de Bogdan Mirică
Joi, 25.06.2009
-
-
Trimite pe:
Noul Insignia le-a oferit celor de la Opel un fundament solid pe care nemtii cladesc acum, treptat, o gama puternica, adaptata nevoilor fiecarui european. Cei mai noi membri in gama modelului de clasa medie sunt de fapt extremele unui Insignia. Este vorba despre versiunea cea mai economica si cea mai puternica, Insignia EcoFlex respectiv Insignia OPC. Automarket a avut ocazia de a face cunostinta cu primul dintre acestia, membrul "eco" al gamei modelului german, in cadrul unui eveniment international, organizat la Frankfurt.
Motor / Transmisie
Noul Insignia EcoFlex vine cu o singura versiune de motorizare, un diesel de 2.0 litri si 160 de cai putere, pe care Automarket l-a mai testat si in toamna anului trecut. Desi multi ar fi tentati sa creada ca este vorba despre acelasi motor, Opel a tinut sa ne asigure ca vorbim de un diesel ecologic, care a suferit o serie de modificari importante pentru a atinge un consum demn de gama ecoFlex. Dieselul cu patru cilindri beneficiaza de cea mai noua tehnologie Common-Rail si, pe langa aceasta, de o inovatie a inginerilor GM, botezata CleanTech Combustion Process. Este vorba despre un sistem electronic, care masoara temperatura in fiecare camera de combustie, imbunatatind consumul de carburant si emisiile de CO2.
Comparativ cu motorul de 2.0 litri CDTI regasit pe versiunile de baza, unitatea ecoFLEX se poate declara mai generoasa in resurse. Chiar daca puterea ramane identica, 160 de cai la 4000 de turatii, cuplul motor creste considerabil pana la o valoare de 380 de Nm, multumita functiei Overboost. Insignia nu dezamageste atunci cand vine vorba de un raspuns prompt, cuplul motor maxim fiind resimtit foarte devreme, chiar de la 1750 de rotatii, chiar daca vorbim despre acesta pe o plaja mica de turatii, pana la 2500 de rpm.
Tot pentru imbunatatirea consumului, inginerii Opel au decis sa modifice rapoartele cutiei de viteze manuale. Primele doua trepte au fost scurtate pentru un raspuns bun la demaraj iar ultimul raport a fost lungit pentru un consum scazut. In acest fel s-a obtinut un echilibru perfect intre putere si consum. Cuplul motor generos se simte foarte bine in treapta a treia si a patra, cand masina trage cu forta si nu iti da impresia ca este cel mai "cuminte" membru din gama Insignia. Insignia ecoFLEX vine in ajutorul soferilor mai neinemanatici, care isi doresc totusi un consum redus, prin introducerea unor indicatoare de schimbare a treptelor de viteze.
Motorul are insa si el cateva defecte, care pot fi insa trecute cu vederea atunci cand computerul de bord iti indica o autonomie de patru cifre. Ne referim mai exact la zgomotul motorului diesel resimtit in habitaclu si la vibratiile discrete pe care acestea le emite.
Consum
La capitolul consum Insignia ecoFLEX impresioneaza. Indicativul "verde" ancorat pe usa portbagajului nu este doar o strategie de marketing, ca in cazul altor modele din clasa sa. Sedanul a dovedit tuturor junralistilor prezenti la test ca o dozare perfecta a resurselor si o rulare decenta, poate aduce un consum identic cu cel inscris in fisa tehnica. In cadrul conferintei de presa oficialii Opel au anuntat ca noul Insignia ecoFLEX poate inregistra un consum urban de numai 6.8 litri si un consum extraurban de 4.2 litri. In aceste conditii consumul mediu anuntat de producator se opreste la doar 5.2 litri/100 de kilometri. Transpunerea acestor cifre in traficul real nu a fost foarte grea, sedanul reusind sa bifeze un consum de numai 4.2litri/100 de km dupa numai 50 de kilometri parcursi, bineinteles doar pe portiuni de drum extraurban. Traseul a inclus insa la un moment dat si o serie de incursiuni prin mici orasele germane, cu stationari la semafor sau mers in coloana, conditii in care consumul a crescut cu 0.1 sau 0.2 litri. Bineinteles valorile pot creste cu mult mai mult intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul.
In conditiile in care consumul inregistreaza valori atat de scazute era de asteptat ca si rata emisiilor sa fie una foarte mica, de numai 136 de g/km, motorul ecoFlex fiind catalogat dupa normele Euro 5.
Interior
Daca e sa ne referim la calitatea materialelor si la design, interiorul noului Insignia este, asa cum am afirmat si in cazul testului trecut, un mare pas inainte. Liniile habitaclului si ale plansei de bord preiau filosofia de design regasita la exterior, reusind sa creeze o sinonimie aproape perfecta. Materialele sunt de buna calitate: plasticul moale texturat este foarte prietenos la atingere, fie ca vorbim de cel care imbraca portierele, fie de cel regasit pe plansa de bord, iar insertiile cromate reusesc sa creeze un contrast placut alaturi de plasticul lucios.
