@AM - destul de tarziu cu acest articol...deja au inceput testele oficiale.
Dupa prima sesiune de teste inaintea noului sezon, marea surpriza a fost problema cutiei de viteze a celor de la Mercedes. Bottas a facut un singur tur, si acela incomplet, deoarece a trebuit sa intre la boxe cu probleme la cutia de viteze. Schimbarea cutiei a durat mai bine de 3 ore iar Bottas a reusit sa faca doar 6 tururi complete.
Cu 10 min. inainte de finalul celor 4 ore alocate primei sesiuni de teste, Charles LeClerc a oprit monopostul Ferrari in virajul cu numarul 4. Nu se stie exact deocamdata motivele pentru care s-a oprit.
Toata sesiunea a fost influentata de vantul puternic, care le-a dat batai de cap pilotilor, acesta afectand vizibil comportamentul monoposturilor pe circuit.
La finalul primei sesiuni Ricciardo a avut cel mai bun timp, cu 1:32.203, urmat de Gasly la 0.028 sec diferenta, apoi Verstappen, Ocon si Leclerc. Bottas a scos doar ultimul timp, din motive deja prezentate mai devreme.
In acest moment, sesiunea a doua a inceput, dar Bahrain este lovit de un vant puternic care a umplut circuitul de nisip si praf care au redus foarte mult vizibilitatea si conditiile de testare. Din aceste motive, echipele ezita sa iasa din garaj.
Trist ca au ajuns producatorii auto sa se bata acum care o are mai mare...la diagonala ma refer... Inteleg dorinta M-B de a stiliza tot bordul intr-un ecran (dupa parerea mea arata absolut fenomenal), dar las-o-n palarie, ca asta nu mai e industrie auto, e industrie media.
@Moldovan - ai foarte mare dreptate. Am ajuns sa fim inconjurati de ecrane oriunde intoarcem capul, nu e de mirare ca o luam incet razna.
Am totusi o nedumerire legata de toata aceasta cursa de a ne umple de ecrane in masini. Nu devine de fapt foarte periculoasa aceasta cursa, atata timp cat puzderia de informatii cu care este asaltat soferul, poate sa ii distraga atentia de la condus si sa produca accidente? Adica a fost interzisa folosirea telefonului la volan, dar acum suntem invadati cu ecrane cu functii tactile si care fac exact ce fac si telefoanele mobile: ne distrag atentia de la condus. Unde este logica producatorilor care vor sa creasca siguranta masinilor in trafic, dar construiesc lucruri care fac exact opusul. Si nu-mi spuneti despre condusul autonom, pentru ca tehnologia este extrem de departe, pt ca nu cred ca vreun computer va stii ce sa faca aici: https://imgur.com/a/jb79M70
O chinezarie ramane o chinezarie.
Vad cum clameaza unii "uite pretul, uite pretul". Singura comparatie cu modelele clasice, S, 7 si A8, este lungimea masinii, in rest e varza. Sa fim seriosi, a face o copie este usor, dar sa aplici tehnica si ingineria din spate necesita totusi altceva. Navele amiral ale nemtilor au in spate mii si mii de ore de munca, inginerie, inovatie, experienta si traditie. Nu a mers niciun german sau japonez (putem sa-i consideram si pe japonezi constructori foarte buni) la saloanele auto cu aparatul foto, cu metrul si cu sublerul sa se inspire de la altii.
Sa nu mai vorbim ca in spatele tuturor marcilor auto chinezesti sunt banii statului chinez, mare parte bagati in spionaj industrial, furt intelectual, pentru ca altfel nu stiu sa faca.
Sa-si tina ei tigaile.
O chinezarie ramane o chinezarie.
Vad cum clameaza unii "uite pretul, uite pretul". Singura comparatie cu modelele clasice, S, 7 si A8, este lungimea masinii, in rest e varza. Sa fim seriosi, a face o copie este usor, dar sa aplici tehnica si ingineria din spate necesita totusi altceva. Navele amiral ale nemtilor au in spate mii si mii de ore de munca, inginerie, inovatie, experienta si traditie. Nu a mers niciun german sau japonez (putem sa-i consideram si pe japonezi constructori foarte buni) la saloanele auto cu aparatul foto, cu metrul si cu sublerul sa se inspire de la altii.
Sa nu mai vorbim ca in spatele tuturor marcilor auto chinezesti sunt banii statului chinez, mare parte bagati in spionaj industrial, furt intelectual, pentru ca altfel nu stiu sa faca.
Sa-si tina ei tigaile.
Trebuie sa imi cer scuze ca sunt un party pooper al trenului de comentarii pe care ar trebui sa il vedem pe cu totul si cu totul alte pagini, dar revenind la subiectul articolul este ilar sa vezi gigantii IT sau de tehnologie cum cred ca daca au bani se pot apuca de orice.
Una este sa faci telefoane, cu un BoM (Bill of Material) de cateva zeci de componente si alta este sa construiesti un automobil.
Poti sa ai miliardele de € ai Huawei sau Apple, ca tot nu va fi usor sa construiesti masini. In primul rand trebuie sa gasesti cei mai buni ingineri (scumpi al naibii) luati deja de gigantii industriei. Sa ne uitam la Tesla care vrea sa isi deschida uzina din Berlin anul acesta, dar in Dec-2020 inca avea probleme mare sa gaseasca ingineri. Bine asta vine si pe fondul "reputatiei" Tesla de angajator care isi bate joc de oameni.
Apoi, vine partea de Supply Chain, care in domeniul automotive este GIGANT!!! In ziua de azi nu iti ajunge sa ai furnizori tari doar pe partea mecanica, dar acum pe partea tehnologica moderna lucrurile sunt si mai complicate. Vedeti efectele crizei de semiconductori si chip-set-uri care a facut ca producatori giganti ca VW, Ford, Renault si altii sa opreasca productia. Si vorbim de relatii contractuale enorme, cu multe zero-uri in caz de penalizari pt intarzieri de livrare si totusi, au trebuit sa se declare invinsi in acest "supply chain war".
Sa nu mai pomenim de legislatia care limiteaza dezvoltarile unui autoturism (siguranta, poluare), care difera in diferite zone de pe glob - alte batai de cap. Un alt exemplu Tesla: Cybertruck care nu va primi unda verde in UE niciodata, la felul cum arata. Doar unghiurile alea ascutite care pot decapita pietonii sunt un show-stopper.
Pentru o productie in masa, asa cum se gandesc sa faca Huawei si Apple, sa nu ne facem iluzii, ca nu se va intampla prea curand.
Ultimele comentarii
371 in total