@Matei, nu e relevant unde locuiesc. In toata America de Nord pretul curentului variaza de la un stat la altul, de la un distribuitor la altul.
@MarS, in spate e loc destul. Problema este ca bateriile sunt sub podea si distanta intre sezut si podea e foarte mica. Practic nu ai suport pentru pulpe si o calatorie lunga devine obositoare pentru un adult.
Polivalenta CLA-ului la ice + electric are si un revers al medalei: multe din volumele masinii sunt neutilizabile. De exemplu, spatiul pentru baterie nu va fi folosit la motoarele termice, iar locul din cabina este micsorat inutil. Un alt neajuns al variantei electrice este ca are 2,135 kg si e mai grea decat un S Class, cu ampatamentul scurt.
In general, cea mai mare problema a masinilor electrice in viitorul mediu si indepartat sunt metalelele rare din componenta bateriilor. China detine in jur de 75-80% din zacaminte si asta va face industria auto mondiala dependenta de ei. Dependenta de o singura tara, mai ales dictatoriala, e extrem de periculoasa.
Catastrofa politica declansata de trump doar un exemplu. Pretentiile Americii la teritoriile altor natiuni, inclusiv aliati istorici, nu face decat sa traga valul de pe ambitiile expansioniste ale rusiei si chinei. Despre rusia nu se stie de la venirea lui putin ca la fiecare 4-5 ani ataca un vecin mic si vulnerabil. china deocamdata subjuga economic tari africane si insule din Oceania iar America dintr-o data se vede restransa doar la teritoriul din ziua de azi. Pretentiile asupra Canadei, Panama, Groenlanda, Gaza, si ce-o mai fi prin capul tampitului, se vor ca o polita de asigurare la securitatea Americii. Dintr-o data imperialismul are scuza expansiunii prin prisma securitatii. Traim fara indoiala in era minciunii sfruntate si injectate personalizat fiecaruia dintre noi. E absolut halucinant unde s-a ajuns.
Nu vreau sa fac politica. Am vrut doar sa subliniez un aspect al masinilor electrice despre care se vorbeste mai putin. Cand vad guverne si firme grele care schimba macazul de la electricitate la combustia interna, nu mai zic nimic, pentru ca latent sunt motive foarte serioase. In toata America de Nord dealerii nu sunt incurajati sa vanda masinile electrice. Profitul din vanzare este substantial mai mare la vanzarea masinilor cu combustie, iar vanzatorul este "stimulat" sa impinga in fata masinile clasice. Traim intr-o lume foarte interesanta, cateodata infricosatoare. Ma intreb uneori daca nu e mai bine sa nu stii nimic si sa iti traiesti viata linistit si "oblivious" la ce se intampla in jurul tau.
@F&C, I stand corrected :) Pe vremea mea, nu stiam de slang-ul asta.
Pai daca masina e pe firma, te-ai scos. Chiar merita sa faci o proba, gratis cand nu te costa nimic sa vezi cu ochii tai cum sta treaba. E cel mai bun test la fiabilitate, consumabile, incarcare, samd, pe banii lor.
Tine-ne la curent :)
@eu, merci de aprecieri, dar nu cred ca le merit :) Oricum, imi face placere sa (re)citesc vechii utilizatori de pe-aici.
Cat despre "ireversibilitate", doar timpul si piata o va decide. Este doar parerea mea personala, astazi, vis-a-vis de cazul meu, si s-ar putea sa fie foarte gresita. Nici o problema cu asta. Important este ca fiecare punem banul jos acolo unde simtim ca facem cea mai buna investitie.
Mai remarc doua lucruri foarte bune:
1. Subventiile la electrice sunt anulate sau pe cale sa fie anulate total in lume
2. Producatorii incep sa vina pe piata cu variante ice + electrice la acelasi model, lasand astfel mana libera clientilor sa aleaga ce vor.
DAr, cum spunea @Dutz cu cateva zile in urma, degeaba un produs este foarte bun, arata brici si e laudat, daca nu se vinde. Timpul le aseaza pe toate.
@sarakie, m-am rusinat foarte tare ca m-ai prins cu matza-n sac. Nu doar ca n-am bani de tigari (da-da, fumez de rup), dar n-am bani nici de alcool (beau de sting), si nici de coca (abia am iesit de la reabilitare). Promit sa nu ma mai laud pe viitor si sa iti las tie podiumul sa ne explici ce trebuie sa ne cumparam. Ai un viitor prosper asigurat din treaba asta.
@F&C, merci, felicitari pentru achizitie si s-o stapanesti sanatos, fara incidente.
