Voi laudati motoarele aspirate natural. Eu nu imi voi mai cumpara un astfel de motor ever. Nu mai vreau sa il urc in 4000 turatii ca sa simt ceva cuplu (cum se intampla la motoarele Mazda aspirate din ziua de azi).
O Skoda Octavia 1.4 TSI face in 2 o Mazda 6 2.0l 165 Cp.
Cat despre fiabilitate, in ziua de azi sunt fiabile si motoarele turbo.
@Doncarlo: cifrele sunt luate de pe zeperfs. Am facut duel intre Honda civic 1.5 turbo si Golf Vii 1.8 TSI. La unele capitole sta mai bine Civic-ul, la altele Golf-ul.
Mie la Civic nu mi-a placut sensatia de masina prost inchegata, fragila (altele le consider mai putin importante, gen meniu neprietenos al sistemului multimedia, meniu neprietenos la clima, maciulia schimbatorului de viteze care arata ca la Matiz, tapiteria oribila pe scaune).
Insa, pretul mi se pare mare. Pleaca de la 20 800 euro, varianta de baza, si mi se pare mult.
salut Alex,
Cred ca te stiu de pe forumul Skoda. Si eu detin o Skoda Octavia cu motorizare TSI si mi se pare o masina excelenta (pentru drumurile si bordurile din Romania) si fiabila.
mai bine ar trece la motoare turbo pe benzina si ar avea o crestere de cuplu mai mare de 10%. Nu inteleg de ce se chinuie sa produca tot felul de aspirate cu rata de compresie mare sau cu aprindere prin compresie, cand mult mai simplu e sa proiecteze un motor turbo. Si garantat va avea cupplu mai mare.
De mult timp cochetez cu Mazda 6, mi-as fi luat una daca aveau benzinare turbo in oferta. Dar aspirate de 2000cmc nu ma interereseaza.
@CKD: Personal detin o Skoda Octavia 2 facelift, inferioara din punct de vedere tehnologic noii Honde Civic, dar mult mai bine construita. Cu Skoda si cu Golf VII am o oarecare senzatie de soliditate atat pe autostrada cat si cand trec peste sinele de tramvai. Honda Civic mi se pare prea firava, prea putin inchegata si putin solida ca sa se compare cu o nemtoaica.
Cat despre motorizarile TSI cuplate la cutii manuale, au lag la acceleratie minim in comparatie cu Honda Civic cu cutie manuala. Honda Civic cu cutie manuala are lag de diesel.
Mie asa de mult mi-a placut cum arata Honda la exterior, ca eram ferm convins ca mi-o voi cumpara. Dupa test-drive m-am dezumflat, nu merita 21 000 euro. Probabil ca si asta e si motivul ptr care nu se vinde in Romania: la 21 000 euro ai si alte variante.
AA...inca un amanunt: motorul 1.5 turbo nu se incadreaza in programul rabla. Motorul 1.4 TSI de la VAG se incadreaza, probabil asta e si un motiv ptr care Octavia si Golf se vand mai bine la noi in tara.
@nea_ilie: Civic are ampatament de 2.70m, aproape cat un Passat. Deci scopul este sa fure clienti si de la Passat sau alte masini de clasa medie, dar si de la compacte.
Noua Honda Accord nu a aparut inca, dar e posibil sa fie si mai mare decat actuala.
Pretul este mare, asa este....am si acum lista de preturi de la Asko International: Nivelul Comfort costa 20800 euro, nivelul Elegance costa 22800 euro si Executive costa 26 000 euro. Mult peste alte compacte de pe piata.
Funny este ca Honda e scumpa pe la noi, in SUA este una dintre cele mai ieftine masini.
@Doncarlo, ai facut o comparatie trunchiata pe Zepfers si acum sustii sus si tare ca Honda Civic 1.5 turbo e mai rapida decat Golf VII 1.8 TSI.
Am facut si eu aceiasi comparatie, si, surpriza, pe multe segemete Golf VII sta mai rapd decat Honda:
-0-100km/h (Honda are 7.3-8.2 sec, Golf are 6.9-7.7 secunde)
-40-140 km/hm(Honda are 12.8 sec, Golf are 12.2 sec)
-0-1000m (Honda are 28.8 sec, Golf are 28 sec)
-0-400m/h (Honda are 16 sec, Golf are 15.3 sec)
In plus, cati dintre cei care lauda Honda Civic chiar au mers cu ea??
Am condus eu si mi-am facut o parere:
-masina se simte f fragila, mult mai fragila decat orice alta masina compacta de la Vag: la 100km/h parea ca o coaja de nuca, ma intrebam ce s-ar intampla daca ar veni un tir pe langa mine, daca nu cumva m-ar destabiliza;
-antifonarea nu e grozava la viteze mari si pe drumuri proaste, mult mai bun e Golf VII din acest punct de vedere
-meniul instalatiei de clima e total neprietenos, stai 2 minute sa butonezi in mediu ca sa dai ventilatia de pe auto pe o viteza de ventilatie mai mare sau mai mica
-tapiteria din scaune e urata rau ca aspect
-pretul e piperat, are acelasi preturi ca noul Insignia (adica tot de la 20 700 eur pleaca si Insignia II 1.5 turbo 140 CP).
-motorul are ditamai lagul la acceleratie, parca este diesel (spre comparatie motoarele TSI de la VAG aproape ca nu au lag).
-nu poti pune carlig remorcare
Insa masina are si puncte bune:
-scaune confortabile si moi
-aspect exterior de nota 10
-directie mai precisa decat la VAG
-ai nevoie de numai 2.2 rotiri de volan sa brachezi rotile stanga maxim-dreapta maxim
-vizibiltate buna prin luneta
Sincer imi place cum arata masina, dar senzatia de fragilitate, de masina cu tabla subtire si asamblata de roboti pe banda pemine m-au facut sa ma razgandesc in privinta achizitiei.
Ultimele comentarii
20 in total