Daca este sa ne indreptam atentia asupra scaunelor trebuie sa mentionam inca o data ca Opel a cautat sa gaseasca forma ergonomica perfecta. Socotind dupa confortul resimtit la drum lung, am putea spune ca nemtii au reusit sa gaseasca reteta ergonomica perfecta. Un mare plus la capitolul confort este si spatiul interior, sedanul oferind suficiente locuri pentru toti cei cinci pasageri, fie ca se afla pe locurile din fata fie ca aleg bancheta din spate. Liniile plafonului pot crea neplaceri pentru persoanele mai inalte, care calatoresc pe bancheta din spate, insa spatiul pentru picioare este potrivit chiar si pentru calatorii pe distante lungi. Portbagajul este si el destul de generos, cei 500 de litri fiind suficienti pentru a primi mai multe bagaje decat ceilalti concurenti din segment.
Preţ de achiziţie
Momentan, pe piata din Romania principalul adversar al noului Insignia ecoFLEX este Volkswagen Passat BlueMotion. Socotind dupa pretul de baza al celor doua sedanuri ecologice, putem spune ca Passat sta mai bine la acest capitol, fiind mai ieftin decat Insignia cu aproape 500 de euro. Astfel, Passat BlueMotion, echipat cu motorul 2.0 TDI 110 cai putere in echiparea Trendline pleaca de la 23.569 de euro cu TVA in timp ce Insignia ecoFLEX, echipat cu unitatea 2.0 litri si 160 de cai porneste de la 24.000 de euro cu TVA. Luand insa in calcul faptul ca vorbim de 50 de cai putere in plus, de un consum mult mai bun, de o echipare de baza mult mai bogata si de un model care si-a adjudecat titlul de Masina anului in Europa", putem spune ca Insignia merita pe deplin cei 500 de euro in plus. Afacerea ar fi buna iar Opel ar avea mult de castigat de pe urma pretului, insa Volkswagen porneste cu avantajul modelului deja lansat pe piata din Romania. Spunem asta pentru ca Insignia ecoFLEX va debuta pe piata noastra abia in ultimul trimestru al acestui an.
Siguranţă
Asa cum am afirmat si in cazul exemplarului testat in toamna, Opel a ales sa isi concentreze atentia asupra unui sistem de iluminare aproape perfect, botezat sugestiv AFL (Adaptive Forward Lightning). Bineinteles, Insignia nu lasa deoparte banalele sisteme de siguranta: airbaguri frontale, laterale si cortina precum si cele mai cunoscute sisteme de siguranta ABS si ESP.
Ţinută de drum
Inginerii Opel au reusit sa gaseasca un echilibru perfect intre o tinuta de drum ferma si una confortabila. Reteta succesului se afla chiar in partea centrala a bordului, unde stau butoanele Sport si Tour. Dupa cum o sugereaza si numele, functia Sport ofera soferului si pasagerilor un comportament rutier sportiv, o suspensie rigida, care nu iti ofera senzatia de nesiguranta nici la peste 200 de km/h. De asemenea, atunci cand Insignia ruleaza in acest mod, stabilitatea in viraje creste simtitor. Comparativ cu celelalte versiuni din gama, ecoFLEX puncteaza ceva mai bine la capitolul tinuta de drum si multumita faptului ca garda la sol a fost coborata din considerente aerodinamice. Revenind la cele doua setari ale suspensiei, trebuie sa aduagam ca functia Tour se achita usor de orice rulare pe suprafete neprietenoase.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitatea Insignia ecoFLEX castiga puncte multumita sistemului de iluminare AFL dar pierde ocazia de a obtine nota maxima din cauza oglinzilor laterale cu o forma ascutita, care nu sunt foarte bine proportionate. Montantii posteriori pot cauza si ei probleme atunci cand efectuati manevre cu spatele. Oglinda retrovizoare centrala, cu functie anti-orbire, poate estompa unele defecte la capitolul vizibilitate.
Tehnologie
Opel Insignia ecoFLEX vine cu un pachet de dotari foarte atractiv, incercand sa ofere clientilor sai tot confortul de care au nevoie. Vorbim de un sistem de climatizare automat, pe doua zone, de un sistem audio cu MP3 si conexiune pentru iPod, de pachetul de lumini inteligente AFL, de senzorii de ploaie si de parcare, de scaunele frontale incalzite si de sistemul de navigatie bine pus la punct. Daca tot am ajuns sa vorbim despre sistemul de navigatie trebuie sa precizam ca functiile sale sunt pozitionate defectuos, atat pe consola centrala cat si in partea centrala a plansei de bord. Mult mai utila ar fi fost amplasarea comenzilor intr-un singur loc, undeva unde soferul sa nu le actioneze din greseala, asa cum se intampla cu cele de pe consola centrala.
Scaunul soferului sufera de pe urma faptului ca reglajele nu sunt complet electrice, aceasta trasatura fiind intr-un fel confuza pentru cel care se afla la volan. Reglarea nu este practic "nici cal nici magar", daca ar fi sa folosim un termen popular.
