@Giga Motors: am senzatia ca in urmatorii ani va creste cererea de masini electrice. N-as fi atat de radical in previziuni, pentru ca am senzatia ca oamenii astia au studiat problema inainte sa cheltuie o caruta de bani.
Cat despre pierderea identitatii, te contrazic. GM le-a bagat pe gat platformele lor globale, Saab era pozitionata ca premium, in consecinta suedezii s-au descurcat cum au stiut mai bine, In general au facut lucruri minunate, dar scumpe.
Niciodata Saab nu a avut prea multe modele de oferit, lucru care i-a atins rau la vanzari. Ironic e ca exact cand au inceput sa scoata incetisor capul, au intrat in faliment. Si atunci aveau cea mai mare gama de modele disponibile.
Cel mai vandut Saab a fost 900, urmat de 9-3 (dar in 2 generatii si vreo 4 facelifturi). Deci sunt de acord cu afirmatia ta, cele mai multe achizitii s-au facut in anii '90, cand, intamplator sau nu, si piata crescuse exponential fata de anii '70, sa zicem. Practic si BMW, cele mai multe masini le-a vandut in 2011.
Eu totusi cred ca problema majora a Saab a fost managementul defectuos venit de peste ocean si lipsa crasa de publicitate.
Revenind la subiect, le duresc succes NEVS si Saab in noua aventura, eu inca nu-s pregatit sa trec la o electrica, asa ca probabil o sa cumpar tot Saab, dar fabricat pana in 2011.
@Scorpyon: 2.2 TiD 125 cp a fost in 1997.
Bmw 1er e masina compacta, despre ce vorbim aici?
Ideea principala e ca un constructor autointitulat "premium" ofera geamuri la manivela. Probabil e singurul. v-urile nu ma intereseaza ca n-am bani de ele.
Saab AB si Scania nu au nicio legatura fizica cu Saab Automobile, inafara grifonului de pe emblema. Asta ca s-o lamurim de la inceput.
A doua problema: americanii de rand nu sunt pasionati, in articol se vorbeste de "fostii posesori", indiferent ce nuanta imbraca termenul.
Au ramas atat de putine masini cu caracter, incat ai de cautat mult pana gasesti una. Intradevar, Accord este una dintre ele, la fel ca si Buick Lacrosse, Lincoln MKZ, Volvo S80 sau Chevy Camaro.
Ce vad oamenii astia la Audi sau VW, eu nu pot sa-mi dau seama, dar aici nu vorbim de pasionati.
Asadar, inca sunt Saab noi de vanzare, cu piesele de schimb nu exista momentan o problema. Si noi, astia de pe AM, ne-am cam dat la fund pentru ca nu prea sunt articole despre Saab, si ce lanseaza Hyundai sau Porsche sau Skoda pe mine ma intereseaza prea putin.
@Scorpyon :) n-o sa fiu niciodata pasionat de o marca infiintata de Hitler, cu un design furat cu nesimtire de la Tatra, sau pasionat de alta marca "premium" cu motoare de 2.0 tdi 118 cp si geamuri la manivela in 2012, si inca una care are fix acelasi design de 60 de ani incoace. Deci zic pas si mai tin 9-5-ul o vreme ;)
2 "chinezarii" :
1. o platforma electrica dezvoltata in Suedia cu tehnologie japoneza;
2. O masina construita in Olanda(Spyker), cu platforma suedeza (Phoenix) si un actionar minoritar chinez,
La povestit suntem campioni :)
S-a investit atat de mult in aceasta platforma incat era chiar pacat sa nu se materializeze cel putin o masina care s-o utilizeze.
Sunt curios ce masina o sa iasa.
Ultimele comentarii
638 in total