Anul trecut era o stire, cum sarbatorea Mercedes cu maaaare mare fast nu-stiu-cati ani de Airbag, dar nu ei l-au inventat si nici nu l-au introdus primii :)
La fel si categoria aceea "Hot Hatch", pare-se "inventata" de Golf 1, care defapt (spun alte guri) defapt a inceput cu Datsun 1200 ~1970~).
Sunt multe multe chestii de citit :)
Masina asta primeste aproape 5 stele la "tehnologie", dar camera pentru marche-arierre e "cam ciudata", climatizarea e "pe o singura zona", navigatia "nu e tocmai utila", "se misca lent", "vocea e ciudata".
Obiectiv, nu?
@inexorabil: istoria automobilului e fascinanta! Pacat ca e denaturata de media din ziua de azi.
Primul autoturism modern 4x4 a fost Jensen FF (dealtfel si prima masina cu ABS), prima masina de curse 4x4 a fost Miller 4x4 (1932), prima masina intradevar "pentru mase" 4x4 a fost Subaru Leone etc.
In general "made in Germany" nu prea tine, dat fiind faptul ca destul de multe dintre "inventiile" lor au fost inventate de altcineva, si aici ma refer la ABS (am spus mai sus), airbag (pe care mercedes il sarbatoreau cu atata fast anul trecut ~introdus in 1974 pe Chevy~), motorul cu combustie interna (inventie belgiana defapt, Etienne Lenoir - 1860- ), tehnologia LED (introdusa cu ani buni inainte pe Lancia Thesis, si mai apoi facuta faimoasa pe Lexus LS), platforma modulara (introdusa in 1937 pe Lancia Aprilia ~daca bine retin~) si multe multe altele.
Istoria ADEVARATA a automobilului e senzationala!
Deci platim asa:
Impozit, taxa de poluare, taxa de autostrada, rovinieta, taxa de pod.
Rovinieta a fost introdusa in pretul combustibilului prin '90 si ceva, asadar nu inteleg la ce mai platim taxa de poluare sau taxa de drum.
Si daca platim taxa de poluare, de ce mai platim impozit?
Ultimele comentarii
638 in total