The Unthinkable !!!
Recent am asistat la lucru la cea mai socanta concediere din viata mea. Desi imi vine greu si astazi sa inteleg ratiunea din spatele acestei miscari, trebuie sa accept ca din pozitia mea nu pot sa vad tot tabloul, jocurile din culise si mai ales motivul real.
Dar mi-am dat seama, inca odata, ca viata bate filmul, fara drept de apel. Absolut nimic pe lumea asta, ce tine de om, nu este permanent si indestructibil. In fine, las socul deoparte si revin la Mercedes.
G Class electric huh? Noaptea mintii, ce sa mai zici. Si totusi ... Imi dau seama ca asa se fac banii. Banii grei. Castigati inteligent, cinstit si pe termen lung. Exact din situatii de genul celei din articol. Cand toata lumea este ferm chitita si inmatritzata pe o directie, si tu o iei in alta parte, diferit de poteca batuta, comoda si sigura pe care o stiau batranii de generatii.
Dupa ce ai stat ani de zile si ai analizat miscarea, ai bagat in ecuatie toate necunoscutele la care te poti gandi si de care esti constient la momentul prezent, atunci apesi pe tragaci. Pentru ca ai un plan pentru toate riscurile si tot ce este omeneste posibil, ai luat in calcul. Da, riscurile exista si sunt enorme. Dar beneficiile, in caz de reusita, sunt pe masura, si chiar mai mari.
Mercedes nu cred ca se arunca orbeste cu capul inainte. Si daca nu merge miscarea, au un plan B la care sa revina si sa-si tina afacerea pe linia de plutire. S Class este dezvoltat pe doua platforme distincte: electric si clasic. Au dezvotat foarte bine tehnologia mild hybrid. Deci au timp sa vada ce merge si ce nu, cum vor evolua vanzarile, samd. Probabil la fel va fi si cu G Class. Cu atat mai mult aici. Pentru ca masina asta e in productie de peste 40 de ani. Tocmai a primit o generatie noua, care poate s-o duca cel putin inca 10 ani. Timp destul sa evalueze varianta electrica.
Si totusi in acest timp, de la baieti destepti, de la care nu te-ai fi asteptat, auzi cele mai hilare ipoteze. Ca cineva ne fura libertatea, ca ne ingradesc in casa cu masca la gura, ca una ca alta. In timp ce realitatea isi vede de treaba si de fenomenele ei. Covidul face ravagii si totusi, inteligentii sunt intr-o negare ferventa si viata e plina de conspiratii, in timp ce cazurile ating zeci de mii pe zi, iar regiuni si tari intregi intra in lockdown. La fel, evolutia tehnica a permis invazia spatiului privat la profunzimi inimaginabile acum 20-30 de ani. Depinde de noi cum structuram legile unei tari si regulile de functionare ale acestor tehnologii. Lupta trebuie data in alta parte decat pe un site auto cu plangeri inutile si cu motivatii copilaresti.
Toti gresim, inclusiv eu insumi :):):) la greu, si din fire, suntem ferm convinsi ca noi avem dreptate si doar noi suntem pe calea cea buna. Dar uneori, viata vine peste noi, cu miscari gen G Class sau Hummer electric, si ne arata ca se poate si altfel. Simplu, eficace, fara tam tam si drame emotionale.
Sunt gata sa admit ca masina electrica nu este perfecta, si la cateva articole inca nu se ridica la nivelul masinii cu ardere interna. La fel au fost si motoarele termice la inceput. Dar posibilitatile sunt fenomenale. Iar ca inginer, am trait pe pielea mea sa vad schimbari majore care nu s-au intamplat de la o zi la alta. E nevoie de multa transpiratie, de esecuri si incercari persistente pana la limita nebuniei ca sa razbesti in ceva.
Ori ca sa folosesti electricitatea, un domeniu cu inca destule necunoscute, trebuie timp, investitii, multa stiinta si o vointa de fier. Combinat cu alte ramuri ale fizicii si stiintei materialelor, intr-o zi o sa putem spune ca a meritat efortul.
Fara speranta asta, am fi trait si azi in pestera, ciomageam vanatul si ne pisam in albia raului. Si am fi avut impresia, cu burta plina si cu blana de oaie pe umeri, ca viata este superba.
Superb. Masina electrica, lansata pe platforma conceputa doar pentru propulsie electrica. Nimic altceva. Nu platforme comune electric-m.a.i. , supe reincalzite, masini de tranzitie, samd. Asta e un indiciu ca s-au mutat complet pe electric.
Viitorul suna bine. Chiar daca pentru multi nu pare asa :):):)
Legat de autonomie, daca din 770 km raman doar jumatate disponibili pe vreme caniculara sau friguri polare, tot e foarte foarte bine. Deja poti sa iesi cu ea din oras la drumuri medii, de cel putin 300-400km. Pentru excursiile mai lungi, deja clientul de EQS foloseste alte mijloace de transport :)
Pentru noi, oamenii de rand, probabil in 10-15 ani vom fi si noi la nivelul asta, cu oferte de la producatorii de masa. Cu putin noroc, chiar mai repede.
Asa e Dane, dar cu litere mici in subsolul paginii era in disclaimer: daca pretul electricelor va fi similar cu am m.a.i.
Ori poate a zis-o incet in barba si tu n-ai auzit :):) l
Ultimele comentarii
1692 in total