Se pare ca am generat discutii nedorite din cauza exprimarii. Cand am spus "masini locale" m-am referit nu doar la Dacia, ci in general la masinile europenei. Pentru cine sta in America de Nord, local pot sa insemne si masinile americane.
Personal, am de ales masini de pe doua continente care sunt, inca, bazate pe crestinism si democratie. Si slava Domnului, ai de unde alege calitativ, pentru toate gusturile si portofelele.
Odata cu varsta, tendinta anti-Asia, a ramas aceeasi. Ce am schimbat radical a fost faptul de a mai judeca pe oricine in privinta alegerii personale. Fiecare are dreptul sa cumpere pe banii lui exact ceea ce i se potriveste, in bugetul pe care si-l permite. Faptul ca ma limitez sa influentez doar ceea ce pot, prin alegerile mele, m-a scutit de nenumarate discutii inutile cu prieteni, cunoscuti, colegi la lucru, etc. Putem schimba pareri si experiente, dar nu mai incerc sa influentez pe nimeni. Sunt mult mai linistit sufleteste si eu si cei din jur :)
Treaba asta e valabil nu doar la masini, ci si in politica, decizii la servici, relatii interpersonale sau in familie. Mi-au trebuit ani de zile sa inteleg ca linistea interioara o castigi atunci can iti vezi de treaba ta si ii lasi pe ceilalti sa fie exact asa cum isi doresc, nu dupa cum crezi tu ca e bine. Nu doar eu, dar toti din jurul meu au dreptul sa greseasca si sa invete din greselile lor. Iar peste o vreme, ne intalnim, ne impartasim din experiente, invatam ce avem de invatat si mergem mai departe. Mai intelepti si mai adaptati vremurilor care vin.
Faptul ca am ales o masina electrica, in ciuda opiniilor contrare ale majoritatii cu care intru in contact zilnic, e doar un semn de stabilitate. Doar eu stiu exact ce imi trebuie, ce mi se potriveste si inteleg perfect ca nu e aplicabil nimanui altcuiva, decat cel mult, partial.
Ar fi extrem de benefic sa incetam sa ne judecam si sa sarim obsesiv la beregata cuiva ori de cate ori posteaza o parere. Doar pentru ca cineva conduce un BMW nu inseamna nimic. Sunt foarte multi soferi de BMW echilibrati, cu capul pe umeri, care exceleaza in profesiile lor. Oameni absolut normali in viata de zi cu zi. Faptul ca Romania are o putere financiara relativ scazuta iar nivelul intelectual in anumite paturi sociale e abismal, are legatura zero cu BMW-urile second hand.
Un week end placut:)
Sunt de vreo doua saptamani in mijlocul Mexicului intr-un orasel industrial si sunt o carca de masini chinezesi pe drum. E drept, nu electrice. Aici sunt foarte incruntati la idee, mai ales din cauza infrastructurii. Sunt deschisi cel mult la hibride. Dar byd, cherry si altele, vad in fiecare zi. La fel si in Dominicana, Cuba (cat ii lasa guvernul) si alte tari bananiere.
Omul daca vrea masina noua, o chinezoaica e mai la indemana decat de la firmele clasice, desi au inceput si chinezii sa ridice pretul.
Pericolul mare este ca odata ce penetreaza o piata, chinezul o sa ridice preturile exact cum au facut si japo (acum 50 de ani) sau coreenii mai recent. Odata eliminate firmele europene si americane de traditie, preturile vor urca la sigur, in lipsa concurentei.
Deci ramane cum am stabilit de la inceputurile Automarket-ului, desi mi-am luat injuraturi grupa mare :) Cumparati local, de-al casei, ca alegeri sunt destule. Odata falimentati ai nostri de catre asiatici, va fi spre imposibil de revenit la ceea ce avem in ziua de azi.
Ca posesor de masina electrica, afirm cu tarie ca subventiile la electrice sunt o aberatie si o nedreptate fata de toti cetatenii care contribuie la bugetul tarii. La mine in sat pomenile s-au taiat de ani buni si totusi lumea inca cumpara electrice.
De ce trebuie sa iau eu banul cuiva care e total impotriva alegerii mele? Romania e chiar atat de bogata incat sa-si permita sa plateasca sume colosale pentru o nisa de consumatori? Unde e beneficiul public? Ca la urma urmei, asta trebuie sa urmareasca guvernul.
@f13n, la fel face si honda, ba chiar mai rau. Isi demonteaza masinile de curse si le vand la fani.
https://www.automarket.ro/stiri/honda-demonteaza-masini-de-curse-emblematice-pentru-a-vinde-piese-fanilor-122097.html
O fi si la ei briza de saracie?
Rezultatul unor astfel de actiuni este ca se elimina complet costurile de intretinere, inclusiv cu spatiul + curent, caldura, umiditate controlata, personal de intretinere, taxe pe inventar, etc.
Odata cu instalarea nebunului pe tron, vin vremuri tulburi, nu doar pentru industria auto, dar si pentru restul lumii. Firmele sunt disperate sa-si subtieze costurile si orice exces care nu contribuie la mentinerea pe linia de plutire, e taiat.
Ma astept sa vad multe actiuni de genul asta, odata ce marfarul taxelor vamale va incepe sa treaca prin ziduri, corporatii si natiuni.
Destepti sunt cei care inteleg ce urmeaza si actioneaza inainte ca gloata sa intre in panica. Mai vand cat pot, pana mai pot lua ceva pe ceea ce au.
Azi am dat de short-ul asta si m-a cucerit.
Din era de aur a creatiei nelimitate si a frumusetii umane. Inclusiv melodia e perfecta.
Daca mi-au placut ceva in viata au fost stabilitatea ca fundament si imaginatia ca expresie a geniului si frumusetii umane. Clipurile astea ma fac sa ma uit cu nostalgie la vremuri demult apuse. Pe urma te uiti la stiri si te intrebi cum a fost posibil sa decadem in halul asta.
https://www.youtube.com/shorts/czTJipiEJlw
Ultimele comentarii
1709 in total