Drivetest Opel Insignia (2008-2013)

Opel Insignia (2008-2013) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 25.06.2009
Dieselul zgarcit
Noul Insignia le-a oferit celor de la Opel un fundament solid pe care nemtii cladesc acum, treptat, o gama puternica, adaptata nevoilor fiecarui european. Cei mai noi membri in gama modelului de clasa medie sunt de fapt extremele unui Insignia. Este vorba despre versiunea cea mai economica si cea mai puternica, Insignia EcoFlex respectiv Insignia OPC. Automarket a avut ocazia de a face cunostinta cu primul dintre acestia, membrul "eco" al gamei modelului german, in cadrul unui eveniment international, organizat la Frankfurt.

Motor / Transmisie

Noul Insignia EcoFlex vine cu o singura versiune de motorizare, un diesel de 2.0 litri si 160 de cai putere, pe care Automarket l-a mai testat si in toamna anului trecut. Desi multi ar fi tentati sa creada ca este vorba despre acelasi motor, Opel a tinut sa ne asigure ca vorbim de un diesel ecologic, care a suferit o serie de modificari importante pentru a atinge un consum demn de gama ecoFlex. Dieselul cu patru cilindri beneficiaza de cea mai noua tehnologie Common-Rail si, pe langa aceasta, de o inovatie a inginerilor GM, botezata CleanTech Combustion Process. Este vorba despre un sistem electronic, care masoara temperatura in fiecare camera de combustie, imbunatatind consumul de carburant si emisiile de CO2. Comparativ cu motorul de 2.0 litri CDTI regasit pe versiunile de baza, unitatea ecoFLEX se poate declara mai generoasa in resurse. Chiar daca puterea ramane identica, 160 de cai la 4000 de turatii, cuplul motor creste considerabil pana la o valoare de 380 de Nm, multumita functiei Overboost. Insignia nu dezamageste atunci cand vine vorba de un raspuns prompt, cuplul motor maxim fiind resimtit foarte devreme, chiar de la 1750 de rotatii, chiar daca vorbim despre acesta pe o plaja mica de turatii, pana la 2500 de rpm. Tot pentru imbunatatirea consumului, inginerii Opel au decis sa modifice rapoartele cutiei de viteze manuale. Primele doua trepte au fost scurtate pentru un raspuns bun la demaraj iar ultimul raport a fost lungit pentru un consum scazut. In acest fel s-a obtinut un echilibru perfect intre putere si consum. Cuplul motor generos se simte foarte bine in treapta a treia si a patra, cand masina trage cu forta si nu iti da impresia ca este cel mai "cuminte" membru din gama Insignia. Insignia ecoFLEX vine in ajutorul soferilor mai neinemanatici, care isi doresc totusi un consum redus, prin introducerea unor indicatoare de schimbare a treptelor de viteze. Motorul are insa si el cateva defecte, care pot fi insa trecute cu vederea atunci cand computerul de bord iti indica o autonomie de patru cifre. Ne referim mai exact la zgomotul motorului diesel resimtit in habitaclu si la vibratiile discrete pe care acestea le emite.

Consum

La capitolul consum Insignia ecoFLEX impresioneaza. Indicativul "verde" ancorat pe usa portbagajului nu este doar o strategie de marketing, ca in cazul altor modele din clasa sa. Sedanul a dovedit tuturor junralistilor prezenti la test ca o dozare perfecta a resurselor si o rulare decenta, poate aduce un consum identic cu cel inscris in fisa tehnica. In cadrul conferintei de presa oficialii Opel au anuntat ca noul Insignia ecoFLEX poate inregistra un consum urban de numai 6.8 litri si un consum extraurban de 4.2 litri. In aceste conditii consumul mediu anuntat de producator se opreste la doar 5.2 litri/100 de kilometri. Transpunerea acestor cifre in traficul real nu a fost foarte grea, sedanul reusind sa bifeze un consum de numai 4.2litri/100 de km dupa numai 50 de kilometri parcursi, bineinteles doar pe portiuni de drum extraurban. Traseul a inclus insa la un moment dat si o serie de incursiuni prin mici orasele germane, cu stationari la semafor sau mers in coloana, conditii in care consumul a crescut cu 0.1 sau 0.2 litri. Bineinteles valorile pot creste cu mult mai mult intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul. In conditiile in care consumul inregistreaza valori atat de scazute era de asteptat ca si rata emisiilor sa fie una foarte mica, de numai 136 de g/km, motorul ecoFlex fiind catalogat dupa normele Euro 5.