Design
Insignia este poate unul dintre cele mai reusite modele din clasa medie, concurand la acest capitol cu Accord, un alt model foarte laudat pentru liniile sale. Designerii Opel au incercat sa gaseasca o filosofie de design noua care sa atraga publicul de toate varstele si care sa faca din Insignia un model robust, capabil sa inspire trasaturi germane. Linia ascutita a blocurilor optice, eleronul discret inclus in usa portbagajului, ornamentele cromate, jantele mari din aliaj si nervurile caroseriei reusesc sa dea nastere unei masini frumoase, care atrage privirile. In cazul noului Insignia ecoFLEX designul nu este cu mult diferit. Singurele diferente notabile sunt garda la sol mai coborata, pneurile cu rezistenta scazuta la rulare, grila frontala cu fante acoperite in partea superioara, spoilerul redesenat si bineinteles logo-ul ecoFLEX regasit pe usa portbagajului.
Ne-a placut
- Consum scazut
- Cuplu motor mare
- Suspensie ferma in modul Sport
- Design atragator
Nu ne-a placut
- Diesel zgomotos
- Comenzile sistemului de navigatie
la interior nu m-a dat pe spate prin finisaje si nici prin cele 50 de mii de butoane de pe consola centrala... la naiba! ai mai multe butoane ca la laptop! Oricum e mult prea scumpa la ce ofera si de aceea nu cred ca se va vinde bine in Romania...
Puneti si voi o poza sa va credem. Pana atunci impresia mea e de articol tradus de pe net
Suna la GM Romania. Cine crezi ca isi permite, la nivelul asta, sa "traduca" teste?
Daca ai ajuns sa compari Mercedes si Bmw cu Opel esti K.O.
Pe de alta parte e un lucru foarte frumos ca ai ridicat Opel la acelasi nivel cu cele doua, spune foarte multe.
Nu cred ca Opel si-a dorit sau isi doreste vreodata sa se puna cu cele doua.
Te-ai urcat vreoadata intr-un A4 sau A5 sa vezi ce de butoane, peste tot..
Te-ai urcat intr-un Porche sa vezi ce de butoane ?
Pe scurt nu esti la zi, incearca sa-ti faci un update !
Si ce masina mai Vasile ar fi dupa parerea ta "echilibrata" sau cum vrei sa ii zici!
Repet: INSIGNIA E SCUMPA !!! Nu-si face banii !!!
Si decat sa iau un Passat care nu ofera nimic deosebit din nici un punct de vedere, o masina pe atat de comuna si banala pe cat de proasta, mai bine un Insignia, pentru ca Opel a facut mereu masini de anduranta cu multe motorizari si fiabile pe deasupra. 6% Urban pt un motor de 160 de cai mi se pare absolut BESTIAL.
Nu o sa vedeti Insignia la un Passat-ist, niciodata, pentru ca Opel n-a facut niciodat masini pt tarani :D cu pt oameni cu caracter si care-si iubesc automobilul.
Asta e tata, e o masina reustia, pentru voi exista verde de Paris la farmacie :) :)
Ca e scumpa, ca e nu stiu cum...povesti.
Pretul este exact cum zice articolul iar daca mergi la dealer scoti un pret super, sunt multe oferte si reduceri
Fiecare va face apel limbajulului specific nivelului de cultura la care se afla si e liber sa-si exprime parerile subiective fara sa fie vorba de vreo "impunere". Cine abuzeaza de injurii la adresa utilizatorilor da dovada de neputinta si comentariul i-ar trebui sters automat. Tu in schimb o spui de parca noi suntem simpli muritori pacatosi, iar tu esti Impaciuitorul , Mantuitorul in persoana! Nu ! Esti la fel ca oricare altul
Cand o avea si accordu' suspensii reglabile in mai multe moduri sa vi sa ma anunti
Cand ori face si ei un interior mai de Doamne ajuta mai vi si mai vorbim.
Cand or scapa si ei de display-ul ala inalat de 1 cm si lung de 15-20 cm pe care trebuie sa incapa atata informatie ..iar sa vi sa mai vorbim
Propune varianta cand vine vorba ..... ce tot te dai cu mot ?
Cand facea Opel masini pe la 1900 japanezii tai se bateau cu bete in spate gradinii
Honda Accord este o masina fiabila, dar este prea scumpa pentru piata din Romania, pentru puterea de cumparare a romanilor...
Sunt ferm convins ca daca ar fi sa va ganditi si voi in viata voastra de cate ori ati dorit un lucru fara sa va ganditi la costuri sunt ferm convins ca sunt o 100 de cazuri, asa ca nu mai fiti ipocriti si scrieti lucruru reale nu balari de clasa a 12, adica mofturi de studenti si apropo, daca as avea 35000 de mii de euro as cumpara cel mai smecher OPEL.
Succes in viata.
Am ras o jumatate de ora la remarca asta. Cristi nu esti normal :))