de Sebastian Toma
Joi, 02.04.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat noul Mercedes GLK 320 CDI 4Matic. SUV-ul compact de la Mercedes se lupta cu concurenti precum Audi Q5 si BMW X3. Modelul se remarca prin confortul oferit si performantele dinamice ale motorului.
-
Pret de pornire
39.184 €
-
Pret model testat
50.220 €
-
Taxa auto
536 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat era echipat cu un propulsor V6 CDI, de 2.987 centimetri cubi. Acest motor dezvolta 224 CP la 3.800 rpm si ofera un cuplu motor de 540 Nm la 2.400 rpm. Cutia de viteze 7G Tronic a lui GLK este cuplata la sistemul de tractiune integrala 4Matic. Transmisia poate fi operata in 3 moduri – confort, manual si sport. In modul manual, soferul poate schimba treptele de viteza cu ajutorul clapetelor de pe volan sau prin miscarea levierului schimbatorului de viteze in stanga sau in dreapta.
In modul Confort al cutiei de viteze, aceasta schimba treptele intr-un mod extrem de subtil, dar are o intarziere la kick-down. Aceasta intarziere dispare odata ce ati trecut cutia de viteze in modul Sport.
Mercedes GLK 320 4Matic poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 7.5 secunde, iar viteza maxima pe care o poate atinge acest model este de 220 km/h.
Chiar si in modul Confort, reprizele motorului si cutiei de viteze sunt impresionate – gratie cuplului motor de 540 Nm. Pe langa asta, motorul este extrem de silentios la relanti, iar “rontaitul” tipic motoarelor diesel nu poate fi auzit. In timp ce accelerati motorul va emite un sunet tipic pentru un propulsor in V, dar complet atipic unui diesel. Mai exact, sunetul acestui motor este sportiv, dar suficient de rafinat cat sa nu deranjeze urechea prin volum.
Consum
Dat fiind faptul ca modelul testat era echipat cu un propulsor CDI de ultima generatie, consumul lui GLK 320 CDI 4Matic a fost in norme acceptabile pentru masa acestuia. In regim extraurban, tempomatul ajuta la obtinerea unui consum mai scazut de carburant. Intr-un ritm alert de condus, GLK 320 a consumat intre 12.1 si 13.2 litri de carburant in regim extraurban. Consumul de carburant al lui GLK 320 CDI in regim urban se plaseaza intre 15.5 si 17.1 litri la 100 kilometri parcursi, in functie de cat de grabiti sunteti.
Interior
Mercedes-Benz GLK are un interior imbracat in piele, cu accente din aluminiu. Finisajele din aluminiu sunt de calitate, la fel ca pielea folosita la tapitarea scaunelor si a plasticului din care sunt fabricate butoanele din GLK. Din pacate, versiunea testata nu avea optiunea scaunelor cu memorie inclusa in standard – fapt ce a dus la lipsa reglajului fata-spate electric si a reglajului lombar electric. Reglajele mentionate mai sus sunt manuale, versiunea electrica fiind disponibila doar cu pachetul “Scaune cu memorie”. Cu toate acestea, este de remarcat silentiozitatea cu care lucreaza motorasele electrice care coboara si urca scaunele si regleaza spatarul.
Interfata multimedia a lui GLK este controlata prin intermediul comenzilor de pe volan, afisajul computerului de bord fiind incastrat in interiorul vitezometrului. Display-ul central de pe bord poate fi folosit ca afisaj pentru radio sau pentru sistemul de navigatie, si este controlat separat prin intermediul unei rotite amplasate langa cotiera.
Spatiile de depozitare din acest model sunt potrivite ca dimensiuni si acopera necesitatile de zi cu zi. Portbagajul are un volum de numai 450 litri, fiind relativ mic pentru clasa sa.
Cu toate acestea, scaunele sunt comfortabile iar antifonarea lui GLK este de exceptie. Nici un sunet nedorit nu va perturba pasagerii acestui model, iar gropile si celelalte imperfectiuni ale drumului nu sunt simtite de pasageri. Aspectul mai putin fericit al modelului german este reprezentat de aspectul mult prea clasic al bordului. Consideram ca un astfel de model merita o abordare ceva mai "tanara" din partea designerilor germani. In aceste conditii, cei care apreciaza un interior in stil clasic pot considera ca modelul primeste o nota mai mare la capitolul Interior.