Performanţe

Desi putini isi imaginau, performantele celui mai ecologic model din gama sunt mai bune decat cele inregistrate de versiunea 2.0 CDTI actuala, testata de noi in toamna. Desi valoarea acceleratiei de la 0 la 100 de km/h a ramas identica, mai exact 9.5 secunde, Insignia ecoFLEX promite o viteza maxima mai mare, care poate ajunge pana la 221 km/h. Autostrazile germane ne-au oferit ocazia sa vedem cum se comporta masina la 210 km/h si trebuie sa recunoastem ca impresiile au fost pe deplin pozitive.

Interior

Daca e sa ne referim la calitatea materialelor si la design, interiorul noului Insignia este, asa cum am afirmat si in cazul testului trecut, un mare pas inainte. Liniile habitaclului si ale plansei de bord preiau filosofia de design regasita la exterior, reusind sa creeze o sinonimie aproape perfecta. Materialele sunt de buna calitate: plasticul moale texturat este foarte prietenos la atingere, fie ca vorbim de cel care imbraca portierele, fie de cel regasit pe plansa de bord, iar insertiile cromate reusesc sa creeze un contrast placut alaturi de plasticul lucios. Daca este sa ne indreptam atentia asupra scaunelor trebuie sa mentionam inca o data ca Opel a cautat sa gaseasca forma ergonomica perfecta. Socotind dupa confortul resimtit la drum lung, am putea spune ca nemtii au reusit sa gaseasca reteta ergonomica perfecta. Un mare plus la capitolul confort este si spatiul interior, sedanul oferind suficiente locuri pentru toti cei cinci pasageri, fie ca se afla pe locurile din fata fie ca aleg bancheta din spate. Liniile plafonului pot crea neplaceri pentru persoanele mai inalte, care calatoresc pe bancheta din spate, insa spatiul pentru picioare este potrivit chiar si pentru calatorii pe distante lungi. Portbagajul este si el destul de generos, cei 500 de litri fiind suficienti pentru a primi mai multe bagaje decat ceilalti concurenti din segment.

Preţ de achiziţie

Momentan, pe piata din Romania principalul adversar al noului Insignia ecoFLEX este Volkswagen Passat BlueMotion. Socotind dupa pretul de baza al celor doua sedanuri ecologice, putem spune ca Passat sta mai bine la acest capitol, fiind mai ieftin decat Insignia cu aproape 500 de euro. Astfel, Passat BlueMotion, echipat cu motorul 2.0 TDI 110 cai putere in echiparea Trendline pleaca de la 23.569 de euro cu TVA in timp ce Insignia ecoFLEX, echipat cu unitatea 2.0 litri si 160 de cai porneste de la 24.000 de euro cu TVA. Luand insa in calcul faptul ca vorbim de 50 de cai putere in plus, de un consum mult mai bun, de o echipare de baza mult mai bogata si de un model care si-a adjudecat titlul de Masina anului in Europa", putem spune ca Insignia merita pe deplin cei 500 de euro in plus. Afacerea ar fi buna iar Opel ar avea mult de castigat de pe urma pretului, insa Volkswagen porneste cu avantajul modelului deja lansat pe piata din Romania. Spunem asta pentru ca Insignia ecoFLEX va debuta pe piata noastra abia in ultimul trimestru al acestui an.

