@PMC, daca o sa ai ocazia sa pui mana vreodata pe un AMG sau un V8 / V12, te asigur ca o sa-ti spulbere orice impresie de batran zaharisit si stafidit :):):). Indiferent de anul de fabricatie. Lasand la o parte designul (probabil) si tehnologia (sigur) invechite, eu cred ca experienta la volan va fi una memorabila. Sunt gata sa fac pariu cu tine.
@raduvlase are dreptate, dezvoltarea unui model nou incepe cam cu 8 ani inainte de lansare, iar face-lift-ul cam 3-4 ani. Deci si ce vezi acum a fost facut pe vremea lui Herr Zetsche.
Cand Romania o sa aiba o retea densa de incarcare, lumea o sa capete incredere si schimbarea va fi tot mai accelerata.
Autonomiile la ora actuala, intr-o tara europeana, au sens pentru naveta zilnica a cel putin 80% din populatie. Indiferent cum, de-acum incolo bateriile vor fi tot mai performante, mai usor de produs si mai accesibile ca pret. Cuplat cu eforturile coordonate ale guvernelor, ne place sau nu, tranzitia la mobilitatea electrica va fi tot mai mare de-acum inainte. Mai ales daca jucatorii traditionali incep productia in masa a modelelor electrice. Eu zic ca inurmatorii 5 ani vom vedea multe schimbari.
Cand am citit titlul, primul intrebare care mi-a venit in minte a fost "de ce"? Care ar fi motivul real? Probabil nu vom afla vreodata.
In al doile a rand m-am intrebat "care din cei doi e mai avansat la tehnologia asta, si n-a mai fost interesat de colaborare"?
Intr-un fel are sens sa nu colaboreze, pentru ca masina autonoma inseamna in primul rand software. Hardware exista la foarte multi furnizori, e cel mai usor lucru de gasit. Dar un soft bun, care sa gestioneze totul e foarte foarte greu de pus la punct. Singurul beneficiu ar fi fost impartirea costurilor. Probabil nu s-au inteles la parametri, la conditii, modalitati de solutionare a situatiilor de pe sosea, la viteza de implementare ? O gramada de paranteze deschise.
Nu-mi aduc aminte de articol, dar a fost un interviu cu seful de la Audi care a tras un semnal de alarma grav de tot pentru toata industria auto germana. Se pare ca sunt ramasi foarte mult in urma pe partea de software. Pare o explicatie foarte plauzibila pentru intarzierea masinilor electrice europene. Analogia se repeta, daca in ziua de azi e relativ usor sa produci fizic o masina, partea de soft, e infinit mai importanta la o masina electrica si mult mai greu de programat si implementat.
Aici este avantajul enorm al Americii, nu doar in domeniul auto (adica mai bine zis Tesla, ca restul ...) dar si in orice alt aspect al vietii cotidiene care implica informatica. Adica aproape totul.
Ultimele comentarii
1692 in total