca au rezolvat asa zisele boli ale copilariei (cum se spunea mai sus). Totusi lucrez in domeniul pieselor auto si va spun sigur, ca, nu e o masina mai fiabila decat concurenta (fie ea hyundai sau renault, honda, etc). Deci, daca il pui pe hyundai peste vw nu e cu nimic gresit? De ce? Pentru ca Hyundai se strica la fel de mult ca un VW, dar costa cam cu 30% mai putin. De aici, ai aceeasi fiabilitate pe bani mai putini, deci e mai FIABILA. Sa nu creada cineva ca ridic in slavi Hyundai sau alta marca, ci doar incerc sa explic de ce unii vad alte marci mai fiabile decat VW.

    Si acuma vechea problema a romanului (parca miria spunea mai sus).

    Cei ce nu isi pot permite AUDI, dar, si-l doresc, isi cumpara Passatul...............Passatul=masina de lux a romanului care are pretentii de bogatan.

    Cei ce nu-si permit Passat isi cumpara Octavia. Asa ca Octavia a devenit masina de lux a saracului roman.

    Si asta nu neaparat ca sunt bune, sau ca au macar habar de ce o cumpara. "Au auzit de la altii ca sunt bune: frati, surori, fii si fiice, vecini, etc".


    Sunt curios, cati dintre cei care isi cumpara o masina noua sau second, o aleg rational si cati merg dupa turma? Ia ganditi-va, cand v-ati achizitionat masina actuala, de ce a-ti ales-o? (Si sincer, nu doresc raspunsuri de genul: fiindca am auzit ca e fiabila, sau fiindca mi-a spus x,y,z).


    O zi buna si sariti pe manuta rosie
    20 5
  • BaditzaEx
    @ION
    Am sarit cu manuta verde dar din pacate merge doar odata :D
    4 4
  • Ovidiu
    Passat
    Conduc de 30 ani. Am avut Dacia, Renault, Peugeot, Octavia iar de 12 ani conduc numai VAG. Acum am Passat 2,0 TDI - CR si am peste 20.000 Km. VW sunt niste masini minunate. Am avut VW pe benzina si pe motorina si pot sa spun ca nu am avut nici-o problema nici macar cu motorul Diesel cu pompe duze.

    Parerea mea este sa nu credeti nimic din ce se spune de rau despre VAG! Sunt doar niste baliverne scornite de niste francofoni agitati. Aveti decenta sa recunoasteti ce are valoros fiecare masina si nu mai colportati fel de fel de zvonuri! Pariez ca voi astia clevetitori si carcotasi nici nu ati condus mai mult de un Logan.

    Noul PASSAT este o masina sobra, frumoasa, cu un motor destul de puternic si mai ales fiabila. Iar pretul este decent.
    13 11
  • Passat
    Cand citesc posturile de mai sus, mai ales a celor care apara VAG de parca ar fi firma lu' tasu ma apuca rasul! Spre exemplu: "cei care ati condus Logan", dar daca luati 2 poze din fata una cu Logan dupa 2008 si una cu noul passat s-ar putea sa se suprapuna, mai putin emblema :))! Posesorii de VAG nu vor recunoaste niciodata ca taradaicile lor se strica, costa mult....samd NU! "Ele este bune si e fiabile si nu consuma mai multe de 1L de uloi la 1000km k asa scrie cartea si se incadreaza in parametri" Cu toata stima MARSH!!!!
    Sunt masini mult mai bune si mult mai fiabile decat cazanele pe care le produce VW! Inca mai vezi pe strada A6 2008 cu rugina pe aripile din spate....offff
    13 7
  • cu si despre masini
    Am avut masina de servici un Acord din 2008 2.2 CTDI, o masina extrem de fiabila, fiind condusa de toata lumea din firma!

    In martie 2010 a facut 200.000km FARA NICI O REPARATIE cand a picat o bieleta antiruliu (370ron la reprezentanta) si transmisia (4300ron tot la repr cu manopera) iar ca sa intru cu masina pe poarta reprezentantei mi-a cerut portarul 50 ron pe care mi-a taiat chitanta :))!

    Avand in vedere ca un om obisnuit care merge in weekend la un gratar sau de 2 ori pe saptamana la cumparaturi si odata maxim de 2 ori pe an in concediu (mare-munte), mai mult de 15-20k de km nu faci si nu se fac nici in conditiile de exploatare pe care o avea acordul de la firma care cand intra pe mana unui soarec ii dadea 100 pe drum de tara plin de hartoape.

