Asadar, ca am reusit in sfarsit sa ajung si acasa, in fata calculatorului...
In primul rand, imi pare bine sa va revad, partenerii mei de discutie si "suferinta" :)
In al doilea rand, nu pun mare pret pe acest faliment, pentru ca legea falimentului in Suedia spune, in mare, ca Saab va fi eliberata de toate datoriile. Asadar, vesti proaste pentru SWAN, GM si Guvern, vesi extrem de proaste pentru furnizori, vesti bune pentru potentialii investitori.
Saab momentan trebuie sa stea "capra" in fata GM din cauza tehnologiei livrate de ei, practic 55% din 9-3 este GM, 35% din 9-5 si vreo 60% din 9-4x.
Continuand mica mea teorie, eu daca as vrea sa cumpar o firma, dar e plina de datorii, as prefera s-o iau fara datorii din faliment, si sa nu mai am obligatii fata de nimeni, in speta GM in aceasta situatie.
Mi se pare cel putin suspecta linistea afisata de Rachel Pang in toata tarasenia asta, si optimismul aproape contagios afisat de Youngman.
In momentul in care, sa presupunem, Saab ar fi preluata de un nou proprietar, contractele de licenta cu GM vor trebui renegociate, evident pe niste criterii mult mai relaxate, pentru ca nu vor mai valora mare lucru, iar platforma Phoenix poate fi dezvoltata in continuare.
Tragand linie, eu vad in falimentul Saab un lucru "bun"... sa zicem.
De-aia spuneam mai devreme ca "it's not over just yet".
Just my 2 cents.
Sarbatori deosebite tuturor!
"Eforturile au fost zădărnicite însă de opoziţia GM, care vedea într-un Saab renăscut un concurent de temut pe piaţa din China."
Asta spune multe. Si GM nu e chiar oricine...
Oricum, SAAB nu a murit. SAAB nu va muri niciodata.
Niciodata n-a fost vorba ca Maserati sa preia vreo platforma de la Chrysler. Iar platforma de pe 300C facelift este foarte puternic modificata, nu prea mai are nimic in comun cu cea de care vorbesti.
Hai sa povestim povesti...
Ultimele comentarii
638 in total