de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 13.01.2010
-
-
Trimite pe:
Atunci cand mizezi pe un nume cu o sonoritate mondiala ca cel al lui Picasso, te straduiesti sa nu creezi dezamagiri. In acest context, Citroen a cautat sa isi impulsioneze inginerii si designerii pentru a da nastere unui model de clasa mica ceva mai spatios, care sa pastreze insa caracterul insolit cu care brandul ne-a obisnuit pana in prezent. Si cum aceasta calitate poarta semnatura celebrului pictor, Citroen a raspandit virusul Picasso si la mezinii gamei sale, mai exact la C3. Asemeni fratelui mai mare, C4 Picasso, micul C3 se transforma intr-un MPV extrem de spatios, cu o garda la sol ceva mai inaltata si cu un spirit trendy, menit sa dea pe spate fetele si pe cei care isi dorec un mini MPV cu personalitate.
-
Pret de pornire
12.750 €
-
Pret model testat
16.821 €
-
Taxa auto
266 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Noi am gustat reteta pregatita de Picasso si Citroen pentru C3, timp de doua saptamani, vreme in care am avut ocazia sa facem "casa buna" cu un propulsor pe benzina, asteptat de mult timp de fanii brandului. Este vorba despre rodul colaborarii dintre grupul PSA si BMW, un rod ceva mai timid, avand in vedere puterea si cuplul livrate. Este vorba mai exact de un propulsor VTi de 1.6 litri, capabil sa dezvolte 120 de cai putere abia la 5660 de rotatii. Desi varianta mai potenta a unitatii de patru cilindri, cea de 150 de cai putere mai exact, ofera un cuplu motor mai mult decat multumitor, versiunea testata de noi are lacune mari la acest capitol. C3 Picasso nu este ajutat decat de 160 de Nm, resimtiti abia la 4250 de rotatii. Aceste trasaturi fac din modelul francez o masina vioaie atunci cand circula pe strazile urbane dar extrem de greoaie atunci cand pleaca in drumetii, incarcata fiind la capacitate maxima. Cinci persoane si bagajele lor pot sufoca C3 Picasso, masina dand semne vizibile de oboseala si neputinta in aceste conditii. Resursele sunt exploatate cu ajutorul unei cutii manuale cu cinci trepte, care se descurca bine cu cei 120 de cai. De mentionat faptul ca ne-am fi asteptat sa vedem o transisie cu sase rapoarte, un ajutor real pentru cei care isi doreau un consum mai bun. Din pacate, Citroen s-a rezumat doar la cinci rapoarte, care se succed ceva mai greu ce-i drept, pentru a lasa motorul sa respire si sa isi intre in drepturi. Cursa cutiei este putin cam prea lunga insa pozitionarea schimbatorului va fi considerata utila de majoritatea publicului.
Consum
Motorul pe benzina isi cere tributul atunci cand vine vorba de consum. C3 Picasso este gurmand cand este scos la plimbare prin oras si destul de rezervat atunci cand calatoriile se fac numai in afara acestuia, pe sosele intinse. Surprinzator insa, francezii joaca fair-play si anunta un consum urban de 9.4 litri la 110 de kilometri, ceea ce este complet adevarat. Cu greu am reusit sa scadem sub aceasta valoare insa trebuie sa spunem ca "recordul" nu s-a intamplat in Bucuresti, unde aglomeratia specifica sarbatorilor de iarna a lasat goluri de aer in rezervor. C3 Picasso devine insa ceva mai maleabil si mai zgarcit atunci cand este scos la o plimbare in afara orasului, unde se multumeste doar cu 6.4 litri/100 de km, in conditiile in care producatorul anunta o medie de 5.5 litri/100 km.