(By the way, se zice "I feel for you" :):), altfel iese altceva si sunt sigur ca nu ai vrut sa spui asta :):)) Mercedes te tine ca in palma daca ai grija de el.
Pentru mine, masina electrica e ideala la nevoile mele curente. Eu nu merg in concediu cu masina de exemplu. Nu stau la bloc, si am unde s-o incarc fara sa fiu legat de chargerele publice. Am drumuri dese si relativ scurte, majoritatea prin oras, maxim 200 km pe zi, in total. Deci pentru mine e foarte simplu s-o incarc peste noapte, chiar si la priza de 110V. La 80% am autonomie de 430 km la temperaturi in jur de 0 grade. Am aruncat ani de zile banii pe benzina si motorina cand puteam foarte bine sa-i folosesc pentru plata unei masini noi.
Curentul la mine e 3 centi KW intre 11.00pm - 6.00 am. La o baterie de 85 kW, ma costa maxim $3.00 si merg 515-560 km. Plus, la nevoie, am access nu doar la incarcatoarele publice, dar si la Supercharger-ele Tesla. Pai nu merita? Repet, e doar cazul meu.
Daca as sta la bloc, in Romania, fara retele de incredere si scumpe ca porcul, masina electrica n-ar avea nici un sens.
Legat de sistemele de asistenta, mie imi plac si m-am obisnuit foarte repede cu ele. Copii deja conduc si i-am pus pe asigurare pe masina noua, pentru ca C Class-ul si CLK-ul n-au nici macar camera de mers inapoi, dara-mi-te unghi mort, mentinerea benzii, franare de urgenta, samd. Am reticente serioase sa-i las cu "clasicele".
Inca o chestie super interesanta este ca asigurarea la R Class ma costa peste 1500 pe an. Dealerul mi-a dat pe ea $500 la trade-in. La masina noua asigurarea e mai ieftina cu cateva sute bune. Deci, da, masinile noi sunt tot mai scumpe, dar poti sa balansezi cheluielile cu tehnologia de pe ele.
Tehnologic sta foarte bine iar cu modelul asta ar trebui sa se linisteasca taberele electric vs ice. Fiecare are ce-si doreste si Mercedes se pare ca a invatat sa propuna o platforma pentru toate gusturile. Deci se poate :)
Imi place foarte mult autonomia electrica, timpul de incarcare ajunge la 300km in 10 minute si nu cred ca mai sunt prea multe de comentat aici. Tinand cont ca masina o incarci 98% din timp acasa, sunt zero probleme cu range anxiety sau planificare la drumuri lungi. In plus, la aproape 800 km, poti sa dai drumul la aer conditionat permanent vara sau sa faci +27 inauntru pe timp de iarna, fara nici cea mai mica greata. Cu alte cuvinte, consumatorii nu mai sunt un motiv de ingrijorare.
Interiorul e foarte reusit iar materialele sunt in sfarsit acolo unde trebuie sa fie intr-un Mercedes, chiar si la clasele mici. Din pacate ecranul e horor si strica toata atmosfera. Eu inteleg modernismul, dar e ceva grotesc in implementarea asta. Chiar si Escalade IQ au reusit o implementare eleganta, fata de CLA.
Oricum, e clar ca Mercedes vrea sa revina acolo unde ii este locul, dar mai ales sa intre in secolul 21 cu tehnologia electrica. Pasul este ferm si bine facut, dar le mai ramane sa angajeze un om cu capul pe umeri la design.
In alta ordine de idei, R Class-ul diesel al nevestei a ajuns la locul de veci, iar inlocuitorul e un SUV electric. Masina asta nu este doar ce am sperat, dar mi-a depasit toate asteptarile. Cand va veni vremea sa inlocuiesc C Class-ul va fi probabil un CLA electric (daca pot sa trec peste uratenia ecranului) sau ceva de la GM (Cadillac/Chevy). Sunt singurii care la ora imi fac cu ochiul si mi se potrivesc cu nevoile curente de transport.
Am sa astept 2-3 ani inainte sa-mi formez o parere despre masina electrica, la o exploatare indelungata, dar deocamdata, din ceea ce observ, pentru mine e ireversibil.
Inca mai am CLK-ul dar m-am gandit serios sa-l vand. Cea mai neasteptata opozitie, a venit din partea familiei :) Nu pentru ca este o masina pe combustie interna, ci pentru ca anii au trecut foarte frumos peste ea si e o bijuterie care isi arata valoarea abia acum, la mai mult de 20 de ani de la lansare. Absolut toti o adora :) Vom vedea :)
Ultimele comentarii
1704 in total