@Marian
Nu, nu este acelaşi motor precum cel găsit pe Duster 1.2 TCe. Cele două unităţi diferă semnificativ. La Duster, de exemplu, avem patru cilindri în linie şi o turbosuflantă, pe când la 1.2 DIG-S avem trei cilindri în linie şi un compresor mecanic. N-au nicio legătură unul cu celălalt.
Am explicat deja aspectul acesta în capitolul dedicat motorului.
@danielr1
Corect, am folosit un termen nepotrivit. După cum ai spus şi tu, va fi vorba despre două turbine de dimensiuni diferite.
Însă imaginea de la articol este doar cu titlu de prezentare şi nu reprezintă în mod obligatoriu o legătură cu arhitectura viitorului motor.
@Marian
Este vorba despre diferenţa dintre turbocompresor şi compresor mecanic. Acesta din urma este acţionat mecanic de motor, cu ajutorul unei curele de transmisie, în timp ce turbosuflanta/turbocompresorul este acţionat de gazele evacuate de motor în urma ciclurilor de combustie.
Celelalte modele supraalimentate din segment au turbină, nu compresor mecanic.
Ultimele comentarii
545 in total