Motoarele care au carter uscat prezintă un rezervor separat de ulei de unde acesta pleacă pe traseul obişnuit de ungere atunci când motorul este în funcţiune.
Spre comparaţie, motoarele care au carter ”umed”, cum sunt majoritatea unităţilor destinate maşinilor ”obişnuite”, păstrează uleiul în ceea ce se numeşte baia de ulei şi de acolo îl trage pompa (de ulei) în vederea ungerii şi îl duce înapoi.
Fiecare soluţie tehnologică are avantajele şi dezavantajele sale, dar motoarele care au carter uscat sunt preferate aplicaţiilor de performanţă, deoarece asigură o presiune constantă a uleiului indiferent de cât de mari sunt forţele laterale la care este supus vehiculul şi au un motor mai puţin înalt datorită carterului mai mic. Dar sistemul este mai complex decât unul convenţional, pentru că implică două pompe de ulei sau una din două părţi, alături de un traseu mai complex de ungere.
@Kap
Mă scuzi, acum văd că se strecurase o eroare în comentariul meu, era vorba de 4.0, nu 4.4.
Computerul de bord furnizează informaţiile afişate în funcţie de ce primeşte la rândul său de la unitatea ECU, responsabilă de comanda injecţiei.
@Kap
Nu, am folosit benzină de 95 la fiecare alimentare. Şi da, pompa a confirmat 4.0 litri.
@auto_fan
Au fost şi câteva depăşiri pe traseu, inclusiv la testul de consum, dar au fost făcute de nevoie, pentru că mergeau prea încet respectivii.
Ultimele comentarii
545 in total