de Sebastian Toma
Vineri, 26.02.2010
-
-
Trimite pe:
Cand auzi prima data de un facelift, te gandesti la modificari estetice, fie ele si minore. Cei de la Opel au fost de alta parere in cazul lui Corsa, noul model primind mai ales o modernizare tehnica importanta, in timp ce design-ul a fost lasat neschimbat. Mai mult decat atat, cei de la Opel au realizat toate modificarile in urma dialogului cu clientii. Oare au facut cea mai buna alegere?
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket in cadrul lansarii de presa din Germania a fost echipat cu un motor CDTi de 1.7 litri care ofera 130 CP si 300 Nm. Motorul este al doilea in clasamentul celor mai puternice unitati diesel disponibile in segmentul B non-premium (dupa Ibiza SC 2.0 TDI FR) si este cuplat cu o transmisie manuala cu sase trepte. Puterea maxima este furnizata la 4.000 rpm, in timp ce momentul motor maxim este oferit intre 2.000 si 2.500 rotatii pe minut. Desi valoarea inferioara a cuplului motor maxim nu este cea mai joasa din segment, Corsa are transmisia etajata astfel incat acest lucru sa nu devina o problema. Motorul da dovada de elasticitate in functionare si de o silentiozitate foarte buna pentru cilindreea sa, unitatea semnata Opel fiind chiar mai silentioasa decat cea de 1.3 litri disponibila pe versiunea ecoFlex a lui Corsa. Desi ne-am astepta in mod normal ca un motor de 1.7 litri pe o subcompacta sa ofere performante demne de invidiat, cei de la Opel au configurat transmisia astfel incat sa poata beneficia la maxim de cuplul motor mare al acestei unitati in timp ce emisiile de CO2 si consumul de carburant sunt reduse simtitor. Astfel, desi este cel mai puternic motor diesel din clasa sa, Corsa 1.7 CDTi nu este dieselul de performanta al segmentului B, ci mai degraba un diesel puternico-economic, daca ne permiteti un barbarism de acest tip. Reprizele oferite de acest model sunt potrivite pentru segmentul sau, toate depasirile pot fi efectuate cu usurinta. Pentru momentele in care nu sunteti pusi pe depasit, Opel a echipat Corsa cu un indicator de schimbare al treptelor de viteza care ii spune soferului cand e momentul perfect pentru schimbarea treaptelor de viteza. Timoneria cutiei de viteze este precisa si ferma, iar cursa schimbatorului a ramas la acelasi nivel scazut cu cel oferit de versiunea lui Corsa lansata in 2006. Emisiile au scazut insa cu 13% la nivel de gama, toate motoarele pe benzina din noua linie Corsa respectand normele Euro 5. La capitolul diesel-uri, doar CDTi-ul de 1.7 litri testat de noi respecta normele Euro 5.
Consum
In comparatie cu versiunea precedenta a acestui motor, odata cu imbunatatirea performantelor, inginerii Opel au redus consumul de carburant cu aproximativ 13%. Astfel, Corsa 1.7 CDTi anunta un consum urban de 5.6 litri si unul extraurban de 3.8 litri la 100 kilometri, in timp ce consumul mediu anuntat este de 4.6 litri. In timpul testului nostru, organizat in Darmstadt si imprejurimile acestui oras, Corsa a avut un consum mediu de 5.5 litri la 100 kilometri. Practic, cu 1 litru de carburant am parcurs putin peste 18 kilometri. Desi cifrele anuntate de producator sunt relativ mici, motorul diesel de 1.7 litri al lui Corsa nu este cea mai economica unitate din segmentul sau, clientii platind astfel tribut pentru faptul ca aleg un plus de cuplu motor si performante in defavoarea celui mai scazut consum de carburant din aceasta clasa.
