Drivetest Audi Q5 facelift

2.0 TFSI 230CP 4x4 Aut
Audi Q5 facelift zoom
de Sebastian Toma
Sambata, 28.02.2009
Lifestyle baby
Automarket a testat noul Audi Q5 2.0 TFSI. Fratele mai mic al lui Q7 reuseste sa iasa din umbra SUV-ului de dimensiuni mari cu ajutorul capacitatilor dinamice pe care le poseda.

Audi Q5 facelift
2.0 TFSI 230CP 4x4 Aut

  • Pret de pornire 38.402 €
  • Pret model testat 46.229 €
  • Taxa auto 479 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Exemplarul testat a fost echipat cu un motor 2.0 TFSI cuplat la o transmisie Tiptronic cu 7 trepte. Propulsorul dezvolta 211 CP si un cuplu motor de 350 Nm, suficiente pentru a ii conferi performante deosebite pentru clasa si capacitatea sa. Transmisia automata schimba treptele rapid si poate fi operata manual cu ajutorul padelelor de pe volan sau direct de la levierul schimbatorului de viteze. Motorul are un sunet sportiv incepand cu 3500-4000 rpm, care este continuat pana cand acesta ajunge la linia rosie a gamei de turatii. In schimb, motorul este foarte silentios la relanti. Motorul si transmisia automata au trei moduri de functionare – Comfort, Auto si Dynamic. Diferenta principala intre Comfort si Dynamic este momentul in care treptele de viteza sunt schimbate, precum si livrarea cuplului motor. Modul comfort este optimizat pentru un consum mai bun de carburant, motiv pentru care transmisia are un raspuns ceva mai lent la apasarea pedalei de acceleratie. Modul Auto sau Dynamic compenseaza din plin pentru acest mic inconvenient.

Consum

Consumul de carburant este punctul slab al acestui model. Din pacate pentru motorul TFSI de 2.0 litri al lui Q5, masa proprie a modelului este de 1815 kilograme. Acest fapt transforma intr-o utopie obtinerea unui consum redus de carburant. In regim extraurban, Audi Q5 a avut un consum de 14.7 litri la 100 kilometri parcursi, pe cand in conditiile de trafic aglomerat din Bucuresti, modelul a consumat 21 de litri de carburant la 100 kilometri. Pentru cei interesati de un consum mai redus, recomandam alegerea unui propulsor diesel, care ar oferi perfomante corespunzatoare si un consum mai mic.

Performanţe

Audi Q5 ofera performante destul de bune pentru clasa sa, acestea fiind invers proportionale cu cifrele de consum prezentate anterior. Propulsorul de numai 1984 centimetri cubi ajuta acest model sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 8 secunde in modul Comfort si in aproape 7.2 secunde in modul Dynamic al transmisiei. Viteza maxima a lui Audi Q5 echipat cu propulsorul 2.0 TFSI este de 222 km/h. Reprizele motorului sunt impresionante chiar si in modul Comfort al transmisiei si motorului, accelerarile fiind realizate aparent fara efort.

Interior

Audi Q5 are un interior imbracat in materiale de calitate, designul sau clasic fiind completat de tehnologia si echipamentele multimedia disponibile. Scaunele sunt confortabile si ofera o sustinere buna, acestea avand reglaj electric fata-spate-inaltime si perna lombara. Cu toate acestea, perna retractabila pentru sustinerea picioarelor are reglaj manual. Sistemul multimedia oferit ofera o auditie de calitate, iar interfata MMI este relativ usor de folosit. Cu ajutorul acesteia puteti controla toate functiile vehicului, de la sistemul audio si navigatie la nivelul uleiului si al modului in care lucreaza stergatoarele de parbriz si luminile exterioare. Spatiile de depozitare sunt suficiente si acopera fara probleme nevoile tipice ale soferului si pasagerului din dreapta. Comfortul pasagerilor este sporit la urcarea si coborarea din vehicul prin intermediul luminilor albe care se aprind la nivelul picioarelor si sub usa, pentru a-i ajuta sa calce pe o suprafata ferma. Portbagajul ofera un spatiu corespunzator, iar usa acestuia poate fi inchisa prin apasarea unui buton.

Preţ de achiziţie

Modelul testat are un pret de 36.700 euro fara TVA, care urca la 43.673 euro cu toate taxele incluse. Datorita faptului ca are un motor Euro 4 cu o cilindree mai mica de 2.000 centimetri cubi, acesta nu necesita plata taxei de mediu. Performantele si echipamentele oferite il fac sa se claseze bine in segmentul SUV-urilor compacte premium.

