@Alpine77, ca de obicei, comentarii perfecte, de bun simt si la subiect !!! Daca toti am avea atitudinea asta, ar fi mult mai multa liniste si respect pe AM. Chiar nu inteleg de ce trebuie sa ne luam de par din cauza unor opinii si sa incepem atacuri la persoana.
Ca si in clipul cu Bertha Benz, sunt foarte multi care striga: "Vrajitoarea! Vine vrajitoarea! " cand au vazut primul automobil. Mi se pare incredibil ca in 2020 sa mai fie un contrast atat de puternic intre unele mentalitati din societatea actuala si automobilul electric. Dar ... fiecare are dreptul de a fi inteles si acceptat, asa cum este, cu ideile si preconceptiile lui. Fara ranchiuna, fara ura, fara dispret nevazut din spatele calculatorului. Pur si simplu suntem diferiti si putem fi oameni, sa ne respectam sincer, fara masti si fara "corectitudine politica".
Nici pe vremea primului automobil nu erau benzinarii iar producerea lui era prohibitiva pentru 99% din populatie. Si totusi, automobilul s-a impus, si nimeni n-a speculat ca e vreo forma de control de la distanta daca nu poate sa mai mearga cu calul sau pe jos de la un sat la altul. Inlocuirea trasurii cu masina s-a facut firesc, dar au trebuit 40-50 de ani pana cand s-a incheiat tot procesul. Cu tehnologia de astazi totul ar trebui sa fie mai scurt si mai eficient. Dar nu este.
Ce e diferit fata de acum 135 de ani este ca astazi sunt interese enorme in familiile care au control asupra resurselor petroliere s ide gaz metan. Aceste familii au lacheii lor, care sunt deasemenea co-interesati in mentinerea actualelor tehnologii pe piata. Si uite asa, chiar daca cineva patenteaza o baterie noua, sa zicem, probabil va avea o viata foarte grea s-o puna pe piata. Nu mai vorbim de faptul ca in prezent omenirea inca n-a descoperit secretul bateriilor ieftine, din materiale abundente, nepoluante, si usor de fabricat / reciclat. Mai e cale lunga pana departe. Vorbim de fenomene fizice care deja nu mai sunt la indemana oricui, nici macar a inginerilor cu facultate. Deja trebuie implicati oameni foarte destepti, din domenii diferite, care se lucreze impreuna la acelasi scop final. Ori asta e foarte greu, costa mult, iar cei care au banii n-au interesul in asa ceva.
Eu cred ca si astea sunt unele cauze pentru care lucrurile se misca atat de greu.
Daca aveti chef de cearta sau atacuri la persoana, mai cititi odata comentariul lui @Alpine77 de la 14:51. Sunt oameni care iubesc motoarele termice, dar in acelasi timp inteleg ca li se apropie sfarsitul. Fara ura, fara ranchiuna, poate chiar cu un pic de nostalgie. Si eu sunt unul dintre ei. Dar astea sunt vremurile si indiferent ca suntem pregatiti sau nu, schimbarile vor veni peste noi. Tot mai multe si tot mai puternice. Situatia actuala cu corona virus este doar una dintre ele.
Pace si sanatate :)
Masina arata foarte bine. Are linii fluide si foarte dinamice. Din pacate s-ar putea ca grila sa nu placa multora, cel putin in stagiile initiale. Totusi, o grila mai urata ca la lexus nu exista pe fata pamantului, si din punctul meu de vedere, cu ceea ce BMW se prezinta pe piata e mult mai digerabil.
La fel a fost si cu grila de la X7, ca e gratar, ca sunt dinti de castor, ca aia ca ailalta. Pana la urma e in linie cu proportiile SUV-ului si vizual, lumea are nevoie de o perioada de adaptare. Repet, daca lexus inca vinde masini cu fata aia hidoasa, BMW sta bine de tot la capitolul asta.
Dinamic, probabil ca va fi de top. Important pentru ei este ca spiritul BMW si senzatiile de la volan sa nu fie diminuate. Asta ar fi o lovitura pentru fanii marcii. Estetic pentru mine e de nota 10. Sa-l vedem in realitate si pe urma putem emite o parere definitiva. Sunt foarte multe detalii pe care nu le avem intr-o singura vedere isometrica facuta pe calculator.
Per total mie imi aduce cu seria 8, care de fapt trebuia sa fie Seria 6. Si ce nu mai inteleg este de ce la Seria 3 au despartit coupe-ul de sedan si l-au facut Seria 4. Misterele marketing-ului :):)
Mie farurile mi se par ca aduc cu ultimele Ferrari. In rest, design curajos, modern si foarte simplu. Nu prea aduce cu linia clasica de Volvo, si sper sa nu-si schimbe limbajul de la o generatie la alta cum o face honda, de exemplu, si nu mai intelegi nimic din masina aia pentru ca devine o poseta de vinilin ieftin, de unica folosinta.
Volvo a fost tinut sub papuc ani de zile de corporatii care n-au inteles nimic din filozofia marcii, sau mai rau, a fost pus la pamant intentionat (calitativ si design) pentru a nu concura cu marcile consacrate ale corporatiilor respective. Astazi, sunt detinuti de chinezi, care sunt zero in istoria auto, si cumva Volvo este ceva la ceea ce ei aspira, nu ceva care trebuie suprimat si tinut in lesa. Din pacate, ca si cu tata motors de la indieni, lipsa de experienta in management si in tred-urile lumii auto isi spun cuvantul. Volvo ar fi bine sa fie lasati in pace sa-si urmeze propriul drum si filozofie, dar din pacate, toata munca lor de creatie, in design, siguranta, tehnica, etc. absolut totul ia calea chinei si intr-o zi toata stiinta asta se va intoarce impotriva noastra cumplit. Si nu doar in domeniul auto.
Iubesc nordicii din toata inima, dar din pacate, pentru Volvo, atata timp cat vor fi sub chinezi n-am sa le tin pumnii niciodata.
@ACE, probabil diferenta intre autonomia de 700km si 1000km face un sedan nefezabil, la tehnologia din ziua de azi.
Pe de alta parte, un SL65, top of the line in 2006 prindea suta la ora in 4.0 secunde. Era un timp rezervat doar pentru supercar-uri. Prima generatie de EQS, varianta de baza, va accelera la 100km/h in 4.2 secunde. Eu cred ca asta spune foarte multe.
Dincolo de toate declaratiile de marketing, teaser-e si prototipuri, vreau sa vad concret cu ce ies pe piata. Restul sunt vorbe in vant.
Ultimele comentarii
1692 in total