Rolls-Royce face intre (multe) altele si motoare cu reactie pentru industria aeronautica civila si militara. Pentru mine e un mister cum un nume atat de greu sa fie pe o panta descendenta de ani si ani de zile intr-un numar de sectoare. Englezii sunt extrem de inventivi cand e vorba de tehnologie si totusi, cumva nu fac fata concurentei.
Oricum, afacerile groase cu guverne si corporatii internationale inca le aduc venituri substantiale, dar incet incet din conglomeratul urias care era in anii 80 au inceput sa se desprinda divizii intregi spre alte firme concurente. Nu le duc eu grija, cine facea banul gros inainte, il face si acuma. Important e ca tehnologiile de varf sa ramana in lumea crestina, sa nu intre pe mana serpilor. Aici e buba mare.
@kiro, ai dreptate, sorry! Am vrut doar sa lamuresc niste aspecte si e bine ca mesajul a fost citit. Te asigur ca sunt complet in "detasare fara incrancenare" in clipa de fata.
Cat despre EV cu doua locuri, ar fi fantastic atata timp cat vor rezolva problemele bateriei. Autonomia per se, oricum nu va veni prea curand, si daca va veni si se va crea intr-un tarziu cadrul legislativ, sunt convins ca n-o sa fie o autonomie totala. La mijloacele de transport in comun, da, o vad utila. Dar pentru masinile personale, mai e cale lunga. Eu cred ca in cel mai bun caz, se va ajunge la un sistem "autonom" care sa vegheze din umbra soferul, si care va interveni doar in situatiile limita. Gen ABS + ESP + traction control din ziua de azi.
Adica adormi la volan, ai un atac de cord, esti beat, etc. Caz in care sunt total de acord cu preluarea comenzilor de catre masina pentru evitarea unor catastrofe + victime colaterale.
Din punctul meu de vedere exista o piata pentru asa ceva, mai ales in tarile fara zapada.
Si uite asa, incet incet dispare "utilitatea" din SUV :) Pai daca asta e o compacta, cu portbagajul oricum redus din cauza mecanismului plafonului, atunci singurul atu care-i mai ramane e pozitia inalta a soferului. Sau mai degraba a soferitei :) Sa mai intreb ce ramande din portbagajul ala daca-i mai adaugam si niste baterii pentru varianta electrica/hibrida? :):)
Eppur si ... vende, (Pentru cine nu s-a prins, e parafraza lui Galilei, "Eppur si muove")
@pentru un succes complet, cred ca nu i-ar strica niste senile pentru a imbunatati calitatile off road. Bena e buna daca vrea sa concureze cu Skoda. Si daca tot suntem aici, eu zic sa-i punem si-un trepied cu o mitraliera. Mai tragi un glont, te mai bronzezi ... Na ca i-am gasit si ultilitatea pierduta.
Am vazut si eu de cateva zile concursul de pe TopGear. Pai bafta maxima, ce sa zic :) !!!
Ai grija ca daca o dai prea mult pe electrice, te trezesti cu oarece acte de divort, ca mine. Io n-am vrut sa le semnez asa, din prima, ca-s mai prost, dar pana la urma am zis ca trebuie sa-i dai fiecaruia ce isi doreste. Sincer, dupa decizia finala, ti-o spun pe-a dreapta, parca nu e asa de rau. Simt asa, o usurare ...
Legat de design-ul Mercedes din ultimii ani, imi place foarte mult. Cu ce nu sunt de acord este matriosk-izarea gamei, dar eu sper c-o sa le treaca intr-o zi si o sa vedem iarasi fiecare clasa cu identitatea ei. Mai ales ca de inspiratie nu duc lipsa. Trebuie doar ca Directorul de la Inginerie sa le dea peste degete alora de la marketing si sa le interzica accesul in biroul de proiectare.
Ultimele comentarii
1692 in total