Siguranţă

Audi Q5 abunda in echipamente de siguranta, de la modul in care functioneaza sistemele de protectie active, pana la sistemele de protectie pasiva disponibile. Una dintre facilitatile interesante ale acestui model este sistemul care va avertizeaza de distanta scazuta intre Q5 si vehiculul din fata. Acest sistem functioneaza prin intermediul unui radar montat in oglinda de la interior si poate fi dezactivat daca il considerati deranjant. Cruise control-ul este adaptiv si functioneaza intre 30 si 200 km/h. Modelul poate accelera singur pana la viteza ceruta si poate mentine o distanta reglabila intre el si vehiculul din fata.

Ţinută de drum

Chiar si in modul Comfort, Audi Q5 are o tinuta de drum mai buna decat a fratelui mai mare, Q7. Modelul impresioneaza prin ruliul scazut al caroseriei, manifestat foarte rar – si la viteze relativ mari. Suspensia are trei moduri de lucru – Comfort, Auto si Dynamic – care regleaza cat de mult sa amortizeze socurile precum si duritatea acesteia. Desi numele acestuia nu suna deloc dinamic, modul Comfort ofera performante rutiere corespunzatoare in aproape orice situatie intalnita pe sosea. Gropile si denivelarile devin lucruri din trecut atunci cand te urci la bordul lui Audi Q5. Marea majoritate a acestora devin insesizabile, fara a pierde simtul drumului. Garda la sol a modelului il impiedica sa aiba un comportament sportiv, dar acesta compenseaza acest fapt in momentul in care este pus in fata unui traseu off-road de dificultate corespunzatoare clasei in care este incadrat Q5. Directia lui Q5 este extrem de precisa, dar are o fermitate neobisnuita in anumite momente, care este deranjanta pana te obisnuiesti cu ea.

Vizibilitate

Modelul ofera o vizibilitate buna, care este imbunatatita de camera instalata in usa portbagajului, activata in momentul in care cuplati marsarierul. Aceasta camera are un sistem care va deseneaza trasa pe care o va parcuge masina in functie de unghiul la care este bracat volanul, si ofera vizibilitate in orice moment indiferent de conditiile atmosferice – in limitele rezonabile, bineinteles. Oglinzile sunt de dimensiuni mari si ajuta soferul sa urmareasca in orice moment ceilalti participanti la trafic.

Tehnologie

Audi Q5 este echipat cu numeroase echipamente care fac viata soferului mai usoara la bordul acestui model. De la interfara MMI pana la navigatie, acestea sunt extrem de intuitive, un novice putandu-se adapta in circa un sfert de ora dupa ce v-ati urcat la volan. Modelul testat era echipat cu un sistem de navigatie performant, care afiseaza informatiile atat pe ecranul principal, cat si pe ecranul amplasat langa ceasurile de bord. Interfata MMI controleaza aproape toate functiile vehicului si permite, printre altele, stingerea luminilor de pozitie cu LED-uri, verficarea nivelului de ulei sau reglarea modului in care reactioneaza directia, transmisia si motorul, precum si suspensia. Cele trei caracteristici pot fi schimbate simultan prin intermediul unui buton amplasat pe consola centrala, dar pot fi modificate individual cu ajutorul interfetei MMI.

Design

Audi Q5 are un aspect sportiv si fiecare element al acestuia prezinta radacinile acestuia. Nu iese in evidenta prin forme inovatoare sau prin linii agresive, fiind considerat de multi, inca de la lansare, doar un frate mai mic al lui Q7. Totusi, acest model are un aspect ceva mai agresiv, fara ca acest element sa ii fure din eleganta.
Date tehnice - Audi Q5 facelift 2.0 TFSI 230CP 4x4 Aut
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1984
Lungime mm
4629
Putere maxima CP (rpm)
230 (4700)
Latime mm
1898
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1500)
Inaltime mm
1655
Viteza maxima km/h
228
Greutate kg
1845
Acceleratie 0-100 km/h s
6.9
Ampatament mm
2807
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
75
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
540
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi Q5 facelift

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (43)

  • Bogdan
    jalnic simt estetic
    NOTA 6 LA DESIGN??????