Siguranţă

Asa cum am afirmat si in cazul exemplarului testat in toamna, Opel a ales sa isi concentreze atentia asupra unui sistem de iluminare aproape perfect, botezat sugestiv AFL (Adaptive Forward Lightning). Bineinteles, Insignia nu lasa deoparte banalele sisteme de siguranta: airbaguri frontale, laterale si cortina precum si cele mai cunoscute sisteme de siguranta ABS si ESP.

Ţinută de drum

Inginerii Opel au reusit sa gaseasca un echilibru perfect intre o tinuta de drum ferma si una confortabila. Reteta succesului se afla chiar in partea centrala a bordului, unde stau butoanele Sport si Tour. Dupa cum o sugereaza si numele, functia Sport ofera soferului si pasagerilor un comportament rutier sportiv, o suspensie rigida, care nu iti ofera senzatia de nesiguranta nici la peste 200 de km/h. De asemenea, atunci cand Insignia ruleaza in acest mod, stabilitatea in viraje creste simtitor. Comparativ cu celelalte versiuni din gama, ecoFLEX puncteaza ceva mai bine la capitolul tinuta de drum si multumita faptului ca garda la sol a fost coborata din considerente aerodinamice. Revenind la cele doua setari ale suspensiei, trebuie sa aduagam ca functia Tour se achita usor de orice rulare pe suprafete neprietenoase.

Vizibilitate

La capitolul vizibilitatea Insignia ecoFLEX castiga puncte multumita sistemului de iluminare AFL dar pierde ocazia de a obtine nota maxima din cauza oglinzilor laterale cu o forma ascutita, care nu sunt foarte bine proportionate. Montantii posteriori pot cauza si ei probleme atunci cand efectuati manevre cu spatele. Oglinda retrovizoare centrala, cu functie anti-orbire, poate estompa unele defecte la capitolul vizibilitate.

Tehnologie

Opel Insignia ecoFLEX vine cu un pachet de dotari foarte atractiv, incercand sa ofere clientilor sai tot confortul de care au nevoie. Vorbim de un sistem de climatizare automat, pe doua zone, de un sistem audio cu MP3 si conexiune pentru iPod, de pachetul de lumini inteligente AFL, de senzorii de ploaie si de parcare, de scaunele frontale incalzite si de sistemul de navigatie bine pus la punct. Daca tot am ajuns sa vorbim despre sistemul de navigatie trebuie sa precizam ca functiile sale sunt pozitionate defectuos, atat pe consola centrala cat si in partea centrala a plansei de bord. Mult mai utila ar fi fost amplasarea comenzilor intr-un singur loc, undeva unde soferul sa nu le actioneze din greseala, asa cum se intampla cu cele de pe consola centrala. Scaunul soferului sufera de pe urma faptului ca reglajele nu sunt complet electrice, aceasta trasatura fiind intr-un fel confuza pentru cel care se afla la volan. Reglarea nu este practic "nici cal nici magar", daca ar fi sa folosim un termen popular.

Design

Insignia este poate unul dintre cele mai reusite modele din clasa medie, concurand la acest capitol cu Accord, un alt model foarte laudat pentru liniile sale. Designerii Opel au incercat sa gaseasca o filosofie de design noua care sa atraga publicul de toate varstele si care sa faca din Insignia un model robust, capabil sa inspire trasaturi germane. Linia ascutita a blocurilor optice, eleronul discret inclus in usa portbagajului, ornamentele cromate, jantele mari din aliaj si nervurile caroseriei reusesc sa dea nastere unei masini frumoase, care atrage privirile. In cazul noului Insignia ecoFLEX designul nu este cu mult diferit. Singurele diferente notabile sunt garda la sol mai coborata, pneurile cu rezistenta scazuta la rulare, grila frontala cu fante acoperite in partea superioara, spoilerul redesenat si bineinteles logo-ul ecoFLEX regasit pe usa portbagajului.