Interior
Interiorul lui Corsa nu a primit modificari semnificative odata cu imbunatatirea gamei de motorizari si optimizarea suspensiei si directiei. Practic, singurul lucru pe care l-au schimbat cei de la Opel a fost comutatorul care coordoneaza blocul de lumini, acesta fiind preluat direct de la fratele sau mai mare, Astra J. De asemenea, anumite materiale au fost inlocuite deoarece studiile inginerilor Opel au aratat ca acestea puteau sa genereze reflexii deranjante in anumite situatii. Chiar daca inginerii din Russelsheim nu au schimbat nimic altceva la interior, Corsa dovedeste inca o data ca toate cozile de peste 6 luni formate in 2006-2007, cand s-a lansat noua generatie a modelului german, au avut un motiv intemeiat: modelul Opel ofera materiale placute la atingere si un design in ton cu exteriorul acestui model. Calitatea asamblarii este buna, iar ergonomia comenzilor se ridica la nivelul pretentiilor segmentului B. Trebuie sa remarcam faptul ca exemplarul de test este echipat cu un sistem de incalzire a scaunelor fata si a volanului. Incalzirea volanului este o premiera in segmentul B si va fi disponibila doar pe unele piete – cel mai probabil si pentru Romania. Scaunele sunt ferme, dar confortabile, iar pozitia la volan este foarte buna datorita flexibilitatii de care da dovada sistemul de reglare pe adancime si verticala al coloanei de directie. Pasagerii din spate stau si ei confortabil, dar este de recomandat sa transportati doar doi pasageri pe o distanta lunga, deoarece trei pasageri corpolenti ar putea avea probleme cu spatiul interior. Portbagajul ofera un spatiu de 285 de litri, care poate urca pana la 1.100 litri daca rabatati cu totul bancheta din spate.
Preţ de achiziţie
Corsa a ajuns deja la cea de-a patra generatie, iar modelul a fost vandut in peste 11 milioane de exemplare. Corsa D, lansata in 2006, a fost vanduta in 1.4 milioane de exemplare pana in acest moment. Versiunea testata - 1.7 CDTi Sport, nu este importata in Romania, cea mai apropiata versiune echivalenta fiind Cosmo, care are un pret de pornire de 13.995 euro cu TVA inclus. Adaugarea pachetului OPC Line creste pretul de achizitie cu 1.200 de euro cu TVA inclus, ceea ce aduce pretul de achizitie al exemplarului testat la 15.195 de euro cu TVA inclus.
Ramane de vazut daca imbunatatirile operate asupra lui Corsa sunt suficient de importante incat sa pastreze modelul din Russelsheim in Top 3 al vanzarilor pe segmentul B in Europa, asa cum s-a intamplat in ultimii patru ani.
Siguranţă
EuroNCAP nu a mai testat Corsa din 2006, modelul nefiind evaluat conform noilor standarde din 2009. Cu toate acestea, Corsa a obtinut cinci stele la protectia adultilor in momentul in care a fost testata, trei stele pentru protectia copiilor si trei stele pentru protectia pietonilor. Exemplarul testat este oferit in standard cu sistemul ESP, ABS+EBD, doua airbag-uri frontale, airbag cortina si airbag lateral.
Ţinută de drum
Noile modificari operate la suspensie si la directie au un efect subtil asupra lui Corsa. Inginerii germani au schimbat unitatea de control a servodirectiei si au redus frecarea din caseta de directie prin folosirea unor materiale noi. Puntea spate semi-independenta este mai ferma si are o inclinatie diferita. Diametrul arcurilor fata a fost micsorat pentru a reduce forta necesara comprimarii acestora, scopul final al inginerilor Opel fiind de a imbunatati confortul oferit de Corsa fara a pierde din dinamica modelului. Putem spune ca inginerii Opel au reusit in mare parte sa faca acest lucru, desi ne-am fi dorit o suspensie ceva mai sportiva si o directie si mai ferma. Optional, clientii Opel pot opta pentru pachetul Sport&Style, care ofera jante de aliaj de 17 inch cu o latime de 7 inch si o suspensie sport. Franarea are loc la un nivel corespunzator spre bun, iar dozarea pedalei este foarte buna. Stabilitatea modelului la vant lateral este rezonabila pentru segmentul mic, nefiind mai prejos decat niciunul dintre adversarii sai directi, in timp ce ruliul pe viraje este destul de redus, fiind la un nivel similar cu cel prezentat de VW Polo.
Vizibilitate
Corsa nu impune probleme de vizibilitate soferului decat in situatia unor viraje stranse la viteze mici, cand montantul B intra in campul vizual mai mult decat am fi dorit. Oglinzile laterale au o dimensiune potrivita, iar oglinda de la interior este mare si ofera perspectiva atat asupra lunetei, cat si asupra pasagerilordin spate. Luneta mare a lui Corsa si unghiul la care este amplasata aceasta ajuta la o vizibilitate buna in timpul manevrelor de parcare.
Tehnologie
Exemplarul testat este echipat cu tot ce ti-ai putea dori de la un model de clasa mica, ridicandu-se pe alocuri chiar la nivelul unei compacte cu pretentii. De la sistemul de navigatie pana la cruise control si un computer de bord precis, cu afisaj color (integrat din pacate pe consola centrala), Corsa ofera un nivel ridicat de artificii tehnologice. Singurul element lipsa ar fi un sistem audio performant si Corsa ar oferi dotari la nivelul unui model premium. Corsa facelift primeste oricum un punct in plus pentru sistemul de incalzire a volanului, o premiera pe acest segment.
Design
In cazul lui Corsa, designerii Opel au avut mai putin de lucru decat inginerii care au dezvoltat sasiul, directia, suspensia si motoarele acestui model. Practic, cei de la Opel au folosit aceeasi caroserie a lui Corsa, lansata in urma cu patru ani. Miscarea este indrazneata, dar cei de la Opel declara ca sunt mandri de design-ul lor, iar clientii cu care au discutat despre acest lucru au considerat ca modelul de segment B din Russelsheim nu are nevoie de o improspatare cosmetica. Probabil insa ca ridicarea lui Corsa la nivelul estetic lansat de Opel odata cu prezentarile noilor Insignia si Astra nu ar fi stricat intr-un segment in care designul conteaza enorm.
Date tehnice - Opel Corsa (2010-2014) 1.7 CDTi 130CP Sport |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1686 |
Lungime mm
3999 |
Putere maxima CP (rpm)
130 (4000) |
Latime mm
1737 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (2000) |
Inaltime mm
1488 |
Viteza maxima km/h
200 |
Greutate kg
1340 |
Acceleratie 0-100 km/h s
9.5 |
Ampatament mm
2511 |
Tractiune
fata |
Volum rezervor litri
45 |
Cutie viteze
M |
Volum portbagaj litri
285 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Opel Corsa (2010-2014)
Ofera un demaraj 0-100 km/h in 8,5 secunde.
Desigur, este o scapare din partea autorului materialului. Se mai intampla.
si de aici:'Motorul este al doilea in clasamentul celor mai puternice unitati diesel disponibile in segmentul B non-premium (dupa Ibiza SC 2.0 TDI FR)" .Da , ce scapare au avut astia de la site ca nu ti-au citit articolul.
ps: daca ati vazut interiorul in realitate de ce nu aratati poze? sau nu l-ati vazut?
@io: Ai dreptate cu punctajul. Sa vedem daca Renault se va stresa sa dea un raspuns pe masura sportivelor diesel din clasa mica. Desi... ei au asii lor: Clio RS si Megane RS sunt in mod clar cele mai tari masini din clasa. Iar economia de carburant pe clasa mica o obtii cu motoare slabe. Decat sa-ti iei o Corsa 1.7 mai bine o Astra cu motor mai modest.
Nici pozele nu sunt facute de voi, ca daca ar fi fost ati fi scris ceva despre Golfuletz Studio, corect?
Anyway, cum a fost plimbarea pana in Germania?
Nici eu nu mai citesc articolele tale (Sebastian), ma uit doar la note.
Si fara sa vreau sa fiu prea rau, din ce au scris in text, se pare ca n-au inteles prea bine ce este cu masina asta. Si referitor la ce mi-a transmis cineva mai devreme, da. Doar Corsa de 1.3 turbodiesel si 90 CP are sase trepte. Restul, au cinci sau o automata.
Hai sa vedem ce or sa spuna la urmatorul test cu C5 Hdi... Maaaare noutate mare :P
Ca desing este ff frumoasa in comparatie cu Nissan Micra credd ca si mult mai puternic:)
E bunuta masina insa nu as da 15.000 E pe un Opel Corsa:)
Mai bine dau 1.000 de E in plus si imi i-au un Ibizao Fabie-Vw polo:) care na' este totusi peste Opel corsa le comfort etc...
Masina este buna imi place:)