Dupa intalnirea de la Londra Max era zmeul zmeilor si insista ca nu va fi nici o schimbare de regulament.
Acuma, dupa ce MONTEZEMOLLO a afirmat ca intre FIA si FOTA cea mai mare problema este cea a conducerii, adica Max, acersta trece pe varianta pasnica in timp ce prietenul lui Bernie trece la ofensiva si ameninta pe Ferrari si ceilalti care s-ar retrage ca va cere in tribunal daune comerciale.
Acest monstru bicefal care controleaza F1 trebuie starpit ori moare F1
In primul rand Bagoly/bufnita sa stie ca schema cu culorile este cea corecta dar cand se aplica nu erau sponsori sa impuna cum sa pictezi masina. Ex. Jaguar cand a intrat in F1 ce culoare dominanta era pe masina? Renault de ce a avut in totdeauna albastru? Mercedes de ce este argintie?
Dar sa intru in subiect. Echipele mici ca Lola sau Litespeed, cati au auzit de ea, si noua echipa americana au facut un calcul. Au luat bilantul contabil al anului trecut si au numarat sute de miloane de cocosei pe care Bernie ii imparte la echipe, si au zis punem 45 noi din care Bernie da inapoi 10 din start iar restul de 35 se scot de la sponsori. La finele anului cu ce mai ciupim pe la curse cu ce prindem pe punctele acumulate iesim cam pe 0 daca nu pe profit. Ei ar avea dreptate in conditiile in care prin toata aceasta brambureala nu se reduce audienta si in consecinta incasarile din drepturile de televiziune. Tare sunt curios la ce pret va putea vinde Bernie la anu fara Ferrari, Renault,Red Bull, Toyota. Ce canal TV din Franta, Italia Austria sau Japonia va plati si cat? Daca mai ies si Chinezii din circ......?
Iar KKK sa nu uite ca Ferrari mai fost tinta unor schimbari de regulament (vezi anul in care nu se puteau schimba cauciucurile) si a pritestat, eu zic ca pe buna dreptate, fapt ce a dus la furnizorul unic de azi.
La inceput F1 a fost gandita ca o competitie intre echipe nationale, de atunci, anii 50, dateaza si culorile nationale ale monoposturilor: Rosu pentru italieni, Albastru pentru Francezi, Oliv pentru englezi, Argintiu pentru germani.
Dupa cativa ani au ramas in competitie numai Ferrari si mai multe echipe britanice. Abia de prin anii 60 au inceput sa treaca prin F1 Porsche, Honda si cateva echipe americane. Revenirea la statutul multinational al F1 s-a facut in epoca turbo cand la clasa furnizorilor de motoare avem italieni, francezi, germani si japonezi. Dupa renuntarea la motoarele turbo s-a pastrat multinationalismul dar echipele tehnice sunt dominate de ingineri britanici.
Acum cu noul regulament se vor scoate din lista echipele fabricantilor de automobile. Daca in anul trecut FIA a cedat la presiunea acestora si a renuntat la motorul unic, acum va reusi indirect acest lucru.
Probabil se va ajunge la o puzderie de mici echipe gen Brown, Lola si Force India motorizate de Mercedes si Cosworth. Daca tribunalul de la Paris va da castig de cauza FIA. In caz contrar in fostul acord Concorde exista prevazut un drept de veto pentru Ferrari.
Pentru ca nu exista un nou acord Concorde drepturile banesti se impart in continuare conform algoritmului din acordul vechi asa ca daca acel capitol este valabil de ce sa nu fie valabil si paragraful cu dreptul de veto?
Stirea aceasta lansata in conjuntura pe care o cunoastem face din Bernie cel mai interesat in apararea echipelor in lipta cu FIA. Ce se face el cu circul sau fara staruri. cum va mai aduna bani?
Nu avem noi norocul de a scapa de acesti mosulici care s-au catarat in varful F1 si FIA iar acuma nu pot fi dati jos.
Vineri vor discuta si vor cadea la intelegere, doar de asta a fost lansata amenintarea.
Echipele propun o scadere treptata a bugetelor astfel incat in 2012 sa se ajunga la un buget de 100 miloane EURO.
Bernie stie ca fara Ferrari el nu face bani.
In iarna, cand se discuta despre o schimbare a raportului de impartirea banilor din drepturile comerciale a fost sugerat de un francez, fost inginer de curse, numel nu l-am retinut, ca echipele sa creeze un alt campionat paralel fara FIA si Eckelstone.
Acesta ar urma sa organizeze curse pe circuite care nu au contract cu Bernie. Un astfel de campionat a intrat din nou in discutie. Se sugereaza chiar sa se renunte la limitarea numarului de masini inscrise de o echipa, asa era la inceputurile F1.
Si inca ceva, acum cativa ani Ferrari prin adeziunea sa la acordul Concorde a stopat o intiativa similara a celorlalte echipe. Daca atunci s-a recunoscut ca o serie fara Ferrari nu merge de ce sa fie altfel acuma?
Ultimele comentarii
181 in total