Interior
Citroen, asemeni lui Picasso, se doreste a fi unul dintre constructorii care picteaza cele mai nonconformiste interioare. Se pare si in cazul lui C3 Picasso le-a iesit, habitaclul fiind un amestesc placut de culoare, lumina, forma si functie. Francezii au acordat o atentie deosebita materialelor din interiorul noului model, plasticul regasit in interior fiind combinat foarte bine cu pielea fina si cu aluminiul, pentru a estompa senzatia de duritate. Finisajele sunt demne de o versiune Exclusive, care, asa cum o spune si numele, pune mare pret pe individualism si pe detalii. Soferul va avea nevoie de ceva timp pentru a se obisnui cu afisajul digital, pozitionat unde altundeva decat in varful plansei de bord. Nici pozitia la volan nu este una obisnuita, soferul simtindu-se ca intr-un crossover, care ofera o dispunere a comenzilor concentrata in jurul sau. Cu toate acestea, senzatia de spatiu este omniprezenta, pe ambele randuri de locuri. Cei care vor alege sa calatoreasca in spate vor gasi suficient loc pentru picioare si cap, multumita caroseriei cu trasaturi de monovolum. Chiar si asa, spatiul in portbagaj ramane generos, 500 de litri fiind suficienti pentru bagajele a cinci persoane, inghesuite insa pe inaltime si nu pe adancime. Un element feeric, care improvizeaza plafonul cu mii de luminite al unui Phatom este acoperisul vitrat, prin care poti admira stelele intr-o noapte cu cer senin. Nu mai vorbim de lumina care umple habitaclul pe timpul zilei si de amplificarea senzatiei de spatiu.
Preţ de achiziţie
Citroen C3 Picasso ataca un segment pe care evolueaza jucatori nu foarte populari, dar care reusesc sa marcheze vanzari notabile pentru marii constructori. Francezul se bate asadar cu japonezii Nissan Note si Honda Jazz, americanul Ford Fusion si neamtul Opel Meriva. In aceste conditii, C3 Picasso pleaca de la 11.990 de euro cu TVA, pret platit pentru versiunea de 1.4 litri si 95 de cai putere. Valoarea este mica in comparatie cu ceea ce percep rivalii: Opel Meriva costa de la 12.320 de euro (1.4 - 90 CP), Nissan Note costa cu mult peste, adica 14.185 de euro (1.4 - 88 de CP) in timp ce Honda Jazz scoate din buzunar 12.828 de euro pt versiunea de 1.2 litri. Mai ieftin decat C3 Picasso este doar Ford Fusion, care pleaca de la 10.936 de euro, dar nu ofera aceeasi putere si nici nu este un model nou asemeni Citroen-ului. Versiunea testata de noi pleaca de la 14.550 de euro, insa o echipare Exclusive porneste de la 15.650 de euro. Daca la acest pret mai adaugam dotari cum ar fi tapiteria mixta din piele, culoarea metalizata si pachetul Design Plus (jante 17 inch, acoperis vitrat), C3 Picasso poate ajunge pana la 18.030 de euro. Daca aruncam ochii in segment, versiunile apropiate ca putere ale contracandidatilor sunt ceva mai scumpe, in cazul lui Note si Jazz. Meriva si Fusion se situeaza la un pret ceva mai scazut.
Siguranţă
Testat anul acesta in cadrul EuroNCAP, C3 Picasso nu a reusit sa obtina decat patru stele, protectia oferita pasagerilor si copiilor fiind destul de buna insa nu suficienta. Modelul a pierdut la capitolul sisteme de siguranta, pentru ca nu dispune de ESP in serie, si la capitolul protectia pietonilor, unde pierde teren din cauza capotei. Pentru a se asigura ca viata celor de la bord este in siguranta, Citroen vine cu un intreg arsenal de airbaguri (frontale, laterale si cortina), precum si cu sisteme vitale, cum sunt ESP-ul si ABS-ul.
Ţinută de drum
Citroen C3 Picasso nu isi propune sa fie un model sportiv, asa ca nu abordati viraje prea indraznet si cu viteze prea mari, pentru ca senzatiile vor fi destul de neplacute. Cauza este garda la sol ceva mai mare si suspensiile moi, trasaturi care creeaza un ruliu considerabil, ce ar trebui estompat pe viitor de inginerii francezi. C3 Picasso este insa un adevarat prieten de nadejde la drum lung si in orasele in care asfaltul prezinta gropi si denivelari. Experienta francezilor in rulare confortabila isi spune inca o data cuvantul, chiar daca vorbim despre un model ceva mai mic. Inca un element care impresioneaza este directia foarte maleabila, utila in orasele aglomerate, unde este nevoie sa te strecori in fiecare moment al zilei.
