Dau scroll peste articole, dau sa sar peste honda, ca de obicei, si hopa, vad 21 de comenturi. Ce puii mei poti sa discuti la firma asta de 21 de ori? Hai sa intru.
Bai, nu stiu cine a scris postarile de mai sus, dar m-am cracanat de ras in seara asta. E cineva pe site cu un simt al umorului fabulos. Imi pare rau, de ani de zile inca nu mi-am dat seama cine este. Oricum .... FELICITARI mon cher !!! :):):)
Vorbesti mult, fara sa fi inteles nimic. Pe langa faptul ca esti paralel cu ce am scris mai sus, realitatea e independenta de tine si de mine. Masinile electrice se vand si se vor vinde, indiferent cate spume la gura face x si y. Nimeni nu dicteaza oamenilor ce sa cumpere pe banii lor. Cu atat mai putin dactilografii cu ochelari de cal din sectiunea de comentarii pe Automarket.ro.
@Ion Tufis & @Botorog, va agatati ca inecatii de paie :):):)
Bai frate, la punctul 3, voi doar atat ati retinut? Bujiile? Ha-ha-ha ... Ia ganditi-va putin ce mai intra intr-un motor? Ceva injectoare? Curea/lant de distributie? Semering-uri? Pompe de inalte? Turbo/Superchargers? Etc etc.
How about the whole engine? Adica sa elimini cu totul motorul ala? Oricat de performant ar fi, e o tehnologie veche care si-a trait traiul si si-a mancat malaiul. Cam cati bani costa toate "schimbabilele" astea? Cam cat te costa niste prostii de proiectare in valoare de $0.50 dar manoopera de mii de dolari? Vreti sa va dau exemple?
Cam cata poluare produc zeci de mii de tone de ulei ars care se schimba anual pentru functionarea corecta a motoarelor? Dar a transmisiilor? Cat de toxice sunt, aveti idee?
Va dau dreptate cu preturile. Pentru omul de rand, masina electrica nu este rezonabila in majoritatea cazurilor. Dar daca stai la oras, ai casa si faci naveta pe distante scurte, indiferent de zona geografica, masina electrica merita din plin. Situatia asta se potriveste manusa pentru America de Nord si Europa de Vest. Restul lumii deocamdata nu conteaza. Vor veni in valul al doilea cand tehnologiile vor evolua suficient. Repet, la ora actuala au destule minusuri, dar sunt situatii in care minusurile sunt absolut neglijabile. Deocamdata cererea de masine electrice depaseste cu mult capacitatea oricarui producator. Deci ... Noi astia mai rupti in c/r (ma includ si pe mine) ne limitam la second hands si comentarii pe internet. Dar cine are sa scoata banul, nu mai dactilografiaza pe Automarket.ro si lauda dieselul. Pleaca acasa cu electrica si-si vede de viata.
Week end placut.
PS. Am descoperit recent pe internet cantece la chitara din tinerete. Si pa romanski si pa ghermanski. Pur si simplu iti dau lacrimile. Fantana lui Botorog face parte din pachetul de amintiri si n-am chef de aciditati la ora asta. Hai pa si iarna usoara, cat a mai ramas din ea.
@Fantana lui Botorog, daca n-aveai nick-ul asta, nu raspundeam :) Hai, in ciuda tonului acru, sa repet a 50j-de-mia oara:
1. Lipsa poluarii concentrate in marile orase
2. Lipsa totala a schimbului de uleiuri de tot felul (motor, cutii de viteze, convertoare, etc)
3. Lipsa bujii si intretineri costisitoare a motoarelor
4. Momentan, mult mai ieftin de exploatat, cel putin in tarile cu apa calda
5. Silentiozitate (cu doua taisuri, daca iti placea sunetul anumitor motoare)
6. Performante net superioare m.a.i.
7. Fiabilitate net superioara, mai ales pe termen lung.
Or mai fi si altele, dar nu mai stau sa gandesc ca e oricum tarziu la mine in sat.
To be fair, au si dezavantaje (tot majore) si nu putine. Vi le las voua sa le enumerati ca le stiti mai bine :)
@alex, masinile cu m.a.i. oricum sunt pe trend de scumpire. Putini inteleg ca din cauza asta nici electricele nu pot deveni mai ieftine. E tot mai multa informatica in computerele masinilor, iar programatorii nu sunt ieftini nicaieri in lume, nici macar in Romania. :)
Dezavantaje sunt
Asta inseamna ca de pe acum, ei nu mai baga bani in dezvoltarea generatiilor urmatoare de modele pe benzina/motorina.
Eu tot zic demult ca lumea e in schimbare, dar multi inca nu vor s-o accepte in ruptul capului. Deocamdata contra-argumentele masinilor electrice sunt cat de cat valide. In clipa in care insa se va produce o tehnologie care sa rezolve macar una din marile probleme, totul va fi istorie. Chiar si fara asta, cu ce avem la ora actuala, balanta incepe sa se incline ireversibil spre electricitate. Beneficiile sunt prea multe pentru a mai fi bagate sub pres de marile companii petroliere.
Si mie imi pare rau dupa AMG-urile de 6.0L si 6.2L. Chiar foarte rau. Dar astea sunt vremurile si nu mai sunt multe de facut.
Ultimele comentarii
1692 in total