Wow, un articol publicat noaptea in Romania, tocmai bun pentru noi astia, dincolo de balta :)
Se pare ca GTI-ul asta e de fapt pe platforma veche a lui Mk7. Suspensia fata a fost rigidizata cu 5% si 15% pe spate. Asta inseamna ca desi motorul n-a crescut foarte mult in putere, masina va fi mai rapida pe circuit / drum virajat fata de vechea generatie. Soaptele spun ca face suta la ora in putin peste 6 secunde.
Cu toate ca nu are decat 245 CP, se pare ca versiunea R va avea cel putin 300 CP ceea ce ar pune-o pe picior de egalitate cu R-ul actual. Mi se pare putin ciudat sa se opreasca la 300 CP in conditiile in care A45 AMG atinge in variantele de varf 385 CP, respectiv 421 CP.
Cam atat am avut de zis, nu c-as fi vrut neaparat, dar am zis sa comentez si io odata primul, la un articol postat la o ora atipica pentru Automarket.ro :):):) N-aveti somn baieti? Ori sunteti pe meleagurile astea?
Deci ramane cum am stabilit. Absolut oriunde pot sa cumpar de la producatorii locali am s-o fac. Daca ne-a invatat ceva criza asta (sper) a fost faptul de a taia drastic din consumerism. Poate acum vedem mai clar ce ne este cu adevarat necesar si de ce ne putem debarasa foarte usor, indiferent cat de mic e pretul acelui lucru.
Problema produselor chinezesti e mult mai adanca. Deja suntem dependenti de ei la foarte multe si vor trebui ani de zile si o o executie perfecta a planului, sa aducem totul inapoi acasa. Cel mai grav insa este faptul ca generatiile tinere sunt debusolate. Viata foarte usoara si comoda incepe sa influenteze grav etica muncii. De la examenele din scoala pana la ceea ce facem in fiecare zi, cand ne ducem la lucru si ne luam salariile. Mai rau mi se pare in Europa si in special in Romania unde protectia sociala practic te descurajeaza sa muncesti si sa stai acasa pe minimul oferit de somaj si ce-o mai fi.
In America de Nord majoritatea covarsitoare a studentilor din facultati, in special matematica, fizica, calculatoare, medicina sunt chinezi, arabi si indieni. Practic rasa alba a lasat din mana toata stiinta si avantajul intelectual iar in 2-3 generatii vom fi pusi in genunchi daca lucrurile continua pe trendul asta. Absolut orice sef indian am avut pana acum, a fost un jeg sau o mizerabila. Sclavie pe fata, si o satisfactie enorma cand vad ca te strang cu surubul, te platesc la minim si te toaca psihologic cum nici o alta rasa nu o face.
Ceea ce fac insa mult mai bine decat noi, chinezii si indienii (asiaticii in general) este sa munceasca. Din pacate omul alb e invatat cu munca putina, platita gras si viata de huzur. Daca asta a mai mers pana acum, nu stiu cat o sa mai tina. Ideea e ca daca nu punem osul la treaba o sa fie jale pentru copii si nepotii nostri.
Pericolul mare pentru europeni, in ceea ce priveste masinile chinezesti este ca ei isi permit sa le produca foarte ieftin si sa le vanda la pret de dumping. Este destul ca unii dintre noi sa inceapa sa le cumpere si apoi sa le laude pe internet. In acelasi timp, cum spunea si @Alpine_77, dupa modelul corean, vor plati vestici, vor fura tehnologie europeana (via Volvo, Mercedes, etc), si vor acumula experienta tot mai multa pana in punctul in care balanta se va intoarce in favoarea lor. Combinat cu preturi de nerefuzat, plus o campanie agresiva de marketing, sub toate formele, si vor pune piciorul in gatul Europei si Americii de Nord. Si din clipa aia, va fi prea tarziu sa ne mai trezim la realitate.