    Acesta era doar un exemplu!

    Toate fiarele sunt o apa si un pamant!

    Noi sa fim sanatosi ca boala vine pe urma!

    Bafta
    10 2
  • noul passat
    Eu tocmai am comandat un passat highline de 2L 170 cp care m-a costat 31872 euro , nu va luati dupa tot felul de prosti pe care le zic altii ca mai bine accord , mondeo, mazda 6 pentru ca din cate vad eu pe sosele sunt mult mai multe passaturi decat celelalte marici.
    De ce sunt multe? ............. pt ca sunt foarte bune, numai niste oameni prosti si invidiosi care nu pot sa isi permita sa cumpere
    passatul pot sa comenteze............
    3 8
  • MisterNo
    dar motoarele pe benzina?
    Buna
    am ajuns pe acest forum cautand informatii si pareri despre ( mai mult sau mai putin) noul Passat.Exteriorul este o chestie de gust pana la urma.Vad insa ca se vorbeste f putin despre oferta benzinara a modelului.Traiesc in Europa de vest (nu,nu sunt capsunar,desi daca muncesti cinstit nu vad o rusine in a fi capsunar) si caut sa imi schimb masina.Dupa ce am analizat piata,raportandu-ma si la lungimea plapumei:) m-am oprit la noul Passat.Problema e ca informatii/pareri despre motoarele pe benzina(in speta despre cel de 210CP) nu prea gasesti,cel putin nu pe forumuri.In Romania aveam o alta marca de masina,un diesel care mergea tare bine,vreau insa sa raman la benzina,asa cum e masina pe care o conduc acum.daca cineva are vreo experienta sau informatie despre fiabilitatea motoarelor VW pe benzina,l-as ruga sa le impartaseasca.Voi incerca sa ignor injuraturile si sa retin doar mesajele serioase.
    6 5
  • AMUZATU'
    Volkswagen
    1) In primul rand nu este de dorit ca toata lumea sa conduca aceeasi marca de masina...cei mai copti la tartacuta stiu exact despre ce vorbesc:

    1989 ----95% din masini erau dacii :) Sunteti liberi sa faceti orice alegere si trebuie sa fiti fericiti pentru asta!!!!

    2) Pentru 25 - 30 k, NIMENI nu va reusi sa gaseasca o masina NOUA cu urmatoarele calitati: super spatioasa, super confortabila, super sportiva, super tehnologizata!

    PENTRU ACESTE CALITATI SUMA SE DUBLEAZA :) La 25 000 euro modelul ales este un compromis!

    3)De de prost gust mi se pare sa faci afirmatii de genu : "masina mea e cea mai tare! cei cu VW sunt niste tarani"

    Cred ca aveti probleme serioase mai copii...

    Apropos al mai ***** Romeo Fantastik aparea intr-un peugeot pe la TV...si apoi cefe late gasesti si in/mai ales in Mercedes, BMW, Audi...nasoale masini...nu ne mai luam ca is spurcate de nagati :)

    4) In toate clasamentele realizate de revistele si organismele de specialitate :
    - cea mai buna masina in clasa MICA : VW Polo
    - cea mai buna masina in clasa COMPACTA: VW Golf
    - cea mai buna masina in clasa MEDIE: VW Passat
    - pentru celelalte clase se bat: Mercedes, Audi, BMW

    Cred ca ar fi mai de folos sa aduceti comentarii pertinente decat sa va jigniti...a jigni si a generaliza sunt caracteristicile de baza ale... "taranului"...
    22 7
  • Cosmin
    Passat
    Cel putin la prima vedere mie imi place.Cred k va fi un succes pt cei de la VW nu numai in Romania.Dak ar fi dupa mine as alege un passat 2.0 TDI 140 CP M6 Highline(26.310 EUR+niste optionale=28.380 EUR).CRed k e destul de ieftin tinand cont k este ekiparea de varf a lui Passat.Succes in cautarea celui mai bun Passat pt. dvs.!:D
    5 4
  • dulapul
    passat benzina
    Pentru "MisterNo", nu stiu cat de actualitate e raspunsul pentru tine dar poate il folosesc altii.

    Am cumparat in iunie un passat 1.8 TSI 160 CP.

    tot ce pot sa spun este ca e o alegere foarte buna; o masina foarte corecta din toate punctele de vedere: calitate, pret , performante.