Preţ de achiziţie
Modelul testat are un pret de 45.815 euro cu toate taxele incluse. Acesta il face mai ieftin decat versiunile comparabile ale lui BMW X3 si il claseaza intre Audi Q5 2.0 TFSI si Q5 3.0 TDI. Cu toate acestea, Volvo XC60 se afla undeva la 8000 de euro mai jos. Performantele modelului ocupa spatiul dintre cele doua versiuni ale lui Audi Q5, gratie faptului ca este cu doar 0.3 secunde mai lent decat Q5 2.0 TFSI la sprint-ul 0-100, desi are un consum de carburant mai redus.
Siguranţă
Mercedes GLK se poate lauda ca este un model sigur. Pe langa airbag-urile clasice si cele laterale, modelul prezinta si airbag-uri pentru genunchii soferului. Sistemul de inchidere centralizata are un senzor de accident care descuie automat usile dupa o coliziune, iar sistemele ABS, ESP si EBA (Asistare la franarea de urgenta) se lupta pentru evitarea unei coliziuni. Sistemul de franare al lui GLK ofera performante deosebite, acesta fiind capabil de o franare puternica, dar extrem de lina. Interventia sistemului ABS este extrem de delicata, iar vehiculul este controlabil in orice situatie, indiferent de viteza la care a inceput franarea si cat de violenta este aceasta. Pe langa asta, modelul detecteaza pasagerii din spate si ii someaza sa isi puna centurile prin intermediul unui semnal sonor.
Ţinută de drum
Modelul testat era echipat cu directie parametrica si o suspensie autoadaptiva. Mai exact, GLK decide cat de mult trebuie asistata directia si cat de rapid, precum si modul in care functioneaza suspensia. Astfel, directia poate fi manevrata fara efort, dar cu un feeling al drumului corespunzator. Comportamentul suspensiei si al directiei este schimbat in mod dinamic, in functie de viteza de mers, viteza de actionare a comenzilor si situatia rutiera detectata. Cu toate acestea, modelul este orientat catre confort, motiv pentru care suspensiile sunt relativ moi. In cazul unei succesiune de curbe abordate la o viteza ceva mai mare, acesta prezinta un nivel ridicat al ruliului. Directia asistata ajuta la manevrabilitatea modelului in spatii inguste.
Vizibilitate
Ajutat de inaltimea sa si de geamurile mari, modelul ofera o vizibilitate buna. Camera video activata odata cu cuplarea marsalierului asigura o parcare perfecta de fiecare data, precum si posibilitatea de a intoarce masina cu rapiditate intr-un spatiu ingust.
Tehnologie
Mercedes a echipat modelul GLK cu o serie de elemente high-tech, corespunzatoare statutului premium pe care il detine acesta. Modelul este echipat cu senzori de parcare extrem de sensibili, care pot detecta si obstacole insignifiante, iar camera de luat vederi amplasata deasupra numarului ajuta la parcarea cu usurinta a modelului. Portbagajul poate fi deschis si inchis de la interior cu ajutorul unui buton, dar poate fi dechis tot prin intermediul unui buton de pe cheia masinii. Dupa ce ati ridicat bagajele, acesta va fi inchis electric, dupa apasarea unui buton.
Radioul si sistemul de navigatie pot fi controlate vocal, cu ajutorul sistemului Linguatronic. Spre exemplu, daca selectati radioul pe display-ul central, este suficient sa apasati o tasta de pe volan si apoi sa ii dictati masinii o noua comanda. Aceasta este capabila sa schimbe postul, sa afiseze lista de posturi, precum si sa schimbe un post doar dupa frecventa dictata. Modelul intelege o serie de limbi de circulatie internationala.
Design
Mercedes GLK are un design care il incadreaza cu brio in clasa sa, modelul afisand atat elemente preluate de la fratele mai mare GL, cat si elemente noi. Nu vorbim insa de linii foarte dinamice, stilul interior clasic regasindu-se mult pra pregnant la exterior. E foarte probabil ca GLK sa atraga clientii actuali ai celor de la Mercedes, fara a reusi sa "fure" din cei care se indreapta spre design in cautarea unui SUV compact premium. Trasaturile lui GLK sunt agresive si sobre, iar dimensiunile sale il fac sa se strecoare cu usurinta pe stradutele aglomerate.