Vizibilitate
Pentru ca vorbim de un monovolum, Citroen a luat serios in considerare capitolul vizibilitate. Astfel, C3 Picasso s-a trezit cu un set de oglinzi laterale generoase si cu o oglinda retrovizoare ceva mai mica, dar suficienta pentru a acoperi inteaga suprafata a lunetei. Un plus la cest capitol este prezenta acoperisului vitrat, care sporeste vizibilitata si da o senzatie de aerisire habitaclului. Doza de luminozitate este relativ buna si pe timp de noapte, farurile modelului francez facand-si datoria insa fara a excela, asa cum onisnuiesc xenoanele.
Tehnologie
Si pentru ca vorbim de un model axat pe confort, era de la sine inteles ca inginerii Citroen vor incerca sa introduca in habitaclu mai multe gadget-uri si elemente utile oricarui sofer si pasager. Incepem mai intai cu cel care supune cei 120 de cai de sub capota. Sarcinile sale sunt usurate de un sistem cruise contol, cu un raspuns bun la accelerare, de mai multe comenzi pe volan, de o instalatie de spalare a farurilor si de numerosi senzori: de ploaie, de lumina si de parcare. Ambianta placuta este asigurata de un sistem de climatizare pe doua zone, dotat cu propria doza de parfum Citroen si de un sistem audio cu MP3, care poate fi conectat chiar si la un iPod. Geamurile electrice fata si spate, ornamentele cromate, tapiteria mixta si oglinzile laterale electrice si incalzite completeaza lista de dotari, impreuna cu cele amintite mai sus la capitolul "Siguranta".
Design
Citroen C3 Picasso este un model dolofan, in trend cu ultimele culori adorate de publicul feminin, gata sa cucereasca clientii care prefera un design neobisnuit. Modelul francez merge si mai departe, oferind celor care dispun de un buget mai generos si un pachet de design, care include, printre altele, ornamente cromate la nivelul caroseriei, jante de 17 inch cu finisaj negru si un acoperis panoramic, incadrat de doua bare de amarare. Desi nu inspira putere, forta si masculinitate, mezinul gamei Picasso incearca sa loveasca latura sentimentala a clientilor sai, expunandu-le latura familista a MPV-ului. Publicul tanar poate fi insa atras de optiunile de personalizare, care fac din C3 Picasso un model chic.
2. La siguranta e la nivelul Clio 2 de acum 10 ani !
3. Plastice raman in continuare ieftine si prost imbinate
4. Daca vrei sa incapi pe locurile din spate trebuie sa-ti lasi picioarele acasa
5. Designul exterior (chestie subiectiva)
am testat si eu c3 picasso tmp de un wend anul trecut, la lansare si mi-a placut f mult
uite si niste poze http://www.kontain.com/persinaru/entries/38314/citroen-c3-picasso-test-drive/
pana si automarket a cazut in capcana de a analiza masina pornind de la niste asteptari gresite de masina sport(iva).
eu am avut ocazia sa testez/conduc masini de la matiz / tico pana la bmw 330d, trecand prin motoare pe benzina si diesel franceze, germane si japoneze. da, normal ca unele sunt mai puternice si altele mai putin, dar daca stii sa folosesti motorul la potentialul lui optim, poti sa depasesti un tir si cu logan, si ford mondeo 2.0 tdci, si cu c3 picasso 1,6 hdi.
citroen a adus foarte multe inovatie in segmentul (mini)MPV cu aceasta masina, dar nici macar nu sunt bagate in seama de acest test: inovatii de design, de functionalitate...
si daca si astora de la top gear le place masina...:)
http://www.topgear.com/uk/citroen/c3-picasso