    Motorizarea este excelenta atat din punct de vedere al performantei (0-100 in 8.5 s si o viteza maxima de 226km/h) cat si al consumului (mediu 6.9l/100km).

    Astea sunt datele oficiale.

    Acum neoficial, ce am observat eu pana acum: numarul de CP este satisfacator, iti asigura rezerve de putere in depasiri, se comporta admirabil in mers are un tors placut, plaja de turatii este satisfacatoare (am mers cu 160 km/h in viteza a 4-a pe la 4500-5000 de turatii iar motorul nu gafaia, abia daca sesizam ca trebuie sa schimb in treapta superioara), consumul e ok pentru un benzinar (pentru un drum bucuresti - salonic cu ultimii 30 km plimbati prin salonic ca am gresit drumul consumul mediu a fost de 6.5l/100 km).


    In oras consuma cam multisor 9-10% cu climatronicul pornit , 8.5-9% cu el oprit, in afara scade chiar si pana la 6% sau chiar mai putin depinde de carburant.


    Tinuta de drum este impecabila, un sasiu foarte bine legat, nu subvireaza sau supravireaza decat daca esti tu bou.

    Autoholdul este excelent, mai ales pentru plecarile in rampa .

    Sunt multe de spus, in concluzie eu sunt foarte multumit de alegerea facuta.

    A, sa nu uit : nivelul de echipare este confortline , cu ceva optionale pretul a ajuns la 24.500 euro, ceea ce mie mi s-a parut mai mult decat OK .

    Ca sa nu mai zic ca peste tot pe unde am fost lumea se uita dupa ea.


    Pentru cei care o critica - nu ma intereseaza decat cei care si-au putut permite una si pot sa o judece, pentru cei care o lauda - o recomand cu caldura celor care doresc sa o achizitioneze.
    10 4
  • MisterNo
    MULTUMESC
    Inca intrebarea mea e de actualitate,dar imi luasem gandul de a mai avea o parere in genul celei pe care tu mi-ai oferit-o,asa ca a trecut ceva timp de cand nu am mai intrat aici.Multumesc pentru raspuns
    2 1
  • MisterNo
    passat tsi
    Am sfarsit prin a comanda VW Passat 2.0TSI Highline;masina imi va fi livrata in martie.Toate cele bune atat fanilor marcii cat si celor care se declara impotriva acesteia.
    3 1
  • dulapul
    tsi
    Felicitari MIsterNo pentru alegere. Sa ai cati mai multi kilometrii fara incidente! Toate cele bune!
    3 0
  • interesant
    E foarte interesant ce se citeste pe aici. Am ajuns intamplator pe acest forum si asta deoarece am de ales intre a cumpara un VW PASSAT si un VOLVO S 80. Cautam o informatie legata de diferentele de consum dintre consumurile oficiale si cele reale. Pentru VW de 170 CP cam care este diferenta ? Dar pentru VOLVO S 80 205 CP motor de 2400 cmc are cineva cunostinta ?
    1 2
  • tsi 1,8
    am si eu un b7 1,8 ,daca mergi linistit in oras cu treapta 5 pe la 60 la ora, ia pe la 9 la suta, ca loganu de 1,4, avantaju e ca schimbi treapta la 1500 de ture , merge cu benzina de 95
    0 0
  • bibirica
    toti cei care vb despre w de rau la avut sau ar vrea dar nu se poate,cand nu ajungi la struguri zici ca sunt acri,in alta ordine de idei toate masinile au si bune si rele.
    4 1
  • NU v a suparati nush dc v a agitati atat ci passatul asta...cu parere de rau ca sunteti multi daca v ati interesa mai mult pe net a ti realiza ca Ford Mondeo MK4 ...nu prea sta la discutii cu Passat sau cu Mazda 6 si laguna cu care apare prin comparatiile din specialitate fiind superior ata la tinuta de drum ...care este renumita la ford...cat si la motor si performante BAFTA o zi buna in continuare !!!
    2 3
  • URIT impresia asta am avut o cand am vazut o prima data oricum nici un vw nu este grozav ca design dar oricum se vind datorita imaginii de fiabilitate castigata cu modelele mai vechi ,o mare dezamagire vor avea despre ultimele doua la acest capitol , oricum la 3000 ron un injector merge nu si pica pe rupte de cind au introdus sistemul common rail.
    0 2
  • adibarna
    pana la urma toate sunt masini si toate se strica .... si eu am un passat 2,0 cr dar nu ma plang de el !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru