Este incredibil cum un articol apartinand unei publicatii oarecare este preluat ca o stire din domeniu . Astfel de pareri/afirmatii/speculatii sunt intalnite des, dar , din pacate, nu au nici un suport. “ Iminenta disparitie’ a marcii Dodge face parte din categoria zvonurilor fara acoperire ( desi toate au fost din surse sigure ) ), gen : Alfa Romeo vanduta la VW de vreo 5 ani incoace, Suzuki cumparat in totalitate de VW de acum 3 ani , Seat vandut de VW din 2009 , etc , etc . Pe de alta parte, gasiti tot atatea articole care ,din contra , dau ca si sigure investitiile continue in marca americana . Pe cine credem ??!!
Revenind la Dodge, din nefericire pentru cei care deja o vad disparuta, nu exista in momentul de fata nici un motiv pentru care sa se intample acest lucru , ba din contra si aici urmeaza informatiile referitoare la vanzarile propriu zise , atat in USA cat si in Canada, la ponderea vanzarilor Dodge in totalul vanzarilor Chrysler-Fiat pe continentul nord American , la aprecierile /premiile/datele reale pe care multe dintre produsele grupului le-au primit incepand cu 2009 si le primesc in continuare :
CANADA : 2012 , top vanzari auto noi
- Dodge – loc 6
- RAM- loc 10
- Jeep- loc 13
- Chrysler- loc 17
Pondere in totalul vanzarilor grupului :
- Dodge- 40%
- RAM- 29%
- Jeep- 17%
- Chrysler- 10%
- Fiat- 4%
Pondere Dodge+RAM : aproape 70%
Ca si model, truck-ul RAM locul 2 , dupa Ford F-series , urmat de Grand Caravan pe 4 .
CANADA : 2013 ( 5 luni ) , top vanzari auto noi
- Dodge - 6
- RAM- 7
- Jeep- 13
- Chrysler- 16
Pondere in totalul vanzarilor grupului :
- Dodge- 38%
- RAM- 31%
- Jeep – 16%
- Chrysler- 10%
- Fiat – 4% .
Pondere Dodge+ RAM : aproape 70%.
Ca si model, RAM pe loc 2 , urmat de G.Caravan pe 7 .
Aducand in discutie si Fiat-ul , atat in 2012, cat si anul acesta, este peste Mini dpdv al vanzarilor .
USA : 2012 – vanzari auto noi
- Dodge- loc 8
- Jeep- 9
- Chrysler- 13
- RAM- 14 .
Pondere in total :
- Dodge- 32%
- Jeep- 29%
- Chrysler- 18%
- RAM- 18%
- Fiat- 3%
Pondere Dodge+RAM : 50%
USA 2013 : se pastreaza acelasi trend + Fiat-ul 500 a deposit deja Mini .
Un cuvant si despre Dodge Dart ,ca tot era mentionat in comentarii : chiar daca nu a spart gura targului , este in target , a aparut de abia anul trecut si nu se misca deloc rau , in clasa sa fiind bine pozitionat( tineti cont ca este un produs aproape 100% Fiat – de la americani au doua motorizari si transmisii ).
In concluzie, dupa cum se vede f clar , Dodge este ‘ locomotiva’ grupului ‘si nu cred ca o marca cu asemenea rezultate ( rezultate concretizate si financiar ) poate fi inlaturata. Bineinteles ca pot exista schimbari in gama ,se poate renunta la anumite modele care nu au rezultatele scontate , se poate realiza chiar si o rebranduire , dar in final , cel putin in urmatorii ani , produsele Dodge ( ca se numesc Dodge, RAM , SRT ,etc , nu mai conteaza ) vor fi prezente in piata .
As face si cateva precizari la comentariile colegilor :
- Pentru @PE SLEAU : dupa cum ti-am aratat mai sus ( cifrele nu mint) , ponderea Dodge si RAM ( tot Dodge ) in totalul vanzarilor grupului este de minim 50% . Dodge Dart nu este absolut deloc un esec , ba din contra . Jeep Cherokee , lasand la o parte design-ul exterior , este cu mult peste generatia anterioara si peste concurenta .
-
- Pentru MIP : ponderea flotelor in total vanzari in cadrul Chrysler a scazut de la 35% in perioada de criza , la 28 % in 2011 si la 25 % in 2012 ; Ford a ajuns la 32% , GM la 26% .In concluzie cei de la Chrysler stau binisor , plus ca , procentul de crestere a vanzarilor l-a depasit pe cel al pietei . In rest ai dreptate, ‘ oaia neagra’ a grupului pare a fi marca Chrysler , nicidecum Dodge .
- Pentru LauCalin : ne spuneai tu asa : “ De la primele zvonuri de cumparare am scris aici ca Fiat se joaca cu focul si e posibil sa ii bage si mai rau in rahat pe cei de la Crysler “ – pai sa ma scuzi , dar unde era Chrysler in 2009 , unde e acum si ce s-ar fi intamplat daca nu ii luau italienii ?!!!! In al doilea rand, cred ca tu nu cunosti detaliile preluarii initiale ( cati bani a platit Fiat pentru procentul initial de 25% , stii ? ) ; nu in ultimul rand, Fiat dorea din 2005 sa revina pe piata nord Americana : despre ce investitie vorbim , ca si suma, pentru a realiza acest lucru ??? Vorbim de fabrici, de furnizori, de retea de dealeri ,de finantare ,de promovare , etc …iti spun eu , aveau nevoie de miliarde de $ ; in schimb , au preluat un procent din Chrysler pe mai nimic si au acces la linii de productie, la platforme, la reteaua de dealeri Chrysler ,la finantatorii Chrysler , etc si nu numai in USA. Referitor la vanzarile Fiat in Europa, intr-adevar sunt la pamant, exceptand clasa mini , acolo unde Panda si 500 sunt lideri detasati ( impreuna au 26% din piata , cu Panda loc 1).
- Pentru Baditza EX: ultimul model veritabil Alfa a fost 75 ; ultimul model Alfa ,sub conducerea Fiat, a fost 156, nu 159 .
-
Celelalte puncte de vedere care nu au legatura cu Dodge , ci cu Fiat , pot fi dezbatute pe larg dar nu aici .
PS : ca pasionat , cunoscator si detinator de Alfa Romeo, nici eu nu sunt incantat de politicile Fiat , dar , din pacate, in zilele noastre , banul ( a se citi profitul) este cel care conteaza . Mi-ar place si mie sa vad din nou , dupa decenii, spiritul Alfa intruchipat macar pe un singur model nou, dar cred ca e departe ziua aceea
Desi nu sunt un fan al segmentului din care face parte JGC , testul facut de publicatia suedeza are multe necunoscute si a fost demontat atat de catre publicatia germana Auto Motor und Sport sub supravegherea ADAC , cat si de doua dintre organismele americane care se ocupa de supravegherea si controlul traficului rutier, organisme care chiar nu tin cont de numele producatorului , indiferent ca se numeste Chrysler, Ford ,GM sau VW. A existat , e adevarat , o problema la unitatile GC in 2011 , exclusiv cele cu motorizare V6 benzina, problema ce tinea de ESP dar care s-a rezolvat prin resoftare ( versiunile V8 au fost ' curate' ). Concluzia generala a fost ca in testul realizat de suedezi masina a fost supraincarcata . Cel care spune ca a fost refacut cu producatorul nu stie ca acel test s-a repetat de 11 ori si in nici unul dintre ele GC nu s-a mai regasit in postura din primul test . Sa nu mai vorbim de faptul ca in clipul respectiv apare ca setare in Quadra Lift (sistemul de suspensie pneumatica reglabila) modul Auto ( modul Auto nu exista ca nivel de elevatie - sunt 5 , respectiv Off Road 1 ,Off Road 2, Aero, Normal, Park - ci este setare a sistemului Select Terrain ) - nivelul de elevatie poate fi reglat manual ,independent de Select Terrain, ceea ce paote da de gandit - o masina supraincarcata si cu o garda la sol de 25 de cm mai mult ca sigur ca se comporta asa.
Surprinzator e ca inca sunt oameni care sa ia in considerare acel test ....si ca sa inchei , daca nici JEEP nu stie sa faca masini off road, atunci cine (mai ) stie ?!!!
Ultimele comentarii
2 in total