Nu ne-a placut

  • Diesel zgomotos
  • Comenzile sistemului de navigatie

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (29)

  • design banal... nota 7 pentru ca sunt indulgent
    Am condus masina asta cu motorizarea de 2.0 cdti la 160cp dar cred ca indiferent cum ar flexa-o tot combina agricola ramane... sistemul de suspensie adaptiva mi se pare o varianta mai rudimentara a ceea ce poti gasi pe orice Mercedes sau BMW... :|
    la interior nu m-a dat pe spate prin finisaje si nici prin cele 50 de mii de butoane de pe consola centrala... la naiba! ai mai multe butoane ca la laptop! Oricum e mult prea scumpa la ce ofera si de aceea nu cred ca se va vinde bine in Romania...
    23 10
  • CatalinB
    comparatii... comparatii...
    iar comparati mere cu pere. pai cum sa fie aceeasi tehnologie ca pe un BMW dublu la pret?
    11 16
  • drive test
    voi sigur ati facut drive testul ala? sa citez: "Autostrazile germane ne-au oferit ocazia sa vedem cum se comporta masina la 210 km/h si trebuie sa recunoastem ca impresiile au fost pe deplin pozitive"
    Puneti si voi o poza sa va credem. Pana atunci impresia mea e de articol tradus de pe net
    13 5
  • mircea
    @gabi
    Ai pozele in galeria foto. Un test de o zi nu iti permite sa iti expui timpul si asa redus la fotografii on location.

    Suna la GM Romania. Cine crezi ca isi permite, la nivelul asta, sa "traduca" teste?
    10 3
  • marius
    Opel Insignia EcoFlex
    O masina perfecta pentru navetisti :)
    2 4
  • phanter
    vasi27
    Mai Vasile,

    Daca ai ajuns sa compari Mercedes si Bmw cu Opel esti K.O.

    Pe de alta parte e un lucru foarte frumos ca ai ridicat Opel la acelasi nivel cu cele doua, spune foarte multe.

    Nu cred ca Opel si-a dorit sau isi doreste vreodata sa se puna cu cele doua.

    Te-ai urcat vreoadata intr-un A4 sau A5 sa vezi ce de butoane, peste tot..

    Te-ai urcat intr-un Porche sa vezi ce de butoane ?

    Pe scurt nu esti la zi, incearca sa-ti faci un update !
    10 20
  • Vasilonu
    Mai bine da un "overclock" ca nu prea te duce mintea!!!:)
    Si ce masina mai Vasile ar fi dupa parerea ta "echilibrata" sau cum vrei sa ii zici!
    5 14
  • nu e dublu deloc!
    off mielusilor ce sa ma fac eu cu voi...:)) pai daca luam un Opel Insignia Cosmo normal, nu ecoflex, cu motor 2.0 la 160cp si suspensia flexride, vom vedea ca trece lejer de 35.000 de euro , iar eu va pot arata un BMW 520d cu suspensie adaptiva mai avansata la 39.100 euro TVA inclus! BMW seria 5 care apropo e in clasa premium spre deosebire de tractorul pus in discutie aici. Ca sa nu mai vbim de faptul ca seria 5 e pe un segment superior ( E) insigniei care se incadreaza pe segmentul D(clasa medie)...
    Repet: INSIGNIA E SCUMPA !!! Nu-si face banii !!!
    17 8
  • @marius navetistul
    masina perfecta dupa 5 navete de bere...
    15 6
  • insignia e de cacao
    farurile bixenon AFL, tapiteria din piele,scaunele electrice si suspensia adaptiva o duc la peste 40000 de euro... la banii astia mai bine imi iau un c class
    12 4
  • URAGANU
    InsigNA
    Va rog frumos, GM nu participa la motorizari in mare proportie. Ei doar sunt cu macanitul. Daca exista cineva care trebuie laudat pentru tehnologiile CommonRail si tot ce tine de inovatii si dezvoltari acela este FIAT.

    Si decat sa iau un Passat care nu ofera nimic deosebit din nici un punct de vedere, o masina pe atat de comuna si banala pe cat de proasta, mai bine un Insignia, pentru ca Opel a facut mereu masini de anduranta cu multe motorizari si fiabile pe deasupra. 6% Urban pt un motor de 160 de cai mi se pare absolut BESTIAL.