Fiind foarte numerosi, si au oameni bagati in toate domeniile vietii publice in orice natiune de pe lumea asta unde au interese. Studentii lor fac lobby pentru China in mediul universitar si politic si sustin demagogia beijin-ului pana in panzele albe. Plus, ca si populatie se inmultesc tot mai mult, la fel ca si arabii, indienii si negrii, si .... nu mai continui, pentru ca n-am chef sa ma demoralizez, mai ales pe vremurile astea.
Si ca ultim punct, daca virusul asta a fost intr-adevar planificat si lansat pe "piata' de la ei, arata doar ca au invatat sa joace global si pot avea efecte devastatoare pana in cele mai departate colturi ale lumii. Nu mai sunt doar actiuni locale gen Tibet, Marea chinei de sud, granita cu india, etc. Semne si avertismente sunt tot mai multe si mai serioase. Intrebarea este: suntem pregatiti si uniti sa actionam organizat si metodic pentru contraatac si ofesiva?
Si tu Brutus? Intrebare retorica.
Mercedes a anuntat de acum un an ca va renunta la V12. E pacat, pentru ca le pusesera la punct foarte bine iar astea din ultimii ani au fost beton la fiabilitate. Speram ca macar pe Maybach sa le mai tina o vreme. Poate macar V8-urile sa aiba o viata mai lunga?
Pe mine ma apuca o tristete globala cand citesc ca viitorul C63 AMG va avea motor de 2.0L + motoare electrice. De la 6.2L au trecut la 4.0L iar generatia urmatoare va avea 2.0L ??? Pai mai bine le elimina cu totul si trec pe electricitate complet.
Sunetul unui V8 sau V12 AMG va ramane in istorie, dar, cati din generatiile noi il vor mai aprecia? Constructorii s-au chinuit ani de zile fie sa suprime sunetul motorului complet, fie sa-i dea niste note aparte care sa-ti ridice parul pe maini la turatii inalte. Si totusi, acum, in era electricitatii, in liniste deplina, parca ceva lipseste. Ciudati mai suntem. Probabil de aici se trage si vorba aia: ai grija ce-ti doresti ca poate ti se implineste.
Mie sunetul de motor electric mi se pare ingrozitor de enervant. Bazaitul ala continuu, fara nici o noima, la freventa inalta, cred c-o sa ma faca cu nervii daca nu e suprimat ca lumea. Din fericire, la toate masinile electrice in care am fost pana acum se aud doar cauciucurile pe asfalt. Ceea ce nu e rau.
Oricum, la cate unitati V12 se vand anual, nu era nici o paguba daca le lasau in productie. Dar daca asta-i politichia, cu asta defilam.
Nici o masina moderna nu foloseste separat motoarele electrice si cu ardere interna. Chiar si cu bateriile complet descarcate, da, va merge un timp si pe incarcarea bateriilor (plus energia regenerativa de la franare). Odata bateriile incarcate, chiar si partial, vor ajuta pentru scurt timp motorul de 1.6 in cazurile de fortaj maxim, la depasiri, la plecarile de pe loc. Pe autostrada, la viteza stabila, motorul clasic nu mai e atat de solicitat si poate incarca si bateriile pentru o vreme.
Cu putina experienta, se poate conduce "la consum" cu rezultate foarte bune. Chevrolet Volt are in teorie o autonomie electrica de 100km, dar proprietarii, dupa o vreme au invatat sa treaca frecvent de 100km pentru ca s-au prins de micile trucuri ale condusului hibrid. Ma indoiesc ca europenii n-or sa se prinda si ei, mai ales in conditiile in care faci naveta zilnic pe aceeasi ruta :). Pe distante mult mai scurte decat americanii.
Puterile nu se insumeaza la un automobil hibrid. Intodeauna va fi mai putin, chiar si cu toate 3 motoarele cuplate simultan. Credeam ca asta se stie de vreo 10-15 ani :)
Pentru o masina de oras + iesiri periodice in extraurban, Peugeot a facut o treaba foarte buna cu 3008. Sper sa le mearga vanzarile din plin!!!
Ultimele comentarii
1692 in total