Cu privire la cotele de piata esti dezinformat TOTAL citez :
" Vanzari in Romania in 2010
RENAULT - 7.857 unitati (+6.5% cota de piata in crestere)
PEUGEOT - 1.960 unitati (-52% cota de piata in scadere)
CITROEN - 1.118 unitati (-5.2% cota de piata in scadere) "
Renaul are scadere a cotei de piata in 2010 de la 9.4% la 8.3% deci o scadere de 1,1% , fiind depasita in acest an si de SKoda cu 8,4 si de VW cu 8,8 la cote de piata , ambele marci VAG inregistrand cresteri fata de 2009 la cota de piata.
Cat despre Peugeot de la 4,2 %a cazut sub 2,4% in 2010 ca si cota de piata , Citroen nu este nici macar prezent in raportul pe care l-am consultat , deci are cote nesemnificative de sub 2% .
Nu exista masina perfecta, masina cea mai buna pentru toata lumea.
Daca exista asa ceva mergeam toti cu aceeasi masina , insa clientii diferiti au nevoi diferite care sunt satisfacute de masini diferite , si nu in ultimul rand este dovedit ca achizitia unei masini se decide 80% sentimental si 20% rational , asa ca atat timp cat exista varietate sa satisfaca toate cerintele este putin deplasat sa numim o masina "suprema" general valabila .
Discutand despre masinile de volum , uzuale , pe care ni le permitem toti , tin sa te contrazic ,
Din experienta mea , la echipare echivalenta ofertele japoneze sunt simtitor mai scumpe decat ofertele europene , ma refer la compacte , si medii .
Nu neg faptul ca sunt foarte fiabile , dar sa fim seriosi , cand cumperi masina noua si o folosesti intre 3-5 ani , la orice marca beneficiezi si de garantie , plus ca diferentele sesizate de mine la pret achizitie care sunt in medie cam 2000-3000 euro nu se vor regasi in reparatiile masinilor mai putin fiabile in aceasta perioada , pentru ca oricat de proasta e o masina , in primii ani de uz nu prea produce multe necazuri , insa odata cu trecerea timpului si cresterea numarului de km atunci se vor vedea diferentele , cand probabil respectiva masina va fi demul vanduta .
Orice investitie trebuie facuta cand este justificata , degeaba investesc eu in fiabilitatea japoneza cand cumpar masina noua , pentru ca de aceasta fiabilitate se va bucura in primul rand urmatorul proprietar , multi km sau ani peste ce am mers eu .
Eu personal asa vad aceasta situatie , si lucrul care ma descurajeaza ca si potential client al acestor masini este faptul ca nu o pot configura dupa nevoile mele .
P.S. este foarte interesant cum aceste "studii" gen JD , etc , se cam contrazic , acest rezultat TUV , care pentru mine este cel mai pertinent are multe diferente fata de respectatul JD, exemplu la linkul pus mai sus de mine , incercati sa vedeti ce a facut Logan-ul nostru .
Foarte interesant cine ocupa ultimele 10 locuri in clasament ...
http://www.theautoindustrieblog.com/2011/01/toyota-and-mazda-are-most-reliable-cars.html
Nici o surpriza la codasi ,
Puncte negative la japoneze -
-nu poti configura masina , ti se baga pe gat maxim 3 echipari rigide, deci vei avea cel putin cateva dotari de care nu ai nevoie dar pe care le-ai platit
-interioare , cu cateva exceptii ,calitativ inca vizibil sub producatorii europeni
-gama restransa de motorizari , cutii ,transmisii
-preturi mult prea mari pentru ce ofera, chiar si cu toata fiabilitatea din lume , diferentele de pret de 2-3 mii euro nu se amortizeaza in cei cativa ani de uz fata de asa-zisele masini stricacioase europene
P.S. automarket - imi place sursa citata , sunteti abonati la newsletter Toyota si ce primiti pe mail transformati in articol ?
Ultimele comentarii
342 in total