    Nu o sa vedeti Insignia la un Passat-ist, niciodata, pentru ca Opel n-a facut niciodat masini pt tarani :D cu pt oameni cu caracter si care-si iubesc automobilul.
    7 3
  • semtex
    bani aruncati aiurea
    multe din dotarile enumerate aici sunt optionale ... daca solicitam dealer-ului toate dotarile pentru care a fost punctata insignia in testul acesta, pretul va depasi pragul de 35.000 de euro
    12 4
  • mai dati cu praf de mers
    Bagati-va unghia in gat si inventati voi scuze :) :) :)

    Asta e tata, e o masina reustia, pentru voi exista verde de Paris la farmacie :) :)

    Ca e scumpa, ca e nu stiu cum...povesti.

    Pretul este exact cum zice articolul iar daca mergi la dealer scoti un pret super, sunt multe oferte si reduceri
    7 13
  • dd
    stimati vizitatori ai acestui site nu trebuie sa va certati si sa va balacariti aiurea.fiecare isi alege masina dupa propriul gust si dupa propriile convingeri.nu-i poti impune nimanui un bmw su merc sau passat dc omului nu-i place.revenind la subiect INSIGNIA e o masina dragutza din punctul meu de vedere dar propun si o alta varianta HONDA ACCORD. Iin jur de 30 000 EURO full. o masina fantastica credeti-ma.namai bine tuturor...
    7 11
  • Semtex
    @ japan
    Honda produce intr-adevar masini de exceptie, dar pentru mine nu tine vrajala asta prin care tu incerci sa te erijezi in postura de arbitru...
    Fiecare va face apel limbajulului specific nivelului de cultura la care se afla si e liber sa-si exprime parerile subiective fara sa fie vorba de vreo "impunere". Cine abuzeaza de injurii la adresa utilizatorilor da dovada de neputinta si comentariul i-ar trebui sters automat. Tu in schimb o spui de parca noi suntem simpli muritori pacatosi, iar tu esti Impaciuitorul , Mantuitorul in persoana! Nu ! Esti la fel ca oricare altul
    10 7
  • Cristian
    Ete-l si p'asta
    Japane, lasa-ne tata cu accordu' tau

    Cand o avea si accordu' suspensii reglabile in mai multe moduri sa vi sa ma anunti

    Cand ori face si ei un interior mai de Doamne ajuta mai vi si mai vorbim.

    Cand or scapa si ei de display-ul ala inalat de 1 cm si lung de 15-20 cm pe care trebuie sa incapa atata informatie ..iar sa vi sa mai vorbim

    Propune varianta cand vine vorba ..... ce tot te dai cu mot ?
    6 5
  • prostanii
    bai semtex lasa-ne tata cu filozofiile despre natura umana si alte prostii de ale tale.singurul care se crede important de pe aici esti u asa ca lasa-ne cu tampeniile tale... lasa-ne lasa-ne...
    5 7
  • cristian
    nici nu ai scris trei cuvinte si mi-am dat seama ca esti varza.probabil esti vreun posesor de opel astra clasic cu numere de bulgaria, un impatimit al marcii.cred k nu te-ai urcat niciodata intr- o honda cu atat mai putin in noul accord. este cel mai reusit interior din clasa sa.asa k abtine-te tarane de la comentarii de genul....
    6 8
  • semtex
    ce te mai agiti tu ma japane:))
    cand iti spune omul ca esti in aceeasi ciorba, pai esti in aceeasi ciorba! mai aveai putin si spuneai ca honda accord e cea mai tare masina de pe planeta:)) ia-o mai usor... deocamdata nu exista service in Romania ca s-o repari p-asta...
    7 4
  • Cristian
    ce-ti mai place sa fi redus
    Japane , m-am urcat in mai multe honda decat ti-ar veni sa crezi

    Cand facea Opel masini pe la 1900 japanezii tai se bateau cu bete in spate gradinii
    7 5
  • agramatule
    bai cristian invata limba romana mai intai k esti cam analfabet ("sa fi redus"). se scrie cu doi de i tarane.du-te la sapa k acolo ti-e locul.
    3 6
  • -
    semtex nu trebuie sa ai service pt k honda nu se strica:)))) poate nu exista la tine la tara.muta-te la oras.asa k baga botul in oala cu ciorba si taci din gura...
    3 5
  • semtex
    despre Honda Accord
    "japan" orice masina are nevoie de intretinere si reparatii din cand in cand, iar reteaua service in Romania este teribil de atrofiata pentru Honda... cel putin aici la tara la mine in Constanta nu mi-as da masina de 30000 de euro pe mana unor novici cu service-ul ascuns pe niste stradute laterale...
    Honda Accord este o masina fiabila, dar este prea scumpa pentru piata din Romania, pentru puterea de cumparare a romanilor...
    5 5
  • varza
    Sunteti varza mai baieti. Voi comparati mere cu pere asa cum a mai spus si altcineva. Am impresia ca sunteti niste copii mici care scriu asa de dragul de a scrie. In primul rand daca cineva cumpara un Opel Cosmo de 35000 de euro inseamna ca asta isi doreste. De ce credeti ca toata lumea doreste un BMW sau Mercedes. Uite ca eu nu sunt un fam BMW si chiar nu imi place nici un model. Na belea. Si daca incercati sa-mi spuneti ca nu stiu de pierd, va pierdeti voi timpul. Am condus si deria 3 si 5 sunt super ok dar nu imi plac si gata. Iar daca vrei sa fii in fruntea coloanei atunci ia un Mercedes si gata. Dar pe de alta parte repet DACA CINEVA CUMPARA UN OPEL DE 35000 DE MII DE EURO INSEAMNA CA ASTA ISI DORESTE. Mie imi place Smart Brabus. Si as da oricat sa cumpar acest model. Nu ma intereseaza ca exista Cooper sau mama lui Cooper. MIE imi place SMART BRABUS.
    Sunt ferm convins ca daca ar fi sa va ganditi si voi in viata voastra de cate ori ati dorit un lucru fara sa va ganditi la costuri sunt ferm convins ca sunt o 100 de cazuri, asa ca nu mai fiti ipocriti si scrieti lucruru reale nu balari de clasa a 12, adica mofturi de studenti si apropo, daca as avea 35000 de mii de euro as cumpara cel mai smecher OPEL.

    Succes in viata.
    4 4
  • insignia
    nu am vazut nici un comentariu de la un posesor de insignia, ca sa stie despre ce vorbesc. Chiar daca ai facut un drive test cu aceasta MASINA, tot nu o simiti ca si atunci cand o ai. Acum aceasta masin a este varful tehnologic de la OPEL ca nu degeaba i-au dat titlul de masina anului in Europa sau voi astia cu strugurii aveti impresia ca sunteti mai priceputi decat comisiile care cu asta se ocupa zilnic. Tipic romaneste, apropo cel care spunea ca la reprezentantele din Romania gasesti un pret bun pentru INSIGNIA stia ce vorbeste. mai cresteti si voi bai copii. in rest numai bine!
    2 1
  • :)))
    "Cand facea Opel masini pe la 1900 japanezii tai se bateau cu bete in spate gradinii"
    Am ras o jumatate de ora la remarca asta. Cristi nu esti normal :))
    1 2
  • banderas
    insignia
    poate un posesor de insignia sa-mi spuna defectele dar si calitatile?
    1 0
  • banderas
    insignia
    mentionez ca am avut vectra 2004 noua si am fost f multumit de ea cu multe dotari,optiuni dupa am vectra gts iar apropiiatii tot ce inseamna opel modele noi,corsa,agila astra zafira incerc sa imi cum o insignia cu 160 cp cutie automata
    1 0
  • mircea
    salut ,eu am un bmw x3 si un opel insignia ambele modele 2012 noi,credeti-ma ca am lasat bmw-ul in fata portii de cand am cumparat insignia....sunt foarte multumit de ea
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru