Banii sunt toata miza disputei. De fapt Montezemollo a spus la inceputul disputei pe inscriere ca problema de baza este gestionarea formulei 1. Echipele, prin FOTA, vor sa gestioneze afacerea atat prin regulamentul tehnic, cat si prin distribuirea drepturilor comerciale. Acum F1 este pe val, la audienta TV, dar la Turci, la Chinezi si Malaezieni nu prea merge lumea la curse acuma, cu superechipe pe afis.
Cine va fi curios in Arabia, Australia, China, Japonia, Malaezia Brazilia si Turcia de concursul intre echipe care nu spun nimic?
Max si Bernie cred ca se pot intoarce in timp, in anii 60 cand F1 era lupta intre echipe mici si campion era un constructor care folosea un motor dezvoltat dintr-o mototpompa (CLIMAX). Baietii trebuiesc traziti si asta se poate face numai prin a-i lasa un an sau doi sa televizeze curse cu circuite goale, la posturi TV de mana a doua. Oare ei vor ca F1 sa aiba soarta curselor din Champcar, unde echipele nu au superbugete dar nu au nici superpiloti iar in ce priveste audienta, sunt in pragul falimentului.
Manevra de vineri a fost clar una impotriva lui Mosley. Constructorii s-au inscris cu rezerva de a vedea acordul Concorde semnat peste doua saptamani. Astfel ei forteaza mana FIA sa se pronunte asupra acordului care prevede in mod subtil, o stabilizare a regulilor tehnice la nivelul 2009. Daca se semneaza echipele raman cu banii care altfel ar fi trebuit platiti ca penalizare pentru intarziere, daca nu se semneaza FIA va face un campionat cu USGP, Lola, March, si celelalte doua echipe de F3 alaturi de Williams. Astfel papa Frank va mai fi o data campion mondial daca nu se trezeste Brown sa sara si el in barca lui max. Brown este mai destupat, stie ca fara cei mari seria nu se vinde, si cum ei nu au sponsori cu
contract clar pentru la anu.......
Nu va hazardati in scenarii optimiste. A face parte din circul F1 in primul rand inseamna sa dai firmei lui Bernie. O cotizatie care se situeaza undeva intre 50 si 70 milioane de euroi. Dupa aia se pune problema cheltuielilor de organizare. Incasarile vin din bilete si publicitate. Drepturile de televiziune se impart cu FIA. Castig la organizator nu prea exista. Se castiga pe langa circuit, chestii de turism. Daca retin bine, guvernul maghiar, acum cativa ani a dat o derogare de cateva zile pentru a permite fetitelor sa lucreze la Hungaroring si sa creasca incasarile la hoteluri . Montreal a fost exclus din circ tocmai din cauza incapacitatii de a plati taxa de organizare. Nu poate Canada si o sa ne bagam noi? E greu cu F1.
Daca studiati lista celor care se anunta interesati sa intre in F1 si sa ia locul celor mari veti gasi prestigioasa echipa LOLA care a reusit cateva clasari in aproape 10 ani de participare in F1, USGP o echipa rasarita din autosportul american al carui nivel este sugestiv ilustrat de Sebastian Bourdais, Litespeed echipa care nu stiu sa fi trecut canalul manecii pana acum, Prodrive, care acum cativa ani s-a retras inainte de a se inscrie pt. ca nu a putut folosi masini de client,deci au recunoscut ca ei nu stiu construi masini.
Este exact ce trebuie pentru un spectacol pe cinste. Un fel de superproductie cu actori de la brigada artistica
desi se spune ca Mercedes este motorul acestei variante de acord in articol se omite faptul ca valoarea bugetului este numai una dintre punctele in discutie. Constructorii doresc sa se scoata din buget diferite cheltuieli care pana acum erau in bugetul limitat iar pentru a se ajuta echipele mici se pune chiar problema admiterii folosirii masinilor de client.
Cea mai mare problema este cea a controlului fapt pentru care nu va fi decat o expertiza contabila efectuata de o fiema de audit stabilita in comun acord.
Ultimele comentarii
181 in total