    Sunteti dusi cu pluta? ati facut vreo scoala de arta ca sa va dati cu parerea ?
    12 2
  • Subiectivism
    Nu cred ca trebuie sa faci o scoala de arta ca sa iti poti da cu parerea si apoi ce e asa de greu de crezut? Nota 6 pentru un SUV precum Q5 e okay. Daca ii dai mai mult atunci cat sa ii dai lui 159?
    2 10
  • catalin
    x3
    Sa vedem cand apare x3,singurul cu care se compara,ca glk e ciudat rau!
    1 3
  • din nou...
    iarasi nu va merge bine timerul cu masinile ce urmeaza sa fie testate... acolo scrie k articolul cu audi q5 va fi postat peste 3 ore... si iata-ma k eu scriu acum chiar la acel articol
    1 1
  • marius
    consum
    La 14,7% extraurban motoru` asta nu`si are rostu pe o astfel de masina...diesel rullz !
    2 2
  • Q5
    Un cacat de Q7 intrat la apa.Design de cacat si consum la fel.Oare de ce sa dai banii?La banii astia i-ti iei un Subaru Forester si i-ti mai raman si o gramada de bani.Despre diferente de calitate nici nu are rost sa vorbim.
    1 8
  • andr3i
    AUDi
    ptr ala cu subaru.. , bah te-ai suit vreo data intr-un audi sau ai condus vreo unu sau ne vorbesti din amintiri, ia-ti tu subaru si nu ne mai plictisi.
    12 0
  • @Symy
    Ai dreptate, masina urata, consum URIAS, pret foarte mare !!!
    Deci..............cautam altceva, nu-i de noi haudi........
    Si la banii aia, cumperi SUBARU + HONDA :)
    0 6
  • subaru
    Subaru forester all the way.clar.Mai si raman niste $ in plus.Nota 6 la design este suficient, modelul acesta fiind doar un frate mai mic al lui q7, nu are nimic inovator.La fel cum nici x3 nu poate lua mai mult decat un x5.
    0 3
  • Bethurbazal
    Opinie
    Nici pe mine nu ma atrage design-ul chiar daca imi plac Audi-urile. Imi place insa interiorul. E ok pentru un SUV. Insa exteriorul e ca orice Audi. Sobru.
    0 1
  • subaru
    Am avut norocul sa conduc un Subaru Forester din noua generatie cu motorul diesel boxer. Designul nu-mi place, am inteles ca motorul e extraordinar... asa o fi, dar calitatea materialelor la interior si orice altceva (exceptie sistemul 4x4) lasa de dorit si consider ca nu-si merita banii. M-am urcat si intr-un Q5 in showroom, e drept ca nu l-am condus, dar n-am ce sa-i reprosez, din toate punctele de vedere ar fi automobilul ideal pt mine. Din pacate nu mi-l permit pt ca e si prea scump. In alta ordine de idei decat subaru forester sau Q5, mai bine suzuki grand vitara.
    1 1
  • fan audi
    Eu zic ca audi a fost este si va fi o masina buna parerea mea eu aleg audi nu subaru nu mercedes nu bmw hai audi bafta in continuare
    5 1
  • Da corect cum spune majoritatea masina asta nu e pt totii frustratii.E ca si cum ai da unui alcolic sa bea un vin vechii....Ca si marea parte a romanilor au mers cu loganu si e cea mai tare masina sau comparatii Subaru Vs. Audi...complet fals...
    4 0
  • corect
    subaru vs audi e complet fals.in sensul ca audi la offroad e cu mult in urma.la sportivitate bmw conduce, la lux conduce mercedes, iar audi e un compromis intre cele 2.Cam asta e parerea celor mai mari jurnalisti in industria auto.Dar bineinteles romanul stie mai bine.Si acuma o sa sara diverse personaje care o sa zica, "ma idiotule, de quattro ai auzit? De R8 ai auzit? De le mans ai auzit?" bla bla bla.
    1 0
  • Andrei.p
    Da audi e masina oamenilor cu INITIATIVA.. NOT! Audi in general e pentru toti creduli care nu prea stiu ei nimik despre masini si zic ah e AUDI ma e buna.. nu stai cu ea in service si cica fug destul de bine. Q5 este o masina execrabila, este Oribila.... interior cu prea mult plastic pentru o masina la asa bani, imaginatie 0 cand au facut design interior/exterior. Consumul este imens pentru o astfel de masina, am un prieten cu un 159 3.2 v6 caruia ii consuma ceva mai putin decat q5 asta, si 159 are 1700 kile.. nu e mare diferenta.
    0 1
  • felicitari