6 la Design? :)))) De unde ati dat voi notele astea ca nu inteleg?
Aveti un instrument de masura performant care a hotarat notele?
Mai exact, notele pe care le vor primi modelele vor fi raportate direct la concurentii de pe acelasi segment.
In cazul lui Mercedes GLK, comparatia directa a fost facuta cu Audi Q5. Desi modelul are un consum mai redus fata de Audi Q5 - diferenta fiind facuta de tipul propulsoarelor - consumul de carburant al lui GLK nu poate fi caracterizat ca fiind modest.
Tinuta de drum a acestui model a primit nota sase din cauza reactiei relativ intarziate a sistemului de suspensie adaptiv. Dupa cum am mentionat in articol, suspensia este orientata catre confort, lucru care duce la un ruliu al caroseriei mai accentuat in unele situatii.
O zi buna!
Inseamna ca noul E la interior va primi 15 din 10 !
Consider ca putea strange mai mult de 78 puncte !
Pe langa asta, spatiul oferit de portbagajul lui GLK este relativ mic in comparatie cu dimensiunile modelului.
de ce nu raspundeti?
As dori informatii , recenzii de la masini ieftine , "destepte" raport pret/calitate bun...........
Si ca sa inchei, daca va pricepetzi mai bine decat cei care scriu articolele, decat sa va irositi in zadar, mai bine va depuneti cv-ul si, cine stie, poate intr-o zi le veti lua locul. nu de alta, dar sa va mai injure si pe voi lumea.
Ca sa nu mai vorbim despre definitia off-roadului. Putem spune, cel mult, ca GLK este un SUV premium, de lux sau cum vreti. Dar off-road? De unde si pana cand?
cum naiba, in ce lume un crossover Mercedes sa valoreze o idee mai mult decat un model mic Ford??
infdiferent de criteriile de vot, tot mi se pare lipsit de logica
Mai exact, notele pe care le vor primi modelele vor fi raportate direct la concurentii de pe acelasi segment.
Te invit sa citesti cu mai multa atentie. Aici nu este vorba de VALOARE, ci de PUNCTAJ obtinut in cadrul unei clase.
daca la consuma ii dai 5 inseamna ca atat merita, daca Q5 consuma mai putin ii dai 9.
numai bine.
Inca odata, se vede ca un suedez este mai presus de nemti.
Numai bine.
Daca ai totusi Mercedes GLK spune-mi si mie cate turatii ai la 140 KM/H?
shi la 140 km/h potzi sa ai mai multe turatzii, in functzie de modul in care lucreaza cutia. pe manual ai aproape de 4,500 rpm, ca sa-tzi satisfac curiozitatea.
Deci la 140 KM/H tu intri in zona rosie de turatii nu? Cand o sa-ti cumperi asa masina sa te uiti cu atentie si o sa vezi ca la 140 KM/H o sa ai cam 2500 Tur, poate mai putin; iti spun asta ca atunci cand vrei sa mai minti pe cineva sa stii.....
Pun pariu cu oricine ca tu nici macar nu te-ai urcat intr-ul GLK, poate in nici un Mercedes.
Ce ai scris tu mai sus nu se poate intelege asa ca daca ai intr-adevar o masina GLK raspunde la intrebare....
in D, cum ii zici tu, de fapt in realitate este D-C sau D-S sunt in jur de 1,800 rpm.
daca vrei sa-tzi iei shi tu shi nu te primesc cei de la reprezentatntza la drive-test, poarta-te frumos shi poate te fac yo o tura ;). shi nu te mai chinui sa-mi raspunzi ca am incheiat cu tine...
Masina e intradevar uratica, dealtfel nici un mercedes nu straluceste la design DAR parca treci cu vederea anumite lucruri cand le pui pe toate pe foaie si tragi linie
Oricum lupta o sa fie crancena XC60 vs GLK vs Q5 si poate la anu noul X3