    felicitarile mele pentru comentariu de mai sus.mult tupeu ai.stai sa vezi cum apar imediat posesorii de a4 si te pun la zid.Imediat o sa propuna o lege, cine nu accepta ca audi e cea mai tare masina din lume e impuscat in cap.
    1 0
  • Andrei.P
    Merci! Nu pot spune ca nu am ceva cu audi.. pentru ca a nu imi plac si recunosc(mici exceptii s4 rs4 rs6 si cam atat). Nu imi plac masinile de la audi pentru ca sunt prea echilibrate.. au si sportivitate si lux si fiabilitate, si deja cand e totu prea echilibrat de cam plictisesti, consider ca masinile bune sunt in extreme, echilibru inseamna mediocritate dupa parere mea. Nu zic ca nu sunt bune audi.. sau ca sunt urate(unele sunt) dar pur si simplu NU AU NIMIc special.Cand te dai fan audi si ai 1.9 tdi deja dai in penibil(si 2.0 tdi tot penibil e) Audi e Audi doar la modelele de top. Tot ce e audi sub 3.0 benzina.. e cam VW(da.. chiar si 2.0 tfsi.. fsi)
    0 0
  • @andrei.foarte corect
    o singura diferenta de opinie am.audi nu e nici luxos, nici sport, nici fiabil.e doar un compromis intre cele 3.daca vrei sport, bmw, daca vrei lux, mercedes, daca vrei fiabil, toyota sau honda.
    0 0
  • Andrei.p
    Asta vroiam sa spun si eu ca e un compromis intre toate 3, dar nu m-am exprimat bine:)
    0 0
  • audi vs all
    cum poti numi o masina FWD sportiva nu inteleg,probabil pentru ca nu are sens din moment ce pe tractiune fata nu are sens sa pui mai mult de 250 de cai.si quattro e un sistem invechit.Poate in comparatie cu o 1310 sau un logan da..sunt mai bune sunt mai frumoase..dar atat...
    0 1
  • Andrei.P
    147 gta
    Pai sa stii ca nu e asa imposibil sa faci o masina cu 250 cai si FWD sa fie rapida, uite de ex in testu asta http://www.youtube.com/watch?v=49ERO4vNJj4&feature=related cam cum si-o iau si r32 si a3 3.2 quatro.. ah si STI. Ca sa nu mai vorbim de motoare 3.2 v6 busso de pe gta are 0-200 in 22 secunde, 3.2 v6 de pe a3 are 0-200 in 29 secunde, ambele motoare au 250 cai.
    0 0
  • surprins
    alfa rupe si multe bmw-uri spre surprinderea mea
    0 0
  • FWD
    nota 10 pentru honda care a castigat...am gresit...poti pune...dar mie cel putin mi se pare ca pui prea multa putere pe rotile care si vireaza..din acest motiv am zis...inca sunt uimit...bravo honda(acura)
    0 0
  • Andrei.P
    Eu dadeam 147 gta exemplu contra a3 si r32 si seria 1 ca erau mai apropiate ca greutate si dotari. E normal ca a iesit integra type R prima, pentru ca e o masina tipica type R, e cheala in interior, nu are AC geamuri electrice etc, are un 2.0 aspirat 200 cai + LSD e cat mai aproape de racing car. S3 si r32 au quatro, 130 are tractiune spate, 147 gta are tractiune fata si nici macar nu are LSD + ca era cu cutie semiauto selespeed care e mai inceata decat o cutie manuama in 6 trepte.. logic, si cu toate astea s-a tinut dupa ei si 147 gta, ba chiar a terminat pe locu 3(la un nas lungime de 130) avand si fastest lap.
    0 0
  • andr3i
    Audi
    AUDI nu e ptr toti retardati asta se stie, din cei care comenteaza nici jumatate nu au condus cu un Audi, le vad si ei pe strada sau la showroom. ptr Q5 poti sa alegi motorul diesel de 2.0 tdi si 170 cp si atunci consumul e altu.
    1 0
  • Da , andr3i
    Ai drptate , audi e pentru toti retardatii !
    1 0
  • hrares
    ce copii
    Ce copii dom'le! Stau si citesc si ma intreb ce fel de oameni citesc aceste articole si apoi stau sa scrie atatea jicniri si vorbe urate. Nu se poate sa scrieti ceva contradictoriu fara sa jicniti? Asa e romanul nostru si de-asta ne "iubesc" toate natiunile...
    1 0
  • Bogdan
    !!!!!!
    La masina cu pretentii si tehnologii de 2009 vine cu consumuri de 21% urban !!! penibil.Daca mai mergi si un pic mai "sportiv" la cat ajunge?? 25? 28?!! la 250-300 km ii trebuie plinul facut.Masina de neveste de manelisti.
    1 1
  • consum
    Atentie la motor! Atentie unde in ce conditii s-a facut consumul! Atentie coeficient aerodinamic care la un SUV nu e la fel ca la o berlina. Apoi comparati automobilele!
    Mergeti cu sportivele de care discutati in aceleasi conditii si apoi vedeti consumul.
    Eu consider ca nici macar nu are rost comparatia. Cine isi cumpara audi cu motorul si cutia respectiva, cred ca la ultimul neuron si creier il doare in basca de consum.
    2 0
  • V O L V O ... XC 60.
    2 0
  • @andr3i
    in afara de Audi ce marci auto mai stii,probabil BMW,MERCEDES si atat.In rest manele,bluze Armani,Aqua diGio,si lanutri cat mai groase.
    0 0
  • andr3i
    AUdi
    Audi e o alternativa pentru cei care nu vor nici Mercedes si nici Bmw, imi pare rau k deviem de la subiect adica Q5. numai bine.
    1 0
  • andr3i
    bine spus andr3i.simplu si la obiect.
    0 0
  • daaa
    tinand cont de pretul masinii si consumul care nu are nici o legatura cu tehnologia TFSI e "Un cacat de Q7 intrat la apa " iar pt meserie" andr3i mai ai de tras de covrig tataie...ce stii tu de subaru?!glume
    0 0
  • Prea mare nota la design...sorry, dar nu se ridica la nivelul unui audi frumos ( TT, R8 ).... As lua Volvo XC60 oricand peste Q5, Tiguan, Forester, Kuga, X3, Koleos, Santa Fe, GLK ......
    1 1
  • robert
    q5
    da ,6 la design este facut sa nu arate mai bine ca q7 iar tfsi-uriele de la nemti fata de acum 10 ani cand faceau legea acum incep sa fie depasite de japonezi . toyota ,honda ,subaru si acum am auzit si mazda .
    0 0
  • maestru
    habar nu aveti!
    mai oameni buni!am citit toate de mai sus,si am realizat k voi sunteti complexati si gasiti fel de fel de inventi sa aruncati cu noroi intr-un model pe care nici macar nu -l la -ti vazut.in Romania s-au vindut doar 15 masini pina acum pe toata tara.sa vb cei care si le-au cumparat,nu voi bagatorilor de seama si complexati.pun pariu k din toti de mai sus nimeni nu a intrat in vreun Q5.CIND O SA MINCITI SI O SA FITI IN STARE SA AJUNGETI SA AVETI IN MINA 50.000 DE EUR ATUNCI SA VEDETI CE VA CUMPARATI.CAM ATAT PT VOI.LA REVEDERE
    1 1
  • A fi sau a nu fi
    Bun, dar despre trenul de rulare nu stim nimic? Quattro? Disponibil standard sau nu?
    0 0
  • Brains
    Pt. toti neavizatii
    Consumul mi se pare exagerat in test, in conditiile in care mie imi consuma 12% in oras, cand nu e aglomerat si nu ma grabesc. Totusi, cand ma grabesc, consumul sare spre 15.
    Ca design, exteriorul nu e fenomenal. Adevarul este ca nici nu trebuie. E sobru si elegant, nu pot sa merg la serviciu intr-o masina tunata sau care e prea sportish. Calitatea nu poate fi discutata. La fel si tehnoligia. 2.0 TFSi e un motor excelent. In afara consuma intre 8-10, depinde de stilul de condus. NU poti sa compari Audi, BMW sau Mercedes cu alte masini care nu sunt PREMIUM. Am testat si X3 si GLK. Au si plusuri si minusuri, insa Q5, per ansamblu, mi-a placut mai mult. Ce nu mi-a placut e legat de pret. Dotarile optionale costa exagerat de mult. In general, dai un ban in plus si iti cumperi o masina premium daca o folosesti intensiv si vrei sa o tii mai mult. Oricum, la revanzare ai un bonus.
    4 0
  • dumitru
    volvo
    foarte misto
    1 2
  • schimbati pozarul
    unde este domne fotograful? pacat de masina...cred si un copil dupa 1 curs de o zi de fotografiat ar fi stiut sa incadreze corect o imagine sau sa obtina un unghi bun.
    0 0
  • Zoloft
    voi sunteti NEBUNI ?????
    21 de litri in Bucuresti in trafic ?? Ati scos cumva furtunul de alimentare din motor ???? :D
    pai 21 de litri nu consuma nici Land Roverul model oin jur de 2 anul 2000 considerat cel mai prost consumator...
    ...am impresia ca ori faceti antireclama ori a fost defect computerul auto ori nu stiti sa-l cititi
    0 1
  • Am un q5 2011 motor 2.0 automat si mi se pare ca merge mai greu directia (in curbe la o viteza de 60 km pe ora trebuie sa pun mana sanatos pe volan) este normal asa ceva?Va multumesc!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru